Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!
Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..
Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!
Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..
Kommentit (275)
Miehen nyt ainakin pitäisi lähteä yrityksestä, jos ei pysty pitämään firman asioita omana tietonaan.
On luultavasti saanut mieskin jo kuulla asiasta kotona vaimoltaan.
Vaimo varmaan mustis ja epäilee teillä olevan muutakin kun pelkkä työkaveruus, kysy mieheltä suoraan ja kerro sähköpostista.
Auts, meillä jos kävisi ilmi että ulkopuolisella on ollut pääsy työsähköpostiin... Tuosta olisi pakko ilmoittaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä voit sanoa työkaverillesi vain, että pitää paremmin huolen työsähköpostistaan ja vetäytyä muuten sivummalle. Toisen sähköpostin (myös puolison) lukeminen ilman lupaa on rikos, ja työsähköpostin jättäminen niin että joku asiaton pääsee sen lukemaan on tosi vakava juttu. Meidän työpaikalla moisesta saisi potkut, sen verran salassa pidettävää ja luottamuksellista tietoa sähköposteissa käsitellään!
Samaa mietin. Naisella ei ole mitään oikeutta lukea meidän viestejä! Aiheuttaa vielä miehelleen potkut tuollaisella toiminnalla.
Ap
Meillä tuo viestiketju pitää laitta tietoturvavastaavalle, joka ottaa miehen puhutteluun ja tekee naisesta rikosilmoituksen.
Minäkin ajattelin, että tuo pitäisi hoitaa firmassa kolmannen osapuolen kautta.
Kerro pomolle tuosta. Itse olisin vihainen työkaverille, jos ei osaisi pitää vaimoaan kurissa. Potkut tai vähintään huomautus olisi ansaittua.
Kaikki keskittyy vain tommoseen että ei saa lukea jne. Värrin on toki. Mutta ei sinun kaa käytös normaalia. Jätä ukkomies rauhaa ja pyydä jotain sinkkua kustantaa salaattis ja lounas seuras!
Mä laittaisin ne viestit esimiehelle, mutta toki kertoisin miehelle myös itse viestistä. Tapelkoon vaimonsa kanssa kotona, ei ole sun päänsärky.
🇺🇦🇮🇱
No et tietenkään kerro esimiehelle, jos hyvä työkaveri. Tän takia naisilla ei toimi "hyvä veli verkosto".
M35
No en minäkään pitäisi jos harvasepäivä mies ostelisi jollekin hupakolle salaatteja (helposti 6-8e salaatti..) osta itse ruokasi.
Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..
Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..
Ap
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään pitäisi jos harvasepäivä mies ostelisi jollekin hupakolle salaatteja (helposti 6-8e salaatti..) osta itse ruokasi.
Meillä on firman luottokortti käytössä ja lupa ostaa lounaat projektipäivinä.. Välillä on niin kiire että parempi että toinen hakee eväät työpaikalle ja toinen tekee töitä sinä aikana.
Ap
Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.
Töissä ollessani minulle soitti yksi työkaverini vaimo ja sanoi, että minä olen lähennellyt hänen miestään. Tälle naiselle sanoin, etten huolesi hänen miestään vaikka tarjottimella tuotaisiin. Mies oli kertonut aivan omiaan, luultavasti toiveitaan. Sen jälkeen puhuttelin miehen työpaikalla. Sanoin, että asia ei jää tähän, jos perättömiä jutut jatkuvat. Loppuivat kyllä, mutta mies vaihtoi työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..
Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..
Ap
Eli luulit voivasi turvallisesti vokotella varattua miestä työpaikan luomassa "turvaverkossa". Törkimys!
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.
Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!
Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!
Ap
No ehkä voit sanoa työkaverillesi vain, että pitää paremmin huolen työsähköpostistaan ja vetäytyä muuten sivummalle. Toisen sähköpostin (myös puolison) lukeminen ilman lupaa on rikos, ja työsähköpostin jättäminen niin että joku asiaton pääsee sen lukemaan on tosi vakava juttu. Meidän työpaikalla moisesta saisi potkut, sen verran salassa pidettävää ja luottamuksellista tietoa sähköposteissa käsitellään!