Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ja mitä kokkailette ruoiksi pääsiäisen aikaan?

Vierailija
28.03.2018 |

Ei haisuakaan ja olen pahassa flunssassakin:( ja minun vastuullani ne asiat on.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa iisiltä 2, kivat sulle.

Meillä syöjinä 2aik sikälimikäli minulle edes maistuu mikään ja 2 teiniä=pohjattomia kaivoja ruokahalun suhteen.

Koeta nyt edes teineillesi tehdä jotain mikä heitä ilahduttaa. Tortillat maistuu aina teineille, ja pyydä heitä auttamaan flunssaista äitiään esim pilkkomaan kurkut, tomaatit, sipulit ym. mitä niihin laitattekaan, ruskistamaan lihat jne. Sulle ei jää muuta kuin tarjolle laitto,  ja syöminen. Kaupatkin taitaa olla joka päivä auki, sieltä saa haettua seuraavaksi päiväksi aineksia, jos et nyt jaksa ajatella seuraavan päivän menuta. 

Itselle on aina tärkeintä, että lapsilla on hyvä olla, vaikka itse olisin puolikuntoinen. lapsille sellaista mikä heille varmasti maistuu. Lasten ilo ja onnellisuus saa itsensäkin voimaan paremmin : ) Paranemisia aapeelle!

Osaa kai teinit laittaa tarjolle? Ja suunnitella mitä haluavat syödä/tehdä. Ja käydä kaupassa

Vierailija
42/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kokki ja se laittoi ennen kun lähti töihin, niin jonkun lihakimpaleen tollasee kinkkupussiin ja sinne laitto viiniä, oliiveita, chiliä ja mausteita hiero siihen lihaan ennen kun laitto sen pussiin ja jääkaappiin. Sitten sano että älä mene koskemaan tohon pussiin, koska se menee perjantai aamuna uuniin 5 tunniksi.

Meillä on välillä niin ihme ruokia etten edes osaa kuvailla niitä, mutta hyviä ne on aina.

Yhtä asiaa en ymmärrä vieläkään. Hän tekee ranskalaisia itse, niin ensin hän keittää niitä perunoita pari minuuttia. Sitten laittaa pakkaseen. Ottaa pois ja laittaa tollaseen öljykeittimeen 10 minuutiksi. Sit ottaa poista ja pakkaseen takasin. Taas ottaa jäätyneenä ulos ja laittaa öljykeittimeen 15min ja nostattaa sitä lämpöä (en tajua miksi) ja ottaa pois ja laittaa pakkaseen. Sitten jäätyneenä ulos ja keittimeen ja sitten vasta ne on valmiit. Ihan älytöntä, mutta en ole koskaan ikinä syönyt niin hyviä ranskalaisia. Sen verran tajusin, että hän jotenkin sen veden siirtää perunasta kokonaan pois ja niistä tulee rapeita ulkoota ja sisältä samettisen pehmeitä.

Mielenkiintoista. Ei riittäisi kärsivällisyys itsellä noihin ranskiksiin. Yksi tärkeimpia ranskisten ominaisuuksia on että ne on niin helpot ja nopeat tehdä kun ei jaksa mitään muuta laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ei saa laitettua ruokaa, kun äiti on sairas? Entäs miehes? Meillä teinit (15 ja 18 v) tekee iltaruuan joka arkipäivä, koska ovat kotona jo kolmen jälkeen tai aiemminkin ja minä tulen kotiin yleensä viiden jälkeen, mies myöhemmin. Viikonloppuna kokataan sitten miehen kanssa. Ajatelkaa, miten teidän nuoret pärjää sitten kun muuttavat opiskelemaan tai muuten omilleen? Eivät osaa mitään, kun ei ole äiti tekemässä. Nyt kiiruusti lapsoset äidin kokkikurssille! Ja mies samalle kurssille, jos ei osaa kokata. 

Vierailija
44/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään uunilohta, uuniperinoita, kermaviilikastiketta ja uunijuureksia.

Huomenna sitruunarisottoa ja paistettua nieriää sekä mansikka-avokadosalaattia.

Lauantaina paahtopaistia, parsaa ja hollandaisekastiketta sekä mozzarella-tomaattisalaattia.

Sunnuntaina valmiiseen pöytään.

