Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä oikeudella miehet tulevat baarissa hokemaan "Miks oot noin myrtsi, älä mökötä hei. Miks sä mökötät?"? Ja olettavat, että etsin seuraa.

Vierailija
29.03.2018 |

Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.

Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.

Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.

Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.

N33

Kommentit (511)

Vierailija
161/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään käydä itsekseni oluella, työskennellä samalla tai ihan vain miettiä omiani.

Monesti siihen tuppautuu joku luomakunnan kruunu, joka aluksi tuijottaa kauempaa ja kun katseet vahingossa kohtaavat sekunniksi, se tarkoittaa hänelle kutsua. Yleensä kieltäydyn kohteliaasti juttuseurasta ja osa ymmärtää tämän ongelmitta. Osa taas ottaa tämän "mökötyksenä" ja jäävät jankkaamaan, miksi olen "huonolla tuulella"'. Ja että voin hei ihan vapautuneesti kertoa miksi mökötän.

Jeesus että vihaan tuota. Tuppaudutaan väkisin henkilökohtaiselle alueelle, ei kunnioiteta kohteliasta torjuntaa, puhutaan kuin pienelle lapselle ja oletetaan vain asioita. Ihan kuin en voisi olla olemassa vain itselleni sen juomani verran.

Ei ole mitenkään mahdollista, että en nyt vain halua mitään seuraa ja että perusilmeeni ei ole kutsuva hymy. Vaikka olenkin päälle kolmekymppinen, lapseton sinkku.

N33

Jos et halua seuraa niin miksi menet baariin. Baari on sosiaallinen paikka. Ei kukaan sinne mene vain juomaan. Olennaisena osana baaria kuuluu se että joko mennään iskemään tai mennään sinne kavereiden kanssa. 

Jos olet yksin etkä mene sinne ketään iskemään niin älä mene baariin.

Sä sekoitat nyt baarin ja järjestetyn deittitilaisuuden.

Ja tiedätkö mitä? Deittitilaisuudessakin saadaan pakit, jos toista osapuolta ei kiinnosta.

Eikä kiinnostuksenpuutetta tartte selittää.

Vierailija
162/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi et toi on rasittavaa. Mulla sama ongelma. Tykkään myös rentoutua rankan kuukauden jälkeen ja olla omissa ajatuksissa. Aina joku tunkee viereen ja alkaa "älä mökötä" tai "miks oot vihanen näkönen". Huh. Ei, en oo vihanen. Haluun vaan hetken olla omissa ajatuksissa. T:oikeesti ilopilleri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, miksi miehet änkeävät kiusaamaan sitä myrtyneen ja vihaisen näköistä naista?

Vierailija
164/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies35 kirjoitti:

Itse en ainakaan jää jankkaamaan hetkeksikään. Jos nainen ilmoittaa, että ei kiinnosta niin toivottelen hyvät illan jatkot. Sillä takertumisella ei varmasti saavuta yhtään mitään.

Joskus on käynyt niin, että se lähestymäni nainen on tullut itse myöhemmin juttelemaan. Ehkä naiset on niin tottuneita noihin jankkaamaan jääviin, että kerrasta uskova mies tulee yllätyksenä, en tiedä.

Kyllä. Olet niin oikeassa, takertumisella ei todellakaan saavuta yhtään mitään, vaan pilaa teoreettisetkin tsäänssit. 

Naisena arvostan miestä, joka osaa normaalit, kohteliaat ja asialliset käytöstavat ja käyttäytyy ystävällisesti. Eli kuten sinä, ei jää jankkaamaan tullessaan torjutuksi. Joskus tosiaan voi olla vaikka tilanne, että juuri nyt ei seura kiinnosta kun pohdin omia juttuja tai odotan ystävää tai mitä ikinä, mutta myöhemmin asiallisesti käyttäytyvän ihmisen seura voi kiinnostaakin. Sen jankkaajan seura taas ei ikinä.

Vierailija
165/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Pyhä Yksinkertaisuus! Baariin ei kuulu mennä, jos haluaa olla yksin???!!!

Niin tuolla edellä joku neropatti väittää.

Kyllä kuuluu mennä, jos haluaa mennä.

Ei ole pakko olla sosiaalinen, iskettävissä tai iskuvalmiina.

Ei tarvitse hymyillä ja jutustella mukavia.

Ei naisten eikä miesten.

Se on sitten eri asia, tajuaako humalainen ihminen sitä, jos sille sanoo, että ei kiinnosta.

En voi sietää kännissä örveltäjiä, joten juon viinini kotona hyvässä seurassa.

Vierailija
166/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä tekevät ihan samaa minulle jos yksin nyhjötän kapakassa nyrpeän näköisenä. Mutta en koe tarvetta nillittää netissä asiasta, saatika esittää että "ongelma" olisi sukupuolisidonnainen.

Vierailija
167/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun muutama on ilmoittanut, että menee töiden jälkeen lasilliselle tai oluelle tai ainakin haluaisi mennä, jos saisi olla rauhassa. Onko siis tosiaan niin, että jos nainen menee yksin baariin vaikkapa klo 17, tilaa viinin tai oluen ja menee sen kanssa nurkkapöytään ja alkaa lukea/ surffata kännykällä keskittyneesti, niin joku tulee aina silti häiritsemään? Ja siis jo sen yhden lasillisen tai tuopillisen aikana?

Baarissa saa mennä istumaan mihin tahansa ja puhua kenelle tahansa. Kukaan ei voi omia pöytiä

Vierailija
168/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi Pyhä Yksinkertaisuus! Baariin ei kuulu mennä, jos haluaa olla yksin???!!!

Niin tuolla edellä joku neropatti väittää.

Kyllä kuuluu mennä, jos haluaa mennä.

Ei ole pakko olla sosiaalinen, iskettävissä tai iskuvalmiina.

Ei tarvitse hymyillä ja jutustella mukavia.

Ei naisten eikä miesten.

Se on sitten eri asia, tajuaako humalainen ihminen sitä, jos sille sanoo, että ei kiinnosta.

En voi sietää kännissä örveltäjiä, joten juon viinini kotona hyvässä seurassa.

Baarin omista päättää ketä sinne saa tulla ja mitä ne saa siellä tehdä. Harva baarinomistaja haluaa yksinäisiä ihmisiä sinne. Sillä niistä on haittaa myynnille ja paikan mielialalle.

Juuri tuollaiset ihmiset jotka rupeavat valittamaan kun joku muukin tulee samaan pöytään ansaitseekin kärsiä. On äärettömän itsekästä olettaa että voit yksinäsi mennä baariin ja varata kokonaisen pöydän

Vierailija
169/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieret haisevia leijoja, niin pysyvät loitolla.

Vierailija
170/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyllä tekevät ihan samaa minulle jos yksin nyhjötän kapakassa nyrpeän näköisenä. Mutta en koe tarvetta nillittää netissä asiasta, saatika esittää että "ongelma" olisi sukupuolisidonnainen.

Hyvä tietää. Yleensä täällä annetaan ymmärtää, että naiset eivät tee aloitteita mutta nyt siis kuulemme, että he eivät anna olla rauhassa vaikka haluaisi.

Vierailija
171/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies35 kirjoitti:

Itse en ainakaan jää jankkaamaan hetkeksikään. Jos nainen ilmoittaa, että ei kiinnosta niin toivottelen hyvät illan jatkot. Sillä takertumisella ei varmasti saavuta yhtään mitään.

Joskus on käynyt niin, että se lähestymäni nainen on tullut itse myöhemmin juttelemaan. Ehkä naiset on niin tottuneita noihin jankkaamaan jääviin, että kerrasta uskova mies tulee yllätyksenä, en tiedä.

Kyllä. Olet niin oikeassa, takertumisella ei todellakaan saavuta yhtään mitään, vaan pilaa teoreettisetkin tsäänssit. 

Naisena arvostan miestä, joka osaa normaalit, kohteliaat ja asialliset käytöstavat ja käyttäytyy ystävällisesti. Eli kuten sinä, ei jää jankkaamaan tullessaan torjutuksi. Joskus tosiaan voi olla vaikka tilanne, että juuri nyt ei seura kiinnosta kun pohdin omia juttuja tai odotan ystävää tai mitä ikinä, mutta myöhemmin asiallisesti käyttäytyvän ihmisen seura voi kiinnostaakin. Sen jankkaajan seura taas ei ikinä.

Suurinta osaa miehistä taas ei kiinnosta nainen joka on kerran miehen torjunut. Minä ainakin vittuilisin sellaiselle naiselle joka tulisi änkeämään seuraan jos on joskus antanut pakit. 

Vierailija
172/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä10770 kirjoitti:

No musta on vähän turha mennä baariin ja sitten ottaa nokkiinsa jos joku yrittää lähestyä. Mitä muuta siellä voi odottaa kuin humalaisia yrittämässä iskeä, etenkin jos olet siedettävän näköinen nainen ja vielä ihan yksin?

Entäs ne naiset joiden on aivan pakko tavata kavereitaan juuri baarissa eikä esim. kotonaan? Sitten valitetaan kun miehet häiritsevät.Ap sanoi olevansa yksinäinen mutta mikä motiivi näillä naisilla on änkeä baariin ja sitten valittaa kun miehet häiritsevät?

Voi tyhmyriä, olen perheellinen ja kaikki mun kaverit ovat perheellisiä. Ei me voida mennä kenenkään meidän kotiin juomaan viiniä ja kaakattamaan aamuyöhön asti, kun lapset ja puolisot haluaa nukkua. Ehkä meidän vaan pitäisi pysyä kotonamme niin kauan, että tulee kaikille ero ja voidaan sitten lähteä miesten iskettäväksi baariin. Näin meidän pitää tehdä. Vai olisko mahdollista, että mies ihan oikeasti uskoisi mitä nainen iskuyritykseen vastaa, toimii sitten sen mukaan eikä jäisi jankkaamaan/kiukuttelemaan kuin pikkulapsi?? Ja sit voitais kaikki ihmiset istua sovussa siellä baarissa ihan siinä seurassa kun halutaan, vaikka se sitten oliskin ihan se oma seura.

Vierailija
173/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua hommaa. Yliopistossa ollessani kävin silloin tällöin yksin oluella kun sain jonkun isomman kurssityön tehtyä. En pukeudu tai käyttäydy mitenkään provosoivasti enkä ole tietääkseni mikään häikäisevä hyväkroppainen kaunotar. Silti olutta nauttiessani ja Hesaria lukiessani minulta on muun muassa tiedusteltu paljonko seurani maksaa...

Vierailija
174/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Jos et halua seuraa niin miksi menet baariin. Baari on sosiaallinen paikka. Ei kukaan sinne mene vain juomaan. Olennaisena osana baaria kuuluu se että joko mennään iskemään tai mennään sinne kavereiden kanssa. 

Ja tiedätkö mitä? Deittitilaisuudessakin saadaan pakit, jos toista osapuolta ei kiinnosta.

Baari on sosiaallinen paikka. 

Se ei ole joidenkin yksinmurjottajien paikka.

Vierailija
175/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä oikeudella, joka kellä tahansa on. Eli kuka tahansa on oikeutettu avaamaan keskustelun julkisella paikalla.

Olin vähän aikaa sitten syömässä. Siihen tunki mies kysymään olenko yksin. Ei huvittanut vastata. Vilkaisin ja jatkoin syömistä. Tajusi lähteä.

Jokaisella on myös oikeus olla osallistumatta keskuteluun.

Kohtelias voi olla aina ja se on jokaisen oikeus ja velvollisuus. On pystyttävä sanomaan vähintään se "Ei, kiitos".

Minulla on okeus syödä rauhassa. Ei sille miehelle millään tavalla kuulunut olenko yksin. Jos olisin vastannut olisi seurannut jatkokysymys ja tadaa! Siinä meni minun oikeuteni.

Kokemukset on samat kuin aplla. Ei ne kaikki usko vaikka miten kohtelias olet, itseasiassa kohteliaisuus pahentaa tilennetta. Parempi heti näyttää ilman mitään leikkejä ettei seura kiinnosta.

Voi luoja, ja sitten valitetaan etteivät suomalaiset miehet lähedty selvinpäin. Jotain käytöstapoja voisi hankkia.

Niin todellakin voisi käytöstapoja hankkia eikä tunkea seuraan kun sitä ei kaivata.

Minulle henkilökohtaisesti käy että kukaan ei lähesty selvin päin tai kännissä.

Vierailija
176/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Ikävä kyllä sinulla ei ole siihen minkäänlaista sananvaltaa kuka saa ja kuka ei saa mennä baariin. Itse kävin aikoinani perjantaisin juomassa yhden lasillisen viiniä töiden jälkeen ihan vain siksi, että se oli oma siirtymäriittini työstä vapaa-ajalle. Ei ollut hakua päällä eikä minkäänlaista halua seurustella kavereiden kanssa, ihan vain hengähdyshetki ennen kuin menin kotiin tekemään viikonloppusiivousta. Pitäisikin ottaa se uudestaan tavaksi.

Eikä sinulla eikä ap:lla ole oikeutta valittaa siitä jos siellä tunkee ihmiset sinun pöytääsi. Niin kauan kuin baarin omistaja ei sitä kiellä niin kaikki pöydät on kaikille ja kaikille saa puhua. 

Onneksi tunnen useita baarin omistajia. Pitää oikein ottaa hommaksi mennä kiusaamaan näitä yksin istujia sinne. 

Veikkaan, että sinulle on täysi mysteeri, miksi sinulla ei käy naisten suhteen flaksi...

Vierailija
177/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Baari on sosiaallinen paikka. 

Se ei ole joidenkin yksinmurjottajien paikka.

Taisi ketjun aihe osua ja upota kun noin vahvat defenssit nousi pintaan ;-)

Vierailija
178/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella pitäisi olla oikeus mennä yksin baariin, ilman että tullaan tivaamaan " hei mitä sä murjotat?" ja/tai lyödään pöydään tuoppi ,jota nainen ei ole pyytänyt.

Kuka tahansa saa mennä puhumaan kenelle tahansa baarissa. Kuka tahansa saa mennä istumaan mihin pöytään tahansa.

Kukaan yksittäinen ihminen EI voi viedä koko pöytää. 

Ja jokaisella on oikeus olla puhumatta. Silloin pitää olla käytöstapoja tajuta olla tyrkyttämättä seuraansa kun sitä ei haluta.

Vierailija
179/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on vartijan hommissa. Kuulemma humalaiset miehet tulevat myös hänelle ihmettelemään, miksi näyttää niin myrtsiltä eikä hymyile...

Vierailija
180/511 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies35 kirjoitti:

Suurinta osaa miehistä taas ei kiinnosta nainen joka on kerran miehen torjunut. Minä ainakin vittuilisin sellaiselle naiselle joka tulisi änkeämään seuraan jos on joskus antanut pakit. 

Miksi vittuilla, jos puolin ja toisin on käyttäydytty asiallisesti? Jos miestä ei enää kiinnosta, niin sittenhän mies voi vain kohteliaasti kieltäytyä seurasta, kuten kaikilla on oikeus.