Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä oikeudella miehet tulevat baarissa hokemaan "Miks oot noin myrtsi, älä mökötä hei. Miks sä mökötät?"? Ja olettavat, että etsin seuraa.

Vierailija
29.03.2018 |

Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.

Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.

Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.

Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.

N33

Kommentit (511)

Vierailija
121/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun luettuani päätin mennä ensi keskiviikkona töiden jälkeen baariin yhdelle. Ihan vain osoittaakseni, että minulla naisena on oikeus mennä lukemaan iltapäivälehdet ihmisten ilmoille tarvitsematta selitellä miksi en tee sitä kotonani.

Vierailija
122/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tunne yhtäkään naista joka sanoisi ei ja tarkoittaisi kyllä. Ja joka tapauksessa, miksi siihen pitäisi jäädä jankkaamaan, vaikka joku oikeasti haluaisikin seuraa sanoessaan ei. Jos joku sanoo minulle ei, niin se on silloin itselleni ainakin ei, enkä jankkaa asiasta enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mies tekee aina väärin mitä tekeekään. Jos ei lähesty naista, on liian ujo ja epäkiinnostava rassukka, saamaton, joka ei ansaitsekaan naista. Jos lähestyy, on epämiellyttävä ahdistelija, joka ei kunnioita rajoja.

Ja kun monet naiset kieltäytyvät vain testiäkseen miestä, "ei" voi tarkoittaa oikeasti "kyllä".

Ota sit selvää mitä haluatte oikeasti. Mä en jaksa enää edes yrittää.

M35

"ei" voi tarkoittaa oikeasti "kyllä". <-- Selvää raiskarin puhetta.

Vierailija
124/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella / miehellä on se asenne että kun he lähtee baariin / yökerhoon heillä on oikeus saada seksiä sieltä, sen takiahan ne kaikki muutkin on siellä . Kaikki muut vastakkaista sukupuolta siellä on sellaisia joita voi yrittää, ja jos ei kelpaa heissä on vikaa.

Just näin. Pari vuotta sitten  olin yökerhossa jonne tuli sitten ruma läski puolituttu mies.  Pari päivää myöhemmin hän valitti mulle kun kukaan nainen ei tullut siellä hänelle juttelemaan .  I wonder why .....

Vierailija
125/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva palstalla joskus tullut luettua seuraavaa. Ei v ittu että suomalaiset naiset ovat idi ootteja. Itse suosiolla menin hankkimaan ulkomaalaisen.

Minä olin naisena yksinäni yökerhossa tuossa yhyenä yönä.

Suomipojat murjottivat rivissä baaritiskillä, kukaan ei hymyillyt tai rientänyt juttelemaan.

Sain yksin istua & seistä tanssilattian luona, yhden naisporukan kanssa siinä muutama kappale tanssittiin.

Miehet tuntuivat kummallisen poissaolevilta - kuin jotain zombeja. Jääkylmiä.

Suomalaiset siis. Sitten ulkkareita tuli siihen ympärille liehumaan ja hymyilemään, lähdin pois kun epäilin heidän motiivejaan.

Mikseivät Suomi-pojat ota ulkomaalaisista miehistä mallia?

Vierailija
126/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ensimmäinen repliikki miehiltä kuppiloissa on ollut "Miks oot noin myrtsi/vihainen/äkäinen!?", vaikka minulla olisi hauskaa.

Minulla on "bitchy resting face" eli perusilmeeni on vakava enkä voi sille mitään. Jos yritän hymyillä niin näytän silti vakavalta. Suupieleni eivät käänny siihen kulmaan, että täyttäisin iloisen näköisen standardit.

Aina hämmennyn jos mies lähestyy noin. Vinkkinä sanon, että harva nainen tuollaisista kommenteista ilahtuu, tulee vaan oikeasti vihaiseksi. Tuollaiset miehet eivät ole päässeet jatkoon. Heistä tulee vähän tyhmä ja tahditon vaikutelma.

Vierailija
127/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mies tekee aina väärin mitä tekeekään. Jos ei lähesty naista, on liian ujo ja epäkiinnostava rassukka, saamaton, joka ei ansaitsekaan naista. Jos lähestyy, on epämiellyttävä ahdistelija, joka ei kunnioita rajoja.

Ja kun monet naiset kieltäytyvät vain testiäkseen miestä, "ei" voi tarkoittaa oikeasti "kyllä".

M35

Naisen EI tarkoittaa EI. Ihan hyvä noilla kognitioillasi lopettaa vahtaaminen ja jahtaaminen.

Vierailija
128/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

Sen 'ein' voi ottaa ihan neutraalisti, se tarkoittaa vain 'en nyt juuri halua seuraa'. Lähestyt sitten niitä hymyileviä neitokaisia.

Vierailija
129/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä oikeudella, joka kellä tahansa on. Eli kuka tahansa on oikeutettu avaamaan keskustelun julkisella paikalla.

Olin vähän aikaa sitten syömässä. Siihen tunki mies kysymään olenko yksin. Ei huvittanut vastata. Vilkaisin ja jatkoin syömistä. Tajusi lähteä.

Jokaisella on myös oikeus olla osallistumatta keskuteluun.

Kohtelias voi olla aina ja se on jokaisen oikeus ja velvollisuus. On pystyttävä sanomaan vähintään se "Ei, kiitos".

Minulla on okeus syödä rauhassa. Ei sille miehelle millään tavalla kuulunut olenko yksin. Jos olisin vastannut olisi seurannut jatkokysymys ja tadaa! Siinä meni minun oikeuteni.

Kokemukset on samat kuin aplla. Ei ne kaikki usko vaikka miten kohtelias olet, itseasiassa kohteliaisuus pahentaa tilennetta. Parempi heti näyttää ilman mitään leikkejä ettei seura kiinnosta.

Voi luoja, ja sitten valitetaan etteivät suomalaiset miehet lähedty selvinpäin. Jotain käytöstapoja voisi hankkia.

Vierailija
130/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen käsittämätön tapa on tarjota, vaikka nainen kieltäytyy ja sitten saada raivari. Logiikka?

Vierailija
131/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

Tuon olet kyllä keksinyt itse. Voin kertoa, että jos nainen ilmaisee, ettei seurasi kiinnosta, niin silloin se ei kiinnosta. Ihan oikeasti. Ihan ihmisiä me naisetkin kuule ollaan...

Vierailija
132/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella pitäisi olla oikeus mennä yksin baariin, ilman että tullaan tivaamaan " hei mitä sä murjotat?" ja/tai lyödään pöydään tuoppi ,jota nainen ei ole pyytänyt.

Vierailija
133/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa miehenä oman kokemukseni. Menin kauniina kesäiltana baarin täydelle terassille ja etsiskelin vapaata tuolia.  Hetken päästä yhdessä neljän hengen päydässä vapautui kaksi paikkaa, kun pöydässä istuneet naiset lähtivät pois. Pöytään jäi vielä kaksi noin 40-vuotiasta naista. Kysyin, mahtuisiko pöytään istumaan, mutta naiset kertoivat, että haluaisivat jutella keskenään "tyttöjen asioita" ja olisivat siten pitkästyttävää seuraa. Sanoin okei ja jäin lähelle odottamaan paikan vapautumista. Sitten vieressä olevasta kahden hengen pöydästä vapautui toinen tuoli ja pääsin istumaan tuntemattoman vanhemman miehen seuraksi. Suunnilleen samaan aikaan kahden naisen pöytään, josta alun perin kysyin paikkaa,  tuli kaksi ulkomaalaiselta näyttävää nuorta miestä, ja kas kummaa, naiset toivottivat heidät hymyillen ja kovaäänisesti tervetulleiksi seuraansa. Ilmeisesti heillä ei ollut enää tarvetta jutella tyttöjen kesken, vaan seura kelpasi.

Vierailija
134/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella pitäisi olla oikeus mennä yksin baariin, ilman että tullaan tivaamaan " hei mitä sä murjotat?" ja/tai lyödään pöydään tuoppi ,jota nainen ei ole pyytänyt.

Naisten tunteista ei saa olla kiinnostunut?  Odotatko , että tarjoan väkeviä?   

Etkö voisi keksiä jonkun perusvastauksen . Vaikka, että podet maailmantuskaa tai hukkasit autosi parkkihalliin.

Vierailija
135/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kerran yksin terassilla viiniä ja odotin miestäni, joka ei ollut päässyt töistä. Luin lehtiä ja nautin musiikista sekä juomasta, niin  eikös samassa joku tyyppi romahda vastapäätä " Mitäs sä täällä yksin murjotat?" Ei uskonut, että odotin avomiestäni, koska minulla ei ollut sormuksia ja haki meille väkisin  kannullisen sangriaa,  vaikka koetin sanoa selvästi että  en  halua sinun juomiasi, enkä aio juoda niitä .

