Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloyhtiö hermostui vieraspaikat rohmuaviin ilmaisparkkeeraajiin – Leon kyltit nitistivät luvattomat pysäköinnit

Vierailija
29.03.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005622179.html
Mutta suomalaisella autoilijallahan on jumalten antama oikeua pysäköidä väärin, yksityisten kyltit ja virhemaksulaput eivät merkitse pierun vertaa! Vain yhteiskunta saa kieltää ja sakottaa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keitä varten ne vieraspaikat nyt oikeastaan ovat, kun ne vieraatkaan eivät saa noille paikalle pysäköidä? Tuon yhden vastaajan mielestä yli 2 tuntia viipyvä vieras on kohtuuton valittaja. 

Vierailija
42/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa kiva mennä vieraaksi tuonne, kun vierailuaika on rajoitettu 2 tuntiin. Ei tulis mulla käytyä sitten ollenkaan.

Kyllä siellä saa pidempään olla, jos käy vähän siirtämässä autoa ja kiekkoa välillä. Vaikka auton saa pysäköidä vain 2 tunniksi kerrallaan, kukaan ei ole rajoittanut peräkkäisten pysäköintikertojen määrää.

No onpas kiva käydä yöllä siirtelemässä autoa ja kiekkoa 2 tunnin välein. 

Yöksi löytyy varmasti ilmainen kadunvarsipaikka. Kas kun siellä ei vaadita pysäköintimaksua tai ole kiekkopakkoa 24/7.

Vai olisiko se parempi, jos vieraspaikoille saisi pysäköidä niin vapaasti että ne olisi aina täynnä? Sitten ne kaksikin tuntia jäisi pelkäksi haaveeksi, mutta kaltaistasi valittajaa se tuskin haittaisi. Sulle kun tuntuu olevan tärkeintä se valittaminen.

No juurihan tässä on selitetty, että auto voi olla vaikka viikonlopun yli siinä vierasparkissa. Minulle ei ole ongelma nyt tämä 2 tuntia, vaan se, että se mainitaan kyltissä, mutta kuitenkin sanotaan, että eihän sitä tietenkään tarvitse noudattaa. Ihan samalla tavalla se auto vie siellä sen parkkipaikan, vaikka sitä kiekkoa käykin siirtelemässä.

Jos pointti on se, ettei ulkopuolisten autoja sinne paikalle pysäköidä, niin mikä järki on niiden oikeidenkin vieraiden pysäköintiä hankaloittaa tällaisella arvuutteluleikeillä. 

Auto vie tosiaan sen parkkipaikan riippumatta siitä, täytyykö kiekkoa käydä välillä siirtämässä. Mutta kun sitä täytyy siirrellä tarpeeksi usein, se estää paikan väärinkäyttöä. Ettei käy esim. niin, että vieraat jättää sen autonsa vieraspaikalle koko päiväksi, vaikka ne menee talon asukkaan kanssa (tai ilman) johonkin muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Noi 2 tunnin pysäköintiajat ovat toisinaan aika veemäisiä, jos on tarkoitus kyläillä kauemmin, esim. yön yli tai vaikka sitten 4 tuntia.

"Vieraspaikalle voi jättää auton vaikka viikonlopun yli, kunhan kojelaudalle on jätetty tieto siitä, minkä huoneiston vieras on kyseessä".

Saahan sitä höpistä puutaheinää, mutta fakta on se että kyltit sanoo muuta ja jos yksityinen parkkifirma käy paikalla pyörimässä, niin se sakottaa noiden kylttien mukaan, ei sen mukaan mitä joku setä kännipäissään lupailee eikä muista aamulla mitään.

Näin! Ja myös se satunnainen vierailija tulkitsee noita kylttejä ihan siten kuin ne ovat, eivätkä voi tietää jostain taloyhtiön kirjoittamattomista säännöistä. 

Vierailija
44/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisiko teitä jos ihmiset pysäköisivät toistuvasti pihoillenne. Taatusti alkaisi ketuttaa pikkuhiljaa.

Vierailija
45/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alue vartioitu naapuruston kyylien toimesta 24/7"-kyltti toimisi vielä paremmin.

Vierailija
46/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Noi 2 tunnin pysäköintiajat ovat toisinaan aika veemäisiä, jos on tarkoitus kyläillä kauemmin, esim. yön yli tai vaikka sitten 4 tuntia.

"Vieraspaikalle voi jättää auton vaikka viikonlopun yli, kunhan kojelaudalle on jätetty tieto siitä, minkä huoneiston vieras on kyseessä".

Saahan sitä höpistä puutaheinää, mutta fakta on se että kyltit sanoo muuta ja jos yksityinen parkkifirma käy paikalla pyörimässä, niin se sakottaa noiden kylttien mukaan, ei sen mukaan mitä joku setä kännipäissään lupailee eikä muista aamulla mitään.

Näin! Ja myös se satunnainen vierailija tulkitsee noita kylttejä ihan siten kuin ne ovat, eivätkä voi tietää jostain taloyhtiön kirjoittamattomista säännöistä. 

Itse en ainakaan uskaltaisi jättää autoa tuohon yli kahdeksi tunniksi, vaikka se jonka kylään olen menossa sanoisikin että niin saisi tehdä. En haluaisi ottaa riskiä pysäköintivirhemaksun saamisesta.

Tosin, jos tässä ketjussa olevat siivoojan kertomukset pitää paikkansa, niin ilmeisesti ei ole vieraita jotka tuolla edes kävisi.

Vierailija
47/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa kiva mennä vieraaksi tuonne, kun vierailuaika on rajoitettu 2 tuntiin. Ei tulis mulla käytyä sitten ollenkaan.

Kyllä siellä saa pidempään olla, jos käy vähän siirtämässä autoa ja kiekkoa välillä. Vaikka auton saa pysäköidä vain 2 tunniksi kerrallaan, kukaan ei ole rajoittanut peräkkäisten pysäköintikertojen määrää.

No onpas kiva käydä yöllä siirtelemässä autoa ja kiekkoa 2 tunnin välein. 

Yöksi löytyy varmasti ilmainen kadunvarsipaikka. Kas kun siellä ei vaadita pysäköintimaksua tai ole kiekkopakkoa 24/7.

Vai olisiko se parempi, jos vieraspaikoille saisi pysäköidä niin vapaasti että ne olisi aina täynnä? Sitten ne kaksikin tuntia jäisi pelkäksi haaveeksi, mutta kaltaistasi valittajaa se tuskin haittaisi. Sulle kun tuntuu olevan tärkeintä se valittaminen.

No juurihan tässä on selitetty, että auto voi olla vaikka viikonlopun yli siinä vierasparkissa. Minulle ei ole ongelma nyt tämä 2 tuntia, vaan se, että se mainitaan kyltissä, mutta kuitenkin sanotaan, että eihän sitä tietenkään tarvitse noudattaa. Ihan samalla tavalla se auto vie siellä sen parkkipaikan, vaikka sitä kiekkoa käykin siirtelemässä.

Jos pointti on se, ettei ulkopuolisten autoja sinne paikalle pysäköidä, niin mikä järki on niiden oikeidenkin vieraiden pysäköintiä hankaloittaa tällaisella arvuutteluleikeillä. 

Auto vie tosiaan sen parkkipaikan riippumatta siitä, täytyykö kiekkoa käydä välillä siirtämässä. Mutta kun sitä täytyy siirrellä tarpeeksi usein, se estää paikan väärinkäyttöä. Ettei käy esim. niin, että vieraat jättää sen autonsa vieraspaikalle koko päiväksi, vaikka ne menee talon asukkaan kanssa (tai ilman) johonkin muualle.

Jos minä menen veljeni luo viikonlopuksi, minä olen hänen vieraansa ihan sen koko ajan. Silloinkin kun käyn hänen kanssaan kaupungilla. Mikä ihmeen järki olisi siirtää auto siksi aikaa kadunvarteen ja sitten taas ajaa sinne vierasparkkiin, kun tulemme takaisin asuntoon? Ajattelepas vaikka hotelleja. Kyllä niissäkin on ihan normaali käytäntö, että se autoparkki on käytössä uloskirjautumiseen saakka, eikä pelkästään silloin, kun olet itse hotellihuoneessa. 

Ja se väärinkäyttöhän edelleenkin estetään tuolla asunnon numeron ilmoittamisella. En ymmärrä, miksi normaali vierailu olisi väärinkäyttöä. 

Vierailija
48/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos pysäköintiä on tarpeen rajoittaa, siihen toimii esimerkiksi juuri pysäköintikiellosta muistuttavat kyltit. Kiinteistönomistaja voi tilata paikalle vaikkapa kunnallisen pysäköinninvalvonnan, jos taloyhtiön tontilla rikotaan pysäköintikieltoa. Jos kyltissä ei kuitenkaan ole selkeästi esitetty määräystä, ei luvattomasta pysäköinnistä välttämättä seuraa sanktiota."

Kun kyyläjäpappa tilaa sakottajan, niin sakottaja sakottaa niiden selkeiden kylttien mukaan. Mikään suullinen lisäys tai lupaus ei kumoa kylttien kertomaa. Eli pahimmillaan tämä nerokas Leo saattaa ohjeilla aiheuttaa jollekkin sakkomaksun.

Vierailija
49/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko teitä jos ihmiset pysäköisivät toistuvasti pihoillenne. Taatusti alkaisi ketuttaa pikkuhiljaa.

Minun pihalleni pysäköidään ihan toistuvasti. Ei kyllä haittaa pätkääkään, kunhan vain oma parkkipaikka on vapaana ja mahdollisille vieraillekin löytyy helposti parkkipaikka. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, onko jonkun vieraan auto tuossa vierasparkissa kaksi tuntia vai yön yli. 

Vierailija
50/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
51/51 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up