Kassa antoi iäkkäälle väärin takaisin vaihtorahaa Karhulan s-amarketissa
Eniten ihmetyttää se että kassa antoi rouvalle takaisin 25 euroa muutaman euron ostoksesta. Minkä rahan kassa sanoi vastaanottaneensa? 30e vai:)
Onneksi tilanne selvisi valvantakameran tallenteista.
Kommentit (82)
Tästä uutinen?? Toivottavasti jokainen virheen tekevä kassa ei joudu uutisiin
Kumma kun aina nuo laskuvirheet ja muut töppäykset menevät niin päin, että asiakas kärsii. Vai koska olet viimeksi saanut liikaa vaihtorahaa takaisin?
Kyllä tässä varmaan oli kyse siitä, että epärehellinen kassa yritti vanhukselta huijata itselleen rahaa, ajatteli, että ei tuollainen vanha pieru rahan arvoa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt samoin. Pikku hiprakassa nakkikioskilla naiskassa yritti huijata. Oli varmaan omistaja.
Naiset ovat näissä pahimpia. Itselläni useampikin tapaus, jossa saanut väärin rahaa (joskus liikaakin) ja aina ollut naiskassa.
Vitsi mikä vitsi 😂😂😂😂 98 % kassoista on naisten hoitamia!
Olen ennenkin kirjoittanut tälle palstalle siitä, että olen alkanut saada väärin takaisin käteisellä maksaessa esim. ruokapaikoissa. En ole edes seniori. Kannattaa kiinnittää huomiota vaihtorahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ennenkin kirjoittanut tälle palstalle siitä, että olen alkanut saada väärin takaisin käteisellä maksaessa esim. ruokapaikoissa. En ole edes seniori. Kannattaa kiinnittää huomiota vaihtorahoihin.
Ehkäpä sinun kannattaisi opetella laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikanaan käyny kassatyöntekijänä sama. Ei todellakaan mitään huijausyritystä taustalla, vaan ihan inhimillinen ajatuskatkos.
Miten se ajatuskatkos tulee esimerkkitapauksessa?
Eikö kassan olisi pitänyt myöntää virheensä siinä vaiheessa kun antaa muutaman euron ostoksesta 25 euroa takaisin?
Oletti saaneensa 30 euroa, siten. Paljon todennäköisempää on, että huijari on asiakkaana, kuin kassana. Eli ei sitä voi antaa vain rahaa asiakkalle, joka väittää muuta kuin kassa itse muistaa/käsittää.
Miksi ihmeessä kukaan maksaisi 5e ostoksia vaikka 20e ja 10e setelillä? Ihan sama miten päin tätä yrittää selittää, ainoat vaihtoehdot ovat, että kassa yritti huijata tai on saapastakin tyhmempi. Ehkä molempia.
Tämä!! Kuka idiootti antaa 20 euron JA 10 euron setelin, kun ostos maksaa muutaman euron?!?!
Ööö, tota, vaikkapa ihminen, jolla ei ole muuta kuin 10 euron seteli:D
Haloo, nyt oikeesti, on täysin normaalia maksaa esim. 10 euron setelillä, jos ei satu olemaan maksukorttia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Täällä olen käynyt useassakin S-ryhmän kaupassa ja ei ne koskaan pistä seteliä laatikkoon, ennen kuin ovat lyöneet summan kassaan ja antaneet vaihtorahat takaisin. Lisäksi 50 euron ja sitä isommat vetävät aina sen laitteen läpi, missä ilmeisesti tarkistetaan aitous. Luulin, että se on S-ryhmässä valtakunnallinen ohje.
Niin varmaan onkin, mutta sehän ei estä kaikkien sooloilua.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun aina nuo laskuvirheet ja muut töppäykset menevät niin päin, että asiakas kärsii. Vai koska olet viimeksi saanut liikaa vaihtorahaa takaisin?
Kyllä sitäkin käy.
Huomautan kyllä silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan laittanut seteliä kassaan ennen kuin maksutapahtuma oli ohi,kun tein töitä kassalla. Näin ohjeistettiin koska monesti oli asiakkaita, jotka väitti että maksoin kakskymppisellä, vaikka maksoi kympillä tai että maksoin viiiskymppisellä vaikka maksoi kaksikymppisellä. Kun antaa vaihtorahoja ja se annettu seteli on siinä näkysällä niin ei voi yrittää kusettaa.
Kyllä ne joskus alkaa vielä väittelemään, kun jo vaihtorahat lompsassa...heti välittömästi kassa kiinni ja valvontakameran kuvaa katsomaan.
Minä en kinastele asiakkaan kanssa, muut asiakkaat siitä sitten kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikanaan käyny kassatyöntekijänä sama. Ei todellakaan mitään huijausyritystä taustalla, vaan ihan inhimillinen ajatuskatkos.
Eikö kassan olisi pitänyt myöntää virheensä siinä vaiheessa kun antaa muutaman euron ostoksesta 25 euroa takaisin?
Oletti saaneensa 30 euroa, siten. Paljon todennäköisempää on, että huijari on asiakkaana, kuin kassana. Eli ei sitä voi antaa vain rahaa asiakkalle, joka väittää muuta kuin kassa itse muistaa/käsittää.
Miksi ihmeessä kukaan maksaisi 5e ostoksia vaikka 20e ja 10e setelillä? Ihan sama miten päin tätä yrittää selittää, ainoat vaihtoehdot ovat, että kassa yritti huijata tai on saapastakin tyhmempi. Ehkä molempia.
Tämä!! Kuka idiootti antaa 20 euron JA 10 euron setelin, kun ostos maksaa muutaman euron?!?!
Ööö, tota, vaikkapa ihminen, jolla ei ole muuta kuin 10 euron seteli:D
Haloo, nyt oikeesti, on täysin normaalia maksaa esim. 10 euron setelillä, jos ei satu olemaan maksukorttia mukana.
Niin, nyt kysymys kuuluikin että jos ostokset maksaa 2€, niin kuka antaisi kassalle 10€ JA 20€ setelit? Yhteensä 30€
Mä luulin että tää on joku aprilli juttu, ei sit ilmeisesti ollut?
Vierailija kirjoitti:
No käteisellä oon käyttänyt kaupan kassalla viimeksi varmaan joskus ysärillä. Mutta silloin sain monesti liikaa rahaa takaisin. Myyjät usein vaikutti hämmentyneitä siitä, että korjasin.
Tästä on aikaa päälle 20v kun olin ravintolassa töissä. Iltavuoro alkoi klo 16 ja samaan aikaan alkoi happy hour, jolloin sai tuopin 10 markalla. Baaritiskillä istui porukkaa ja myin eräälle herralle happy hour oluen ja hän maksoi 10mk setelillä. Ehdin palvella 5-6 asiakasta kun tämä herra vinkkasi takaisin ja pyysi vaihtorahoja - hän oli kuulemma maksanut 100 mk setelillä. No, pyysin vuoropäälliköltä olutlukemat, jotka täsmäytin kassakoneeseen lyötyihin ja laskin kassan. Kassa täsmäsi. Myyntiaikaa oli mennyt max. puoli tuntia, joten eipä siellä vielä paljon rahaa edes ollut. Ilmoitin tuloksen herralle, joka vain kohautti olkapäitään ja totesi "muistaneensa" väärin. Ilmiselvä kusetusyritys. Jos olisi oikeasti antanut satasen, olisi nostanut äläkän.
Ehkä kassa on sekoittanut jonkun edellisen asiakkaan antamaan summaan tai hänelle on tullut muistisekoilu ja sekoittanut eri lukuja. Esim. jos hinta on päättynyt ",30", sekoittaakin sen mielessään saamaansa summaan.
Minulle käy tämän tyylisisiä hajamielisiä unohduksia koko ajan, mutta onneksi en ole kassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käteisellä oon käyttänyt kaupan kassalla viimeksi varmaan joskus ysärillä. Mutta silloin sain monesti liikaa rahaa takaisin. Myyjät usein vaikutti hämmentyneitä siitä, että korjasin.
Mä sain kerran melkein vahingossa liikaa takaisin, mutta kassa huomasikin sen itse ja otta rahat mun kädestä :D maksan lähes aina kortilla, joten oisko tää ollut joulun jälkeen kun oli käteistä. En itse huomannut virhettä lainkaan, en olisi edes laskenut niitä vaihtorahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes pelkästään tämä, vaan kuka idiootti ottaa vastaan 20 euron JA 10 euron setelin, kun ostos maksaa muutaman euron? Jokainen tuntemani kassa ottaisi seteleistä vain toisen.
Tietääkö joku kuka tämä kassa oli?
Täällä olen käynyt useassakin S-ryhmän kaupassa ja ei ne koskaan pistä seteliä laatikkoon, ennen kuin ovat lyöneet summan kassaan ja antaneet vaihtorahat takaisin. Lisäksi 50 euron ja sitä isommat vetävät aina sen laitteen läpi, missä ilmeisesti tarkistetaan aitous. Luulin, että se on S-ryhmässä valtakunnallinen ohje.