Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!

Vierailija
26.03.2018 |

Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..

Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!

Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..

Kommentit (275)

Vierailija
81/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko lopettaa "kahvittelut"....

Ettei tule kohta muutakin kuin sähköpostia😨😨😨

Vierailija
82/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT Miksi niin moni nasduttaa rahasta?! Eihän tuossa käy ilmi kuka salaatit maksaa. Jos itse pyydän työkaveria tuomaan mulle salaatin niin pidän itsestäänselvyytenä että maksan sen sitten tuodessa kun saan kuulla hinnan. Ja tässähän tuli sitten ilmi että työpaikan piikkiin menee. Joka tapauksessa kun kyse on toistuvasta tapahtumasta niin en kirjoittaisi perään että ”Minä maksan” koska se olisi niin tavallista.

Täällä on joskus todella yksinkertaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitå ihmettä varten kaveeraat varatun miehen kanssa?

Vierailija
84/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan ongelmia mustasukkaisuuden kanssa mutta edes silloin en ollut näin paha ku jengi (vai yksi jankkaaja) täällä :--D

Siis oikeastiko jotkut eivät voi käydä syömässä vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa? Ei voi olla todellista.

Vierailija
85/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään miksi naiset tippuu pois päätöksenteosta ja muusta. Kun ne eivät voi käydä lounaalla työkaveriensa kanssa joissa jutellaan työasioista ja alustetaan päätöksiä.

Työpaikalla sukupuoli ei merkkaa työkaverien suhteen.

Vierailija
86/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut sanaa työelämä, jossa työyhteisö muodostuu miehistä ja naisista. Ja jotta tulosta syntyisi, työntekijän on oltava valmis tekemään yhteistyötä sukupuolesta riippumatta, muuten näytetään ovea.

Kyllä sitä työelämässä joutuu ihan olosuhteiden pakosta kaveraamaan kaikkien kanssa.

Kommentisi ei ole tästä ajasta, vaan kuulostaa ihan sairaalta.

Vierailija
87/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..

Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..

Ap

Sun on pakko olla trolli. Ei kukaan, siis KUKAAN menisi tuossa tilanteessa kertomaan esimiehelle!! Miten mulk*u pitää naisen olla? 

Mies saa nyt kyllä syyttää vaimoaan. Minä en riskeeraa omaa työpaikkaani sen takia että joku mustasukkanen vaimo tekee rikoksen.

Ap

Fiksu pelastaa oman nahkansa.

Ihan sama sille työkaverille. Oppiipahan pitämään parempaa huolta työasioistaan.

Sata kertaa pahempi itselle jos joskus selviää asia eikä ole vienyt sitä eteenpäin.

Vierailija
88/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin etusivu on pelkkää miehen syyllistämistä... tai jopa ap:n! enempää en jaksa lukea. oikeaa pahantekijää ei syyllistetä mistään!

Vierailija
89/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.

Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!

Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!

Ap

Älä jatka enää huonoa yritystä. Aivan varmasti vaimo tietää milloin maksetaan itse ja milloin maksaa firma.

Siis mitä???

Ei mulla ole aavistustakaan milloin työmatkalla illallisen miehelle on tarjonnut asiakas tai on mennyt projektin piikkiin ja milloin on kustantanut itse.

Ei me käydä aterian tarkkuudella läpi toistemme asioita. Varsinkaan työasioita.

Mun mielestä aivan uskottavaa että nainen luulee miehen kustantavan. Uskottavampaa kuin se, että saa firman piikkiin hakea lounasta harva se päivä.

Olis ollut uskottavampaa jos ap olis sanonut että hän tietenkin maksaa salaatin miehelle vaikka mies sen ottaakin mukaan samalla kun hakee itselleen lounasta. 

En ole kyllä sanonut että saa hakea lounasta harva se päivä. Todella harvoin käydään lounaalla/ haetaan. Yleensä käyn kotona syömässä.

Ap

Ok, Tosta sai sen käsityksen, koska sanoit vaimon lukeneen "koko teidän välisen sähköpostiketjun". En tajunnut että jatkatta viikosta toiseen samaa ketjua, välissä työasiaa ja välissä lounaskutsuja. Erikoinen väline muutenkin sopia lounaasta tai salaatinhakureissusta lähettämällä sähköpostia. 

Se on pikaviesti ketju, minulla on yleensä kuulokkeet päässä kun teen töitä ja mies on viereisessä huoneessa niin helpompi vaan kirjoittaa pikaviesti joka näkyy heti ruudulla, kuin huutaa huoneesta toiseen.

Ap

Jos Lync/SfB niin sano miehelle että ottaa asetusten "personal" välilehdeltä "Save IM conversations in my email Conversation Folder" kohdasta rastin pois päältä.

Siis käyttääkö ihmiset näitä ohjelmia ihan oikeasti englannin kielisenä? Siis miksi? Miksi ette vaadi työpaikan IT tukea asentamaan suomen kieliversioita niistä, nimittäin tuosta on olemassa suomenkielinen versio ja jos se on asennettu oikein niin Officen asetuksista saa muutettua kielen suomeksi. 

En tykkää siitä miten englannin kieli tunkee joka paikkaan siinä määrin ettei tässä maassa voi kohta elää ilman sitä saati tehdä jotain töitä. Ja sitä vapaaehtoisesti halutaan oikein erikseen vaan käyttää, eri asia jos on oikeasti tarve keskustella ei-suomalaisen kanssa mutta se että suomalainen ihminen käyttää englannin kielisiä ohjelmia tietokoneessa vaikka samoista olisi suomen versiot ei ole järkevää. 

Siinä vaan kieli rapautuu ja juuri näissä teknisissä asioissa tuntuu olevan hyvin yleistä että napataan suoraan englannin kielinen sana asiasta puhuttaessa kun ei muisteta/tiedetä suomen kielistä vastinetta sille tai sitä ei ole edes olemassa. 

Ohjelmistot kannattaa nimenomaan käyttää englanninkielisenä, koska se on yleensä alkuperäinen kieli millä ne on tehty.

Käännökset on käännöksiä ja aina välillä niissä on merkityseroja alkuperäiseen nähden, lisäksi jos pitää vaikka etsiä jotain internetistä, esim. googlettaa virheilmoitusta niin englanninkielinen alkuperäinen virheilmoitus antaa parhaan success raten oman käännöksen tai suomenkielisen ohjelmaversion sijaan.

Isossa monikansallisessa yrityksessä työkieli voi olla englanti ja esimerkiksi IT-tuki ei edes välttämättä ole suomessa joten jos sinne vaikka pitää olla yhteyksissä niin aika paljon helpompi kun ohjelmat on suoraan englanniksi kuin yrittää lennosta kääntää.

Ja mikä puollustus tuo nyt on olevinaan? Siis että siksi pitää käyttää enkuksi kun ne on tehty enkuksi, käännökset huonot ja IT tuki ei ymmärrä suomea kun ei ole suomessa

Siis tajuatko itsekään nyt sitä että jos kaikki vaatisimme suomen kielen kaikkialle niin ne ohjelmistot olisi parhaimmassa tapauksessa suomessa tehty, tai edes käännetty, ja ne IT tuet ja muut pysyisi suomessa kun se työkielikin olisi suomi! 

Englanti pois ja työpaikat suomeen, ei alistuta siihen että työkieli englanti koska siitä kun siihen mennään kun on muka niin cool olla kansainvälinen ja puhuu enkkuu on vain muutama askel ja aletaan miettimään miksi työpaikat pitää edes pitää suomessa kun ne voidaan helposti ulkoistaa juuri sen ansiosta että se työkieli on englanti! 

Jos tämä sekasotku on lopputulos, niin olet oikeassa. Kannattaisi ensin hoitaa se oma oikeinkirjoitus kuntoon. :)

Vierailija
90/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap. heti esimiehellesi, naisen urkkimisesta firman sähköpostiin. Muuten sinua syytetään salailusta.

Nykyään jotkut naiset ovat sairaallisen mustasukkaisia. Lukea nyt toisten sähköposteja.

Meillä projektipäällikkö joutui lähtemään kesken työpäivän, ilman irtisanomispalkkaa, kun muijansa oli lukenut miehensä työsähköpostia ja kertonut firmalle kuuluvia asioita ystävälleen ja hän taas eteenpäin ja lopulta asia päätyi yhteisille ystävälle, joka oli työkaverini äiti, joka otti suoraan yhteyttä yritysjohtoon ja loput hoiti poliisi. Varmaan tässäkin tapauksessa sähköpostia lukenut nainen oli onnellinen, kun sai miehensä kotiin konopäiväksi, eikä tarvinnut vahtia.

Vierailija
91/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatuillakin ihmisillä saa olla ystäviä, kukaan ei heitä omista. Jos puoliso kuvittelee omistavansa, hänellä on pahoja ongelmia, joihin pitää hakea apua.

Vierailija
92/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:mikä on "projektipäiviä" ja hän "saa paperit valmiiksi" ja "firman luottokortilla salaattia"

Tytöttömän päiväunia.

Vierailija
93/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..

Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..

Ap

No en kertoisi esimiehelle vaan pelkästään miehelle. Eiköhän tuossa ollut opetusta kerrakseen. 

Vierailija
94/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otat etäisyyttä mieheen ja haet lounaasi ja kahviseurasi muualta. 

En oikein voi, kun töitä pitää tehdä.

Se oliskin hienoa sanoa asiakkaalle että syö nyt ensin lounasta tämän minun työkaverin kanssa ja sitten uudestaan minun kanssa kun hänellä on vähän päästään pipi vaimo kiin emme saa syödä yhdessä edes työasioissa.

Ap

Etäisyyden ottaminen tarkoittaa, että käytte ihan normaalisti asiakkaiden kanssa syömässä mutta silloin ei varmaan tarvitse laittaa tällaisia viestejä mitä mainitsit "käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms.." Eli silloin muut lounaat jää. Erikoista, jos tuota ei ymmärrä. Vaimon haukkuminen akaksi ja päästään pipiksi ei ole kovin tyylikästä. Ja ei, älä mene kielimään pomolle vaan mainitse asiasta työkaverillesi.

Vaimo on enemmänkin kuin pipi ja akka. Ihan sairasta tuo toiminta! Vaarantaa monta asiaa työpaikalla omien epävarmuuksien vuoksi! Ihan häiriintynyt tapaus. Kunpa mies älyäis erota...

Vierailija
95/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun on pakko olla trolli. Ei kukaan, siis KUKAAN menisi tuossa tilanteessa kertomaan esimiehelle!! Miten mulk*u pitää naisen olla? 

Mies saa nyt kyllä syyttää vaimoaan. Minä en riskeeraa omaa työpaikkaani sen takia että joku mustasukkanen vaimo tekee rikoksen.

Ap

Mies saa syyttää vain itseään ja lähteä kävelemään.

Perusav: vaimo tekee rikoksen - mies saa syyttää itseään.

Vierailija
96/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.

Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!

Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!

Ap

Älä jatka enää huonoa yritystä. Aivan varmasti vaimo tietää milloin maksetaan itse ja milloin maksaa firma.

Siis mitä???

Ei mulla ole aavistustakaan milloin työmatkalla illallisen miehelle on tarjonnut asiakas tai on mennyt projektin piikkiin ja milloin on kustantanut itse.

Ei me käydä aterian tarkkuudella läpi toistemme asioita. Varsinkaan työasioita.

Mun mielestä aivan uskottavaa että nainen luulee miehen kustantavan. Uskottavampaa kuin se, että saa firman piikkiin hakea lounasta harva se päivä.

Olis ollut uskottavampaa jos ap olis sanonut että hän tietenkin maksaa salaatin miehelle vaikka mies sen ottaakin mukaan samalla kun hakee itselleen lounasta. 

