Millä oikeudella miehet tulevat baarissa hokemaan "Miks oot noin myrtsi, älä mökötä hei. Miks sä mökötät?"? Ja olettavat, että etsin seuraa.
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Kommentit (511)
Sitä vartenhan sinne baariin mennää, juomaan ja seurustelemaan. Jos tykkää juoda yksinään olutta niin kannattaa juoda kotona. Kuka nyt edes maksaa baarin hintaa siitä että saa istua yksinään tuopin ääressä, kaupasta saa kaljaa halvemmalla.
Siitähän se johtuu,että jotkut miehet kuvittelevat edelleen naisen olevan miesten vapaasti käytettävissä. Naisen tehtävä on olla miehiä varten ja miehiä miellyttääkseen. Julkisella paikalla olevalle naiselle saa kertoa mielipiteensä hänen ulkonäöstään,tyylistään,käytöksestään jne. Julkisella paikalla olevaa naista saa lääppiä, hänen seuraansa saa tuppautua vaikka nainen ei sitä halua. Tälläisille miehille ainoa toimiva neuvo taitaa olla,että kohtele naista kuin kohtelisit toista miestä. Naisen näkeminen tasa-arvoisena ihmisenä on joillekin liian vaikea asia sulatettavaksi.
Menin kerran, rankan työpäivän jälkeen, yksin baariin yhdelle oluelle kotimatkalla. Luin lehteä baaritiskillä. Yks ukko tuppasi siihen ja totes "sulla ei oo sormusta. Mäkin oon vapaa mies". Ei tervehtimistä, ei mitään. Siinä oli jo aika pitkälle viety mun oma halu olla siinä keskustelussa. Lähin vessaan istumaan ja juomaan olueni rauhassa. (Silloin sai vielä lain puitteissa viedä juomia vessaan.) Ei muuten se ukko hymyillyt tai muutenkaan ollut kaunis seuraan ängettyään, oiskin pitänyt siltä kysyä heti alkuun että miks on naama noin norsun v tulla :D
Vierailija kirjoitti:
Niin, mies tekee aina väärin mitä tekeekään. Jos ei lähesty naista, on liian ujo ja epäkiinnostava rassukka, saamaton, joka ei ansaitsekaan naista. Jos lähestyy, on epämiellyttävä ahdistelija, joka ei kunnioita rajoja.
Ja kun monet naiset kieltäytyvät vain testiäkseen miestä, "ei" voi tarkoittaa oikeasti "kyllä".
Ota sit selvää mitä haluatte oikeasti. Mä en jaksa enää edes yrittää.
M35
Uli uli. Saahan sitä lähestyä, mutta jos nainen osoittaa, ettei kiinnosta, niin sitten poistutaan.
Jos miehenä kokee että ei osaa olla kohtelias toisille ihmisille niin hyvä on tosiaan jäädä kotiin. (en kyllä uskalla suositella alkoholin juontia)
Oon alkanut tajuumaan tän kuvion vasta nyt kolmikymppisenä. Luulen että mitään sellaista kuin resting bitch -naamaa ei ole olemassakaan. Suomessa yksinäinen nainen ei vaan saa olla rauhassa ehdotuksilta ja seuralta. Miehet tunkevat pöytään jonossa ja ikävä ilme on sama kuin heidän torjumisensa. olen siis itse mies ja istun toisinaan yksin baarissa. Naistuttavani tai puolisoni eivät voi niin tehdä. Pari minuuttia kun istuvat niin joku setä siinä on vieressä selittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mies tekee aina väärin mitä tekeekään. Jos ei lähesty naista, on liian ujo ja epäkiinnostava rassukka, saamaton, joka ei ansaitsekaan naista. Jos lähestyy, on epämiellyttävä ahdistelija, joka ei kunnioita rajoja.
Ja kun monet naiset kieltäytyvät vain testiäkseen miestä, "ei" voi tarkoittaa oikeasti "kyllä".
Ota sit selvää mitä haluatte oikeasti. Mä en jaksa enää edes yrittää.
M35
Jos nainen sanoo että haluaa istua yksin, niin ei siitä pidä loukkaantua ja alkaa arvostella naisen totisuutta tm. Itse en ainakaan ole loukannut ketään lähestyvää miestä, enkä väittänyt ahdistelijaksi. Olen asiallisesti sanonut vain, että kiitos, en etsi seuraa.
Miesten reaktiot on sen sijaan olleet yllätys, kun minut on tuntemattoman taholta haukuttu pystyyn vain siksi että haluan istua yksin.
Monella miehellä näyttää olevan niin kova haku päällä, että pettymys on suuri, kun ei ymmärretä yksinkertaisia sanoja, kuten "Ei kiitos" ja "Haluan olla tällä kertaa rauhassa".
Kyllä ne ressukat joku päivä oppivat, kuinka naista lähestytään:)
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.
Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.
Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.
Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.
N33
Miks mennä mököttämään baariin. Baareissa pidetään hauskaa ja tutustutaan ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vartenhan sinne baariin mennää, juomaan ja seurustelemaan. Jos tykkää juoda yksinään olutta niin kannattaa juoda kotona. Kuka nyt edes maksaa baarin hintaa siitä että saa istua yksinään tuopin ääressä, kaupasta saa kaljaa halvemmalla.
Ei kaikki todellakaan mene. Minä esimerkiksi ennen opiskelijana ollessani matkustin säännöllisesti paikkakunnalta A paikkakunnalle C paikkakunnan B kautta. Paikkakunnalla B oli puolen yön odotusaikaa 1 ja 1/2 tuntia, ei auki kahviloita ja pari baaria lähellä. No tietenkin menin baariin. Tilasin joskus kahvia, joskus teetä, joskus siiderin. Ja luin odotellessani lehteä. Ja miltei AINA joku ukko tuppautui seuraan.
Eli jos sinä menet baariin vain juomaan, seurustelemaan ja etsimään seuraa, älä silti oleta, että kaikkien muiden syy olla siellä on sama! Kohtelias lähestyminen on ok, mutta jos toinen ilmaisee, että se sanomalehti kiinnostaa enemmän, niin sitten siihen ei jäädä jankkaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
Miks mennä mököttämään baariin. Baareissa pidetään hauskaa ja tutustutaan ihmisiin.
Ei nää tuppautujat oo mitään iloisia, nauravia, hauskoja tyyppejä vaan just sellasia juovuksissa olevia yksinkertaisia ja katkeran näköisiä äijiä. Aloittaisi hymyilyn ja epämökötyksen itsestään.
Ah, tuttua kauraa, niin tuttua! ja joka kerta yhtä v*tuttavaa!
"hei kaunotar, hymyile vähän"
"oisit niin paljon kauniimpi jos hymyilisit"
"Mikäs prinsessaa harmittaa?"
aaaarrrrhhhggg!!! V*tuttaa niin paljon et tekis mieli kiljua!
Vierailija kirjoitti:
Sillä oikeudella, joka kellä tahansa on. Eli kuka tahansa on oikeutettu avaamaan keskustelun julkisella paikalla.
Olin vähän aikaa sitten syömässä. Siihen tunki mies kysymään olenko yksin. Ei huvittanut vastata. Vilkaisin ja jatkoin syömistä. Tajusi lähteä.
Jokaisella on myös oikeus olla osallistumatta keskuteluun.
Aika korjaa tämän ongelman. Noin 10-15 vuotta niin saat juoda oluesi ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika korjaa tämän ongelman. Noin 10-15 vuotta niin saat juoda oluesi ihan rauhassa.
Sittenpä taas on uusi naissukupolvi kärsimässä samasta haitasta, jos kulttuuri ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua seuraa niin kalsarikännää yksin kotonasi. Se tulee sitä paitsi halvemmaksi. "Joo emmää hae seuraa" T: yksin baarissa tyrkyllä ravaava sinkku.
1/5 koska lankesin trolliisi
onpa sinulla kapea-alainen, seksistinen ja halveksiva näkökulma naisiin, jotka ovat baarissa. Luulen, että et ole kokenut pidempää parisuhdetta kun suhtaudut tuolla tavalla naisiin. Itse sinkkuvuosina kävin monesti baareissa ja kahviloissa ja myös usein yksin. Monesti menin baariin katsomaan ihmisiä - oli vastapainoa yksinasumiselle - mutta seuraa en lähetynyt sieltä hakemaan enkä ollut siellä "tyrkyllä". Joskus taas lähdin juttelemaan vieraille ihmisille toki kysyin ensin, että saako seuraan liittyä ja ihan vain jutellakseni enkä etsinyt sieltä jotain mahdollista muuta seuraa. Hyvin olisin ymmärtänyt jos joku olisi sanonut, että "ei kiitos", koska myös itse tulin yksikseni vain katselmaan muita ihmisiä.
"Seuraa" kyllä tuohon aikaan hain "netistä" ja muuten törmäsin mukaviin tyyppeihin kodin ulkopuolella - osa eteni suhteiksi ja osa jäi muutamaan kahvitteluun ja yhdestä tuli aviopuoliso. Baarista en olisi ketään edes ottanut mukaani, koska "mukaan otettavaa seuraa" sinne en mennyt etsimään enkä edes aina sitä keskusteluseuraakaan.
Tän takia en käy baareissa. Aina olis oltava hymyssä suin miesten mieleen. Opiskelijaruokalassa toimii normaalit käytössäännöt: "Onks täs vapaata? / Voinko istua tähän?" "Joo istu vaan." Siinä se. Ei mitään kommenttia mun naamasta tai mistään muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä oikeudella, joka kellä tahansa on. Eli kuka tahansa on oikeutettu avaamaan keskustelun julkisella paikalla.
Olin vähän aikaa sitten syömässä. Siihen tunki mies kysymään olenko yksin. Ei huvittanut vastata. Vilkaisin ja jatkoin syömistä. Tajusi lähteä.
Jokaisella on myös oikeus olla osallistumatta keskuteluun.
Kohtelias voi olla aina ja se on jokaisen oikeus ja velvollisuus. On pystyttävä sanomaan vähintään se "Ei, kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan kun lopetin alkoholinkäytön, parasta oli päästä juuri tuollaisesta roskaväestä eroon. Siis niistä joista halpa känni tekee idiootin.
Siirry ainakin tasokkaisiin paikkoihin tai plokkaa joku kilpimies vaikka homo, niin voit rauhassa istua.
Niin, nainenhan ei voi istua valitsemassaan baarissa yksin rauhassa, pitää olla vähintään yksi kiintiömies mukana. Mielenkiintoista, että monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että miesten harjoittama häirintä on naisten syytä. Mitäs istui siellä yksin..
Olen itsekin ollut usein samanlaisessa tilanteessa kuin ap, joskus työpäivän jälkeen on mukavaa piipahtaa lasillisella yksin. "Ilahduttavan" moni mies ottaa torjunnan todella henkilökohtaisesti, idiooteimmat lähtevät vielä haukkumaan päälle, että ei tällaista läskiä h**raa kukaan haluaisikaan (paitsi hän itse sekunti sitten). "Ei kiitos" ei tarkoita sitä, että vihaisin ja halveksuisin sinua ihmisenä syvästi, se tarkoittaa sitä, että haluan tänään vain istua hetken rauhassa ja rentoutua lasillisella pitkän päivän jälkeen.
Myös perseestä kourijat ovat rasittavia, mutta sellaisia siellä baareissa kuitenkin on. Pitääkö kourijatkin vain hyväksyä tai pysyä kotonaan? Vai voisiko olla, että baarissakin sopii muilta asiakkailta toivoa asiallisia käytöstapoja?