Aahhaha! Sain parhaimmat naurut naapurin kyylän mokasta
Naapurissa asuu n. 55v kyttääjä ja tehovalittaja. Taloyhtiön yhteinen riesa. Olin viikonloppuna Tukholmassa laivareissulla ja jätin lapset kotiin keskenään. Maanantaina lastensuojelu soitti ja kertoi, että on tehty ilmoitus lasten heitteillejätöstä. Eivät kuulemma vain sen kummemmin puuttu asiaan, koska lapseni ovat jo 17 ja 18v. Okei no ovat ikäisekseen pienikokoiset ja iän arvioiminen voi toki hämätä. Jäi vissii naapurilta vaan iät kysymättä. Eipä siinä mitään. Kiitin naapuria hyvästä toiminnasta ja nyt se on mököttänyt siitä asti eikä enää tervehdi. Olen nauranut tämän episodin niin puhki koko taloyhtiön voimin.
Kommentit (109)
Meillä naapurin kyylä tuli kerran raamit kaulassa asuntoon sisälle (ovi oli kyllä lukitsematta mutta kiinni) räyhäämään mieltään painavasta asiasta vittua ja helvettiä huutaen. Haukkui minut siinä sivussa aika ikävillä nimityksillä ja uhkasi poliisilla. Minä otin yhteyttä tuttuun poliisiin ja kysyin, oliko meidän menettelymme ollut jotenkin lainvastaista ja mitä minun pitäisi tehdä, että tuollaista ei enää tapahtuisi. Poliisi sanoi (ihan virallisen kannan otti), että emme olleet tehneet mitään laitonta, ja jos naapuri vielä tuolla tavalla tulee kutsumatta, voin tehdä ilmoituksen kotirauhan häirinnästä - ja onhan se vähän pelottava tilanne, kun on kotona yksin (nainen) pienten lasten kanssa, ja ovesta paukkaa sisälle iso, huutava mies. Leimallista on, että tämä naapuri ei koskaan tule uhoamaan, jos mieheni on kotona. Miehelleni hän on niin kiva ja kohtelias, pelkää miehiä, se lapamato.
Tuli seuraava päivä, ja naapuri tuli "sovittelemaan" asiaa, lupasi olla ilmoittamatta poliisille, jos teemme niin ja niin. Hän kun on rauhan mies. Minä ilmoitin soittaneeni itse poliisille ja kysyneeni menettelystä, ja jos vielä näen ukon tontillamme ilman lupaamme, soitan poliisit poistamaan hänet paikalta. No huorahan minä taas olin, mutta lähti se kyylä pihasta eikä ole sen jälkeen kylään piipahdellut. En tehnyt mitään ilmoitusta huorittelusta, koska ihan ajanhukkaahan semmoinen on - pääasia, että pysyy poissa eikä enää edes tervehdi minua.
Naapurien kyttääjille voi kostaa. Tässä yksi tehty juttu. Poikkeavien bileet osoitteessa se ja se. Ilmainen alkoholi tarjoilu. Tyyppi sai aika mielenkiintoisia vieraita ovelle. Hermot sillä taisi olla aika tiukalla veen huudosta päätellen.
En ole koskaan nähnyt niin paljon ihme friikkejä kuin sen ilmoituksen jälkeen. Aivan hyvin olisi voinut luulla että naamiaiset tai halloveen bileet.
MIELENKIINTOISTA JÄLLEEN TAAS: kirjoitin ihan asiallisen kommentin tähän, mutta sitä ei nyt sitten julkaistukaan...
Vierailija kirjoitti:
Naurettu puhki koko taloyhtiön voimin useaan kertaan?
Vaikka ap kuvittelee tämän olevat kotenkin järistyttävän "hauskaa", niin taloyhtiön muita ihmisiä tuollainen tuskin jaksaa kiinnostaa saati naurattaa. Kaikilla on oma elämänsä.
Perus naapurikyylä kyllä muistaa puuttua kaikkiin ja kaikkien taloyhtiön asukkaiden ja vielä naapurustonkin elämiin, notta saattaapi kiinostaakin, jos vaikka ottais opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ap kuvittelee tämän olevat kotenkin järistyttävän "hauskaa", niin taloyhtiön muita ihmisiä tuollainen tuskin jaksaa kiinnostaa saati naurattaa. Kaikilla on oma elämänsä.
Eräässä turkulaisessa taloyhtiössä oli eräs ärsyttävä tyyppi joka aina muun ärsyttävyytensä ohella kertoi suureen ääneen kuinka työpaikallaan tehtiin sitä ja sitä. Ihan pyytämättä tuli tietoisku kaikille jotka jaksoivat kuunnella/eivät jaksaneet kuunnella.
Saivat sitten selville että tuo selittäjä oli KOPIOKONEEN KÄYTTÄJÄ. Kuulemma juttu levisi aika äkkiä...
Vähän samansorttinen tapaus meillä. Tosin vanhemmat oli kotona ja 17-vuotias poikamme usein leikki pihalla 3-vuotiaan siskonsa kanssa ja samalla tietty vahti häntä. Naapuri ilmoitti sossuun että lapsi heitteillä harva se päivä. Kyllä nauru kelpas ja sossutkin tuli käymään hieman hymähdellen :) Eivät paljastaneet kuka ilmoitti mutta eipä ollut vaikea arvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus naapurikyylä kyllä muistaa puuttua kaikkiin ja kaikkien taloyhtiön asukkaiden ja vielä naapurustonkin elämiin, notta saattaapi kiinostaakin, jos vaikka ottais opikseen.
Eihän tuossa siitä kyylästä puhuttukaan.
Oli kauhunaapuri muutenkin. kirjoitti:
Vähän samansorttinen tapaus meillä. Tosin vanhemmat oli kotona ja 17-vuotias poikamme usein leikki pihalla 3-vuotiaan siskonsa kanssa ja samalla tietty vahti häntä. Naapuri ilmoitti sossuun että lapsi heitteillä harva se päivä. Kyllä nauru kelpas ja sossutkin tuli käymään hieman hymähdellen :) Eivät paljastaneet kuka ilmoitti mutta eipä ollut vaikea arvata.
"Kyllä nauru kelpas". Kertoisitko mikä oli niin hauskaa? "Sossutkin tuli käymään hieman hymähdellen". Höpö höpö. He tekevät työtään, eikä siihen kuuluu asiaton käytös.
Jopas on ketju houkutellut satutädit paikalle. Nauretaan hullun lailla asiattomille naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea vai etkö ymmärä lukeemaasi? Jätä kommentoimatta, jos et mistään mitään tajua.
Ap:n mukaan koko taloyhtiö on nauranut puhki tämän asian. Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lastensuojelu soita, koska näkevät lastesi iät järjestelmästä.
17 vuotias on alaikäinen
Itse muutin 16-vuotiaana pois vanhempien luota toiseen kaupunkiin opiskelemaan.
Ja minä ihan lastensuojelulaitoksesta samaan kaupunkiin omaan asuntoon 16-vuotiaana. Avohuollon sijoitus, vanhemmat ja sossu puolsi muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu n. 55v kyttääjä ja tehovalittaja. Taloyhtiön yhteinen riesa. Olin viikonloppuna Tukholmassa laivareissulla ja jätin lapset kotiin keskenään. Maanantaina lastensuojelu soitti ja kertoi, että on tehty ilmoitus lasten heitteillejätöstä. Eivät kuulemma vain sen kummemmin puuttu asiaan, koska lapseni ovat jo 17 ja 18v. Okei no ovat ikäisekseen pienikokoiset ja iän arvioiminen voi toki hämätä. Jäi vissii naapurilta vaan iät kysymättä. Eipä siinä mitään. Kiitin naapuria hyvästä toiminnasta ja nyt se on mököttänyt siitä asti eikä enää tervehdi. Olen nauranut tämän episodin niin puhki koko taloyhtiön voimin.
Tyylikästä toimintaa naapurilta. Ei ihme, että mököttää. Eikä ihme, että naurattaa :D
Ööö... Minkä hiton takia koko aloitus täytyy kopioida??
Minkä hiton takia kirjoitat ööö...
Oletko esiteini vai älyllisesti jälkeenjäänyt?
Juuri näistä syistä jätetään lapset keskenään vasta, kun nuorin on 18v.
Eivät voi sitten soittaa ollenkaan jos kummatkin on 18 vuotta.
Naapurit tietää lapsemme iät mutta ei pysy mukana heidän kasvussaan.
