Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko enemmän liberaali vai konservatiivi?

Vierailija
27.03.2018 |

Perustelkaa myös lyhyesti!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottoman liberaali. Kannatan huumeita, homoilua, prostituutiota, hiviä ja kuppaa. Kaikkea mahdollista saastaa maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
22/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arvokonservatiivi talousliberaali. Tolkun ihminen siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoliberaali.

Konservatismia ei tarvita mihinkään, siitä on pelkkää haittaa. Vanhasta ja hyvästä voidaan liberalismin puitteissa pitää kiinni osoittamalla, että se on hyvä, kun taas vanhasta huonosta ei voida konservatismin puitteissa päästää irti, koska vanhalle annetaan itseisarvo.

Vierailija
24/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaali siinä mielessä että jokainen tehköön mielellään, kehollaan ja rahoillaan mitä haluaa kunhan ei rajoita muiden yhtä suurta vapautta.

En kannata että valtio kajoaa ihmisten mieleen, kehoon tai omaisuuteen.

Vierailija
25/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein kumpaakaan. 

En vastusta seksuaalivähemmistöjä ollenkaan (kuulun itse sellaiseen)

Mutta kannatan silti tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa, kovempia rangaistuksia rikoksista, matalaa sosiaaliturvaa ja kovan työnteon kannustamista matalilla veroilla, maanpuolustusta, NATOa, maamiinojen palauttamista (suoritin armeijan).

Vastustan maahanmuuttoa erityisesti islaminuskoisista maista (jo ihan siksi että he vastustavat minua, sen perusteella mikä olen). Minusta olisi täysin loogista ottaa heitä vain kristityistä maista

Toisaalta uskon että ilmastonmuutos on täysin todellinen asia ja valtava uhka. Ei kuitenkaan yhtä suuri uhka kuin Venäjä

En usko että huumeiden pitäisi olla laillisia. Kovien ainakaan. Jonnebis ehkä

Ei mulle tunnu olevan oikein puoluetta. Kokoomus on ehkä lähimpänä

Vierailija
26/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaali siinä mielessä että jokainen tehköön mielellään, kehollaan ja rahoillaan mitä haluaa kunhan ei rajoita muiden yhtä suurta vapautta.

En kannata että valtio kajoaa ihmisten mieleen, kehoon tai omaisuuteen.

Kommenttisi on hiukan nurinkurinen liberaalien käytäntöjen kanssa.

Vierailija
27/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatismin vastakohta on Progressivismi.

Liberaali on henkilö, joka uskoo Liberalismin poliittiseen ideologiaan.

Vierailija
28/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noista tiedä. Tutumpi on preservatiivi.

Vierailija
29/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustan maahanmuuttoa erityisesti islaminuskoisista maista (jo ihan siksi että he vastustavat minua, sen perusteella mikä olen). Minusta olisi täysin loogista ottaa heitä vain kristityistä maista

Sellaiset kristityt maat, joista pakolaisia olisi tyrkyllä suhtautunevat seksuaalivähemmistöihin jokseenkin yhtä negatiivisesti kuin mu slimitkin.

Älä unohda, että myös Raamattu määrää sinulle kuolemantuomion. Se, että meillä maallistuneessa lännessä ei kristittyjä (onneksi) kiinnosta ottaa pyhää kirjaansa tosissaan ei tarkoita, että se pyhä kirja olisi sulle yhtään myötämielisempi.

Vierailija
30/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin suvaitsevainen ihminen l. jokainen ihminen on minulle täsmälleen yhtä arvokas.

Mutta olen kristitty joten woke ei käy minulle.

Äänestäisin ehkä vassareita, mutta woken takia en, joten en äänestä missään vaaleissa.

Politiikka ei ole minun juttuni.

Tulen hyvin toimeen vassareiden, oikein tosi kommareiden ja vihreiden kanssa muutoin henkisesti livenä.

Luonnonsuojelu on se minkä puolesta liputan ja taistelen.

En voi sietää köyhien, sairaiden, vammaisten, vanhojen, heikkojen, luonnon ja eläinten huonoa kohtelua enkä riistämistä.

Vierailija
31/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään konservatiivi. Sukupuolien välinen tasa-arvo OK, sukupuolivähemmistöt OK, mutta intersektionaalinen feminismi, woket ja deit menivät liiallisuuksiin. Tosin en tiedä onko noilla enää mitään tekemistä liberaalin maailmankatsomuksen kanssa, vaikuttavat aika rajaavilta ja ihmisiä luokittavilta aatteilta/asioilta

Vierailija
32/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset kristityt maat, joista pakolaisia olisi tyrkyllä suhtautunevat seksuaalivähemmistöihin jokseenkin yhtä negatiivisesti kuin mu slimitkin.

Älä unohda, että myös Raamattu määrää sinulle kuolemantuomion. Se, että meillä maallistuneessa lännessä ei kristittyjä (onneksi) kiinnosta ottaa pyhää kirjaansa tosissaan ei tarkoita, että se pyhä kirja olisi sulle yhtään myötämielisempi.

Laki käskee kivittää homot. Ihmiset ilman Kristuksen armoa ovat lainalaisia. Raamattu myös kertoo ettei kristityn osa ole kivittää, vaan ohjata parannukseen ja Herran luokse. Se kerrotaan myös että mahdollisen kivittämisen suorittaa se toinen, sama taho joka on villinnytkin kansat tekemään syntiä.

Vierailija
33/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liberaali, mutta en jaa monien niin sanottujen liberaalien fetissiä monikulttuurisuuteen. Minusta monikulttuurisuus on hyvästä vain silloin kun se ei sodi liberaaleja arvoja vastaan. Kun aletaan suvaita keskiajalle jämähtäneitä aavikkouskontoja ja niiden agitaattoreita, menee homma pahasti pieleen.

Se siitä liberaaliudesta sitten.

34/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatismin vastakohta on Progressivismi.

Liberaali on henkilö, joka uskoo Liberalismin poliittiseen ideologiaan.

Olin juuri kirjoittamassa samaa. Tai ehkä olisin jättänyt isojen kirjainten käytön virkkeiden alkuun.

Olen monessa suhteessa henkinen jenkki ja ehkä jonkun koiranleuan mukaan fyysinenkin sellainen. En kuitenkaan hirveästi pidä heidän tavastaan käyttää termejä "liberaali" ja "konservatiivi" päivänpolitiikassa, sillä ne ovat nähdäkseni melko epämääräisiä, mikä toisaalta lienee tarkoituskin.

Esimerkiksi koska homojen sosiaalinen hyväksyntä on länsimaissa vallitseva asiaintila, ei sen vastustaminen ole nähdäkseni konservatismia, vaan reaktionäärisuutta (tai taantumuksellisuutta, joka ei kyllä kuulosta ihan neutraalilta ilmaisulta), jossa haikaillaan paluusta vanhoihin kullattuihin aikoihin. 

Vierailija
35/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivi. Arvoni ovat vanhanaikaiset ja äänestän kokoomusta. En hyväksy wokea ja sukupuolia on vain 2.

Vierailija
36/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon liberaalikonservatiivi

Vierailija
37/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole arvokysymyksissä juurikaan näkemystä, olen pitkälti substanssi-ihminen. En noudata tiettyjä arvoja elämässä, vaan annan jokaisen tehdä omalla elämällään haluamiaan asioita. Kannatan vapautta ja vastuuta, eli varmasti löydän samaistumispintaa sekä liberalismin ja konservatismin sisältä. Poliittisesti kannatan substanssiin keskittymistä, eli puhutaan asioista oikeilla nimillä, ja tehdään ratkaisuja realiteettien, ei arvojen pohjalta. Muussa elämässä edustan itse itseäni, enkä ota kantaa muiden ihmisten elämään. 

Vierailija
38/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty arvottamaan itseäni tuolla asteikoilla. Kysyjän mielestä olen todennäköisesti arvokonservatiivi, kommunistin mielestä taas liberaali ja omasta mielestäni lähinnä klassisen liberalismin kannattaja.

Vierailija
39/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivi yleensä tarkoittaa rasistia, en ole rasisti, jotne kai liberaali.

Vierailija
40/43 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ismeihin eikä konservatismin ja liberalismin taistelu ole minun taisteluni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi