Millaiset ihmiset pilaa työpaikan ilmapiirin?
- hiljaiset hissukat. Hyvä jos hyvää huomenta saavat suusta aamuisin. Miksi se juttelu on niin vaikeaa?
- tyyppi, joka ei koskaan lähde vapaa-ajalla työporukan järjestettyihin tilaisuuksiin. Pikkujoulut, hohtokeilausturnaukset jne.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jekylllll kirjoitti:
Olisko siellä työpaikalla kuitenkin tärkeintä se, että työt tulevat tehdyksi hyvin ja sujuvasti, eikä jatkuvat tervehdykset tai ylimääräiset hohtokeilaukset?
No nuo molemmat mainitsemasi asiat vaikuttavat työviihtyvyyteen. Toki on sellaisia, joille ne merkkaa enemmän. Mutta jos ajattelet asiaa niin, että haluaisitko olla töissä paikassa, jossa ei tervehditä? Se vaikuttaisi töykeältä ja miettisit, että mitä olet tehnyt, kun sinua kohdellaan niin. Ja huono fiilis vaikuttaisi töihinkin.
Ja taas jos vaikka järjestäisit itse tuota hohtokeilausta ja osa ei tulisi, niin sekin voisi vaikuttaa töykeältä (jos osallistujilla ei olisi erityisiä syitä olla tulematta).
Ymmärrätkö nyt, että työpaikalla sosiaalisilla suhteillakin merkitystä, ei ole olemassa jotain tyhjiötä, jossa "vain tehdään töitä"?
Mä lähtisin jos siitä maksetaan se palkka.
On kyllä uskomatonta miten vaikeaa on suomalaisille jopa se normaali hyviin tapoihin kuuluva tervehtiminen kun ollaan samassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen,kenen mielestä kaikki on huonosti. Joka tiuskii muille ja ei hallitse omaa pahaa oloaan vaan purkaa sen muihin.
Epäammattimaista. Minulla on erittäin eriäviä mielipiteitä suomalaisen yhteiskunnan normien suhteen mutta en ikinä tuo niitä esille työpaikoilla. jätän ne kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jekylllll kirjoitti:
Olisko siellä työpaikalla kuitenkin tärkeintä se, että työt tulevat tehdyksi hyvin ja sujuvasti, eikä jatkuvat tervehdykset tai ylimääräiset hohtokeilaukset?
No nuo molemmat mainitsemasi asiat vaikuttavat työviihtyvyyteen. Toki on sellaisia, joille ne merkkaa enemmän. Mutta jos ajattelet asiaa niin, että haluaisitko olla töissä paikassa, jossa ei tervehditä? Se vaikuttaisi töykeältä ja miettisit, että mitä olet tehnyt, kun sinua kohdellaan niin. Ja huono fiilis vaikuttaisi töihinkin.
Ja taas jos vaikka järjestäisit itse tuota hohtokeilausta ja osa ei tulisi, niin sekin voisi vaikuttaa töykeältä (jos osallistujilla ei olisi erityisiä syitä olla tulematta).
Ymmärrätkö nyt, että työpaikalla sosiaalisilla suhteillakin merkitystä, ei ole ol
Mä lähtisin jos siitä maksetaan se palkka.
Saat palkan aineettomana, hyvän mielen ja toimivamman työyhteisön.
Toisista juoruileva ja muita mustamaalaava myrkynkeittäjä, joka kerää ympärilleen "paras työkaveri"-porukoita ja sisäpiirejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jekylllll kirjoitti:
Ymmärrätkö nyt, että työpaikal
Jos halutaan hyvä mieli ja toimiva työyhteisö niin tuplataan jokaisen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Toisista juoruileva ja muita mustamaalaava myrkynkeittäjä, joka kerää ympärilleen "paras työkaveri"-porukoita ja sisäpiirejä.
Montakohan kommenttia täällä on missä selkeästi kuvaillaan narsistista persoonallisuushäiriötä kärsivä?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka painaa mieleensä joka ikisen keskustelun ja analysoi kaikkea sanottua loputtomasti mielessää ties mitä näkökulmista milloinkin. Nämä henkilöt ottaa sitten arvaamatta muiden sanomisia ja ties kuinka vanhoja keskusteluja esiin milloin missäkin yhteyksissä. Tätä on hieman hankala selittää sanallisesti, mutta tällaiselle henkilölle mikään keskustelu tai tilanne ei ole neutraali, vaan hänelle kaikki on henkilökohtaista ja kaikesta saadaan jälkeenpäin esille ties mitä piilomerkityksiä. Äärimmäisen raskasta ja kuormittavaa käytöstä työkavereille ja esimiehelle, kun koskaan ei voi tietää mistä milloinkin tuulee ja miten sanomaasi tällä kertaa tulkitaan.
Asperger?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakohan kommenttia täällä on missä selkeästi kuvaillaan narsistista persoonallisuushäiriötä kärsivä?
Onhan niitä monta. Eipä ne itse tunnu siitä kärsivän. Ne kärsivät jotka näkevät tilanteen, eivätkä hypi narsistisen persoonallisuushäiriöisen pillin tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellainen työkaveri joka koko ajan keskeytti työni, hänelle tuli joku asia mieleen ja pomppasi paikaltaan ja alkoi höpöttää. Sitten taas yritin keskittyä työhöni ja eikö kohta hän hypännyt ylös ja kertoi mitä tuli mieleen. Yritin vihjailla että ja sanoa aika suoraankin, että pitäisi saada työt tehtyä, mutta hän vaan höpötti. Hermohan mulla meni ja vaihdoin paikkaa. Suuttui sitten niin että välit meni kokonaan. Oli ikävä sitten törmätä jossain taukotilassa kun ei puhunut mitään.
Onpa erikoinen valituksen aihe, kun tällä *spontaanilla työhuoneessa piipahtelulla* ja käytäväkeskusteluilla perustellaan nykyään erityisen voimakkaasti etätyöstä palaamista.
Aika harva kuitenkaan tuntuu sietävän työpäivänsä keskeytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka levittävät toisista juoruja ja valheita ja saavat kaikki mukaan näihin juttuihin...
Onneksi olkoon olet oksentanut työpaikalle sinne kuulumattomia asioita. Kun tunnelma muuttuu ni sitten aletaan uhrautumaan!
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tommosia sattuu vielä useampi samaan paikkaan. Toiset vähemmän ja joku toinen enemmän narsistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka levittävät toisista juoruja ja valheita ja saavat kaikki mukaan näihin juttuihin...
Onneksi olkoon olet oksentanut työpaikalle sinne kuulumattomia asioita. Kun tunnelma muuttuu ni sitten aletaan uhrautumaan!
Juoruilija ja valheiden levittäjä jää aina lopuksi yksin, koska kukaan työpaikalla ei häneen enää luota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoruilija ja valheiden levittäjä jää aina lopuksi yksin, koska kukaan työpaikalla ei häneen enää luota.
Jotkut osaavat juoruta ovelasti, niin että muut uskovat, eivätkä kyseenalaista juoruja.
Sanoin kerran työpaikan palaverissa kun ne suunnitteli pikkujouluja ja minulle olis annettu tehtäväksi juomien hankkiminen. Sanoin että ei kiitos en halua olla juoppojen kanssa tekemisissä enkä aio osallistua mihinkään pikkujouluihin. Muut närkästyi siitä ja suuttuivat. Sanoin etten halua olla humalaisten kanssa samassa tilassa koska joku aina alkaa haastaa riitaa. Minulle ei kukaan puhunut vähään aikaan. Sitten kuulin että siellä juhlissa oli joku riidellyt.
Savuttomien työpaikkojen röökipaikoilta näitä löytyy raikastamassa työpaikan ilmapiiriä.
Iso alapeukku heille.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin kerran työpaikan palaverissa kun ne suunnitteli pikkujouluja ja minulle olis annettu tehtäväksi juomien hankkiminen. Sanoin että ei kiitos en halua olla juoppojen kanssa tekemisissä enkä aio osallistua mihinkään pikkujouluihin. Muut närkästyi siitä ja suuttuivat. Sanoin etten halua olla humalaisten kanssa samassa tilassa koska joku aina alkaa haastaa riitaa. Minulle ei kukaan puhunut vähään aikaan. Sitten kuulin että siellä juhlissa oli joku riidellyt.
Minusta tuo on aika ahdasmielinen ja nipottava asenne ja ja en yhtään ihmettele että sinulle suututtiin tuosta.
Olisithan voinut kärrätä vain juotavat paikalle ja lähteä sitten itse pois.
Ja mitä sitten jos jollain lähtee juhlissa "hieman" laukalle? Mitä se ketään haittaa?
Sellainen joka puhuu lakkaamatta ja vie kaiken hapen tilasta. Itselläni on tällainen työpari joka ei osaa koskaan palavereissa ym. olla kääntämättä kaikkea itseensä ja puhuu yhtenään lämpimikseen, varmaan ajattelee sillä jäävänsä ihmisten mieleen. Hänen pitää vaan päästä kommentoimaan joka asiaa ja usein sitten toistaa samat jutut mitä joku toinen on juuri sanonut omina ajatuksinaan.
Arvatkaa vaan osaako tämä henkilö pysyä aikataulussa tai onko hänen ns. ihan nopeet kysymykset tai kommentit oikeasti sellaisia.
Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin ja luo yhteisöllisyyttä sekä hyvää ilmapiiriä. Tietenkin jos kyllästyttää voi asian suoraan sanoa ja vaikka toivottaa hyvää huomenta aina eri kielellä.