Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!
Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..
Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!
Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä!? Minä työskentelen miesten ja naisten kanssa ja käydään kyllä lounaalla ja kahvilla ihan normaalisti joka päivä. Suurin osa taitaa olla naimisissa, samoin kuin itsekin, joten kyseessä ei ole kerrassaan muuta kuin normaali lakisääteinen tauko.
Minustakin aika uskomatonta, että jonkun mielestä vastakkaista sukupuolta olevat eivät saisi käydä lounaalla yhdessä. Mä teen ulkomaille kohdistuvia työmatkojakin miespuolisten työkavereideni kanssa. Entä, jos työntekijä ei olekaan hetero? Pitääkö silloin nimenomaan käydä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa lounaalla? Ja jos on bi, ei saa käydä kenenkään kanssa lounaalla?
Eikö nää tyypit osaa lukea, vai mikä heillä on ongelmana.😂
Evääthän on maksettu firman kortilla, ei miehen omilla rahoilla. Ja mielestäni ihan normaalia pyytää toista silloin tällöin tuomaan jotain samalla kun itse on hakemassa itselleen lounasta, varsinkin kun tuo systeemi ilmeisesti toimii myös toisinpäin. Ja kyse on työlounaista, ei kai kukaan voi olettaa, että jos työpaikalla on sekä miehiä että naisia, että lounaalle voi lähteä vain samaa sukupuolta edustavan työkaverin kanssa. Että jos pettäminen on pelkona, siihen voi langeta vaikka täysin miestyöllistetyssä työpaikassa oleva...kurvaa sitten työmatkalla sen toisen naisen kautta jne.
Mitä hemmettiä?
Kuinka moni täällä voi olla niin ulkona, kuin lumiukko, kun kysymys on luetun ymmärtämisestä, tietoturvallisuudesta, luottokorteista jne. vaikka koskaan aikaisemmin Suomen historiassa naisilla ei ole ollut mahdollisuutta näin korkeaa koulutukseen, jopa ilmaiseksi ja tietoa on kaikkialla saatavilla.
Ja tyhjät tynnyrit vain kolisevat...kun ei edes perusasioita tiedeta tai ymmärretä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä!? Minä työskentelen miesten ja naisten kanssa ja käydään kyllä lounaalla ja kahvilla ihan normaalisti joka päivä. Suurin osa taitaa olla naimisissa, samoin kuin itsekin, joten kyseessä ei ole kerrassaan muuta kuin normaali lakisääteinen tauko.
Minustakin aika uskomatonta, että jonkun mielestä vastakkaista sukupuolta olevat eivät saisi käydä lounaalla yhdessä. Mä teen ulkomaille kohdistuvia työmatkojakin miespuolisten työkavereideni kanssa. Entä, jos työntekijä ei olekaan hetero? Pitääkö silloin nimenomaan käydä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa lounaalla? Ja jos on bi, ei saa käydä kenenkään kanssa lounaalla?
Bi-seksuaalit tosiaan joutuvat mussuttamaan eväänsä täysin yksin nurkassa, ei ole muuta vaihtoehtoa. Mielellään pussi päässä ja mukana kyltti, jossa lukee että olen bi, älä tule lähelle. Kun nämä seksuaalisesti normaalista heterosta poikkeavat ovat seksihullua sakkia, jotka vain vaanivat tilaisuuksia päästä lähimpään vessaan panemaan ihan ketä tahansa.
Kyllä mies ja nainen voi olla parhaita työkavereita, käydä lounaalla ja kahvilla MUTTA se on eri asia jos maksattaa järjestelmällisesti lounaansa työkaverilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies ja nainen voi olla parhaita työkavereita, käydä lounaalla ja kahvilla MUTTA se on eri asia jos maksattaa järjestelmällisesti lounaansa työkaverilla.
Kuka tässä niin on tehnytkään?
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi aloituksessa vaimon sanoneen, että mies maksaa ap:n lounaat ja kuskaa palavereihin. Eli ap on hyväksikäyttäjä lokki. Maksattaa lounaansa työkaverilla. Mies ei varmaan viitsi tapella ap:n kanssa, mutta vaimo on päättänyt, että perheen rahoja ei mikään lokki käytä.
Eiköhän se vaimo kuvittele vain niin. Luulohan ei ole aina totuus.
Mun mielestä tämä oli onnistunut provo. Trollailua puoleen ja toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä oli onnistunut provo. Trollailua puoleen ja toiseen.
Niin oli! Just hyvä!
T. Lokkiksi syyttäjä
Siis maksaako mies sunkin lounaat? Okei tuo on jo vähän outoa :D
No pyydä jatkossa päiväkahville joku naispuolinen työkaveris! Mitä sinä siinä varatussa miehessä riiput? Ihme ripustautuja ja sädekehää päänsä päällä kantava lunttu.
Työkaveriin VOI pitää liian läheistä suhdetta. Sinä et ole oikeutettu jatkuvasti häiritsemään varattua miestä pyytelemällä palveluksia ja seuraa vaikka vain lounaisiin liittyen. Ja kai sinulla omakin ajokortti on?
