Sirpa Selänne on edelleen kotiäiti
Kommentit (58)
Uskomatonta että ihmiset kuvittelevat eläkkeiden olevan varmat. Ettekö tajua, että vaikka raataisitte kuin hullut, niin eläkeiässä ei välttämättä tipu lantin lanttia. Systeemi on rikki.
Ei avioehdon olemassaolo tarkoita, että omaisuudet on täysin eroteltu ja erillään. Avioehtoja voi olla minkälaisia vaan. Mulla ja miehelläni on avioehto, jossa sanotaan, että molempien perinnöt kuuluvat vain itselle. Eli esim eron sattuessa en saisi mieheni perimästä sukutilasta mitään, eikä mieheni saisi minun isovanhempieni peruja olevaa sijoitusasuntoa.
Sen sijaan ”muu omaisuus” on yhteistä ja puolitettavaa eron sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Sirpan haastattelu, ja upeita kuvia. Sekä paljon uutta tietoa.
Kivoja vaatteita myös.
Mitä?? Minäkin olen kotiäiti, vaikka meillä on vain yksi lapsi ja hänkin jo 13 :D
Ai miksi? Koska mä voin.
Onnellista ja pitkää avioliittoa Sirpalle ja Teemulle tietääkseni eivät huolimatta pahaenteisistä puheistanne ole aikomuksissakaan erota
On niillä avioehto, ikävä kyllä.
Sirpa on mahdollistanut Teemun uran.
Uran ohella Teemu on saanut kivan kodin ja lapset.
Sirpalle kyllä kuuluisi tarpeeksi miljoonia.
Taatusti Sirpa saa erossa osansa. Tuskin nyt vaan eroavat. Teemu nyt vaan rakastaa Sirpaa.
Raha raha ja ero ero, kyllä te jaksatte niistä jauhaa. Eivät kaikki eroa, ja raha ei ole kuin yx kärpäsen kakka meressä kaiken tärkeän takana. Sirpalla on ihanat lapset joka tapauksessa, ja uskon Teemunkin rakastavan häntä paljon <3 Koittakaa nyt päästä katkerista ajatuksistanne vähän kauniimpaan mielenmaisemaan jooko!
Toivon todella että Teemu on tehnyt Sirpan kanssa reilun sopimuksen. Kiekkovaimon elämä ei ole helppoa - aktiivipelivuosina on aikalailla mahdotonta tehdä omaa uraa, joten täytyy olla sujut sen kanssa että jää kotiin ainakin joksikin aikaa. Minua kiinnostaisi ihan yleisesti tietää millaisia juttuja Sirpa tekee, voihan hänen elämänsä olla hyvin aktiivista kodin ulkopuolella. Minä kaipaisin omaa elämänsisältöä vaikka olisi rahallisesti mahdollista elää kotiäitinä. Palasin äskettäin töihin omalle alalleni ja vaikka teen osa-aikaista työtä ja saan huonompaa palkkaa eli tavallaan voisin saada etuuksina suunnilleen yhtä paljon ja jäädä vielä kotiin, niin koen elämäni paljon mielekkäämmäksi kun saan ansioni työstä minkä koen tärkeäksi ja mielenkiintoiseksi. Eli minulle työ on paljon muutakin kuin siitä saatava ansio. Pitkiä kotiäitipätkiä tekevien kohdalla mietin aina että onkohan heillä sitten myös jotain omia projekteja antamassa sisältöä kodin ja perheen lisäksi. Minulle kuin vain ne eivät millään riittäisi vaikka rahaa olisikin.
Jos olisi töissä, valitettaisi miksi vie työpaikan vaikkei sitä välttämättä tarvitse.
Kyllä tuollaisen lukaalin ja lapsikatraan hoito ja harrastuskuljetukset ovat varmasti ihan kokopäivätyöhön verrattavissa.
Rahalla kun ei saa rakkautta, tukea, kannustusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisen lukaalin ja lapsikatraan hoito ja harrastuskuljetukset ovat varmasti ihan kokopäivätyöhön verrattavissa.
Rahalla kun ei saa rakkautta, tukea, kannustusta.
Häh! Se tyttöhän asuu enää kotona, pojat muuttaneet jo pois.
Sirpalla on palvelusväkeä.
En menisi töihin minäkään jos ei tarvitsisi.
Amerikassa asuvalle, kotiäitinä olleelle sukulaiselleni kertyy myös eläkettä miehensä ansiotyöstä. Monissa muissakin maissa on niin. Aika reilua.
Mistä tiedät millaista avustustyötä hän vaikkapa tekee.
Neljän lapsen äidiksi on todella hyvässä kunnossa, varmasti treenaa paljon.
Ihanaa lastenlasten odotusta heille! Pitkä avioliitto on sekin saavutus ja menestystä elämässä.
Sirpan haastattelu, ja upeita kuvia. Sekä paljon uutta tietoa.
https://www.fedited.com/single-post/SIRPASELANNE