En ole kyllä sanonut että saa hakea lounasta harva se päivä. Todella harvoin käydään lounaalla/ haetaan. Yleensä käyn kotona syömässä.

Ap

Ok, Tosta sai sen käsityksen, koska sanoit vaimon lukeneen "koko teidän välisen sähköpostiketjun". En tajunnut että jatkatta viikosta toiseen samaa ketjua, välissä työasiaa ja välissä lounaskutsuja. Erikoinen väline muutenkin sopia lounaasta tai salaatinhakureissusta lähettämällä sähköpostia. 

Se on pikaviesti ketju, minulla on yleensä kuulokkeet päässä kun teen töitä ja mies on viereisessä huoneessa niin helpompi vaan kirjoittaa pikaviesti joka näkyy heti ruudulla, kuin huutaa huoneesta toiseen.

Ap

Jos Lync/SfB niin sano miehelle että ottaa asetusten "personal" välilehdeltä "Save IM conversations in my email Conversation Folder" kohdasta rastin pois päältä.

Siis käyttääkö ihmiset näitä ohjelmia ihan oikeasti englannin kielisenä? Siis miksi? Miksi ette vaadi työpaikan IT tukea asentamaan suomen kieliversioita niistä, nimittäin tuosta on olemassa suomenkielinen versio ja jos se on asennettu oikein niin Officen asetuksista saa muutettua kielen suomeksi. 

En tykkää siitä miten englannin kieli tunkee joka paikkaan siinä määrin ettei tässä maassa voi kohta elää ilman sitä saati tehdä jotain töitä. Ja sitä vapaaehtoisesti halutaan oikein erikseen vaan käyttää, eri asia jos on oikeasti tarve keskustella ei-suomalaisen kanssa mutta se että suomalainen ihminen käyttää englannin kielisiä ohjelmia tietokoneessa vaikka samoista olisi suomen versiot ei ole järkevää. 

Siinä vaan kieli rapautuu ja juuri näissä teknisissä asioissa tuntuu olevan hyvin yleistä että napataan suoraan englannin kielinen sana asiasta puhuttaessa kun ei muisteta/tiedetä suomen kielistä vastinetta sille tai sitä ei ole edes olemassa. 

Firman virallinen kieli voi olla englanti.

Vierailija
97/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mies mahdollisti sen rikoksen.

Vierailija
98/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miten vaimo on päässyt miehen työsähköpostiin? Joko mies on jättänyt sen auki, näyttänyt sen vaimolle tai kertonut salasanan. Mies on rikollinen ja rikkonut firman sääntöjä, ei vaimo.

Vierailija
99/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan tiedä, kenen kanssa mieheni käy töissä lounaalla, maksaako jonkun muun lounaan jne. Joskus mainitsemme, mitä tuli syötyä lounaaksi, mutta muuten on kyllä ihan oma asia. Meillä on vielä ihan omat pankkitilit (myös yhteinen tili lainanhoito yms. kuluihin). En tiedä, paljonko miehellä on rahaa omalla tilillään tai päinvastoin.

Olemme olleet yhdessä 17 vuotta, enkä koskaan lukisi miehen työsähköpostia tai kännykkää tai posteja. Kunnioitan viestintäsalaisuutta jo ihan lain puolesta.

Puhuttelu työkaverille, että nyt tarkkuutta työsähköpostin kanssa. Keskustelisin myös, että onko syytä ilmoittaa esimiehelle. Itseni ainakin pelastaisin moisesta sotkusta.

Vierailija
100/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en kertoisi esimiehelle vaan pelkästään miehelle. Eiköhän tuossa ollut opetusta kerrakseen. 

Ai, ja ap. pitäisi vaarantaa oman työuran, joka merkitsisi välittömiä potkuja, jos asia tulee yritysjohdon tietoon ja luottamus on mennyt, jonkun sekopäisen muijan takia.

Ehdotyomasti ap. kannattaa pelastaa nahkansa, sillä sitä ei tee kukaan muukaan ja kertoa esimiehelle mitä on tapahtunut.