Mitä tekisitte?
Minulla on 2 yli 70v serkkua siskokset A ja B. A asuu Usassa eikä voi maahanpaluuvaikeuden takia käydä Suomessa. B asuu yksin kerrostalossa, on vaikeasti ongelmainen 50v eläkkeellänollut henkisesti eristäytyvä. Taloyhtiössöön saanut syytteitä. Täysin katkaissut yhteydet kaikkiin. Ei nettiä ja lankapuhelimen sulkenut.
A pyysi minua katsomaan Btä. Vaikka poliisin kanssa. B ei päästä ketään sisälle Talon pihassa naapurit sanoivat ettei Btä ole näkynyt. Soitapa 112.. Soitin ja kerroin sisar An hädästä onko B elossa.
112 lähetti poliisit joille ei avattu ovea ja joutuvat väkisin menemään sisälle. Minua ei haluttu mukaan. B oli asunnossaan ja sanoi ettei osaa käyttää puhelinta. Poliisi soitti Alle että hengissä B on.
Heidän sukua ei ole hengissä tai on muutamavserkku toisella puolella mutta B riitautunut jo 60v sitten.
B ei ota vieläkään mitään kontaktia kehenkään. A syyttää minua siitä kun kutsuin poliisit. Asia olisi piitänyt hoitaa muuten.
Mitä teen. Täytän 76v.
Kommentit (10)
Olettepa vanhoja. Jos B asuu yksin jän saa itse päättää. Ei ole rikos eristäytyä.
Jätä sossuille. Tee huoli ilmoitus.
Lennonin John se jokertoi kauan sitten. Let it be.
Ei ole tullut koskaan kahville kun olimme vielä puhelinkaverit. Hänellä on monta mt diagnoosia mm. Lievästi kehitysvammainen. Jne
Ap jatkaa. A on aiemmin hoitanut jonkin verran Bn asioita muttei nyt päässyt tulemaan. Liittyy Trumpin hallinnon määräyksiin. A lla jotain ongelmia.
Let it be. Elämässä on jotain mihin ei pysty.
Onpa tilanne. Eikö sossut voi hoitaa.