Maanantaina appelsiinimarinoitua broileria ja tattitortellineja ja rucolasalaattia.

Rakastan ruoanlaittoa ja on ihana syödä hyvin, kun on kerrankin aikaa kokkailla! Hyvää pääsiäistä! :)

Vierailija
45/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lohta ja perunoita + salaattia.

Lauantaina ihan tavallinen ruoka, mitä lieneekin.

Sunnuntaina sitruuna-kanaa fetajuustolla täytettynä, parsaa ja paahdettuja perunoita.

Maanantaina lammasta jossain muodossa (menemme sukuloimaan).

Vierailija
46/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei tämä ketju ollut täällä jo eilen, niin olisin saanut paljon ideoita pääsiäisen ruokiin. Nyt tuli ostettua aika perus arkiruokia. Pöh.

Vierailija
47/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lukenut ketjun nimen pari päivää ” Mitä teette ja kokkailette ruotsiksi pääsiäisenä...?”. Ehkä olen sen verran väsy etten kokkaa, en ruotsiksi, suomeksi enkä savoksi, vaan otan pääsiäisen nukkumisen kannalta.

Glada vappen, eiku.

Vierailija
48/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on juhla jolloin en todellakaan kokkaile mitään, vaan ruokailemme erilaisissa ravintoloissa. Kotona saatan tehdä jotakin pientä aamiaiseksi, jos se aamiainen(kaan) syödään kotona.

Vierailija
49/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas maistuu villasukalle, broileria ja jauhelihaa syödään ympäri vuoden...

Lammas maistuu aina pskalta jos sen tekee väärin. Hyvin moni ei syö lammasta jos eka kokemus on kauhea. Lampas on oikeasti erittäin hyvää.

Vierailija
50/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kalkkunapaistia, sen kanssa karpalokastiketta sekä paahdettuja perunoita ja uunijuureksia. 

En osta mämmiä, meillä oli sitä keskiviikkona työpaikkaruokalassa jälkiruokana. Söin pienen annoksen ja pierin puoli yötä...

Vierailija
51/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kokki ja se laittoi ennen kun lähti töihin, niin jonkun lihakimpaleen tollasee kinkkupussiin ja sinne laitto viiniä, oliiveita, chiliä ja mausteita hiero siihen lihaan ennen kun laitto sen pussiin ja jääkaappiin. Sitten sano että älä mene koskemaan tohon pussiin, koska se menee perjantai aamuna uuniin 5 tunniksi.

Meillä on välillä niin ihme ruokia etten edes osaa kuvailla niitä, mutta hyviä ne on aina.

Yhtä asiaa en ymmärrä vieläkään. Hän tekee ranskalaisia itse, niin ensin hän keittää niitä perunoita pari minuuttia. Sitten laittaa pakkaseen. Ottaa pois ja laittaa tollaseen öljykeittimeen 10 minuutiksi. Sit ottaa poista ja pakkaseen takasin. Taas ottaa jäätyneenä ulos ja laittaa öljykeittimeen 15min ja nostattaa sitä lämpöä (en tajua miksi) ja ottaa pois ja laittaa pakkaseen. Sitten jäätyneenä ulos ja keittimeen ja sitten vasta ne on valmiit. Ihan älytöntä, mutta en ole koskaan ikinä syönyt niin hyviä ranskalaisia. Sen verran tajusin, että hän jotenkin sen veden siirtää perunasta kokonaan pois ja niistä tulee rapeita ulkoota ja sisältä samettisen pehmeitä.

Mielenkiintoista. Ei riittäisi kärsivällisyys itsellä noihin ranskiksiin. Yksi tärkeimpia ranskisten ominaisuuksia on että ne on niin helpot ja nopeat tehdä kun ei jaksa mitään muuta laittaa.

noi kokit ei tee hammasta purren noita.. itse olen kans safkannu tolla tekniikalla noita ranskalaisia. tolla tyylillä ne on kyl maailma parhaat. noil on nimikin. muistaakseni triple cooked. michelin keittiöt tekee tollai noi. tolla vaimolla on kivaa syödä noita safkoja. ite syön pakaste pitsaa

Vierailija
52/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ei syödä mitään erityistä.

Lauantaina ollaan miesystävän kanssa menossa mun äidin luo karjalanpaistille.