Kun mieheni sitten ilmestyi näkyviin ja juoksin tätä vastaan. kuului takaa  raivostunutta  huutoa ja huorittelua.  Että minä olin muka tässä se paha seireeni, joka viekotteli miespolon tuhlaamaan aikaansa ja ostamaan kalliit juomat turhaan.

Vierailija
136/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap käyt baarissa tekemässä töitä?

Ehkä siksi, että ap on ihminen, ja me ihmiseläimet nyt vaan ollaan laumaeläimiä. Laumasta haetaan esimerkiksi lohtua ja turvaa. Sitä paitsi, miksi nuoren naisen pitäisi nykypäivän Suomessa selittää sitä, että hän viihtyy kaikille muillekin halukkaille aikuisille tarkoitetussa julkisessa tilassa... ?

Vierailija
137/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M50+ kirjoitti:

Kerronpa miehenä oman kokemukseni. Menin kauniina kesäiltana baarin täydelle terassille ja etsiskelin vapaata tuolia.  Hetken päästä yhdessä neljän hengen päydässä vapautui kaksi paikkaa, kun pöydässä istuneet naiset lähtivät pois. Pöytään jäi vielä kaksi noin 40-vuotiasta naista. Kysyin, mahtuisiko pöytään istumaan, mutta naiset kertoivat, että haluaisivat jutella keskenään "tyttöjen asioita" ja olisivat siten pitkästyttävää seuraa. Sanoin okei ja jäin lähelle odottamaan paikan vapautumista. Sitten vieressä olevasta kahden hengen pöydästä vapautui toinen tuoli ja pääsin istumaan tuntemattoman vanhemman miehen seuraksi. Suunnilleen samaan aikaan kahden naisen pöytään, josta alun perin kysyin paikkaa,  tuli kaksi ulkomaalaiselta näyttävää nuorta miestä, ja kas kummaa, naiset toivottivat heidät hymyillen ja kovaäänisesti tervetulleiksi seuraansa. Ilmeisesti heillä ei ollut enää tarvetta jutella tyttöjen kesken, vaan seura kelpasi.

Niin? He torjuivat sinut mahdollisimman ystävällisesti. Mitä heidän olisi sinun mielestäsi pitänyt sanoa?

Vierailija
138/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.

Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.

Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.

Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.

N33

Jos et halua seuraa niin miksi menet baariin. Baari on sosiaallinen paikka. Ei kukaan sinne mene vain juomaan. Olennaisena osana baaria kuuluu se että joko mennään iskemään tai mennään sinne kavereiden kanssa. 

Jos olet yksin etkä mene sinne ketään iskemään niin älä mene baariin.

Vierailija
139/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Jos et halua seuraa niin miksi menet baariin. Baari on sosiaallinen paikka. Ei kukaan sinne mene vain juomaan. Olennaisena osana baaria kuuluu se että joko mennään iskemään tai mennään sinne kavereiden kanssa. 

Jos olet yksin etkä mene sinne ketään iskemään niin älä mene baariin.

Ikävä kyllä sinulla ei ole siihen minkäänlaista sananvaltaa kuka saa ja kuka ei saa mennä baariin. Itse kävin aikoinani perjantaisin juomassa yhden lasillisen viiniä töiden jälkeen ihan vain siksi, että se oli oma siirtymäriittini työstä vapaa-ajalle. Ei ollut hakua päällä eikä minkäänlaista halua seurustella kavereiden kanssa, ihan vain hengähdyshetki ennen kuin menin kotiin tekemään viikonloppusiivousta. Pitäisikin ottaa se uudestaan tavaksi.

Vierailija
140/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap käyt baarissa tekemässä töitä?

Ehkä siksi, että ap on ihminen, ja me ihmiseläimet nyt vaan ollaan laumaeläimiä. Laumasta haetaan esimerkiksi lohtua ja turvaa. Sitä paitsi, miksi nuoren naisen pitäisi nykypäivän Suomessa selittää sitä, että hän viihtyy kaikille muillekin halukkaille aikuisille tarkoitetussa julkisessa tilassa... ?

Naurettavaa selittää että on sosiaallinen ja haluaa ihmisiä ympärille mutta ei halua puhua kenellekkään.

Baari on sitä varten että siellä ollaan MUIDEN kanssa EI YKSIN!!!

Onneksi moni ravintola ja baari kieltää nykyään työnteon, tietokoneen ja puhelimen käytön. Jos haluaa istua tietokoneen kanssa niin jääkööt kotiin.