Juttelin juuri toisen naapurin kanssa niin sanoi että jättää lapset ekaa kertaa yksin viikonlopuksi, kun nuorinkin täytti 18 vuotta.
Täällä on montakin jotka voisivat lasun tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurien kyttääjille voi kostaa. Tässä yksi tehty juttu. Poikkeavien bileet osoitteessa se ja se. Ilmainen alkoholi tarjoilu. Tyyppi sai aika mielenkiintoisia vieraita ovelle. Hermot sillä taisi olla aika tiukalla veen huudosta päätellen.
En ole koskaan nähnyt niin paljon ihme friikkejä kuin sen ilmoituksen jälkeen. Aivan hyvin olisi voinut luulla että naamiaiset tai halloveen bileet.
Onpa taas niin sepitetty kommentti.
Liimailtiinko tarinassa ilmoituksia lyhtypylväisiin vai pudoteltiin kutsuja sattumanvaraisesti postiluukuista? Poikkeavien bileet. Todella idioottimainen ilmaisu. Mitä tuo edes tarkoittaa? Moinen ääliömäisyys ei taatusti edes olisi hoikutellut paikalle yhtään ketään.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aivan varmasti. Huoh.
Alkoholitarjoilu on muuten yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi meille, lähdin mieheni kanssa juhlimaan ja naapuri soitti poliisille että sinne ne lähti taksilla ihan kännissä ja jätti pienet lapset sekä sylivauvan keskenään, kuulen sen vauvan itkun koko ajan .
No, se itkevä vauva oli kissa enkä ymmärrä missä naapuri luuli minun piilotelleen vauvaa sen 2kk kun olimme siinä asuneet .D Ja lapseni olivat 15v sekä 17v, tytär 145cm pisamanaama ja poika 150cm huppu silmillä- hupparihemmo joten naapuri arvioi iät "vähän " alakanttiin", tosin tässäkin herää kysymys miksi pikkupojalla olisi mopo?
Miten ton ikäset voi olla noin lyhyitä????
Koska minä olen 158 cm ja äitini 151 cm :D
Ollaan kääpiösukua
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin kyylä tuli kerran raamit kaulassa asuntoon sisälle (ovi oli kyllä lukitsematta mutta kiinni) räyhäämään mieltään painavasta asiasta vittua ja helvettiä huutaen. Haukkui minut siinä sivussa aika ikävillä nimityksillä ja uhkasi poliisilla. Minä otin yhteyttä tuttuun poliisiin ja kysyin, oliko meidän menettelymme ollut jotenkin lainvastaista ja mitä minun pitäisi tehdä, että tuollaista ei enää tapahtuisi. Poliisi sanoi (ihan virallisen kannan otti), että emme olleet tehneet mitään laitonta, ja jos naapuri vielä tuolla tavalla tulee kutsumatta, voin tehdä ilmoituksen kotirauhan häirinnästä - ja onhan se vähän pelottava tilanne, kun on kotona yksin (nainen) pienten lasten kanssa, ja ovesta paukkaa sisälle iso, huutava mies. Leimallista on, että tämä naapuri ei koskaan tule uhoamaan, jos mieheni on kotona. Miehelleni hän on niin kiva ja kohtelias, pelkää miehiä, se lapamato.
Tuli seuraava päivä, ja naapuri tuli "sovittelemaan" asiaa, lupasi olla ilmoittamatta poliisille, jos teemme niin ja niin. Hän kun on rauhan mies. Minä ilmoitin soittaneeni itse poliisille ja kysyneeni menettelystä, ja jos vielä näen ukon tontillamme ilman lupaamme, soitan poliisit poistamaan hänet paikalta. No huorahan minä taas olin, mutta lähti se kyylä pihasta eikä ole sen jälkeen kylään piipahdellut. En tehnyt mitään ilmoitusta huorittelusta, koska ihan ajanhukkaahan semmoinen on - pääasia, että pysyy poissa eikä enää edes tervehdi minua.
Koita nyt vielä keksiä mitä te itse teitte. Jopas olikin virallinen kanta tutulla poliisilla. Kerrotko miksi et olisi voinut tehdä "ilmoitusta" kotirauhan häirinnästä tuolloin? Miksi piti odottaa seuraavaa kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aivan varmasti. Huoh.
Alkoholitarjoilu on muuten yhdyssana.
Kuten halloweenbileet.
olevan* jotenkin*