Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkaa erolla joka kerta riidellessä

Vierailija
30.03.2018 |

Meillä on pieni lapsi ja paljon riitoja. Nykyään joka riita menee samalla kaavalla: mieheni suuttuu jostain asiasta ja alkaa provosoida minua, sitten kun hän on saanut tuuletettua mielensä, minä hermostun hänen käytöksestään. Sitten hän haukkuu minua ihmisenä ja uhkaa erolla. Lopuksi hän perustelee toimintaansa sillä, että kokee riittämättömyyden tunnetta, mikä on vähän ristiriidassa hänen aiempien sanojensa kanssa (hän mm. sanoo minua epävakaaksi, eikä sen takia jaksa olla kanssani).

Pitäisikö meidän vain erota? Olemme olleet lähes kymmenen vuotta yhdessä, rakastan miestäni enkä itse haluaisi erota, mutta en jaksa näitä jatkuvia uhkauksia ja tietynlaisessa epätietoisuudessa elämistä.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailu ei kuulu hyvään parisuhteeseen, siitä on rakkaus kaukana. Päätä itse minkälaisessa suhteessa haluat elää. Alistua ei pidä.

Vierailija
2/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se yleensä mene niin että kun mies suuttuu naisen jatkuvasta ulinasta halutaan ero, nainen ei kestä sitä että mies suuttuu. No älkää vttu suututtako sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Tyhmä uhata erolla.

Vierailija
4/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa. Uhoaminen on lapsellista, mutta se ja suuttuminen ylipäätään saattaa vaan kertoa jostakin loppuun palamisesta. Teillä on pieni lapsi ja on hyvin mahdollista, että olette kumpikin hyvin väsyneitä ja siksi kenties herkkiä tulistumaan.

Jos miehesi alkaa ärsyytymään, pyri itse pysymään rauhallisena ja keskustelemaan asia läpi provosoitumatta. Voisi myös olla hyvä keskustella yhdessä näistä riitatilanteista (mistä ne yleensä alkavat, miksi, miten ne etenevät, mitä voisitte pyrkiä muuttamaan omassa käytöksessä että näitä tilanteita voitaisiin välttää...) silloin kun olette kummatkin rauhallisia ja teillä on aikaa. Puhukaa avoimesti ja sanokaa suoraan miltä teistä tuntuu.

Tsemppiä teille!

Vierailija
5/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksistanne! <3

Olemme pari kertaa käyneet pariterapiassa, jossa terapeutti totesi meillä olevan valtakamppailua. Tämä saattaisi johtua siitä. Mies ottaa vallan itselleen uhkaamalla erolla? Ap

Vierailija
6/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen lähteä. Mä sanoisin toisen uhkauskerran  jälkeen että kämppää etsimään ja heti, en jatka suhdetta uhmaikäisen kanssa hetkeäkään.

Vierailija
7/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme pari kertaa käyneet pariterapiassa, jossa terapeutti totesi meillä olevan valtakamppailua. Tämä saattaisi johtua siitä. Mies ottaa vallan itselleen uhkaamalla erolla? Ap

Ja sinä otat sen takaisin sanomalla että sulle ero  sopii hyvin. Ei  tuollaista suhdetta kannata jatkaa, mies on taantunut lapsen tasolle vauvalle osoittamasi  huomion takia.

Vierailija
8/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on psykopaatti, eroa oman ja lapsen teveryden vuoksi! Käytös alistaa sinua jo lyhyellä aikavälillä. Älä pelkää tehdä valintaa!

Vierailija
9/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se yleensä mene niin että kun mies suuttuu naisen jatkuvasta ulinasta halutaan ero, nainen ei kestä sitä että mies suuttuu. No älkää vttu suututtako sitten!

No kuule ei mene noin. Koita sinä  opetella hieman käyttämään yläpäätäsi alapään sijaan, jooko?

Vierailija
10/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän mm. sanoo minua epävakaaksi, eikä sen takia jaksa olla kanssani)." MIES ON ITSE VAKAVASTI EPÄVAKAA! HALOO NYT HÄLYTYSKELLOT SOIMAAN JA ÄKKIÄ PESÄERO NAINEN!!

Vierailija
11/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on psykopaatti, eroa oman ja lapsen teveryden vuoksi! Käytös alistaa sinua jo lyhyellä aikavälillä. Älä pelkää tehdä valintaa!

Ei kai hän nyt psykopaatti ihan ole. 🙈Varmasti minussakin on vikaa, mutta toivoisin, että asiat voitaisiin käsitellä ilman ero-korttia tai sitten oikeasti hän ryhtyy tuumasta toimeen ja muuttaa pois. Ap

Vierailija
12/40 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei taida oikeasti tykätä susta. Pohjustaa nyt eroa, ettei ole itse syyllinen eroon lähtemällä pois. Jossain vaiheessa alkaa uskotella, että vika on sinussa ja ero oli pakko. Sitä ennen mies yrittää tehdä elämästäsi tukalaa, jotta alat itsekin käyttäytyä oudosti. Ukko on aivan psyko.

Vierailija
13/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun päätettävissä,  provosoidutko vai et. Miehelle sinä et voi  mitään, vain itsellesi. Muista tämä seuraavalla kerralla.

Ole ihan hiljaa - niin vaikeaa kuin se onkin. Jos mies uhkaa erolla, kysyt vaan että kumpi meistä muuttaa tästä pois ja kumpi jää asumaan. Ja millaisia elatuksuja on ajatellut, kun noin pieni lapsi olisi itsestään selvästi ainakin aluksi enimmäkseen sinulla.

Älä ala pelaamaan sitä peliä miehen säännöillä vaan laadi ihan oma käsikirjoitus. Säe menee niin, että et anele etkä nöyristele, vaan alat järjestelemään omaa elämääsi niin, että jonakin päivänä sinä olet omillasi.

Vierailija
14/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin erolla uhkailu pohjustaa mahdollisesti tulevaa eroa

Vierailija
15/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin ootta pimeitä. Valtataistelut eivät kuulu parisuhteeseen, ja sinullakin on selkeästi ongelma "mies ottaa vallan" eli ajattelet että sinä menetät vallan. Ei tervettä.

Vierailija
16/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erokortin heiluttelu onnistuu vain sen yhden kerran. Mies yrittää selkeästi alistaa sinut uhkailuillaan ja saada sinut toimimaan niinkuin itse haluaa. Seuraavasta uhkauksesta tosiaan lusikat jakoon. Et tarvitse ahdistavaa uhkailijaa mihinkään.

Vierailija
17/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile, mitä tapahtuu kun päätät olla provosoitumatta? Analysoi sitten jälkeenpäin, menetitkö jotain, kun "annoit periksi".

Ei mies kauan jaksa yksinään riidellä. - Voit myös kysyä, "mikä hätänä, kulta", sillä kai sillä joku ongelma on, jos haastaa riitaa.

Ette te mitään valtakuntaa kumpikaan johda, vaan yhteistä yritystä yhdessä, tavoitteena hyvä olo molemmille ja parhaat kasvuolosuhteet (= on se parisuhteenne laatu) lapsellenne.

Vierailija
18/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on paha olo, jos ei ole ennen ollut tuollainen. Mites miehen vanhemmat, elossa ja miehellä hyvä suhde heihin vai jotain muuta?

Se paha olo ja tunnevaje ei korjaannu kiristämällä ruuvia vaan hyvällä.

Vierailija
19/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta avautuivat omat silmät oman miehen suhteen. Hän vetää tuon kortin myös ihan joka kerta esille, eikä edes pelkästään riidellessä, vaan jos yleensäkin olen jostain erimieltä tai vaikka vaan surullinen. Hän sanoo jotain sen suuntaista, että kanssasi yhdessä oleminen on kyllä mahdotonta jos olet tuollainen tai tuota mieltä, tai, että hänen täytyy vakavasti miettiä, onko yhdessä olemisessa kanssani mitään järkeä. Pelästyn edelleen, vuosien jälkeen, tuota aivan kamalasti ja nyt huomaan, että pyrinkin heti sovittelemaan ja lopettamaan riidan. Tai käyttäytymään joten eri lailla, etten ärsyttäisi. Pelkään näiden tilanteiden jälkeen eroa monta viikkoa ja olen hyvin ahdistunut. Onko tämä merkki, että mieheni ei oikeasti ja aidosti halua olla kanssani? Onko koskaan halunnutkaan?

Vierailija
20/40 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile, mitä tapahtuu kun päätät olla provosoitumatta? Analysoi sitten jälkeenpäin, menetitkö jotain, kun "annoit periksi".

Ei mies kauan jaksa yksinään riidellä. - Voit myös kysyä, "mikä hätänä, kulta", sillä kai sillä joku ongelma on, jos haastaa riitaa.

Ette te mitään valtakuntaa kumpikaan johda, vaan yhteistä yritystä yhdessä, tavoitteena hyvä olo molemmille ja parhaat kasvuolosuhteet (= on se parisuhteenne laatu) lapsellenne.

Parhaat ja vakaat kasvuolot AP takaa lapselleen heittämällä epävakaan ja uhkaavan äijänsä pellolle. Jos terapiakaan ei ole auttanut, niin turha siinä suhteessa on yksin loputtomasti joustaa sovun takia. Kynnysmattona ei ole hyvä elää. Ei toisen voi antaa saada tahtoaan läpi kiukuttelemalla. Se ei ole tervettä. Kovaaa vastaan ja miehenkamat ulos kämpästä asap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi