Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä hampaan poiston ja juurihoidon jälkee, onko sitä?

Vierailija
30.03.2018 |

Onko sinulta poistettu muu kuin viisauden hammas ja mikä? Minkä ikäisenä, onko kellään poistettu alle 20v? Löysitkö ketään kumppania joka ei hävennyt sua? Otitko implanttia? Miten leukaluu pärjäilee siinä kohdin mistä poistettu, onko siihen tullut luukatoa? Kipuja tai ongelmia poistosta? Miksi poistettu? Kyselen kun itsellä saattaa olla edessä ja ahdistaa kun hammasärkyyn ei meinaa auttaa mikään. Mitään vikaa ei hampaasta löydetä, joku vaan särkee siellä suunnin. Kyseessä ehkä myös hoitovirhe. Pelkään et jään poiston jälkeen yksin ku oon nuori nainen ja miehet kaikkoo ympäriltä rumuuden takia. Implanttia en uskalla ottaa mutta pelkään et poistokohtaan tulee ongelmia kuten ylipuhkeamista yms. Välillä tulee synkkiä ajatuksia ja pelkoa yksin jäämisestä hampaan takia, itseäni ei vois jaskaakaa kiinnostaa jos mun kumppanilta puuttuis hammas, varsinkaan jonkun hoitovirheen takia. Jotenki miehet tuntuu niin pinnallisilta...

Kuinka kauan juurihoidettu hammas on pysynyt, ootko ottanut sen tilalle implanttia? Mitä maksoin ja onnistuko? Miten implantti laitettiin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olee. Otat hommasta turhia paineita. Mulla juurihoidettiin yläleuan poskihammas, kun se oli paikattu aikoinaan niin, että reikä jatkoi kasvamista paikan alla. Hammas saatiin pelastettua, mutta tais olla aika lähellä, et ois pitänyt repiä irti. Oisin vetänyt tästä ihan järkyttävät pultit, sillä alunperin, hammas oli paikattu, homman ois pitänyt olla siinä, miten se voidaan paikata siten, että reikä jatkaa kasvamistaan, ja joudutaan juurihoitoon? :D

No oot naisihminen, tottakai hampaan menetys on kova paikka, mutta otat ton nyt ihan ihmeellisesti, hetki ilman hammasta->sit implantti? That's it.

Vierailija
2/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat asiatietoa, googleta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan normaalia olla sen verran pinnallinen, että kattoo, että hampaat on tallella? :D Tai siis? Täh?

Vierailija
4/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat asiatietoa, googleta!

Haluan kuulla kokemuksia

Vierailija
5/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkkaria? Juu, elämä päättyy just siihen kun hampaan menettää. Ei tsiis...

Vierailija
6/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on ihan normaalia olla sen verran pinnallinen, että kattoo, että hampaat on tallella? :D Tai siis? Täh?

En väittänyt niin, vaan että miehet saattaa olla pinnallisia ja katsoa hampaat ja lähtee vetää kun etsivät täydellistä naista.

Ap

Vierailija
7/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavien kokemuksia, molemmat miehiä: ovat kännissä toikkaroineet niin, että hammas irronnut.

Serkultani puuttuu toinen etuhammas, siihen ollaan vissiin tekemässä implanttia, se on kallis, hänellä on avovaimo.

Veljeni inttikaveri toikkaroi kännissä, ja häneltä irtosi hammas. Koska hän oli armeijassa, sai kerrottua, että hammas meni "panssarivaunuhommissa" ja sai uuden hampaan armeijan/valtion piikkiin.

Joudut olla n. vuoden ilman hammasta, ja sitten implanttia lähdetään tekemään. Jos kyseessä on poskihammas, ei se niin näy.

Vierailija
8/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väittänyt niin, vaan että miehet saattaa olla pinnallisia ja katsoa hampaat ja lähtee vetää kun etsivät täydellistä naista.

Ap

Taidat olla tosi nuori ja luultavasti myös hengaat tietynlaisten miesten kanssa, kun kokemuksesi on tuo.

Vierailija
9/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai he ovat pinnallisia, niin ovat naisetkin. ?? Reality check?

Vierailija
10/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkkaria? Juu, elämä päättyy just siihen kun hampaan menettää. Ei tsiis...

No ei ole kivaa olla alle 20v ja hampaaton. Lisäksi mulla menis purenta **tuiks poistosta eli tulis purentakipuja tilalle. Ei ois elämää kovat säryt...

Ap

Vierailija
11/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskihammas poistettiin viime vuoden puolella 27 -vuotiaana. Annettiin valita juurihoidon ja poiston välillä, valitsin poiston.

En aio ottaa implanttia koska siitä ei ole kosmeettista haittaa, ei ole tapana aukoa suuta vastaantulijoille. :D Jos tyyliin etuhammas olisi poistettu tottakai hankkisin implantin.

Mieheni ei häpeä minua. Tässäkään asiassa.

Mikä hammas sinulla on kyseessä? Miksi se on sinulle niin kova häpeän paikka ja miksi et halua implanttia?

Ihan oikeasti, ei ne miehet niin pinnallisia ole, että he laskisivat montako hammasta sulla on suussa. Varsinkaan jos suu ei ole ihan näkyvästi harva. Sitten ymmärrän jos suussa on hyvä jos joka toinen hammas paikallaan ja ne jäljelläolevatkin huonossa kunnossa.

