Taloyhtiö hermostui vieraspaikat rohmuaviin ilmaisparkkeeraajiin – Leon kyltit nitistivät luvattomat pysäköinnit
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005622179.html
Mutta suomalaisella autoilijallahan on jumalten antama oikeua pysäköidä väärin, yksityisten kyltit ja virhemaksulaput eivät merkitse pierun vertaa! Vain yhteiskunta saa kieltää ja sakottaa.
Kommentit (51)
Vi**uako se jollekin Leolle kuuluu kenen luona minä käyn! Ja kuka tietää asunnon nimen! Asukkaan nimen saattaa juuri ja juuri tietää mutta että asunnon nimi. Onko semmoisia ja mistä niitä edes saisi kaivettua esiin?
Mene siinä sitten vaikka jonkun tinderhoidon luo kun joudut soittelemaan ja kyselemään asunnon nimeä. Kuumempikin kissa viilenee jääkarhuksi.
Voin kuvitella miten noiden pappojen päät on heiluneet innosta kun ovat siellä kyttäilleet. Asun ns mummorivarin naapurissa ja mikään ei ole rasittavampi kuin vanha mies joutilaana. Kun ei enää voi töissä päteä, aletaan kytätä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vi**uako se jollekin Leolle kuuluu kenen luona minä käyn! Ja kuka tietää asunnon nimen! Asukkaan nimen saattaa juuri ja juuri tietää mutta että asunnon nimi. Onko semmoisia ja mistä niitä edes saisi kaivettua esiin?
Mene siinä sitten vaikka jonkun tinderhoidon luo kun joudut soittelemaan ja kyselemään asunnon nimeä. Kuumempikin kissa viilenee jääkarhuksi.
Minun asuntoni nimi on A 43. Lukee ovessa.
Meillä Tampereen Kalevassa pihassa on 3 max 4 tunnin vieraspaikkaa, joihin pysäköimiseksi asukkaan pitää saada isännöitsijältä lupalappu. Sitä vain ei jaeta vuokralla asuville. Omistajalle sitä ei anneta, koska hän ei asu talossa. Niinpä paikat ovat käytännössä kolmen mummon omaisten käytössä koko ajan. Mummot ovat todellisuudessa jo hoivakodissa, mutta kirjoilla ko. talossa.
Olikos kyseessä kuitenkin niistä autoilijoista, jotka käyttivät ao. taloyhtiön parkkipaikkaa työaikansa ajaksi, tai mennessään asioille kauppoihin jne.?
Noi 2 tunnin pysäköintiajat ovat toisinaan aika veemäisiä, jos on tarkoitus kyläillä kauemmin, esim. yön yli tai vaikka sitten 4 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Rahallahan noista selviää. Jos taloyhtiöllä ei ole tarjota minulle sitä maksullista paikkaa johonkin minun on pysäköitävä, kun kadunvarret on täysi ja osittain pysäköinti kielletty.
Miksi vieraan taloyhtiön pitäis tarjota sulle parkkipaikka? Noi väärin pysäköijäthän oli muualla asioivia, eivät taloyhtiön vieraita tms. Joten ei taloyhtiöllä ole mitään velvoitetta parkkeerauttaa särkänniemen vieraita tai museoon menijöitä. On ihan heidän oma ongelmansa mihin autonsa saavat.
Prototyyppi kirjoitti:
Noi 2 tunnin pysäköintiajat ovat toisinaan aika veemäisiä, jos on tarkoitus kyläillä kauemmin, esim. yön yli tai vaikka sitten 4 tuntia.
"Vieraspaikalle voi jättää auton vaikka viikonlopun yli, kunhan kojelaudalle on jätetty tieto siitä, minkä huoneiston vieras on kyseessä".
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
"Vieraspaikalle voi jättää auton vaikka viikonlopun yli, kunhan kojelaudalle on jätetty tieto siitä, minkä huoneiston vieras on kyseessä".
Tuossa tapauksessa joo, mutta monissa vieraspaikoissa on vain se 2 h pysäköintimahdollisuus.
Kirjoitin "toisinaan", joka viittaa muuhun kuin ko. jutun vieraspaikkoihin.
Aika nerokasta, enpä ole koskaan tajunnut, että tuollaisia vieraspaikkoja voi hyödyntää kaupungilla käydessä. Kiitos vinkistä ap!
Olispa kiva mennä vieraaksi tuonne, kun vierailuaika on rajoitettu 2 tuntiin. Ei tulis mulla käytyä sitten ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olispa kiva mennä vieraaksi tuonne, kun vierailuaika on rajoitettu 2 tuntiin. Ei tulis mulla käytyä sitten ollenkaan.
No ei ole rajoitettu kahteen tuntiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vieraspaikat vain Näsi 11:n vieraille, max 2h, pysäköinnin valvonta"
Tää oli minusta ihan nerokas idea! Itse asun keskustassa ja täälläkin ihmiset jättävät autonsa vieraspaikoille, kun lähtevät ostoksille.
Aiemmin pysäköivät jopa varatuille paikoille, kun vieraspaikkoja ei ollut. Meidänkin paikalla oli kerran jonkun auto. Auton omistaja juoksi paikalle, pyyteli anteeksi ja lähti.
Sitten taloyhtiö otti autopaikkoja vieraspaikoiksi ja nyt ne vieraspaikat ovat aina täynnä. Kadun varressa on kaupungin maksullinen pysäköinti.
Tossa oli ennen vieressä Siwa ja ihmiset jättivät Siwan pihaan autoja kun lähtivät kaupungille ostoksille. Siinä vaan oli silloin puolen tunnin pysäköinti. Alussa siinä ei liikkunut parkkipirkkoja, mutta kun Siwan asiakkaille ei riittänyt paikkoja, pysäköintiä alettiin valvoa. Kun Siwa lopetti, ihmiset pysäköivät siihen taas. Siwaa alettii remontoida K-kaupaksi ja remonttimiehet eivät aluksi päässeet pysäköimään siihen. Nyt siinä on remonttimiesten autoja, eikä enää shoppailijoitten.
Mun äidin taloyhtiössä on tuollainen "4h parkkikiekolla + asukkaalta saatavalla pysäköintiluvalla" -vieraspaikkasysteemi. Eli parkkikiekon lisäksi oltava pysäköintilupa. Niitä on 1/asunto, eli kun ollaan siskon perheen kanssa yhtä aikaa äidillä kyläilemässä, niin toinen perheistä joutuu etsimään tienvarsipaikan jostain. Himpun verran rasittavaa, kun alueella on parkkipaikat aika kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo ainakaan noista kylteistä ilmene. Ei kai satunnainen vierailija voi tietää, mitä joku on asiasta sanonut Iltasanomien sivuilla. Ehkä tuonkin takia sieltä parkkipaikalta kurvaillaan pois, kun tulkitaan noita kylttejä sen mukaan, mitä niissä lukee, eikä sen mukaan, mitä joku Leo sanoo Iltasanomissa.
Kertokaa nyt tyhmälle, miksi kyltissä lukee max 2 tuntia, jos tällaista rajaa ei olekaan?
Ei millään pahalla, mutta siivosin tuon talon rappukäytäväviä 10 vuotta sitten. Jo tuolloin olivat järkyttävän huolissaan vieras paikoistaan. Edes minä, siivooja, en saanut siihen autoani laittaa, vaan pyörin usein pitkään jotta löysin autolleni parkin ja kävelin pitkän matkan jotta pääsin työhön.
Koskaan neljän vuoden aikana ei talossa käynyt yhtäkään vierasta joka olisi siihen parkkeerannut.. Sama skoda superbee oli siinä aina, eli jonkun asukkaan.
Säälittäviä, yksinäisiä vanhuksia, joilla ihan liikaa aikaa.
Rahallahan noista selviää. Jos taloyhtiöllä ei ole tarjota minulle sitä maksullista paikkaa johonkin minun on pysäköitävä, kun kadunvarret on täysi ja osittain pysäköinti kielletty.