Pidä nyt hyvä ihminen taukoa tuon perheen kiusaamisessa ennenkuin menetät työpaikkasi houreellisen käytöksesi tutkimisen ajaksi. Vaimolla kuitenkin ON sinusta todisteita. Hanki vaikka oma, jooko?
Taidat pitää itseäsi jotenkin parempana miehelle kuin hänen vaimonsa vai?
Vierailija kirjoitti:
Ap menee nyt vain itse hakemaan ja maksamaan sen salaattinsa, ja lopettaa työkaverin hyväksikäyttämisen ja juoksuttamisen.
EHDOTTOMASTI SAMAA MIELTÄ! Hankkikoon yh-ap oman miehen ja jättäköön ripsien päpsyttelyn kotiin. Mitenköhän tuollainen miesten hyväksikäyttäjä on paikkansa ansainnut? Uskallan epäillä seksin valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies maksaa joka päivä ap:n lounaan perheen yhteiseltä tililtä, niin se voi vähän jo kuulua vaimollekin.
Kannattaisiko ottaa välillä aivot narikasta ja ajatella vähän, jos luetun ymmärtäminenkin palautuisi pikku hiljaa.
En näe ap. kertomuksessa mitään ihmeelllistä, kun työntekijöiden luottokortin käyttö, tietoturvallisuus-asiat, vaitiolovelvollisuus jne. ovat ihan arkipäivää suurimmalla osalla työyhteisöä.
Tietysti, jos on ollut poissa työelämästä vuosia, moni asia tuntuu vieraalta ja onhan siitä tutkittua tietoa, kuinka moni kotiäiti heittää aivonsa narikkaan, kun löytyy mies tai saa lapsen. Jotenkin naisen identiteetti katoaa ja elämä pyörii vain miestä talutusnuorossa pidellessä, kun omaa elämää ei ole.
Olen samaa mieltä, että vaitiolovelvollisuudet, tietoturva-asiat yms. ovat osa nykyelämää työpaikoilla. Sitä en kyllä allekirjoita, että aivot joutuisivat kotona narikkaan ja että suurin viihdyke siellä olisi miehen rajoittaminen. Tässä kohden voisi kommentoija raottaa vähän ovea ulkomaailmaan ja tutustua erilaisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt normaalia ole käydä jatkuvasti saman vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa syömässä, ellei nyt molemmat ole sinkkuja. Tilanne on erilainen että jos syömään mennään isossa porukassa jossa on sekä miehiä että naisia tai että sattumanvaraisesti käy jonkun kanssa milloin mitenkin kuin että käy jonkun yksittäisen ihmisen kanssa kahdestaan syömässä ja kahvilla joka päivä.
Sen jälkeen kun ap on hommannut työkaverille potkut niin ap saa rauhassa yksin syödä itse hakemansa salaatin ja juoda kahvinsa yksin. Nainen ei ole susi vain toiselle naiselle vaan myös nähtävästi työkaverille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt normaalia ole käydä jatkuvasti saman vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa syömässä, ellei nyt molemmat ole sinkkuja. Tilanne on erilainen että jos syömään mennään isossa porukassa jossa on sekä miehiä että naisia tai että sattumanvaraisesti käy jonkun kanssa milloin mitenkin kuin että käy jonkun yksittäisen ihmisen kanssa kahdestaan syömässä ja kahvilla joka päivä.
Työpaikallani on vain kaksi ihmistä, jotka haluavat käydä lounaalla jo klo 11. Kaikki muut käyvät lounaalla vasta noin klo 13. Tämä on ensimmäinen kerta näiden kahdeksan vuoden aikana, kun kuulen, että minä ja tämä toinen aamuvirkku emme saisi käydä yhdessä lounaalla vaan kummankin pitäisi lounastaa yksin.
Kieli ruskeana ap aiheuttaa turhaa draamaa työpaikalla. Minua uhkallaan sähköpostilla, olen niiiiiin huolestunut firman tietoturvallisuudesta ja kenellähän seuraavaksi tyrkytän itseäni ja kukakohan alkaisi uudeksi juoksupojaksi ULI ULI.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään pitäisi jos harvasepäivä mies ostelisi jollekin hupakolle salaatteja (helposti 6-8e salaatti..) osta itse ruokasi.
Näin se on. Täällä ap keräilee moraalipisteitä vaikka pyörittää ukkomiestä kuin litran mittaa.
Vaimon mukaan oli maksettu miehen kortilla. Ap:n mukaan firman kortilla, jolla lounaita ei edes saanut maksaa kuin projektipäivinä.
Meillä asu kerran naapurissa sellainen muija, joka kävi monta kertaa viikossa lainaamassa millon mitäkin ja yritti tunkea meille väkisin syömään. Meitä on oikeasti moneen junaan. En usko, että vaimo on edes mustasukkanen ukostaan vaan kyse on tuosta hyväksikäytöstä. Osalla on ulosotto päällä, maksut unohtuvat ja työkaveria käytetään hyväksi niin paljon kuin pystyy.