Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ja mitä kokkailette ruoiksi pääsiäisen aikaan?

Vierailija
28.03.2018 |

Ei haisuakaan ja olen pahassa flunssassakin:( ja minun vastuullani ne asiat on.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas maistuu villasukalle, broileria ja jauhelihaa syödään ympäri vuoden...

Vierailija
22/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuliperunoita ja karitsan sisäfilettä. Meitä on kuusi henkeä syömässä, A-luokan lihansyöjiä kaikki. Noin 30 karitsaa uhraa siis sisäfileensä meidän herkutteluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyjä kananmunia ainakin.

Täytteessä keltuaiset, majoneesi ja yrtit.

Meillä ei ole lammasta eikä muutakaan lihaa, koska olemme kasvissöjiä.

Vierailija
24/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Parsaa, kylmäsavulohta, uppomunat ja kastike

-Uudet perunat, silli ja kananmunakastike

-Jotain broilerista

Vierailija
25/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- täytetyt kananmunat

- manadariinikanaa

- pashaa

Vierailija
26/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa mennä ÄÄSMarkettiin ostaa kesäkurpitsaa, paprikaa, perunaa ja yrttei rosmariini ja timjanm ja teen uunijuureksia.  Lisäski vois ostaa kanafileitä niiden lisäksi ja tuoretta maalaisleippee. Mut se on vaan torstaiksi, muista päivistä en vielä tiedä.

Vierailija
27/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalloo, sikkoo ja munnoo. Munarikasta piäsiäistä toevotellen!

Vierailija
28/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoiksi.... Mieluummin ruuaksi tai ruoaksi.

Vierailija
29/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa iisiltä 2, kivat sulle.

Meillä syöjinä 2aik sikälimikäli minulle edes maistuu mikään ja 2 teiniä=pohjattomia kaivoja ruokahalun suhteen.

Koeta nyt edes teineillesi tehdä jotain mikä heitä ilahduttaa. Tortillat maistuu aina teineille, ja pyydä heitä auttamaan flunssaista äitiään esim pilkkomaan kurkut, tomaatit, sipulit ym. mitä niihin laitattekaan, ruskistamaan lihat jne. Sulle ei jää muuta kuin tarjolle laitto,  ja syöminen. Kaupatkin taitaa olla joka päivä auki, sieltä saa haettua seuraavaksi päiväksi aineksia, jos et nyt jaksa ajatella seuraavan päivän menuta. 

Itselle on aina tärkeintä, että lapsilla on hyvä olla, vaikka itse olisin puolikuntoinen. lapsille sellaista mikä heille varmasti maistuu. Lasten ilo ja onnellisuus saa itsensäkin voimaan paremmin : ) Paranemisia aapeelle!

Vierailija
30/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies menee iltavuoroon, tekee varmaan pekonia tänään (toivottavasti pastan kanssa), huomenna nakkeja ja ylihuomenna sitten kananugetteja. Mies on kokki, kuten voitte päätellä. Itse en syö kahta lämmintä ateriaa vaikka pitäisi, syötän lapselle illalla varmaan halpishampparia.

Ei meillä aina näin epäterveellisesti syödä. Itsepä en lähtenyt viimeksi kauppareissulle mukaan.

Miksi syötte valmisruokia jos mies on kokki?

Vierailija
31/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies menee iltavuoroon, tekee varmaan pekonia tänään (toivottavasti pastan kanssa), huomenna nakkeja ja ylihuomenna sitten kananugetteja. Mies on kokki, kuten voitte päätellä. Itse en syö kahta lämmintä ateriaa vaikka pitäisi, syötän lapselle illalla varmaan halpishampparia.

Ei meillä aina näin epäterveellisesti syödä. Itsepä en lähtenyt viimeksi kauppareissulle mukaan.

Miksi syötte valmisruokia jos mies on kokki?

Se olla käetön kokki.

Vierailija
32/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe: uunilohta, sitruunarisottoa ja 2 x salaatti ja tuoretta leipää. Mämmiä.

La: karitsanpaisti, valkosipulikermaperunat ja 2 x kastike ja salaattia. Persikkarahkaa.

Su: Kanaa ja ?...en ole vielä päättänyt.

Vierailija
33/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina suvun yhteinen pääsiaisateria, muuten normiruokaa (ja maanantaina sunnuntain tähteitä). 

Pääsiäisateria näyttänee tältä:

-lammasta ja paahdettuja juureksia uunissa

-kalaa graavattuna ja savustettuna

-salaatteja paria sorttia

-karjalanpiirakoita

-pashaa

Vierailija
34/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lohikeittoa kun pääsen kotiin. Sitä syödään tänään ja sitten huomennakin. Keittohan vain menee paremmaksi, kun on yön yli jääkaapissa.

Lauantaina teen sitten kunnon makaronilaatikon ja sitä tulee niin reilusti, että on sitten sunnuntaillekin.

Viikonloppuna ajattelin myös tehdä pannarin ja sitä syömme mansikkahillon kanssa. 

Maanantaista ei vielä hajua, mutta jääkaapissa on ainakin nakkeja ja kuivakaapissa tonnikalaa, joten jommasta kummasta jotain. 

Ostan myös salaattitarpeet, kun pääsen kauppaan. 

Vierailija
35/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tehdään linssikastike ja sitten sunnuntaina laitetaan lihapala, joka ensin ruskistetaan padassa ja sitten keitetään kypsäksi muutama tunti. Sitä syödään maanantainakin.

Vierailija
36/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pashaa. Muusta ei vielä tietoa.

Vierailija
37/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustosalaattia paistetulla päärynällä <3

Vierailija
38/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaa Pääsiäistä! kirjoitti:

Ämpärillinen mämmiä pohjanmaan kautta kera kädenlämpöisen kaalimehun.

Ai sä meinaat pistää Juha Miedon kateelliseksi. Sehän vetää mämmiä kilotolkulla.

Vierailija
39/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko näistä mitään apua, mutta tällaisia olen suunnitellut:

huomenna linssiragua + pastaa, toisella aterialla papukeittoa ja sämpylöitä (ohje: "fantastinen leipä")

lauantaina punajuuri-soijarouhepihvejä ja perunamuusia (kauramaitoon), illalla texmex-härkistäytteisiä tortilloita.

Sunnuntaina mennään sukuloimaan ja syödään siellä, jännityksellä odotan mitä siellä on kokattu. Luulen, että illalla tehdään jotain pikaista kun tullaan kotiin, varmaan vege-hampurilaisia, kun laitan huomiset sämpylänloput pakastimeen ja kidneypapu-kasvispihvejä siellä on viime viikonlopulta.

Maanantaina kasvislasagnea ja sitä teen niin paljon, että lämmitetään toiselle aterialle.

Jälkiruokana on mämmiä, suklaakakkua (jonka tytär tekee) ja pullaa, jota tänään leivoin.

Miksi ap sinä yksin teet ruokaa? Pistä nyt vaan muutkin töihin, jos ei teinit aio osallistua, niin netti poikki ja puhelin takavarikkoon ja päälle kotiarestia. Eihän siinä ole mitään järkeä, että äiti hikoilee koko loman keittiössä ja vielä huonossa kunnossa! Kai miehesi osallistuu? Meillä ei tulis muruakaan ruokaa pöytään, jos jokainen ei tee osaansa, vaikka minä yleensä se pääkokki olenkin. 

Vierailija
40/115 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan kylän karvakäsiltä lammaskebabbia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi