Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ja mitä kokkailette ruoiksi pääsiäisen aikaan?

Vierailija
28.03.2018 |

Ei haisuakaan ja olen pahassa flunssassakin:( ja minun vastuullani ne asiat on.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen erilaisten menojen ja juhlien vuoksi syömme pääsiäisen juhlapäivällisen tänään, pitkäperjantaina (tästä olis tullut huutia lapsuuteni perheessä, jolloin pitkäperjantaina syötiin about linssikeittoa ilman mausteita ja istuttiin hiljaa ja surtiin Jeesuksen kärsimyksiä).

Meillä on rosolli, riisi, karitsanpaisti punaviinikastikkeessa, Napolin broileria, vihersalaatti ja keitettyjä kananmunia.

Huomenna menemme juhliin ja syömme luultavasti siellä. 

Ylihuomenna ollaan miehen kanssa kahdestaan. Joko syödään jämiä tai mennään ulos syömään.

Maanantaina jälleen juhlat, mutta vasta iltapäivällä. Luultavasti syödään jämiä, mutta jos niitä ei enää ole tai ei huvita niitä syödä, niin värkkään sienilihapullat ja kastikkeen...

Lisään omaan viestiini jälkiruoan: kahvia, pasha ja baba, mämmi ja kerma, suklaamunia halukkaille.

Meitä syö pöydässä 8 ihmistä, joista kaksi lapsia.

Vierailija
62/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sohvalla ja syön eineksiä, koska olen kipeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä aloitan sillä mitä mitä teemme pääsiäisenä.

- tänään laskettelu ja hiihtolenkki

- Huomenna sisäkiipeilypuistoon ja leikkipuistoilua

- sunnuntaina luontopolulle ja laavulla nakit ja vaahtokarkit sekä saunotaan illalla

- maanantaina sukulaisia ja koko perhe leffateatteriin

Ruuat:lohimedaljongit, porkkanapihvit kermaviilillä, lammasta ja valkosipuliperunoita, uunikasvikset ja paistettu halloumijuusto. Makeinä mämmiä ja kermaa, rahka.

Vierailija
64/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan niitä afrikkalaisia lapsia kun mässäätte herkkuja suu pullollaan. Tälläkin hetkellä joku elää kärpäsillä.

Vierailija
65/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syödään kotona ihan hernekeittoa ja sipulia/jauhelihaa. Huomenna lähdetään mun vanhemmille muutamaksi päiväksi. Siellä saa varmaan jotain hienompaa ruokaa kuten lammasta tai parempaa naudan lihaa tms. En vielä tiedä :) viime vuonna siellä oli lammasta, nautaa ja hirvenlihaa. Sekä tietysti ihania salaatteja, perunaa yms. Juhlaruokaa :)

Vierailija
66/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan niitä afrikkalaisia lapsia kun mässäätte herkkuja suu pullollaan. Tälläkin hetkellä joku elää kärpäsillä.

Niitä ei hirveesti auttais se, et minäkin söisin pelkkiä kärpäsiä. Ratkaisua on haettava jostain muualta. Miten itse vietät pääsiäistä? Tai koko elämääsi?

Vierailija
67/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syödään pizzaa. Lauantaina ja sunnuntaina ollaan vanhempieni luona ja siellä on ruoat laitettuna näille päiville. Maanantaina mennään varmaan miehen vanhempien luokse syömään. Eli me ei pääsiäisenä itse kokkailla ja hyvä niin.

Vierailija
68/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin karitsanpaisti, sitä kermaperunoiden ja salaatin kanssa tänään ja huomenna, sunnuntaina anoppilaan syömään ja maanantaille ostettiin naudanpaisti. Syödään lämmin ruoka kerran päivässä jos ollaan kotosalla koko päivä.

Vierailija
69/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ei taas ole helppoa: neljä päivää, jolloin pitää tehdä kaksi lämmintä ruokaa, aamu- ja iltapalat ja rentoutua ja ulkoilla ja viettää aikaa perheen kanssa ja kyläillä ja nauttia ja lukea ja harrastaa jotain kivaa...

Melkein alkaa maistua joululta.

Jep ja sit muu perhe on ihan että ihanaa kun on pitkät pyhät ja saa rentoutua... 

Vierailija
70/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään itsetehndyt hampurilaiset, huomenna kebabille. Sunnuntain ja maanantain  safkoja en ole miettinyt, pakastimesta löytyy ainekset aika moneen juttuu. Suklaamunia 0 kpl.

Vierailija
71/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitoin uunilohta, tilliperunoita ja israelilaista salaattia lounaalle.Illalla teen lämpimiä voileipiä.

Huomenna teen karitsanpaistia ja valkosipuliperunat, illalla tsatzikia, patonkia ja nakkeja.

Sunnuntai ja maanantai selviää huomenna kun menen kauppaan hakemaan täydennystä.

Vierailija
72/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa iisiltä 2, kivat sulle.

Meillä syöjinä 2aik sikälimikäli minulle edes maistuu mikään ja 2 teiniä=pohjattomia kaivoja ruokahalun suhteen.

Koeta nyt edes teineillesi tehdä jotain mikä heitä ilahduttaa. Tortillat maistuu aina teineille, ja pyydä heitä auttamaan flunssaista äitiään esim pilkkomaan kurkut, tomaatit, sipulit ym. mitä niihin laitattekaan, ruskistamaan lihat jne. Sulle ei jää muuta kuin tarjolle laitto,  ja syöminen. Kaupatkin taitaa olla joka päivä auki, sieltä saa haettua seuraavaksi päiväksi aineksia, jos et nyt jaksa ajatella seuraavan päivän menuta. 

Itselle on aina tärkeintä, että lapsilla on hyvä olla, vaikka itse olisin puolikuntoinen. lapsille sellaista mikä heille varmasti maistuu. Lasten ilo ja onnellisuus saa itsensäkin voimaan paremmin : ) Paranemisia aapeelle!

Teinit ja perheeseen kuuluvat toinen aikuinen pystyvät kyllä pari päivää huolehtimaan ruokahuollosta, sairas ihminen lepää eikä kirkasta marttyyrinkruunuaan.

Itse aiheeseen, asun yksin ja ajattelin panostaa aamiaiseen/ brunssiin, vohveleita avokadosalsatäytteellä ainakin ja minttupäärynäavokadosmoothie. Jotain muuta pientä vielä ja kahvia!

Vierailija
73/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa iisiltä 2, kivat sulle.

Meillä syöjinä 2aik sikälimikäli minulle edes maistuu mikään ja 2 teiniä=pohjattomia kaivoja ruokahalun suhteen.

Koeta nyt edes teineillesi tehdä jotain mikä heitä ilahduttaa. Tortillat maistuu aina teineille, ja pyydä heitä auttamaan flunssaista äitiään esim pilkkomaan kurkut, tomaatit, sipulit ym. mitä niihin laitattekaan, ruskistamaan lihat jne. Sulle ei jää muuta kuin tarjolle laitto,  ja syöminen. Kaupatkin taitaa olla joka päivä auki, sieltä saa haettua seuraavaksi päiväksi aineksia, jos et nyt jaksa ajatella seuraavan päivän menuta. 

Itselle on aina tärkeintä, että lapsilla on hyvä olla, vaikka itse olisin puolikuntoinen. lapsille sellaista mikä heille varmasti maistuu. Lasten ilo ja onnellisuus saa itsensäkin voimaan paremmin : ) Paranemisia aapeelle!

Teinit ja perheeseen kuuluvat toinen aikuinen pystyvät kyllä pari päivää huolehtimaan ruokahuollosta, sairas ihminen lepää eikä kirkasta marttyyrinkruunuaan.

Itse aiheeseen, asun yksin ja ajattelin panostaa aamiaiseen/ brunssiin, vohveleita avokadosalsatäytteellä ainakin ja minttupäärynäavokadosmoothie. Jotain muuta pientä vielä ja kahvia!

Lasten ilo ja onnellisuus saa voimaan paremmin? Huh, mut saa vain riittävä lepo voimaan paremmin, mutta kuulunkin kroonisesti sairaiden joukkoon. Meilläkin on teini, 17 v, ja tasan saavat isänsä kanssa ruokkia itsensä ja minutkin, kun olen heikoilla enkä jaksa. Se on tässä vaiheessa äitiyttä ehdottomasti parasta, enää ei ole pakko venyä.

Vierailija
74/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just syötiin nyhtölammasta ja tajusin, etten tykkää lampaanlihan mausta ollenkaan. Lisäksi oli valkosipuliperunat, keitettyjä porkkanoita ja tsatsikia.

Vierailija
75/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärpäsistä saa proteiiniä, joten se syö tänään paremmin kun minä. En ole syönyt yhtään protskuu tänään.

Vierailija
76/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt just mies teki tortillaletuista pizzat uuniin kun tultiin saunasta. Päivällä tein naudanlihasta pastakastikkeen ja leivoin juustpatonkia. Jälkkäriksi tein valmispohjaan mansikkarahkapiirakan ja syötiin nougatjätskillä. Huomenna käydään subilla ja munkkikahvilla. Illalliseksi jotain kalaruokaa. Su tehdään peuran paahtopaistia ja valkosipulimuusia. Maanantaina varmaan broilesrista jotain kun on pakkasessa. Ja jotai marjajälkkäriä kun huomasin että pakkasessa on vielä vaikka kuinka mansikkaa ja mustikkaa!

Vierailija
77/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää söimme lohkoperunoita, pihviä ja pekoniin käärittyä parsaa. Jälkkäriksi kolmen suklaan juustokakku mansikoilla, hyvää oli.

Vierailija
78/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen jostain syystä koko ajan tuon otsikon, että "mitä teette ja mitä kokkailette -ruotsiksi- pääsiäisen aikaan?". Tulee hyvällä tavalla mieleen sellainen bättre folke-suomenruotsalais-meininki. Että mäkin haluan kokkailla ruotsiksi.

Totaalisesti ohi aiheen, mut halusin jakaa.

Vierailija
79/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että kysyn, mutta te ihan oikeasti pystytte syömään eläimiä? Ettekö ole kukaan yhtään eläinrakkaita? Eikö teillä ole itsellä mitään lemmikkieläimiä? Minusta on ihan kauhea ajatus, että joku voi syödä vaikka lammasvauvaa. Miten te ihan oikeasti pystytte? Ei ole tarkoitus alkaa tässä riitelemään tms., vaan ihan vilpittömästi kysyn, että miten te sen oikein teette? 

Vierailija
80/115 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pe oli miilunpolttajan spagettia

La uunilohta fenkolilla ja juuresmuusia

Illalla pulled pork

Su

8h haudutettu sipulikeitto

Ja lauantain jämiä.

Ma

Välimeren lihapullapelti ja sipulikeittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi