Oletko enemmän liberaali vai konservatiivi?
Kommentit (43)
Olen poliittinen ninja. Soluttaudun joukkoon, puukotan selkään ja kerään voitot.
Olen YK:n ihmisoikeuksien julistuksen kannalla. Eli kaikilla ihmisillä on yhtäläinen ja luovuttamaton ihmisarvo riippumatta esim sukupuolesta, rodusta tai uskonnosta. Olen siis liberaali.
Olen konservatiivinen. Töissä peittelen mm. että vastustan homoilua ja sukupuolenvaihdoksia.
N24
Tää perustelu voi olla kuin 5v. lapsen suusta, mutta olen enemmän konservatiivi.
Johtuu varmaan siitä, että olen elänyt turvallisen ja hyvän lapsuuden suht konservatiivisessa kodissa, kaikki aina mennyt hyvin.
Mulla ei ole mtn tarvetta ajaa minkäännäköistä yhteiskunnallista muutosta/eteenpäin menoa, koen parempana vanhan säilyttämisen.
Oon tosi auktoriteettiuskoinen ja joissan asioissa vanhanaikainen, esim. kaikissa perheasioissa.
Mut tosta liberalismista, niin kannatan aika vahvaa yksilönvapautta.
Joo, aika kämänen perustelu.
Olen liberaali, mutta en jaa monien niin sanottujen liberaalien fetissiä monikulttuurisuuteen. Minusta monikulttuurisuus on hyvästä vain silloin kun se ei sodi liberaaleja arvoja vastaan. Kun aletaan suvaita keskiajalle jämähtäneitä aavikkouskontoja ja niiden agitaattoreita, menee homma pahasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Tää perustelu voi olla kuin 5v. lapsen suusta, mutta olen enemmän konservatiivi.
Johtuu varmaan siitä, että olen elänyt turvallisen ja hyvän lapsuuden suht konservatiivisessa kodissa, kaikki aina mennyt hyvin.
Mulla ei ole mtn tarvetta ajaa minkäännäköistä yhteiskunnallista muutosta/eteenpäin menoa, koen parempana vanhan säilyttämisen.
Oon tosi auktoriteettiuskoinen ja joissan asioissa vanhanaikainen, esim. kaikissa perheasioissa.
Mut tosta liberalismista, niin kannatan aika vahvaa yksilönvapautta.
Joo, aika kämänen perustelu.
Ja lisäksi vastustan kaikkea tota seksuaalivähemmistöjä, lukuunottamatta, oon siis tehnyt myönnytyksen ja tullut nykyaikaan: hyväksyn siis homoseksuaalisuuden, koska en halua olla juntti, mutta muuten tämäkin homma on mennyt liian pitkälle, mm. kaikki sukupuolineutraalius.
Lisäksi, ihmisillä pitää olla tietyt perusarvot ja tämmöset, mihin nojata.
Ja sit konservatismiin menee tää, eli maahanmuuttoon tiukempi linja.
En kumpaakaan, tämä on turha jaottelu Suomessa kun ei republikaani- ja demokraattipuoluetta.
Olen arvoliberaali mutta fiskaalikonservatiivi. Antaa kaikkien kukkien kukkia mutta ei julkisin varoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen arvoliberaali mutta fiskaalikonservatiivi. Antaa kaikkien kukkien kukkia mutta ei julkisin varoin.
Suomi on ollut hyvinvointivaltio vuosikymmeniä. Talouspoliittinen oikeistolaisuus ei Suomessa ole konservatiivista.
Olen uskonnollinen konservatiivi. Koska Raamattu on minusta totuus ja jos haluaa pelastua, pitää ottaa se tosissaan.
Toisaalta olen yhteiskuntaliberaali. Koska 1) Mielestäni kristinuskoon ei kuulu pakottaa. Ainoastaan kristinuskon sisällä pitäisi antaa selvempi ja vaativampi opetus. Mutta ei ole hyötyä pakottaa ei-uskovaisia uskovaisen muottiin. 2) Myös toisin päin: uskontoa tajuamattoman yhteiskunnan ei pidä tulla hösäämään uskonnon alueelle ja vaatimaan sitä noudattamaan omia "normejaan".
liberalismi ja konservatismi ovat sama asia
Vierailija kirjoitti:
Olen taas sitä mieltä, että julkisin verovaroin pitäisi tukea kaikkia apua tarvitsevia ihmisryhmiä, jotka vaan pystyvät antamaan jonkinlaista vastinetta yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalotoverini. Ehdinkin jo tovin miettiä, miten nimitän itseäni, kun olen talousasioissa enemmän konservatiivi.
Varmaan liberaali. Kasvoin monen kulttuurin ympäröimänä. Perhepiirissä on kaikenlaisia ihmisiä, joten en osaa samaistua esim. ulkomaalaisten vihaamiseen samalla tavalla kuin monet konservatiivit.
Joissain asioissa liberaali ja joissain konservatiivi. Kannatan esimerkiksi homoliittoja mutta haluaisin tiukemman linjan maahanmuuttoon.