Kassa antoi iäkkäälle väärin takaisin vaihtorahaa Karhulan s-amarketissa
Eniten ihmetyttää se että kassa antoi rouvalle takaisin 25 euroa muutaman euron ostoksesta. Minkä rahan kassa sanoi vastaanottaneensa? 30e vai:)
Onneksi tilanne selvisi valvantakameran tallenteista.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikanaan käyny kassatyöntekijänä sama. Ei todellakaan mitään huijausyritystä taustalla, vaan ihan inhimillinen ajatuskatkos.
Miten se ajatuskatkos tulee esimerkkitapauksessa?
Eikö kassan olisi pitänyt myöntää virheensä siinä vaiheessa kun antaa muutaman euron ostoksesta 25 euroa takaisin?
Oletti saaneensa 30 euroa, siten. Paljon todennäköisempää on, että huijari on asiakkaana, kuin kassana. Eli ei sitä voi antaa vain rahaa asiakkalle, joka väittää muuta kuin kassa itse muistaa/käsittää.
Miksi ihmeessä kukaan maksaisi 5e ostoksia vaikka 20e ja 10e setelillä? Ihan sama miten päin tätä yrittää selittää, ainoat vaihtoehdot ovat, että kassa yritti huijata tai on saapastakin tyhmempi. Ehkä molempia.
Tämä!! Kuka idiootti antaa 20 euron JA 10 euron setelin, kun ostos maksaa muutaman euron?!?!
Vierailija kirjoitti:
Virheitä sattuu. Rahan kanssa joutuu kyllä keskittymään todella, että laskut menee oikein. Sen takia kaikki huijarit just yrittää sotkea sitä keskittymistä.
Eikö kaikki kassakoneet laske vaihtorahan suuruutta? Myyjän täytyy vain naputtaa saamansa setelin summa koneeseen ja kone laskee vaihtorahat.
Vierailija kirjoitti:
Vanhus osoitti että ennenvanhaan koulutus oli parempaa. Kekkosen aikaan helmitaululla ja päässä laskettiin ja aina oli kaikki pennilleen oikein. Kassa vaan hymyili ja antoi oikein rahasta takaisin. Ei tarvinut arvuutella että mihin päin tällä kertaa on kassan laskut pielessä.
Meidänkin kylän kaupassa oli niin sorja flikka ja siltä ei kauanmennyt kun ilmoitti tuloksen ja aina oli pennilleen oikein. Häneltä kävi niin laatuun laskeminen.
Joo. Vaihdetaa kaikkien kassakoneiden tilalle helmitaulut. Kouluihinkin helmi- ja rihvelitaulu kirjojen ja kynien tilalle. Sillä tavalla ne asiat korjaantuu. Vielä kun jotenkin saataisiin Kekkonen presidentiksi, niin maailma olisi täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle aikanaan käyny kassatyöntekijänä sama. Ei todellakaan mitään huijausyritystä taustalla, vaan ihan inhimillinen ajatuskatkos.
Miten se ajatuskatkos tulee esimerkkitapauksessa?
Eikö kassan olisi pitänyt myöntää virheensä siinä vaiheessa kun antaa muutaman euron ostoksesta 25 euroa takaisin?
Oletti saaneensa 30 euroa, siten. Paljon todennäköisempää on, että huijari on asiakkaana, kuin kassana. Eli ei sitä voi antaa vain rahaa asiakkalle, joka väittää muuta kuin kassa itse muistaa/käsittää.
Miksi ihmeessä kukaan maksaisi 5e ostoksia vaikka 20e ja 10e setelillä? Ihan sama miten päin tätä yrittää selittää, ainoat vaihtoehdot ovat, että kassa yritti huijata tai on saapastakin tyhmempi. Ehkä molempia.
Niin no totta. Epäilen silti, että kyseessä oli uutisointivirhe, koska vaikea ajatella, että huijari jatkaisi jäädessään kiinni, tai siis asiakkaan huomatessa. Sata kertaa helpompaa ois leikkiä huolimatonta.
Siis kuka ihme näitä oikein jaksaa soitella iltapäivälehdille?! Asiakas sai rahasta väärin takaisin, myyjä itse pyysi että tarkastetaan valvontakameran nauhalta, tilanne selvitettiin ja asiakkaalle pahoiteltiin virhettä. Ja joku jonossa kyylännyt päättää soittaa Iltalehteen. :D Ei ole todellista. Toisaalta kai sitä voi ajatella että pienet on murheet valtakunnassa kun uutiskynnyksen ylittää se että kassahenkilö Karhulan S-marketissa antoi vahingossa väärän vaihtorahan. Absurdia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhus osoitti että ennenvanhaan koulutus oli parempaa. Kekkosen aikaan helmitaululla ja päässä laskettiin ja aina oli kaikki pennilleen oikein. Kassa vaan hymyili ja antoi oikein rahasta takaisin. Ei tarvinut arvuutella että mihin päin tällä kertaa on kassan laskut pielessä.
Meidänkin kylän kaupassa oli niin sorja flikka ja siltä ei kauanmennyt kun ilmoitti tuloksen ja aina oli pennilleen oikein. Häneltä kävi niin laatuun laskeminen.
Joo. Vaihdetaa kaikkien kassakoneiden tilalle helmitaulut. Kouluihinkin helmi- ja rihvelitaulu kirjojen ja kynien tilalle. Sillä tavalla ne asiat korjaantuu. Vielä kun jotenkin saataisiin Kekkonen presidentiksi, niin maailma olisi täydellinen.
Vaihdetaan*
Kaljakuppilassa on käynyt usein noin. Ilmeisesti minusta ei huomaa, että olen selvinpäin olutta tilatessani. Koskaan en juo kahta enempää.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka ihme näitä oikein jaksaa soitella iltapäivälehdille?! Asiakas sai rahasta väärin takaisin, myyjä itse pyysi että tarkastetaan valvontakameran nauhalta, tilanne selvitettiin ja asiakkaalle pahoiteltiin virhettä. Ja joku jonossa kyylännyt päättää soittaa Iltalehteen. :D Ei ole todellista. Toisaalta kai sitä voi ajatella että pienet on murheet valtakunnassa kun uutiskynnyksen ylittää se että kassahenkilö Karhulan S-marketissa antoi vahingossa väärän vaihtorahan. Absurdia!
Juuri samat ajatukset heräsi minulla, kun luin "uutisen".
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kerran jossain huvipuistossa annoin ostoksista, jotka maksoivat tyyliin 5,20 myyjälle 10,20 ja tämän oli tosi vaikea ymmärtää, että mulle kuuluu antaa takaisin vitonen. ei siis yrittänyt huijata, ei vaan tajunnut. Laitoin sit palautetta sinne, että tarkistakaahan peruslaskutaito tyypeiltä, joita palkkaatte.
Harmi, kun työntekijät valitaan pelkän ulkonäön, eikä todellisen osaamisen perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa ei sen takia myöntänyt virhettä että ei epäiltäisi tahallisuudesta.
Mun logiikalla tuossa just aletaan epäillä tahallisuudesta, kun ei myönnä virhettä.
Virheen voi myöntää jos se on tahallinen. Jos se on virhe, ei sitä tajua tehneensä, tosiaan ennen kuin jostain valvontanauhoista.
Onko se iha oikeasti uutinen, että kassa antaa rahasta väärin takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmistasi huolimatta ihan hyvä idea tuo ensimmäinen. Peruslaskutaito tuntuu kadonneen ihmisiltä, kun kaikki hoidetaan koneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virheitä sattuu. Rahan kanssa joutuu kyllä keskittymään todella, että laskut menee oikein. Sen takia kaikki huijarit just yrittää sotkea sitä keskittymistä.
Eikö kaikki kassakoneet laske vaihtorahan suuruutta? Myyjän täytyy vain naputtaa saamansa setelin summa koneeseen ja kone laskee vaihtorahat.
Kyllä. Siksi ottaa päähän nää jotka ryhtyy muljaamaan rahoja sen jälkeen, kun ensiksi saatu summa on lyöty koneeseen. Jokaista sellaista sotkijaa epäilen joko hidasälyiseksi tai huijariksi.
Vanhat mummot ja papat olisivat kyllä viimeisiä ihmisiä joita yrittäisin sumuttaa vaihtorahan suhteen jos sellaista huijausta harrastaisin. Syynäävät paljon nuoria todennäköisemmin ihan pennilleen ne saamansa hilutkin (ja ihan hyvä niin, ei ole moitteeksi tarkoitettu). Tai niin ainakin meillä silloin kun itse olin kassalla töissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai pilkkaa sotaveteraania? Mihin tämä maailma on menossa. Ei ollu silloin yhdeksäntoistasataa 39 muuta vaihtoehtoa kun vihollinen tuli päälle. Kuularuiskulla päästettiin taipaleessa ja niitettiin vihulaista , notta, notta.
Tiedän tapauksen jossa tilanne oli ollut toisinpäin. Äitini oli ollut seuraava asiakas kun edellä ollut sai takaisin enemmän kuin oli saama. Myyjä oli kivenkovaan väittänyt et hän on oikeassa. Eli myyjä väitti, että asiakas maksoi viiskymppisellä ja asiakas sanoi et maksoi kympillä. Asiakas oli sanonut ettei hänellä edes ollut viiskymppistä lompakossa. Äiti oli todistanut että kyllä se kympiltä näytti hänestäkin. Kyse oli sekatavara maalaiskaupasta joissa myyjät rahastivat vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meillä tavaratalossa myyjiä ohjeistettiin, että jos asiakas väittää antaneensa isomman rahan kuin mistä sai takaisin niin koskaan ei saa antaa kassasta takaisin vaan pyytää yhteystiedot ja virhe korjataan seuraavana päivänä, kun kassa on laskettu ja sillä voidaan varmistaa tuo virhe. Muutaman kerran näitä väittäjiä oli ja koskaan ei kassa heittänyt.
Kukaan ei oo saanu rahojaan takaisin vaikka kuinka antaa yhteystiedot! Kassa heittää aina ylöspäin 😎
Mä en koskaan laittanut seteliä kassaan ennen kuin maksutapahtuma oli ohi,kun tein töitä kassalla. Näin ohjeistettiin koska monesti oli asiakkaita, jotka väitti että maksoin kakskymppisellä, vaikka maksoi kympillä tai että maksoin viiiskymppisellä vaikka maksoi kaksikymppisellä. Kun antaa vaihtorahoja ja se annettu seteli on siinä näkysällä niin ei voi yrittää kusettaa.
Tahallaan yritti pölliä vanhuksen rahat. Se pitäisi hakata.