Minä uskon, että Jumala loi maan ja taivaan. Olenko ainut?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut kosmologiaa ja fysiikkaa melkein koko ikäni. Olen ttullut siihen tulokseen, että jumalan olemassaolon todennäköisyys on puoli eli 0,5.
Mutta noudattaako Jumala todennäköisyysjakaumaa?
En tiedä. Ajattelin asiaa kvanttimekaniikan kautta. Joko on tai ei on keskimäärin puoli.
Jos puhutaan pelkästään fysiikasta niin entäs Schrödingerin kissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut kosmologiaa ja fysiikkaa melkein koko ikäni. Olen ttullut siihen tulokseen, että jumalan olemassaolon todennäköisyys on puoli eli 0,5.
Mutta noudattaako Jumala todennäköisyysjakaumaa?
En tiedä. Ajattelin asiaa kvanttimekaniikan kautta. Joko on tai ei on keskimäärin puoli.
Jos puhutaan pelkästään fysiikasta niin entäs Schrödingerin kissa?
Joo on ajattelussa ongelmia myönnän sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys teille —ei uskovaisille— jotka väitätte Raamattua satukirjaksi, niin miksi on niin, että Raamatussa on yli 900 ennustusta joista tähän mennessä on jo toteutunut yli 700 ennustusta ?
Esimerkkejä ennustuksista, jotka ovat toteutuneet?
Yritätkö todistaa intellektuellisuutesi näsäviisaudella?
Ehkä kannattaa tutustua raamattuun ja jos vielä on liian monimutkaista ymmärtääksesi, käänny toki raamatua tuntevien puoleen jotka kertovat sinulle lapsenymmärryksellä käsitettäviksi jo tapahtuneita ennustuksia.
Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Mitä näsäviisautta on pyytää muutamaa esimerkkiä, kun niitä on kerran yli 700. Luulisi että harras kristitty osaa latoa toteutuneita ennustuksia liukuhihnalta.
Oliko siellä mukana sähkö? Oliko hehkulamppu? Oliko auto? Oliko tietokone? Oliko internet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys teille —ei uskovaisille— jotka väitätte Raamattua satukirjaksi, niin miksi on niin, että Raamatussa on yli 900 ennustusta joista tähän mennessä on jo toteutunut yli 700 ennustusta ?
Esimerkkejä ennustuksista, jotka ovat toteutuneet?
Yritätkö todistaa intellektuellisuutesi näsäviisaudella?
Ehkä kannattaa tutustua raamattuun ja jos vielä on liian monimutkaista ymmärtääksesi, käänny toki raamatua tuntevien puoleen jotka kertovat sinulle lapsenymmärryksellä käsitettäviksi jo tapahtuneita ennustuksia.
Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Mitä näsäviisautta on pyytää muutamaa esimerkkiä, kun niitä on kerran yli 700. Luulisi että harras kristitty osaa latoa toteutuneita ennustuksia liukuhihnalta.
Oliko siellä mukana sähkö? Oliko hehkulamppu? Oliko auto? Oliko tietokone? Oliko internet?
Jumala on antanut ihmiselle viisauden , valitettavasti hän käyttää sitä myös väärin, ihminen tuhoaa itse itsensä. 3723
Vierailija kirjoitti:
Sitten kysymys: "Miksi sinun kokemuksesi on aito, mutta hindun ei?"
En ole puhunut mitään hinduista. Aivan samalla tavalla voidaan kysyä:
Miksi hindun kokemus on aito, mutta kristityn ei?
- Kristitty kokee jumalan sydämessään ja uskoo sen olevan aito kokemus.
- Hindu kokee jumalan sydämessään ja uskoo sen olevan aito kokemus.
- Muslimi kokee jumalan sydämessään ja uskoo sen olevan aito kokemus.
Miten näiden kokemuksen perusteella voi joku näistä henkilöistä päätellä onko se oma jumala oikeasti olemassa? Ei ole mahdolista heidän kaikkien olla oikeassa tai sitten kaikkien erilaisten jumalien täytyy olla olemassa. Se taas ei ole mahdollista kun lukuisat eri uskonnot on ristiriidassa keskenään.
Jonkun tai kaikkien kokemus jumalasta sydämessään täytyy olla väärässä. Ehkä se onkin kristittyjen jumala jota ei ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.
Mistä se jumala sitten on tullut. Kuka loi jumalan?
Jumala ei ole luotu. Tämän parempaa vastausta ei ole.
Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).
En väitä tietäväni sellaita mitä en tiedä. Se on minusta uskontojen suurin ongelma kun ollaan esittämässä suuriin kysymyksiin ehdottomia vastauksia! Miten kukaan voi tietää jumalan luoneen maailman tai mistä se jumala on tullut? Miten voi poissulkea vaihtoehdon, että jumalan yläpuolella olisi super-jumala joka on luonut kristinuskon jumalan?
Nuo on asioista mitä kukaan ei voi tietää joten vastauksen pitäisi olla minä en tiedä.
Ok. Kommentoisin tähän vain, että usko Raamattuun Jumalan sanana syttyy ihmisen sydämessä yliluonnollisesti. Sitä ei todellakaan pysty selittämään tieteellisesti. Itse en myöskään koe, että pystyisin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella.
Mikä muka viittaa siihen, että "usko sydämessä syttyy yliluonnollisesti"? Ei yhtään mikään. Kysehän on siinä aivojen muutoksista, eikä mistään yliluonnollisesta.
Uskot tai et usko, onko sillä merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.
Mistä se jumala sitten on tullut. Kuka loi jumalan?
Jumala ei ole luotu. Tämän parempaa vastausta ei ole.
Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).
En väitä tietäväni sellaita mitä en tiedä. Se on minusta uskontojen suurin ongelma kun ollaan esittämässä suuriin kysymyksiin ehdottomia vastauksia! Miten kukaan voi tietää jumalan luoneen maailman tai mistä se jumala on tullut? Miten voi poissulkea vaihtoehdon, että jumalan yläpuolella olisi super-jumala joka on luonut kristinuskon jumalan?
Nuo on asioista mitä kukaan ei voi tietää joten vastauksen pitäisi olla minä en tiedä.
Ok. Kommentoisin tähän vain, että usko Raamattuun Jumalan sanana syttyy ihmisen sydämessä yliluonnollisesti. Sitä ei todellakaan pysty selittämään tieteellisesti. Itse en myöskään koe, että pystyisin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella.
Mikä muka viittaa siihen, että "usko sydämessä syttyy yliluonnollisesti"? Ei yhtään mikään. Kysehän on siinä aivojen muutoksista, eikä mistään yliluonnollisesta.
Voiko kaikkea selittää ihmisen aivoilla? Varmasti näkemyseroja syntyy, jos henkilö A luottaa ihmisviisauteen ja henkilö B taas toteaa, että läheskään kaikkea ihminen ei voi selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hindun kokemus on aito, mutta kristityn ei?- Kristitty kokee jumalan sydämessään ja uskoo sen olevan aito kokemus.
Miten näiden kokemuksen perusteella voi joku näistä henkilöistä päätellä onko se oma jumala oikeasti olemassa? Ei ole mahdolista heidän kaikkien olla oikeassa tai sitten kaikkien erilaisten jumalien täytyy olla olemassa. Se taas ei ole mahdollista kun lukuisat eri uskonnot on ristiriidassa keskenään.
Jonkun tai kaikkien kokemus jumalasta sydämessään täytyy olla väärässä. Ehkä se onkin kristittyjen jumala jota ei ole olemassa?
Sinun tehtävä on verrata näitä uskontoja ja etsiä totuutta. Esim. mitä tulee luomiseen, kristinusko ja islam ovat lähellä toisiaan. Hindulaisuuden luomiskäsitys poikkeaa kristinuskosta ja islamista paljonkin.
Kaikki me myydään jotakin.
Papit myyvät aatetta. Kenellä paras uskonto ? Myös poliitikot myyvät aatetta. Kenellä paras aate ?
Kuka myy mielipiteitä. Media ? Lehdistö ? Isät ? Äidit ?
Myyjä myy tuotetta. Hinta/laatusuhde kohdallaan, niin jopas joku ostaa.
Jotkut myyvät itseään. Tässäkin hinta/ laatusuhde pitää olla kohillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hindun kokemus on aito, mutta kristityn ei?- Kristitty kokee jumalan sydämessään ja uskoo sen olevan aito kokemus.
Sinun tehtävä on verrata näitä uskontoja ja etsiä totuutta. Esim. mitä tulee luomiseen, kristinusko ja islam ovat lähellä toisiaan. Hindulaisuuden luomiskäsitys poikkeaa kristinuskosta ja islamista paljonkin.
Miksi pitäisin niistä mitään totuutena? Jokainen niistä voi olla väärässä, eikä yhdenkään oikeassaolon puolesta ole mitään perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala loi maan ja taivaan. Olenko ainut?
Olet. Jumala, taivas ja maa ovat mielikuvituksesi tuotetta, ja Jumala loi taivaan ja maan mielikuvituksessasi. Myös me muut olemme mielikuvituksesi tuotetta, joten ei ole ketään muuta, joka voisi ajatella samalla tavoin. Mitään muuta kuin sinä ei ole olemassa.
Minä tiedän, että Jumala loi maailmankaikkeuden.
Fyysikko
Uskot tuohon josta ei ole mitään muuta todisteina kuin sitä tutkineiden omia mielipiteitä ja tunteita, ilman ensimmäistäkään faktaa?
No, onneksi olkoon.