Sinulla tuskin on sellainen tilannne?

Vierailija
12/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poistettu yksi yläposkihammas joskus ollessani 40 v. (olen nyt 52). Hammasta yritettiin juurihoitaa, mutta sen juuri oli jotenkin mutkalla niin ettei hoito onnistunut. Poistokohta parani nopeasti eikä siitä ole ollut mitään haittaa sen jälkeen. Hammaslääkärikään ei ole implanttia ehdottanut eikä maininnut luukadosta tai muista ongelmista. En edes ajattele koko asiaa.

Jos ongelmahampaasi on näkyvällä paikalla ja implantti pelottaa, niin siltahan on myös yksi vaihtoehto.

Vierailija
13/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan v*tun ärsyttävältä, etkä oo joutunut kokemaan elämässäsi yhtään mitään, jos toi on noin kova paikka. Ihan totta? :DD Oot ihan pelle.

Vierailija
14/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset menettävät hampaita myös onnettomuuksissa, jotkut jopa kaikki. Totta kai harmittaa, mutta on silti vielä pikku juttu. Parisuhteen saamiseen ei vaikuta mitenkään. Mikä hammas kyseessä? Jos esim. Kahden hampaan välissä, voidaan laittaa esim kuitusilta. Tällainen itselleni tehty julkisella, maksoi 200€. Jos myöhemmin muutan mieltäni implantin suhteen, sekin onnistuu. Jos puuttuva hammas etuosissa, implantin voi saada myös julkiselta puolelta.

Vierailija
15/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidat olla tosi nuori ja luultavasti myös hengaat tietynlaisten miesten kanssa, kun kokemuksesi on tuo.

Olen 19v. Itseasiassa en hengaa kenenkään kans koska mulla ei oo kavereita ja mua on kiusattu hampaista. Ja näihin negatiivisii kokemuksii riittää av "Vaimoni on lihava, jätänkö hänet?" tms yhtä tyhmää kakkaa josta ei voi olla varma onks se provo vai onko joku todella niin sairas

Ap

Vierailija
16/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko täydellinen kaikin muin tavoin. Tuskin. Parempi pysyäkin erossa turhanpäiväisiä asioita arvostavista miehistä. En tiedä onko tämä provo, koska vaikutti kovin lapsekkaalta. Jos hammas puuttuu näkyvältä paikalta niin sen voi korvata jollakin tavoin.

Vierailija
17/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On viisauden hammas poistettu, myos muu hammas kun juurihoito "keskeytyi" ja hammas oli jo todella huonossa kunnossa, toinen laakari totesi etta poistetaanko suosiolla. Tuntuihan se aluksi omituiselta mutta olo helpottunut. Niin takaa etta en ole huomannut puremiseen vaikuttavaa tekijaa ym mutta, taytyy siihen jotain valmistella laakarin mukaan, jos alkaa elamaa hairitsemaan. Ei siis huolta.

Vierailija
18/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan v*tun ärsyttävältä, etkä oo joutunut kokemaan elämässäsi yhtään mitään, jos toi on noin kova paikka. Ihan totta? :DD Oot ihan pelle.

Voi kiitos, olen kokenut elämässäni paljonkin pahoja asioita, joista olen vaiennut häpeissäni. Voin toki aloittaa lievimmästä päästä eli koulukiusaaminen mm.ulkonäöstä ja syrjiminen. Jos tietäisit elämästäni, et kehtaisi puhutella noin.

Ap

Vierailija
19/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poskihammas poistettiin viime vuoden puolella 27 -vuotiaana. Annettiin valita juurihoidon ja poiston välillä, valitsin poiston.

En aio ottaa implanttia koska siitä ei ole kosmeettista haittaa, ei ole tapana aukoa suuta vastaantulijoille. :D Jos tyyliin etuhammas olisi poistettu tottakai hankkisin implantin.

Mieheni ei häpeä minua. Tässäkään asiassa.

Mikä hammas sinulla on kyseessä? Miksi se on sinulle niin kova häpeän paikka ja miksi et halua implanttia?

Ihan oikeasti, ei ne miehet niin pinnallisia ole, että he laskisivat montako hammasta sulla on suussa. Varsinkaan jos suu ei ole ihan näkyvästi harva. Sitten ymmärrän jos suussa on hyvä jos joka toinen hammas paikallaan ja ne jäljelläolevatkin huonossa kunnossa.

Sinulla tuskin on sellainen tilannne?

Minulla on synnynnäinen sairaus jonka takia multa puuttuu edestä hampaita. En haluais menettää tätäki. Mua on jo kiusattu niin paljo etten halua enää yhtää sitä. En halua implanttia koska se on vaikea ja pitää prosessi. Ennen kaikkea kallis, mulla ei oo rahaa.

Ap

Vierailija
20/36 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko täydellinen kaikin muin tavoin. Tuskin. Parempi pysyäkin erossa turhanpäiväisiä asioita arvostavista miehistä. En tiedä onko tämä provo, koska vaikutti kovin lapsekkaalta. Jos hammas puuttuu näkyvältä paikalta niin sen voi korvata jollakin tavoin.

En ole ja siksi yritän pitää itseni edes jotenkin ihmisen näköisenä ettei tarttis hävetä itseään. Ei oo provo, mulla ei vaan oo oikein ketään jolta kysyä tai ihmistä joka tukis mua....

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi