Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä uskon, että Jumala loi maan ja taivaan. Olenko ainut?

Vierailija
30.03.2018 |

N49

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon, että Jumala loi.

Vierailija
22/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.

Mistä se jumala sitten on tullut. Kuka loi jumalan?

Jumala ei ole luotu. Tämän parempaa vastausta ei ole.

Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).

En väitä tietäväni sellaita mitä en tiedä. Se on minusta uskontojen suurin ongelma kun ollaan esittämässä suuriin kysymyksiin ehdottomia vastauksia! Miten kukaan voi tietää jumalan luoneen maailman tai mistä se jumala on tullut? Miten voi poissulkea vaihtoehdon, että jumalan yläpuolella olisi super-jumala joka on luonut kristinuskon jumalan?

Nuo on asioista mitä kukaan ei voi tietää joten vastauksen pitäisi olla minä en tiedä.

Ok. Kommentoisin tähän vain, että usko Raamattuun Jumalan sanana syttyy ihmisen sydämessä yliluonnollisesti. Sitä ei todellakaan pysty selittämään tieteellisesti. Itse en myöskään koe, että pystyisin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota luomiskertomusta kirjaimellisesti, mutta uskon että universumi on luotu, se ei ole syntynyt kaoottisesti.

Kerropa ihan mielenkiinnon vuoksi, miten ensimmäinen ihminen syntyi sinun ajatusmaailmassa. Onko sinulla mielestäsi vastaukset kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat nykyistä elämää maapallolla? Tämä on vain kysymys. En hyökkää käsityksiäsi vastaan. (Ja en ole ap).

En väitä tietäväni sellaita mitä en tiedä. Se on minusta uskontojen suurin ongelma kun ollaan esittämässä suuriin kysymyksiin ehdottomia vastauksia! Miten kukaan voi tietää jumalan luoneen maailman tai mistä se jumala on tullut? Miten voi poissulkea vaihtoehdon, että jumalan yläpuolella olisi super-jumala joka on luonut kristinuskon jumalan?

Nuo on asioista mitä kukaan ei voi tietää joten vastauksen pitäisi olla minä en tiedä.

Ok. Kommentoisin tähän vain, että usko Raamattuun Jumalan sanana syttyy ihmisen sydämessä yliluonnollisesti. Sitä ei todellakaan pysty selittämään tieteellisesti. Itse en myöskään koe, että pystyisin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella.

Jos se on ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella niin miksi väität tietäväsi sen olevan jumala?

Miksi raamatun jumalan sana ei ikinä synny hindun sydämeen tai buddhalaisen? Kaikissa uskonnoissa ne jumalakokemukset kohdistuu aina siihen oman uskonnon jumalaan. Miksi sinun kokemuksesi on aito, mutta hindun ei?

Vierailija
24/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta en käsitä miten ihmisten mielestä jumalan konsepti ei ole naurettava tai on joku vastaus. Tieteellä on vastauksia toki moniin ongelmiin. Tuntuu vaan typerien kommenttien takia, että uskovat eivät ole tutustuneet vastapuolen argumentteihin mitenkään sen syvällisemmin tai oikein ymmärrä miten tieteessä verifioidaan väitteitä ja luulevat, että ne ovat jotain uskonasioita.

Vierailija
25/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeampi vastaus on, että on paljon asioita joita tiede ei ole vielä selvittänyt.

Miksi aurinko nousee aamulla? -> "Tuntemattomat ovat Jumalan tiet." Sitten tuli tähtitiede ja vastaus selvisi.

Miksi maa järisee joskus? -> "Tuntemattomat ovat Jumalan tiet." Sitten tuli geologia ja vastaus selvisi.

Miksi osa lapsistani kuolee mystisesti jo vauvaiässä ja minä melkein murrun suruuni? -> "Tuntemattomat ovat Jumalan tiet." Sitten tuli lääketiede ja keksittiin rokotukset.

Sama kaava tulee toistumaan käytännössä loputtomasti.

Mutta AINA on helpompi uskoa, kuin ymmärtää. Siksi uskonto on monelle helppo vaihtoehto. Silloin kun ei tarvitse itse ajatella mitään.

Vierailija
26/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on henki..(ja Jumalan henki liikkui vetten päällä )

Vierailija
27/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täysin tyhjää sanahelinää minun mielestäni. Sanoja jotka ei selitä tai kerro yhtään mitään. Mitä "Jumala on henki" tarkoittaa?

Vierailija
28/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietty ja todellakaan ole :)

N43

Vierailija
29/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella niin miksi väität tietäväsi sen olevan jumala?

Miksi raamatun jumalan sana ei ikinä synny hindun sydämeen tai buddhalaisen? Kaikissa uskonnoissa ne jumalakokemukset kohdistuu aina siihen oman uskonnon jumalaan. Miksi sinun kokemuksesi on aito, mutta hindun ei?

Hänhän kirjoitti, että usko tulee sanan kautta. Eikä, että sana syntyy jonkun sydämeen.

Kyllä se hindulle ja buddhalaiselle on ihan sama kuin muillekin usko tulee heille siinä, kun he joko ottavat sanan vastaan uskoen sen olevan Jumalan sanan tai eivät ota.

Vierailija
30/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
31/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täysin tyhjää sanahelinää minun mielestäni. Sanoja jotka ei selitä tai kerro yhtään mitään. Mitä "Jumala on henki" tarkoittaa?

Mut näin se on raamatussa sanottu, toisin kuin Jeesus hänestä puhutaan vain henkenä , äänenä jne .

Vierailija
32/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei kai kukaan kristitty väitä, ettei hinduilla voi olla henki- tai jumalakokemuksia.?

Vierailija
33/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kommentoisin tähän vain, että usko Raamattuun Jumalan sanana syttyy ihmisen sydämessä yliluonnollisesti. Sitä ei todellakaan pysty selittämään tieteellisesti. Itse en myöskään koe, että pystyisin vastaamaan kaikkiin kysymyksiin. On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella.[/quote]

Miksi raamatun jumalan sana ei ikinä synny hindun sydämeen tai buddhalaisen? Kaikissa uskonnoissa ne jumalakokemukset kohdistuu aina siihen oman uskonnon jumalaan. Miksi sinun kokemuksesi on aito, mutta hindun ei?[/quote]

Sorry, en ymmärrä ollenkaan, miten keskustelu siirtyi tällaisiin asioihin.

Kirjoitin näin: "On paljon asioita ihmisen käsityskyvyn yläpuolella." Tämä tarkoittaa vain, että ihminen ei tiedä kaikkea. Voit laittaa rastin ruutuun haluamaasi kohtaan:

a) ihminen ei tiedä kaikkea

b) ihminen tietää kaiken

On tapahtunut, että hindu/buddhalainen kääntyy kristityksi. En ymmärrä kysymystäsi: "Miksi raamatun jumalan sana ei ikinä synny hindun sydämeen tai buddhalaisen?" Miten niin "ei ikinä"? Ja varmasti kääntymystä on tapahtunut toisinkin päin: kristitty on kääntynyt toiseen uskontoon.

Tietenkin tämä on täyttä asiaa:

"Kaikissa uskonnoissa ne jumalakokemukset kohdistuu aina siihen oman uskonnon jumalaan."

Sitten kysymys: "Miksi sinun kokemuksesi on aito, mutta hindun ei?"

En ole puhunut mitään hinduista. Aivan samalla tavalla voidaan kysyä:

Miksi hindun kokemus on aito, mutta kristityn ei?

Vierailija
34/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaalta kajahtaa...

Vierailija
35/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se henki sit liikkuu Suomen talvessa vetten päällä, niin liukastuuko se liukkaalla jäällä, vai onko sillä nastat?

Vierailija
36/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harhainen, mene hoitoon!

Vierailija
37/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitääkö tämä paikkansa mutta ennen kuin näistä buddha-jutuista tuli in, muistan kun joku kertoi että Buddha olisi sanonut ettei hän ole löytänyt "tietä" ja kehotti muita jatkamaan etsimistä.

No, Jeesus on sanonut suoraan olevansa tie.

Vierailija
38/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet harhainen, mene hoitoon!

Kuka ?

Vierailija
39/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se henki sit liikkuu Suomen talvessa vetten päällä, niin liukastuuko se liukkaalla jäällä, vai onko sillä nastat?

Näsä, se oli luomiskertomuksesta ...vedet ja jäät on jo luotu

Vierailija
40/74 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut näin se on raamatussa sanottu, toisin kuin Jeesus hänestä puhutaan vain henkenä , äänenä jne .

Ja ketkä kasasivat Raamatun? Tuhannen vuoden aikana kasattu random kokoelma tekstejä useilta kirjoittajilta, joista emme tiedä mitään. Osa teksteistä poistettu, osa lisätty kaanoniin eri apostolien nimiin. Ja uskot sen olevan erehtymätön Jumalan sana? Talk about gullible...