Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä uskon, että Jumala loi maan ja taivaan. Olenko ainut?

Vierailija
30.03.2018 |

N49

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus miettii, että onko nää eräät koskaan edes kysynyt montakaan kysymystä hinduilta, buddhalaisilta, muslimeilta yms. muilta kuin kristityiltä. Koska ei ne edes väitä sellaista mitä te väitätte niiden väittävän, kun väitätte, että niillä on kaikki samat kokemukset ja väitteet kuin kristityillä tai ennenkaikkea, mitä Raamattu väittää.

Vierailija
42/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti et ole.

Itse en niin usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Uskon niin myös. Luomiskertomuksessa tapahtumat on kuvattu yksinkertaisesti ja pelkistetysti.

Eli tyhmillä sopivalla tavalla?

Vierailija
44/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat ihmisten keksintöä ja pyhät tekstit ovat ihmisten ihmisille kirjoittamia.

Mutta onko maailmankaikkeudessa jotain meitä suurempaa voimaa tai tietoisuutta, joka olisi laittanut tämän kaiken alulle? Ehkä. Mutta miksi? Onko edes mitään syytä, vai onko koko maailmankaikkeutemme jonkun tiedemiehen kehittämä simulaatio, ehkä yksi monista?

Vierailija
45/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.

Mistä se jumala sitten on tullut. Kuka loi jumalan?

Jumala on henki..(ja Jumalan henki liikkui vetten päällä )

Tuo on täysin tyhjää sanahelinää minun mielestäni. Sanoja jotka ei selitä tai kerro yhtään mitään. Mitä "Jumala on henki" tarkoittaa?

Mut näin se on raamatussa sanottu, toisin kuin Jeesus hänestä puhutaan vain henkenä , äänenä jne .

Ja ketkä kasasivat Raamatun? Tuhannen vuoden aikana kasattu random kokoelma tekstejä useilta kirjoittajilta, joista emme tiedä mitään. Osa teksteistä poistettu, osa lisätty kaanoniin eri apostolien nimiin. Ja uskot sen olevan erehtymätön Jumalan sana? Talk about gullible...

En ole väittänyt mitään ,olen vain todennut mitä asiasta sanotaan. Siitä huolimatta parempaakaan selitystä ei tälle kaikelle ole , eikä kaikkea tarvi järjellä ymmärtääkkään.

Vierailija
46/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luonut jumalan, eikä päinvastoin.

Vierailija
47/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus miettii, että onko nää eräät koskaan edes kysynyt montakaan kysymystä hinduilta, buddhalaisilta, muslimeilta yms. muilta kuin kristityiltä. Koska ei ne edes väitä sellaista mitä te väitätte niiden väittävän, kun väitätte, että niillä on kaikki samat kokemukset ja väitteet kuin kristityillä tai ennenkaikkea, mitä Raamattu väittää.

Ei tarvitse sen kerran kun on todella löytynyt mitä on etsinyt.

Vierailija
48/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeein usko tuohon sitten kuienkaan, mutta se varmaan keksi muita lohdukkeita. Töhhnämuna on varmaan sieltäpäiin ktoisin.

Vierailija
49/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Uskon niin myös. Luomiskertomuksessa tapahtumat on kuvattu yksinkertaisesti ja pelkistetysti.

Eli tyhmillä sopivalla tavalla?

Tarkoitatko, että vain vaikeaselkoinen teksti on hyvä teksti?

Vierailija
50/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys teille —ei uskovaisille— jotka väitätte Raamattua satukirjaksi, niin miksi on niin, että Raamatussa on yli 900 ennustusta joista tähän mennessä on jo toteutunut yli 700 ennustusta ?

Vierailija
51/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.

Mistä se jumala sitten on tullut. Kuka loi jumalan?

Jumala ei ole luotu. Tämän parempaa vastausta ei ole.

Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).

En väitä tietäväni sellaita mitä en tiedä. Se on minusta uskontojen suurin ongelma kun ollaan esittämässä suuriin kysymyksiin ehdottomia vastauksia! Miten kukaan voi tietää jumalan luoneen maailman tai mistä se jumala on tullut? Miten voi poissulkea vaihtoehdon, että jumalan yläpuolella olisi super-jumala joka on luonut kristinuskon jumalan?

Nuo on asioista mitä kukaan ei voi tietää joten vastauksen pitäisi olla minä en tiedä.

Ok. Kommentoisin tähän vain, että usko Raamattuun Jumalan sanana syttyy ihmisen sydämessä yliluonnollisesti. Sitä ei todellakaan pysty selittämään tieteellisesti. Itse en myöskään koe, että pystyisin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella.

Yksinkertaisesti sanottuna :

Uskon saaminen on lahja, jota ei voi ostaa eikä ansaita vaan ainoastaan saada lahjana.

Vierailija
52/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys teille —ei uskovaisille— jotka väitätte Raamattua satukirjaksi, niin miksi on niin, että Raamatussa on yli 900 ennustusta joista tähän mennessä on jo toteutunut yli 700 ennustusta ?

Esimerkkejä ennustuksista, jotka ovat toteutuneet?

Vierailija
53/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö todistaa intellektuellisuutesi näsäviisaudella?

Ehkä kannattaa tutustua raamattuun ja jos vielä on liian monimutkaista ymmärtääksesi, käänny toki raamatua tuntevien puoleen jotka kertovat sinulle lapsenymmärryksellä käsitettäviksi jo tapahtuneita ennustuksia.

Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
54/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, täällä eri, osaan vaan suositella että alat itse lukea sitä raamattua, kyllä se alkaa avautumaan.

Vierailija
55/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut kosmologiaa ja fysiikkaa melkein koko ikäni. Olen ttullut siihen tulokseen, että jumalan olemassaolon todennäköisyys on puoli eli 0,5.

Vierailija
56/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, mä uskon myös. Ja luomiskertomus on ikäänkuin vertauskuvallinen, et päiväon miljoona vuotta jne. Ei tää kaikki vaan voi olla sattumaa. Jumala on rakkaus:)

Vierailija
57/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geologiaa ja maantiedettä  koko päivän lukeneena voin kallistua sen kosmisen alkuräjähdyksen puoleen. Jotenkin kuitenkin järkevää, että pikkuhiljaa alkoi elämä tänne kehityttyä. Minusta ei mitenkään mahdotonta. 

Vierailija
58/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut kosmologiaa ja fysiikkaa melkein koko ikäni. Olen ttullut siihen tulokseen, että jumalan olemassaolon todennäköisyys on puoli eli 0,5.

Mutta noudattaako Jumala todennäköisyysjakaumaa?

Vierailija
59/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geologiaa ja maantiedettä  koko päivän lukeneena voin kallistua sen kosmisen alkuräjähdyksen puoleen. Jotenkin kuitenkin järkevää, että pikkuhiljaa alkoi elämä tänne kehityttyä. Minusta ei mitenkään mahdotonta. 

Alkuräjähdystä edeltävä aika on käsitteenä minulle vaikea. Voiko jotain olla ennen sitä?

Vierailija
60/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta noudattaako Jumala todennäköisyysjakaumaa?

En tiedä. Ajattelin asiaa kvanttimekaniikan kautta. Joko on tai ei on keskimäärin puoli.