Sunnuntaina mulla ja miesystävällä on vuosipäivä ja aion tehdä meille pulled porkia kolmella eri tavalla. Osa syödään tortillan muodossa, osasta teen suolaisen piirakan ja osasta sellaisia uunissa nopeasti käytettäviä, cosmopolitansalaatti-nyyttejä. Paljon lihaa ja paljon kasviksia. Rääppiäiset maanantaina.:D

Vierailija
53/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna mennään kylään. 

Muina päivinä:

Nyhtöpossuhampurilaisia

Uunilohta 

Kalkkunafilettä 

Lisukkeina salattia, valkosipulisia lohkoperunoita uunissa, kanttarellirisottoa ja sienisalattia fiiliksen mukaan.

Lounaiksi (lapsille) jämiä ja varuiksi nakkeja.

Vierailija
54/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisaterialla alkupalaksi "perunalettuja" mätitäytteellä eli mätiä, sipulia ja smetanaa + samppanjaa.

Pääruuaksi uunissa kypsytettyä naudan ulkofilettä, valkosipuliperunoita ja salaattia + punaviiniä.

Jälkiruuaksi mitä luultavimmin itse tehtyä pashaa.

Muina päivinä syömme ihan tavallisia kotiruokia, yhtenä päivänä haluamme kuitenkin juhlistaa vähän juhlavammalla ruualla.

55/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen valmiiseen pöytään, joten en tiedä mitä on ruuaksi. Itsekin halusin tehdä jotain, joten tarjouduin tekemään klassisen mangojuustokakun. Ekaa kertaa kokeilen tuollaisen irtopohjavuoan kanssa, katsotaan miten tuo nyt sitten onnistuu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
56/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on naudan entrecotee pihviä ja jotain perunasta. Alkuruokana valkosipulietanat

Hu ribsit ja coleslow ja kukkakaali-parsakaalisalatti

Su kokonainen broileri ja riisiä ja currykastike

Ma sorsan rintafile

Jälkikäteinen suklmunia, mämmi, pashaa ja kaks erilaista juustokakkua. En vielä tiedä mitä minäkin päivänä !

Ens viikolla sit kevennetään... aika raskas menyy, mut ruoka kerran päivässä ja ulkoillaan ja liikutaan paljon

Vierailija
57/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammastandooria, punaviiniä ja jälkiruoaksi mämmiä.

Vierailija
58/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallisia kotiruokia, lisukkeena on vain suklaamunia ja mämmiä.

Syödään vian kerran päivässä ns. lämmin ruoka, muuten mennään salaateilla ja leivillä.

Tänään meillä on lihapullia ja itsetehtyjä lohkoperunoita

Huomenna haetaan sushit, jos on paikka auki, päivällä varmaan joku kevyt keitto kun ei nämä sushit niin raskaita ole.

Pääsiäispäivän ruuista ei hajuakaan, mutta varmaan jotain kanaa ainakin kerran ja luultavasti kalaa (mies pilkillä just nyt) jos saadaan ahvenia.

Vierailija
59/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, voi olla, että tätä on jo kysytty. Jos teillä on perheessä toinenkin aikuinen ja sen lisäksi kaksi teiniä, miksi sinä joudut huolehtimaan ruoanlaitosta? Sinä, jolla on flunssa ja ruokahalukin kateissa.

Vierailija
60/115 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen erilaisten menojen ja juhlien vuoksi syömme pääsiäisen juhlapäivällisen tänään, pitkäperjantaina (tästä olis tullut huutia lapsuuteni perheessä, jolloin pitkäperjantaina syötiin about linssikeittoa ilman mausteita ja istuttiin hiljaa ja surtiin Jeesuksen kärsimyksiä).

Meillä on rosolli, riisi, karitsanpaisti punaviinikastikkeessa, Napolin broileria, vihersalaatti ja keitettyjä kananmunia.

Huomenna menemme juhliin ja syömme luultavasti siellä. 

Ylihuomenna ollaan miehen kanssa kahdestaan. Joko syödään jämiä tai mennään ulos syömään.

Maanantaina jälleen juhlat, mutta vasta iltapäivällä. Luultavasti syödään jämiä, mutta jos niitä ei enää ole tai ei huvita niitä syödä, niin värkkään sienilihapullat ja kastikkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän