Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!

Vierailija
26.03.2018 |

Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..

Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!

Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..

Kommentit (275)

Vierailija
221/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikki päättelee, että miehen vaimo on lukenut työsähköpostit? Voihan mies olla kertonut noista vaimolleen? Esim, jos miestä itseäänkin jo ärsyttää hakea ap:lle salaatteja ja seuraan tuppautuminen. Mies on ihan hyvin voinut itse näistä kertoa. Nyt ap menossa jo esimiehelle puhumaan ja hankkimaan potkuja työkaverilleen..

Aloitusviestistä poimittua:

"Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!"

... varmaan tästä.

Vierailija
222/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä voit sanoa työkaverillesi vain, että pitää paremmin huolen työsähköpostistaan ja vetäytyä muuten sivummalle. Toisen sähköpostin (myös puolison) lukeminen ilman lupaa on rikos, ja työsähköpostin jättäminen niin että joku asiaton pääsee sen lukemaan on tosi vakava juttu. Meidän työpaikalla moisesta saisi potkut, sen verran salassa pidettävää ja luottamuksellista tietoa sähköposteissa käsitellään!

Kuljen liki päivittäin junassa ja silmiinpistävää on se, miten avoimesti ihmiset tekevät läppärillään töitä. Opettajat tarkastaa kokeita, työntekijät pitää sähköposteja auki, lääkärit tekee lausuntoja jne.. Nimet, sotut ja tekstit näkyvillä.

Työasiota puhutaan puhelimessa: toistetaan ääneen nimiä, osoitteita ja puhelinnumeroita.

Moni myös maksaa laskuja ja avainlukulistaa myöten kaikki on nähtävillä - olkaa ihmiset tarkempia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa huolissasi. Onkohan teillä puhtaat jauhot pussissa?

Vierailija
224/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ottakaapa huomioon että suurimalle osalle tämän ketjun naiskommentoijista on jo ajatuksenakin täysin mahdotonta että mies ja nainen voisivat olla ihan pelkästään ja puhtaasti työkavereita ja thats it. Heitä ei ole ensinnäkään kasvatettu sillä tavoin että mies ja nainen voivat olla vain ystäviä ilman että siihen automaattisesti ämpätään jotkut seksijutut ja näin ollen heille on hyvin vaikeaa ellei mahdotonta ymmärtää että miespuolinen työkaveri on vaan työkaveri eikä mitään muuta. Ei seksiä, ei flirttiä, ei panemista.. aika surullista että tämmöinen rajoittunut ajatusmaailma on niin yleistä naisilla, varmaan monella miehelläkin.

Vierailija
225/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiterveteidänkanssa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä!? Minä työskentelen miesten ja naisten kanssa ja käydään kyllä lounaalla ja kahvilla ihan normaalisti joka päivä. Suurin osa taitaa olla naimisissa, samoin kuin itsekin, joten kyseessä ei ole kerrassaan muuta kuin normaali lakisääteinen tauko. 

Minustakin aika uskomatonta, että jonkun mielestä vastakkaista sukupuolta olevat eivät saisi käydä lounaalla yhdessä. Mä teen ulkomaille kohdistuvia työmatkojakin miespuolisten työkavereideni kanssa. Entä, jos työntekijä ei olekaan hetero? Pitääkö silloin nimenomaan käydä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa lounaalla? Ja jos on bi, ei saa käydä kenenkään kanssa lounaalla?

No ei se nyt normaalia ole käydä jatkuvasti saman vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa syömässä, ellei nyt molemmat ole sinkkuja. Tilanne on erilainen että jos syömään mennään isossa porukassa jossa on sekä miehiä että naisia tai että sattumanvaraisesti käy jonkun kanssa milloin mitenkin kuin että käy jonkun yksittäisen ihmisen kanssa kahdestaan syömässä ja kahvilla joka päivä.

Mikä ihme teitä vaivaa?!?!?!? No on normaalia käydä vastakkaisen sukupuolen kanssa päivittäin lounaalla etenkin jos se sattuu olemaan lähin kollega. Ei taivas jos mun mies vetäisi kilarit, koska käyn 4-5 kertaa viikossa miespuolisen kollegani kanssa lounaalla ja joskus ollaan oltu jopa kahdestaan after workseillä raskaan työviikon lopuksi.

Ja sielläkin puhutaan vaan ja ainoastaan työasioista ja töihin liittyvää niinkö? Nuo jatkuvat lounaat kahdestaan vastakkaista sukupuolta olevan kollegan kanssakin on jo aika harmaata aluetta mutta kyllä tuossa nyt viimeistään menee raja jos valitsee raskaan työviikon lopuksi mielummin työkaverin kanssa baariin lähtemisen kuin oman puolisonsa seuran!

This proves my point, ei kukaan lähde toisen kanssa baariin jos ei satu tykkäämään ko. henkilöstä!!

Vierailija
226/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, taisi aika monella mammalla osua arkaan paikkaan 😅 Kannattaa tutkailla vähän omaa suhdetta, jos miehen työpaikkasalaatit tarkoittaa pettämistä. Seriously.

Ja muutenkin ilmeisesti aikamoinen lokkijoukko liikenteessä. Useimmille - varsinkin työssäkäyville - on selvää, että tuollaiset lounaat maksetaan joskus myös sille duunikaverille takaisin (tässä tosin firman kortti käytössä).

Vierailija
227/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiterveteidänkanssa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä!? Minä työskentelen miesten ja naisten kanssa ja käydään kyllä lounaalla ja kahvilla ihan normaalisti joka päivä. Suurin osa taitaa olla naimisissa, samoin kuin itsekin, joten kyseessä ei ole kerrassaan muuta kuin normaali lakisääteinen tauko. 

Minustakin aika uskomatonta, että jonkun mielestä vastakkaista sukupuolta olevat eivät saisi käydä lounaalla yhdessä. Mä teen ulkomaille kohdistuvia työmatkojakin miespuolisten työkavereideni kanssa. Entä, jos työntekijä ei olekaan hetero? Pitääkö silloin nimenomaan käydä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa lounaalla? Ja jos on bi, ei saa käydä kenenkään kanssa lounaalla?

No ei se nyt normaalia ole käydä jatkuvasti saman vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa syömässä, ellei nyt molemmat ole sinkkuja. Tilanne on erilainen että jos syömään mennään isossa porukassa jossa on sekä miehiä että naisia tai että sattumanvaraisesti käy jonkun kanssa milloin mitenkin kuin että käy jonkun yksittäisen ihmisen kanssa kahdestaan syömässä ja kahvilla joka päivä.

Mikä ihme teitä vaivaa?!?!?!? No on normaalia käydä vastakkaisen sukupuolen kanssa päivittäin lounaalla etenkin jos se sattuu olemaan lähin kollega. Ei taivas jos mun mies vetäisi kilarit, koska käyn 4-5 kertaa viikossa miespuolisen kollegani kanssa lounaalla ja joskus ollaan oltu jopa kahdestaan after workseillä raskaan työviikon lopuksi.

Ja sielläkin puhutaan vaan ja ainoastaan työasioista ja töihin liittyvää niinkö? Nuo jatkuvat lounaat kahdestaan vastakkaista sukupuolta olevan kollegan kanssakin on jo aika harmaata aluetta mutta kyllä tuossa nyt viimeistään menee raja jos valitsee raskaan työviikon lopuksi mielummin työkaverin kanssa baariin lähtemisen kuin oman puolisonsa seuran!

This proves my point, ei kukaan lähde toisen kanssa baariin jos ei satu tykkäämään ko. henkilöstä!!

? Kyllä mä ainakin tykkään mun miespuolisista työkavereista ja olen ollut niiden kanssa baarissakin ja pikkujouluissa tietty monta kertaa pienessä kännissä. Silti koskaan (tunnettu yli 10 vuotta) ei ole ollut edes pienintä flirttiä. Tykkään mä mun naispuolisistakin työkavereista ja olen ollut niiden kanssa jopa saunassa mutta en ole silti yrittänyt panna niitä.

Ja ei, ei olla suohirviöitä vaan ihan normaalin näköisiä ihmisiä. Ystäviä.

Vierailija
228/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..

Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..

Ap

No osteleeko työkaverisi sinulle lounaita ja jos ostaa niin miksi?

Ostaa firman kortilla koska minä yleensä jään toimistolle tekemään töitä.

Ap

Mikä firma maksaa lounaat työntekijöillensä.  Höh.  Perheellisen rahoja kulutat, kyllä minäkin harmistuisin jos meidän perheen rahat kulutettaisiin jonkun työkaverin ruokiin.

Vierailija
229/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on mennyt sairaaksi tänäkin ketju.

Ap

Vierailija
230/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tämä ämmäkuoro joka haukkuu täällä ap.tä. Kylläpä olette epävarmoja itsestänne kun työkaveristakin ollaan näin mustasukkaisia. Hankkikaa hei itsellennekin oma elämä, ja mielummin jostain muualta kuin sieltä lastenhuoneesta tai keittöstä.

Vierailija
231/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan tuota miestä hävettää vaimonsa käytös, minua ainakin hävettäisi.

Vierailija
232/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassakin tarjotaan välillä ruokaa, salaatteja, kahvia ja pullaa. On myös ilmaista kuntosalia (omassa talossa) ja mitään näistä ei näy verotuksessa. Tuskin on siis kamalan suuri rikos kun meidän firmassa kyllä yleensä toimitaan kaikkien sääntöjen mukaan. Ja on todella isosta pörssiyhtiöstä nyt kysymys.

Vierailija
233/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ihan parasta viihdettä, saatiin seksuaalinen ahdistelu ja veropetoskin mukaan kun puolustetaan mustasukkaista vaimoa:D

Vierailija
234/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mustasukkaista vaimoa. Ehkä hän ei juurikaan saa miehensä huomiota kotona. Antaisin miehen ja vaimonsa hoitaa asian keskenään. AP kuulostaa hieman itsekkäältä ja omahyväiseltä.

Minulla oli joskus sellainen tapaus jossa työkaverin vaimo tuli kovistelemaan minua työpaikalla koska joku hänen ystävänsä oli nähnyt meidät yhdessä kahvilassa. Ymmärsin heti työkaverin vaimoa. Tosi nöyryyttävää jos joku kaveri näkee sun miehesi kahvilla vieraan naisen kanssa. Annoin työkaverin vaimon antaa tulla täyslastillinen ja sitten vastasin että minulla on oma mies ja omat jutut ja että joskus voi olla että käydään yhdessä kahvilla hänen miehensä kanssa mutta jutut ovat hyvin yleismaailmallisia ja että ei mulla ole mitään kiinnostusta hänen mieheensä ja olen pahoillani että tilanne meni näin pitkälle. Vaimo rauhoittui eikä meillä sen jälkeen ole ollut mitään skismaa eikä työkaverin kanssa mennyt välit. Mutta mun työpaikalla oli myös naisia joilla niin heikko itsetunto että piti yrittää joka ikistä kaksilahkeista työpaikalla ja joskus ne jutut menivät tosi pitkälle. Esim. mun äitiyslomasijainen pokasi firman kakkosjohtajan työpaikalta vaikka mies oli naimisissa. Mies eros ja jätti myös pienet lapsensa. ¨åitiyslomasijainen sai kenkää ja jouduttiin hankkimaan uusi sijainen. Niin että ymmärrän sitä vaimoa ja jos se kahvittelu-lounaskaveri on fiksu niin yrittää hoitaa asian fiksusti. Ap ei tunnu kovin fiksulta vaan jostakin syystä kostonhimoiselta...

Vierailija
235/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikki päättelee, että miehen vaimo on lukenut työsähköpostit? Voihan mies olla kertonut noista vaimolleen? Esim, jos miestä itseäänkin jo ärsyttää hakea ap:lle salaatteja ja seuraan tuppautuminen. Mies on ihan hyvin voinut itse näistä kertoa. Nyt ap menossa jo esimiehelle puhumaan ja hankkimaan potkuja työkaverilleen..

Aloitusviestistä poimittua:

"Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!"

... varmaan tästä.

...Mikä taas on vain AP:n oletus.

Vierailija
236/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mustasukkaista vaimoa. Ehkä hän ei juurikaan saa miehensä huomiota kotona. Antaisin miehen ja vaimonsa hoitaa asian keskenään. AP kuulostaa hieman itsekkäältä ja omahyväiseltä.

Minulla oli joskus sellainen tapaus jossa työkaverin vaimo tuli kovistelemaan minua työpaikalla koska joku hänen ystävänsä oli nähnyt meidät yhdessä kahvilassa. Ymmärsin heti työkaverin vaimoa. Tosi nöyryyttävää jos joku kaveri näkee sun miehesi kahvilla vieraan naisen kanssa. Annoin työkaverin vaimon antaa tulla täyslastillinen ja sitten vastasin että minulla on oma mies ja omat jutut ja että joskus voi olla että käydään yhdessä kahvilla hänen miehensä kanssa mutta jutut ovat hyvin yleismaailmallisia ja että ei mulla ole mitään kiinnostusta hänen mieheensä ja olen pahoillani että tilanne meni näin pitkälle. Vaimo rauhoittui eikä meillä sen jälkeen ole ollut mitään skismaa eikä työkaverin kanssa mennyt välit. Mutta mun työpaikalla oli myös naisia joilla niin heikko itsetunto että piti yrittää joka ikistä kaksilahkeista työpaikalla ja joskus ne jutut menivät tosi pitkälle. Esim. mun äitiyslomasijainen pokasi firman kakkosjohtajan työpaikalta vaikka mies oli naimisissa. Mies eros ja jätti myös pienet lapsensa. ¨åitiyslomasijainen sai kenkää ja jouduttiin hankkimaan uusi sijainen. Niin että ymmärrän sitä vaimoa ja jos se kahvittelu-lounaskaveri on fiksu niin yrittää hoitaa asian fiksusti. Ap ei tunnu kovin fiksulta vaan jostakin syystä kostonhimoiselta...

En jaksa uskoa että näitä kirjoitellaan tosissaan. Ei kukaan voi olla sitä mieltä, että työkaverin kanssa ei voi käydä kahvilla jos tuo työkaveri sattuu olemaan eri sukupuolta. Aivan hullua. 

Vierailija
237/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuntuu, että tässä on nyt jotain muutakin taustalla kun yhden sähköpostin takia on noin hirveä lynkkaushimo päällä. Normaalit ihmiset puhuvat tästä sen työkaverin kanssa tai sitten laittavat asiallisesti vastauksen vaimolle, jossa selvittävät tilanteen viattomuuden. Ei kukaan tasapainoinen ihminen tee työkaverin vaimon haukkumaketjuja nettiin yhden sähköpostin perusteella, jonka taustalla voi hyvinkin olla vain väärinymmärrys.

Vierailija
238/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa että näitä kirjoitellaan tosissaan. Ei kukaan voi olla sitä mieltä, että työkaverin kanssa ei voi käydä kahvilla jos tuo työkaveri sattuu olemaan eri sukupuolta. Aivan hullua. 

Suhteellisuudentaju mukaan hei! Jos kerran käy kahvilla tai iso porukka käy kahvilla on se täysin eri asia kuin viettää kahdenkeskisiä kahvi ja lounastaukoja joka päivä säännöllisesti eri sukupuolta olevan työkaverin kanssa! Kyllä siinä väistämättä välit lähenee kun jatkuvasti saman ihmisen kanssa vietetään aikaa.

Vierailija
239/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
240/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteellisuudentaju mukaan hei! Jos kerran käy kahvilla tai iso porukka käy kahvilla on se täysin eri asia kuin viettää kahdenkeskisiä kahvi ja lounastaukoja joka päivä säännöllisesti eri sukupuolta olevan työkaverin kanssa! Kyllä siinä väistämättä välit lähenee kun jatkuvasti saman ihmisen kanssa vietetään aikaa.

No näinkö ap tekee? En ole lukenut ketjua. Jostain kohtaa ymmärsin, ettei kiireaikoina edes ehdi kahville tai louaalle vaan jompikumpi hakee eväät työpaikalle. Ja tästäkin oli sen tuhannen rutina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi