Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!
Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..
Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!
Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Mene AP ettimään niitä sinkkuja miehiä, joita vokotella. Ihmetyttää tuollanen l*tkamainen käytös. Tuollaset sinunlaisesi naiset kyllä tiedetään, ootte jotain hemmetin hyeenoja käymässä kiinni varattuihin miehiin, sitten ollaan muka niin että "mitään en oo väärin tehny!". Vika on muka miehen omassa akassa kun on ihan seko mustasukkanen hullu! Joopa joo.
Ei mun tarvitse. Olen naimisissa.
Ihmetyttää sunlaisten ämmien käytös jos kahvi työkaverin kanssa on lutkamaista, kannattaa hakea apua tuohon sairauteen.
Ap
Siis oletko sä tosiaan maksattanut ruokas ja kahvis sillä työkaverilla? Aikuinen ihminen.
Ja mistä tiedät, että se on lukenut sähköpostia? Ihan yhtähyvin se mies on voinut kertoa nuo jutut kun vaimo on ihmettellyt miksi mieheltä menee lounaisiin aina tuplaraha. Ei lounaat ja niiden maksaja ole mitään salaista tietoa. Ja jos menet valittamaan pomolle niin ihmetteleehän tuokin miksi hyväksikäytät työkaveria ja maksatat omat ruokasi tällä.
Aijai, onko ap eli tämän aloituksen kirjoittanut toimittaja käynyt lukemassa sitä lehteä, mitä ei saa lukea? Siellä oli juuri tällainen vaimo luki miehen sähköpostin -kohu.
Vierailija kirjoitti:
Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..
Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..
Ap
Sun on pakko olla trolli. Ei kukaan, siis KUKAAN menisi tuossa tilanteessa kertomaan esimiehelle!! Miten mulk*u pitää naisen olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene AP ettimään niitä sinkkuja miehiä, joita vokotella. Ihmetyttää tuollanen l*tkamainen käytös. Tuollaset sinunlaisesi naiset kyllä tiedetään, ootte jotain hemmetin hyeenoja käymässä kiinni varattuihin miehiin, sitten ollaan muka niin että "mitään en oo väärin tehny!". Vika on muka miehen omassa akassa kun on ihan seko mustasukkanen hullu! Joopa joo.
Ihmetyttää sunlaisten ämmien käytös jos kahvi työkaverin kanssa on lutkamaista, kannattaa hakea apua tuohon sairauteen.
Ap
No, mutta voisihan sen sanoa niinkin että kahvittelu epämiellyttävän työkaverin kanssa ei myöskään ole mukavaa, mutta jos työkaveri sattuukin olemaan muuten kiinnostava jne. niin mieluusti viihtyy kahvilla harva se päivä, syö lounaat yhdessä jne. Harvoin se on täysin viatonta jos vastakkaisesta sukupuolesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..
Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..
Ap
Sun on pakko olla trolli. Ei kukaan, siis KUKAAN menisi tuossa tilanteessa kertomaan esimiehelle!! Miten mulk*u pitää naisen olla?
Mies saa nyt kyllä syyttää vaimoaan. Minä en riskeeraa omaa työpaikkaani sen takia että joku mustasukkanen vaimo tekee rikoksen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
No osteleeko työkaverisi sinulle lounaita ja jos ostaa niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies saa nyt kyllä syyttää vaimoaan. Minä en riskeeraa omaa työpaikkaani sen takia että joku mustasukkanen vaimo tekee rikoksen.
Ap
Mies saa syyttää vain itseään ja lähteä kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, mutta voisihan sen sanoa niinkin että kahvittelu epämiellyttävän työkaverin kanssa ei myöskään ole mukavaa, mutta jos työkaveri sattuukin olemaan muuten kiinnostava jne. niin mieluusti viihtyy kahvilla harva se päivä, syö lounaat yhdessä jne. Harvoin se on täysin viatonta jos vastakkaisesta sukupuolesta kyse.
En tiedä millä alalla olet, mutta me tehdään töitä. Meillä ei juurikaan ole aikaa mihinkään lörpöttelyyn, jos käymme yhdessä lounaalla/ kahvilla, puhumme työasioista.
Minä teen työni hyvin ja mies myös, työ- ja perhe-elämä pidetään erillään. Vapaa-aikana emme näe ikinä eikä varmaan haluttaisikaan. Molempia kiinostaa työpaikalla vain työ ja työntekeminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko sä tosiaan maksattanut ruokas ja kahvis sillä työkaverilla? Aikuinen ihminen.
Ja mistä tiedät, että se on lukenut sähköpostia? Ihan yhtähyvin se mies on voinut kertoa nuo jutut kun vaimo on ihmettellyt miksi mieheltä menee lounaisiin aina tuplaraha. Ei lounaat ja niiden maksaja ole mitään salaista tietoa. Ja jos menet valittamaan pomolle niin ihmetteleehän tuokin miksi hyväksikäytät työkaveria ja maksatat omat ruokasi tällä.
