Mitä "normaalit" ihmiset ajattelevat yksin ollessaan?
Olen ollut toistakymmentä vuotta masentunut ja ahdistunut ja omat ajatukset liittyvät aika paljon pahaan olooni ja elämäntilanteeseeni. En enää edes muista omia mielenliikkeitäni tätä edeltävältä ajalta...Mitä te ihmiset joita eivät jatkuvat murheet pakota mietitte? Siis vaikka yksin ollessa ja silloin kun ette keskity mihinkään. Kelaatteko edes takaisin mielessä esim. jotain tapaamisia ystävien kanssa tai jotain hauskoja juttuja tms? Kiinnostaa...
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
En juuri mitään. Usein vain tunnen olemassaolon tunteeni ja elinvoiman kropassani. Olo on kuin ilman ulkoista syytä kehräävällä tyytyväisellä kissalla.
Välillä voin toki miettiä jotain työasioita tai vaikka politiikkaa tai jotain minkä luin netistä, mutta aika paljon olen vaan ajattelematta mitään.
On varmaan autuasta olla ajattelematta mitään. Minä en edes pysty siihen.
Normaali lainausmerkeissä, mitä se tarkoittaa? Mitä tarkoittaa edes normaali. Yleisin? Levollinen?
Mä en ole ollut masentunut tai ahdistunut, mutta on tehty paljon sellasia törkeyksiä, (sius ihan rikoksia) mitä kukaan ei osaa kuvitellakaan. Siinä sitä sitten on ajateltavaa välillä, että kuka on tehnyt ja mitä, kun selviää aina uutta.
Ei ihan tavallinen menneisyys eikä edes nykyisyys, ei ihan tavalliset ajatukset.
Vastauksista tulee esille ihmisten persoonat. Miten ihminen ajattelee, sellainen ihminen on.
- Minä ajattelen sitä mitä juuri sillä hetkellä teen, katson, koen, luen, puhun tai kuulen.
- Jälkipohdintoja tulee asioista, jotka ovat epätasapainossa, eli mietin, miten ne voisi ratkaista tai korjata. Jos jotain asiaa ei voi itse ratkaista, pyydän tai ostan siihen apua, tai viime kädessä yritän suhtautua asiaan neutraalisti, koska elämässä törmää joskus asioihin, joille ei voi mitään. Rukoilen Jumalan apua, jos itse en voi jollekin asialle tehdä mitään ja hän on kyllä auttanut usein ja kiitän siitä aina Jumalaa.
- Etukäteen mietin luovia asioita harrastuksiin liittyen, suunnittelen niitä ja teen hankintoja niihin liittyen.
- Aamulla suunnittelen päivän tehtäviä/ruokaa, mutta teen päivän mittaan myös spontaaneja ratkaisuja.
- Joka aamu kiitän Jumalaa uudesta päivästä, olipa sää mikä tahansa ulkona tai mitä tahansa haasteita edessä. Joka ilta kiitän Jumalaa menneestä päivästä, olipa se ollut millainen tahansa. Elämä on lahja, hyvine ja huonoine päivineen.
- Ulkona lenkillä on paras tapa saada ajatukset selkenemään, jos jokin asia vaivaa mieltä. Happi vilkastuttaa aivojen toimintaa.
- Olen yrittänyt olla joskus ajattelematta mitään, mutta minulta se ei onnistu. Aina on päässä pieniä tai isompia suunnitelmia, ideoita, unelmia, tms.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä
-Mies
Miksi näin paljon alapeukkuja? Jos nainen olisi maininnut ajattelevansa seksiä, niin kaikki olis yläpeukuttanut.
Mietin kaikenlaisia asioita. Ajattelen politiikkaa, työasioita, opiskeluasioita, perheasioita jne. Olen lapsesta asti elänyt voimakkaasti sisäisessä mielikuvitusmaailmassani ja edelleen käyn päivittäin läpi mielikuvitusskenaarioita päässäni. Usein jotkut vanhat hölmöydet tulevat päähäni. Masentavia tai ahdistavia ajatuksia ei ole ollut säännöllisesti vuosiin. Toki aina välillä niitä tulee, mutta se on normaalia jokaiselle ihmiselle.
Joskus on rentoa olla yksin, nautin, rentoudun ja lepään.
Yleensä kuitenkin analysoin, suunnittelen, mietin, tehostan, optimoin kaikkia asioita.
Eli omaa elämää, suhdetta, perhettä, taloa, pihaa, remonttia, työtä, yhteiskuntaa, politiikkaa, taloutta, maailmaa ja universumia...
Ja kyllä, olen insinööri.
Joka paikassa tutkin arkkitehtuuria, rakenteita, ratkaisuja ja detaljeja. Aina ja joka paikassa.
Sama sitten myös koskien ihmisten tyylejä, vaatteita yms....
Eli suunnittelen, ajattelen, analysoin ja ylianalysoin liikaa. Tieteellistä mutta rasittavaakin.
Mietin päivän tapahtumia, ilmastonmuutosta, maailman tulevaisuutta historiaa. Mietin tulevia projekteja ja mitä seikkailuja sitä keksisi seuraavaksi.
Aika paljon säätömiestä, suunnittelen kivoja visuaalisia juttuja ja valokuvausta. Aikuisia lapsiani ajattelen jokapäivä. Menneisyyttä, vaikkei sen vatvominen mitään hyödytä.
Ajattelen niitä rikoksia mitä on tehty mulle viranomaisten ja yksityishenkilöiden puolesta vuosien varrella. Ketkä olleet mukana, miksi ja miten. Mietin eri tapahtumia, mihin on ilmaantunut johtolankoja vuosien varrelta sekä sitä hullunmyllyä, mikä pyörii edelleen. Että tieyenkin ihmisen ajatukset verhoaa niitä mitä tapahtunut elämässä. Jos sulle ei tapahtunut mitään kummallista ja kamalaa, voit keskittyä vaikka siihen, kuinka mukava olisi olla ystävällinen, iloinen ja sanoa vaikka hyvää päivän jatkoa niin tulee "parempi mieli" ja "parempi elämä". Voi kuinka simppeli olet, kun et valitettavasti tiedä että tuo on vain pas..kanjauhantaa suuremmissa kuvioissa, sellaiaissa tosi inhottavissa, mitä et osaa edes kuvitella, sinä kassapoloinen "hyvää päivänjatkoa" voi kuinka yksinkertaista elämää olet viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
No en mieti mitään? Maksimissaan tuumailen että pitäis keksiä jotain tekemistä, ja että tuleekohan telkkarista illalla jotain leffaa.
sähän olet mielenkiintoinen ihminen
En ole analysoinut ajatuksiani sen kummemmin. Suunnittelen keväällä tulevaa matkaa (lähinnä miten kerään rahat), mietin että pitääkö kissoille hakea jotain kaupasta, heitän arpaa että lämmitänkö saunan vai en, oliskohan postilaatikossa jotain kivaa, keittäsköhän kahvia, tuleeko telkkarista jotain kivaa, mitä mä laitan huomenna töihin päälle, menisköhän nukkumaan ajoissa kerrankin.
Ei sitä yksin kotona nököttäen hirveän lennokkaita ajatelmia viitsi pähkäillä.
Ajattelen usein kaikenlaisia "isoja" asioita, esimerkiksi ihmisten käytöksen juurisyitä, lisäksi paljon henkisiä ajatuksia, Jumalaan ja suurempaan voimaan liittyviä pohdintoja... Lisäksi ajattelen työjuttuja ja niihin ratkaisuja, kirjoja, joita olen lukenut, asioita joita meinaan tehdä... Mitä kukkia laitan ens kesänä, mihin voisimme matkustaa, omia harrastuksiani ajattelen. Kaikenlaista kivaa ja mielihyvää tuottavaa. :)
No, jos lasketaan yhteen tänne kirjoittaneista normaalit ja masentuneet (kuten tuossa pohdit), varmasti suurin osa.
Suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista menee varmasti kategoriaan normaali TAI masentunut.