Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!
Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..
Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!
Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..
Kommentit (275)
En jaksa lukea 18 sivua vastauksia, sori.
Mutta siis en todellakaan kantelisi asiasta pomolle tmv ja parhaassa tapauksessa hankkisi miehelle potkuja, varoitusta tai silmätikuksi joutumista. Se olisi varmaan sen kaverisuhteen loppu nimittäin, itse en ainakaan haluaisi ystäväpiiriini tuollaisista asioista kantelijoita. Eri asia toki olisi, jos tuollaista tapahtuisi useammin, silloin olisi ymmärrettävää mainita korkeammalle taholle.
Puhuisin asiasta tuon kaverin kanssa (kehottaisin vaihtamaan salasanat sekä firman sähköpostiin että laitteille) ja laittaisin vaimolle vastauksen, että toisen sähköposteja ei lueta ja te olette ihan vaan ystäviä keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..
Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..
Jos sinulla on viestit tallessa, tee rikosilmoitus eukosta. Nimike on viestintäsalaisuuden rikkominen. Kerro myös esimiehellesi, että ulkopuolinen lukee työviestejä. Se on vakava rikos.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa. Mulla on miespuolinen työkaveri, jonka kanssa käyn ULKONA syömässä jokaIKINEN päivä, kun olemme samaan aikaan toimistolla. Ihan kahdestaan lähdetään. Usein pyydetään kyllä muita mukaan, mutta harvoin haluavat, eivät viitsi/raaski lähteä ulos, kun alakerrassa on ihan OK firman ruokala.
Syy, miksi lähdemme ulos: kumpikin on aika tarkka siitä, mitä syö, eri syistä. Haluamme breikin ja kävellä vähän ulkona, kun usein työpäivät ja koneella nyhrääminen menee pitkäksi.
Kumpikin maksaa pääsääntöisesti itse, mutta jos jostain syystä ei ole käteistä ja korttikin unohtunut, toinen maksaa. Yleensä muistetaan maksaa heti velat, mutta suoraan sanottuna en ole varma, kumman piikkiin ehkä mennyt viimeksi.
Saman kaverin kanssa on sattunut myös työmatkoja ihan ulkomaille asti ja hihaa, yövytty samassa hotellissa! On taidettu kallistaa kuppiakin.
Ja nyt mammat: kaveri on mua 15 vuotta nuorempi, eli hänelle löytyy varmasti parempaa sänkyseuraa kuin minä. Siksi ei sitten varmaan olekaan kummallekaan tullut muu mieleen - muutenhan peuhattaisiin tietysti kaikki lounaat.
Ja arvatkaas: koko firma tietää tästä! Kaikki näkee, että taas ne lähtee.
Oletteko kumpikaan parisuhteessa? Jos sinkkuja niin miksipäs ei mutta kyllä mulla leipoisi kiinni aika vahvasti jos saisin tietää että mies puuhaisili tuollaisia työpaikallaan.
Ah sitä ulinaa ja paheksuntaa, jos ap olisikin ollut USKOTON MIES SIKA. Olette kuvottavan kaksinaamaisia.
Jätä varattu mies rauhaan. Äläkä änkytä että välillänne ole mitään. Miksi nostaisit maitosi jos ei olisi. Et vain kokemattomuuttasi sitä tiedä, vielä.
Jos ei järki riitä niin kokeileppa vaikka toisen avioliiton kunnioittamista. Osta itse omat evääsi tai etsi helpompi, vaikka löyhemmässä liitossa elelevä ukkokkamies pompoteltavaksesi. Ei ole sinun asiasi määrittää mikä kunkin liitossa on"liian mustasukkaista". Sinua on nyt varoitettu, mama.
Välität saamasi viestin sekä sille työkaverille että vaimolleen ja kirjoitat että "teillä lienee jotain selvitettävää keskenänne. En halua sekaantua asiaan mutta työsähköposteja ei saisi kukaan ulkopuolinen lukea". Minä toimisin näin ja antaisin heille pääsiäisen pyhät aikaa jutella, mielenkiinnolla menisin sitten tiistaina töihin katsomaan miten nolona työkaverini saapuu paikalle.
Ap luulee, että kaikki miehet ovat kuten Tinderissä. Kustanna omat menosi ja kyytiisi yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä voit sanoa työkaverillesi vain, että pitää paremmin huolen työsähköpostistaan ja vetäytyä muuten sivummalle. Toisen sähköpostin (myös puolison) lukeminen ilman lupaa on rikos, ja työsähköpostin jättäminen niin että joku asiaton pääsee sen lukemaan on tosi vakava juttu. Meidän työpaikalla moisesta saisi potkut, sen verran salassa pidettävää ja luottamuksellista tietoa sähköposteissa käsitellään!
Samaa mietin. Naisella ei ole mitään oikeutta lukea meidän viestejä! Aiheuttaa vielä miehelleen potkut tuollaisella toiminnalla.
Ap
Työkaverisi voi laittaa teidän kaikki viestit vaikka someen näkyviin, jos haluaa. Koska eihän ne missään työsähköpostissa olleet, eihän? Jotkut jakavat KAIKEN puolisoidensa kanssa.
Vähänpä teillä sähköposteja kulkee jos viestiketjuna tuollaisia lähettelette jatkaen aina perään :D Kyllä jokainen joka töissään säpo oikeasti käyttää tietää että tollaset asiat deletoituu samantien. Ei siksi että niistä olisi mitään arkaluontoista vaan siksi ettei niissä ole sopimisen jälkeen mitään säilyttämisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista tärkeilyä jengillä noiden yritysjohdon ja poliisiasioiden kanssa.
Kieltämättä aikamoista tärkeilyä jos työskentelee esim. pankkisoftan kanssa :D Siinä olisi mammat talikot ojossa kun pankkisalaisuudet vuotaisi ulkopuoliselle mustasukkaisen kantturan takia. Että heh heh tosiaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.
Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!
Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!
Ap
Älä jatka enää huonoa yritystä. Aivan varmasti vaimo tietää milloin maksetaan itse ja milloin maksaa firma.
Siis mitä???
Ei mulla ole aavistustakaan milloin työmatkalla illallisen miehelle on tarjonnut asiakas tai on mennyt projektin piikkiin ja milloin on kustantanut itse.
Ei me käydä aterian tarkkuudella läpi toistemme asioita. Varsinkaan työasioita.
Mun mielestä aivan uskottavaa että nainen luulee miehen kustantavan. Uskottavampaa kuin se, että saa firman piikkiin hakea lounasta harva se päivä.
Olis ollut uskottavampaa jos ap olis sanonut että hän tietenkin maksaa salaatin miehelle vaikka mies sen ottaakin mukaan samalla kun hakee itselleen lounasta.
No eikö tuokin ole aika itsestään selvää? Kyllä mulla työkaverin kanssa menee tuo "minä tarjoan tänään, tarjoa sinä huomenna"- homma aika lailla ilman, että erikseen pitää mainita maksavansa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa firmoissa on käytössä lounari. Työkaverille voi hakea ruoan samalla, kun hakee itsellekin.
Harva, jos kukaan, olettaa, että työkaveri maksaa lounaan.
Ja meidän firmassa lounari vähennetään suoraan palkasta. Eli jos ostan lounarilla työkaverille ruuan, niin se näkyy heti mulla pienempänä nettopalkkana. ;)
Johan on taas keskustelu... Minulla on miespari töissä ja vuorotellen maksetaan viimeisenä yönä noutoruoka molemmille. Eipä ole oma mies tästä koskaan tajunnut olla mustasukkainen. Ex oli mustasukkainen jo siitä että oli mies parina (työskennellään kahdestaan ja pareja ei voi itse valita).
Se selvisi, että tämä juttu on ollut täällä jo aiemmin. Ja silloin ap oli päättänyt stoorin niin, että vaimo ei ollutkaan lukenut sähköpostia vaan mies oli vain liioitellut. Provo siis koko juttu!