Ja mihinkään firman luottokortteihin en usko. Ap keksi sen kun tajus hyväksikäyttävänsä työkaveria. Makselepas ap miehelle takas ne lounassalaattis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No osteleeko työkaverisi sinulle lounaita ja jos ostaa niin miksi?
Ostaa firman kortilla koska minä yleensä jään toimistolle tekemään töitä.
Ap
No otat etäisyyttä mieheen ja haet lounaasi ja kahviseurasi muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihinkään firman luottokortteihin en usko. Ap keksi sen kun tajus hyväksikäyttävänsä työkaveria. Makselepas ap miehelle takas ne lounassalaattis.
Huh huh. Et usko firman luottokortteihin:D juu ei sellasia ole olemassa:D
Ap
Vierailija kirjoitti:
No otat etäisyyttä mieheen ja haet lounaasi ja kahviseurasi muualta.
En oikein voi, kun töitä pitää tehdä.
Se oliskin hienoa sanoa asiakkaalle että syö nyt ensin lounasta tämän minun työkaverin kanssa ja sitten uudestaan minun kanssa kun hänellä on vähän päästään pipi vaimo kiin emme saa syödä yhdessä edes työasioissa.
Ap
Voihan olla, että ukko on antanut itse mustasukkaisen vaimonsa lukea viestit. Tyyliin ”kato nyt, ihan perusasioita tässä hoidetaan, ei mitään romantiikkaa tai erotiikkaa.”
Vaimo ei ole ollut tyytyväinen vaan haluaa draamaa.
Miksi kaikki olettavat, että työkaveri tarjoaa AP:lle. Ja jos näin tosiaan tapahtuu, niin onhan tuo vähän kyseenalaista.
Mutta väärin toisen viestien lukeminen. En työkaverin vaimoa puolustele yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitähän miehesi tuumaisi, kun saisi tietää että vokottelet toisia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.
Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!
Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!
Ap
Älä jatka enää huonoa yritystä. Aivan varmasti vaimo tietää milloin maksetaan itse ja milloin maksaa firma.
Siis mitä???
Ei mulla ole aavistustakaan milloin työmatkalla illallisen miehelle on tarjonnut asiakas tai on mennyt projektin piikkiin ja milloin on kustantanut itse.
Ei me käydä aterian tarkkuudella läpi toistemme asioita. Varsinkaan työasioita.
Mun mielestä aivan uskottavaa että nainen luulee miehen kustantavan. Uskottavampaa kuin se, että saa firman piikkiin hakea lounasta harva se päivä.
Olis ollut uskottavampaa jos ap olis sanonut että hän tietenkin maksaa salaatin miehelle vaikka mies sen ottaakin mukaan samalla kun hakee itselleen lounasta.
En ole kyllä sanonut että saa hakea lounasta harva se päivä. Todella harvoin käydään lounaalla/ haetaan. Yleensä käyn kotona syömässä.
Ap
Ok, Tosta sai sen käsityksen, koska sanoit vaimon lukeneen "koko teidän välisen sähköpostiketjun". En tajunnut että jatkatta viikosta toiseen samaa ketjua, välissä työasiaa ja välissä lounaskutsuja. Erikoinen väline muutenkin sopia lounaasta tai salaatinhakureissusta lähettämällä sähköpostia.
Se on pikaviesti ketju, minulla on yleensä kuulokkeet päässä kun teen töitä ja mies on viereisessä huoneessa niin helpompi vaan kirjoittaa pikaviesti joka näkyy heti ruudulla, kuin huutaa huoneesta toiseen.
Ap
Jos Lync/SfB niin sano miehelle että ottaa asetusten "personal" välilehdeltä "Save IM conversations in my email Conversation Folder" kohdasta rastin pois päältä.
Siis käyttääkö ihmiset näitä ohjelmia ihan oikeasti englannin kielisenä? Siis miksi? Miksi ette vaadi työpaikan IT tukea asentamaan suomen kieliversioita niistä, nimittäin tuosta on olemassa suomenkielinen versio ja jos se on asennettu oikein niin Officen asetuksista saa muutettua kielen suomeksi.
En tykkää siitä miten englannin kieli tunkee joka paikkaan siinä määrin ettei tässä maassa voi kohta elää ilman sitä saati tehdä jotain töitä. Ja sitä vapaaehtoisesti halutaan oikein erikseen vaan käyttää, eri asia jos on oikeasti tarve keskustella ei-suomalaisen kanssa mutta se että suomalainen ihminen käyttää englannin kielisiä ohjelmia tietokoneessa vaikka samoista olisi suomen versiot ei ole järkevää.
Siinä vaan kieli rapautuu ja juuri näissä teknisissä asioissa tuntuu olevan hyvin yleistä että napataan suoraan englannin kielinen sana asiasta puhuttaessa kun ei muisteta/tiedetä suomen kielistä vastinetta sille tai sitä ei ole edes olemassa.
Jos Lync/SfB niin sano miehelle että ottaa asetusten "personal" välilehdeltä "Save IM conversations in my email Conversation Folder" kohdasta rastin pois päältä.