Miksi miehet istuu busseissa haarat levällään
tänäänkin näin yhden miehen joka istui vastapäätäni jalat suurin piirtein sivuspagaatilla. Miksi?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sitten istua neitimäisesti polvet yhdessä?
No siinähän se tulikin se vastaus. Ne yrittää piilotella epävarmuuttaan.
Eli yhdistät neitimäisyyden epävarmuuteen. Mun mielestä miehet ja naiset on tasa-arvoisia. Neiti on yhtä tärkeä kuin herrakin.
Vosiko joku listata neitmäisiä juttuja ja perään äijämäisiä juttuja? Onko viinin maistelu neitimäistä ja kirkkaan viinan juominen suoraan pullosta äijämäistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ärsyttää se naisten tapa levittää kaikki kassit ja laukut ympärilleen vieden niillä istumapaikkoja. Ruuhka-aikaankin kun tulee lisää ihmisiä bussiin, niin tuijotetaan vain tiukasti ikkunasta ulos, eikä vahingossakaan tehdä oma-aloitteisesti tilaa. Sitten kun joku kehtsa häiritä pyytäen istumapaikkaa niin tuhahdellen riuhdotaan niitä tavaroita pois istumapaikalta. Olenpa joskus kuullut naisen valittavan toiselle naiselle miten häntä "ärsyttää kusipäät joiden on pakko tulla viereen istumaan, vaikka siinä on hänen laukkunsa".
Täytyy kyllä sanoa että täällä ainakin näkyy ihan yhtälailla miesten jumittumista siihen reunapaikalle ja oman repun asettamista siihen maisemapaikalle ettei vain tarvitse jakaa sitä paikkaa kenenkään kanssa, vaikka bussi olisi täynnä. Laukkuja näkyy pidettävän enemmän sylissä, toki niitäkin jotkut tyhmät penkillä.
Mikä juttu tuo ylipäätään on että joidenkin pitää aina laittaa reppu tai laukku tuolille? Ymmärrän jos lattia on kovin likainen tai märkä niin laukku kastuisi tai likaantuisi.
Kiinnitin asiaan huomiota viimeksi koiratreeneissä. Siellä on muutama tuoli ja jokaisella tuolilla oli jonku varustekassi. Eikä nyt puhuta mistään Louis Vuittoneista, vaan Prisman kestokasseista, jonka minä ainakin voi kyseisessä paikassa ihan hyvin laskea lattialle, joka on kuiva ja ihan ok puhdaskin.
Vielä enemmän otti päähän kun työskentelin yhden kaverin kanssa tialssa, jossa oli noin 6m pitkä pöytä ja kaksi tuolia. Jos kaveri ehti tilaan ensin, niin joka kertan hän istui toiseen tuoliin ja laski reppunsa toiseen, joka oli siis tarkoitettu minulle. Miksi ihmeessä sitä reppua ei voi laittaa pöydälle, jossa on metritolkulla vapaata tilaa, itse siinäkin tilassa pidin oman laukkuni lattialla.
Suomalaisella on oma reviiri, se ei halua ventovierasta (eikä tuttuakaan) ihan viereensä istumaan tai seisomaan, pitää olla kunnon hajurako. Siksi itsekin laitan kassin viereiselle penkille.
Etkö muka yhtään ymmärrä suomalaisten mentaliteettia, introverttiutta, jos olet itsekin suomalainen.
Kassi on hyvä suojakeino.
Koska polvet yhdessä istuminen on epäluonnollinen asento ihtään missään istuessa. Jos jalkoja voisi enemmän suoristaa, niin silloin niitä voi viedä enemmän yhteen, mutta bussissa se suoristaminen ei yleensä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
tänäänkin näin yhden miehen joka istui vastapäätäni jalat suurin piirtein sivuspagaatilla. Miksi?
Haaroväli alkaa hikoamaan, jos istuu jalat yhdessä, erityisesti, jos istuu sohvalla.
Enemmän häiritsee se että naiset ovat niin jymylihavia, että valtaavat kaksi paikkaa kerralla.
Pitkänä en pysty pitämään jalkonjani suorassa, niiden paikka on niin että ne koskettavat edessä olevan penkin selkänojaan ja ovat juuri sen verran levällään kun pakosta ovat. Myös hartiani ovat leveät ja jos istun käytäväpaikalla joudun väistämään erikseen jokaista käytävällä liikkuvaa, silti jotkut kokevat oikeudekseen tuuppia minua laukuillaan ohittaessani minut. Ilmeisesti tämä on minun vikani heidän mielestä. Tämä ketju kyllä selventää minulle että moni kokee oikeudekseen minun syyllistämisen ja täten oikeuttaa laukullaan tuuppimisen. Paikkani bussissa määräytyy fysiikan mukaan, eikä siinä tehdä minkäänlaisia valintoja. Ihmetelen että he joilla on varaa valita valittavat tästä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei saa niitä nätisti verekkäin, koska munat.
Toiveajattelua...
Vierailija kirjoitti:
luulisi että kun naisilla on leveämpi lantio niin juuri meille se aiheuttaisikin vaikeuksia pitää jalat nätisti supussa....
Luulo ei ole tiedon väärti.
Leveä lantio: jalkojen välissä on hyvin tilaa ja jo lonkkanivelen asento ohjaa jalkoja yhteen.
Kapea lantio: reidet ottaa heti lähdössä enemmän yhteen pakottaen jalat erilleen. Ongelmaa lisää lonkkanivelen asento.
Tämä on taas koko ketju yhtä womansplainingiä.
Miehet istuu niin koska ne ei ajattele sitä jonka pitäis päästö viereen istuun. Jokanen miehen kanssa seurustellu voi varmasti sanoo että onnistuu se jalat yhessä istuminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei saa niitä nätisti verekkäin, koska munat.
Toiveajattelua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luulisi että kun naisilla on leveämpi lantio niin juuri meille se aiheuttaisikin vaikeuksia pitää jalat nätisti supussa....
Luulo ei ole tiedon väärti.
Leveä lantio: jalkojen välissä on hyvin tilaa ja jo lonkkanivelen asento ohjaa jalkoja yhteen.
Kapea lantio: reidet ottaa heti lähdössä enemmän yhteen pakottaen jalat erilleen. Ongelmaa lisää lonkkanivelen asento.Tämä on taas koko ketju yhtä womansplainingiä.
Jaa, itsellä leveän lantion nivelten asento ohjaa kyllä jalkoja selkeästi ulospäin. Samoin myös naispuolisilla kavereilla, paljon ok valiteltu "nätin" istumisen epämukavuutta juuri tästä lantion ja lonkan asennosts johtuen. Uskon kyllä, että näin on miehilläkin. Sanoisin jopa, että sekä miehillä että naisilla on näin - leveämmin on mukavampaa. Mutta ei niitä oikeasti tarvitse metrin verran levittää, jossei lihakset kestä niin sitten on kyllä kunnossa vikaa ihan oikeasti.
Ei minua vaivaa se jos vieressä istuvan miehen jalka minun puolelleni osuu hitusen, etenkin jos hällä sattuu olemaan pitkä kroppa ja tila on pieni, mutta jos oikein tekemällä venytetään itseä leveämmälle ja suurinpiirtein työnnetään toinen pois penkiltä, niin silloin on kyllä käytös yksinkertaisesti epäkohteliasta. Revitellä voi sitten vaikka kotonansa.
itse pitkänä pysyn helpommin tasapainossa kun jalat hieman levällään
Muistan yhden hauskan junasta. Meitä oli neljä jätkää ja istuttiin niissä penkeissä mitkä on vastakkain. Joku siinä huomasi että katsokaapa meidän jalkoja. Kaikilla haara jossa vastakkaisen haarasta jäi yksi jalka edessä istuvan väliin. Jalkoja ei oltu mitenkään aseteltu vaan ne oli menneet niin ja se huvitti kaikkia kun yksi hoksasi sen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhden hauskan junasta. Meitä oli neljä jätkää ja istuttiin niissä penkeissä mitkä on vastakkain. Joku siinä huomasi että katsokaapa meidän jalkoja. Kaikilla haara jossa vastakkaisen haarasta jäi yksi jalka edessä istuvan väliin. Jalkoja ei oltu mitenkään aseteltu vaan ne oli menneet niin ja se huvitti kaikkia kun yksi hoksasi sen.
Homostelun voisi hoitaa yksityisasunnossa, ei julkisessa liikennevälineessä.
Junissa on sama meno. Ärsyttävää. Luulevat vissiin, että keklu näyttää isommalta siten.
Käytän julkisissa aina seisomapaikkoja jos vain mahdollista, ei tarvitse tulla kenenkään valittamaan ainakaan väärästä istumistavasta. Muutenkin voisi poistaa noita turhia penkkejä laitteista, ne kuuluvat lapsille, vanhuksille ja vammautuneille. Saataisiin enemmän kapasiteettia ja ihmiset olemaan kunnolla.
Näyttää olevan kansalaisilla vaikeaa tuo matkustaminen. Ei minkäänlaista suvaitsevaisuutta.
En ole käyttänyt julkisia kulkuneuvoja 2000-luvulla kertaakaan, enkä näe kommenteista johtuen syytä luopua yksityisautoilusta.
PS.Miksiköhän naisten suvaitsemattomuus kohdistuu vain tiettyä ihmisryhmää kohtaan?
Ongelmana ei ole miesten asento, vaan julkisten kulkuneuvojen naisille ja lapsille suunnitellut penkit. Edes keskivertomiehen hartiat eivät mahdu julkisen penkeille. Miehille pitäisi olla erikseen varattuna 50% leveämmät istuimet. Nykyisin 150 cm pitkälle ja 45 kiloa painavalle naiselle on varattu yhtä suuri tila kuin 100 kiloa painavalle 180 cm pitkälle miehelle. Tällainen on törkeätä miehiin kohdistuvaa syrjintää.
N46 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homostelun voisi hoitaa yksityisasunnossa, ei julkisessa liikennevälineessä.
Miten saat istumisen homosteluksi? Jokin fobia kenties? Älä ny kauheesti pety kun ollaan kaikki vieläkin heteroita.
Olen matkustanut metrolla Lontoossa ja muuallakin. Täysin eri asia jos seistään ruuhkassa yhdessä kuin se että mies istuu minun paikallani. Olen matkustanut lentämällä usein ja nyt vasta törmäsin tällaiseen ilmiöön. Ylipainoisilta ollaan vaatimassa kahden paikan ostoa lentokoneessa ja samoin tällaisilta haarat levällään istujilta voisi vaatia kahden paikan ostamista koska työntyvät toisen ostamalle paikalle.