Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!

Vierailija
26.03.2018 |

Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..

Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!

Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..

Kommentit (275)

Vierailija
241/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap. heti esimiehellesi, naisen urkkimisesta firman sähköpostiin. Muuten sinua syytetään salailusta.

Nykyään jotkut naiset ovat sairaallisen mustasukkaisia. Lukea nyt toisten sähköposteja.

Meillä projektipäällikkö joutui lähtemään kesken työpäivän, ilman irtisanomispalkkaa, kun muijansa oli lukenut miehensä työsähköpostia ja kertonut firmalle kuuluvia asioita ystävälleen ja hän taas eteenpäin ja lopulta asia päätyi yhteisille ystävälle, joka oli työkaverini äiti, joka otti suoraan yhteyttä yritysjohtoon ja loput hoiti poliisi. Varmaan tässäkin tapauksessa sähköpostia lukenut nainen oli onnellinen, kun sai miehensä kotiin konopäiväksi, eikä tarvinnut vahtia.

Voi kulli miten typerä tarina.

Vierailija
242/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..

Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..

Ap

No osteleeko työkaverisi sinulle lounaita ja jos ostaa niin miksi?

Ostaa firman kortilla koska minä yleensä jään toimistolle tekemään töitä.

Ap

Mikä firma maksaa lounaat työntekijöillensä.  Höh.  Perheellisen rahoja kulutat, kyllä minäkin harmistuisin jos meidän perheen rahat kulutettaisiin jonkun työkaverin ruokiin.

Toivottavasti ap maksaa asiaankuuluvat verot. Luontoisetuhan tuo on.

Vai onko niin, että tietoturvasta ollaan sairaalloisen tarkkoja, kun on niin salaisia (hehe) juttuja, mutta veroasiat voi mennä vähän sinne päin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista tärkeilyä jengillä noiden yritysjohdon ja poliisiasioiden kanssa.

Vierailija
244/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa ap kertoi, että vaimo ei ollut lukenut sähköpostia. Miksi taas sama aloitus?

Vierailija
245/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP laitoit tämän keskustelun uudestaan? Johan se puitiin aiemmin joskus tammikuussa. Silloin kerroit jutelleesi työkaverin kanssa ja vakuutuit, ettei kyse ollut sähköpostien lukemisesta vaan miehen värittyneistä kertomuksista, joka oli saanut vaimon raivostumaan.

Koska tämä on hyvä provo. Sisältää paljon hyviä elementtejä. Alapää/mustasukkaisuus/seksijutut kiinnostaa kaikkia. "Kansainvälisistä pörssiyhtiöistä", "amerikkalaisen yrityksen filiaaleista" ja muista on monen hienoa pölistä. Kuinka heillä käytetään englantia ja tietoturva on tärkeä. Ja ylin johto, se on kovisjengiä. Joo ja veroasiat moni huomasi myös hienosti.

Minusta yksi parhaista provoista tämä. Jokaiselle jotakin. Tarpeeksi yliampuva ollakseen keskustelua herättävä, mutta ei niin, että kaikki ymmärtävät tämän olevan provo.

Vierailija
246/275 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voi luoja teitä tenavat! Ilmoita siitä pomolle? Haloo! Jos puoliso on laittanut sinulle asiasta viesti, että heidän perheellään ei ole varaa maksaa sinun ruokailujasi, niin DINGDINGDING! älä ala siinä syyttömäksi heittäytyä. Vai pidätkö sinulle suoduista eduista kiinni? Mies on halunut olla rehellinen kotona ja siitä ei pidä häntä moittia. Avoimesti asiat puhutaankin/näytetään. Jos puolison mielestä viestittely on asiatonta miten tahansa, sinä kunnioitat häntä ja lopetat aikaisemmat toimintasi, suomeksi muuta toimintatapojasi. Kyse on toisen ihmisen perheestä ja suhteesta, ei sinun. Sinä varmasti löydät uuden lounaidenmaksajan muualtakin. Ja te muut kun heitätte bensaa liekkeihin... VALOJA PÄÄLLE NYT!

Vierailija
247/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moro :DDDD

Ei ole munkaan puolisolla asiaa mun työkoneen sisältöön, kuin ei mullakaan hänen. Koska meillä on molemmilla vaitiolovelvollisuus ja sopparit allekirjotettuna työmaiden suuntaan, ja työkoneet kaikkine slackeineen ja chateineen ja sähköposteineen on työn tekemistä varten.

Jos sieltä koneelta jotain hermostumisen aihetta löytyy, eiköhän sitä löydy muualtakin, muistakin puolison laitteista. Niistä henkilökohtasistakin. JOS ON AIHETTA HERMOSTUMISEEN :D

Eukko on tehny ihan pikkusen väärin mennessään sörkkiin sitä työnantajan omaisuutta, ilmeisesti ymmärtämättä kuinka kuseen sen puolisonsa onnistuu mustasukkasuudellaan saamaan. Pienet sille ja toivottavasti auttaa puolisoaan CV:n ja työhakemusten kanssa (joo en jaksa lukee onko tähän tilanteeseen tullu ketjun aikana joku ratkasu, en kestä kuin valopäitä tääl on kommentoimassa).

Mitä lounaiden osteluun tulee, kyllä, mäkin pyydän työkaveriani tuomaan mulle kaupasta joskus lounastarvikkeet jos ei mennä ulos syömään. Ja meillä mennään, usein yhdessä ulos syömään. Jokainen maksaa sillon ite, mutta mikäli kaveri maksaa kaupassa mun ostokset, on esim. Pivo, MobilePay ja vanha kunnon tilisiirto jolla saan maksettua työkaverille mun ostokseni takasin jos ei käteistä ole päällä. Harvemmin tänä päivänä on. Että niin julmaa lounaiden maksattelua, veikkaan että tämä on käytäntö ap:llakin jos ei firman kortti oo vinkunu (kyllä, firmojen kortit ja edustustilit on todellisia eikä mitään uskon asioita).

Valoja tauluun ny taas jengi :DDD

Vierailija
248/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään pitäisi jos harvasepäivä mies ostelisi jollekin hupakolle salaatteja (helposti 6-8e salaatti..) osta itse ruokasi.

Mistä päättelet, ettei aloittaja itse maksanut salaattiaan sen saatuaan?

Vierailija
249/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..

Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..

Ap

No osteleeko työkaverisi sinulle lounaita ja jos ostaa niin miksi?

Ostaa firman kortilla koska minä yleensä jään toimistolle tekemään töitä.

Ap

Mikä firma maksaa lounaat työntekijöillensä.  Höh.  Perheellisen rahoja kulutat, kyllä minäkin harmistuisin jos meidän perheen rahat kulutettaisiin jonkun työkaverin ruokiin.

Toivottavasti ap maksaa asiaankuuluvat verot. Luontoisetuhan tuo on.

Vai onko niin, että tietoturvasta ollaan sairaalloisen tarkkoja, kun on niin salaisia (hehe) juttuja, mutta veroasiat voi mennä vähän sinne päin?

Totta kai maksaa. Ateriaetu on työnantajan myöntämä etu, joten tietenkin työnantaja huolehtii veroista niin kuin muustakin palkkatulosta!

Luontoisetu lasketaan palkkaan, josta pidätetään ennakonpidätys. Verot vähennetään rahapalkasta (siis palkasta ilman luontoisetua).

Vierailija
250/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työsähköpostiin lupauksen työkaverin vaimolta. Ottaa nyyttejä myöten poskeen ja saan kuulemma pesääkin tällä viikolla! Mahtawaaaaa!

Vierailija
251/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mustasukkaista vaimoa. Ehkä hän ei juurikaan saa miehensä huomiota kotona. Antaisin miehen ja vaimonsa hoitaa asian keskenään. AP kuulostaa hieman itsekkäältä ja omahyväiseltä.

Minulla oli joskus sellainen tapaus jossa työkaverin vaimo tuli kovistelemaan minua työpaikalla koska joku hänen ystävänsä oli nähnyt meidät yhdessä kahvilassa. Ymmärsin heti työkaverin vaimoa. Tosi nöyryyttävää jos joku kaveri näkee sun miehesi kahvilla vieraan naisen kanssa. Annoin työkaverin vaimon antaa tulla täyslastillinen ja sitten vastasin että minulla on oma mies ja omat jutut ja että joskus voi olla että käydään yhdessä kahvilla hänen miehensä kanssa mutta jutut ovat hyvin yleismaailmallisia ja että ei mulla ole mitään kiinnostusta hänen mieheensä ja olen pahoillani että tilanne meni näin pitkälle. Vaimo rauhoittui eikä meillä sen jälkeen ole ollut mitään skismaa eikä työkaverin kanssa mennyt välit. Mutta mun työpaikalla oli myös naisia joilla niin heikko itsetunto että piti yrittää joka ikistä kaksilahkeista työpaikalla ja joskus ne jutut menivät tosi pitkälle. Esim. mun äitiyslomasijainen pokasi firman kakkosjohtajan työpaikalta vaikka mies oli naimisissa. Mies eros ja jätti myös pienet lapsensa. ¨åitiyslomasijainen sai kenkää ja jouduttiin hankkimaan uusi sijainen. Niin että ymmärrän sitä vaimoa ja jos se kahvittelu-lounaskaveri on fiksu niin yrittää hoitaa asian fiksusti. Ap ei tunnu kovin fiksulta vaan jostakin syystä kostonhimoiselta...

Vihdoinkin järkevä kommentti! Asiat voisi tosiaan hoitaa fiksusti eikä vauhkoontua heti. Toisen asemaan asettuminen ja kuunteleminen auttaa kummasti. Ihmisiä me kaikki ollaan kuitenkin.

Vierailija
252/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa. Mulla on miespuolinen työkaveri, jonka kanssa käyn ULKONA syömässä jokaIKINEN päivä, kun olemme samaan aikaan toimistolla. Ihan kahdestaan lähdetään. Usein pyydetään kyllä muita mukaan, mutta harvoin haluavat, eivät viitsi/raaski lähteä ulos, kun alakerrassa on ihan OK firman ruokala.

Syy, miksi lähdemme ulos: kumpikin on aika tarkka siitä, mitä syö, eri syistä. Haluamme breikin ja kävellä vähän ulkona, kun usein työpäivät ja koneella nyhrääminen menee pitkäksi.

Kumpikin maksaa pääsääntöisesti itse, mutta jos jostain syystä ei ole käteistä ja korttikin unohtunut, toinen maksaa. Yleensä muistetaan maksaa heti velat, mutta suoraan sanottuna en ole varma, kumman piikkiin ehkä mennyt viimeksi.

Saman kaverin kanssa on sattunut myös työmatkoja ihan ulkomaille asti ja hihaa, yövytty samassa hotellissa! On taidettu kallistaa kuppiakin.

Ja nyt mammat: kaveri on mua 15 vuotta nuorempi, eli hänelle löytyy varmasti parempaa sänkyseuraa kuin minä. Siksi ei sitten varmaan olekaan kummallekaan tullut muu mieleen - muutenhan peuhattaisiin tietysti kaikki lounaat.

Ja arvatkaas: koko firma tietää tästä! Kaikki näkee, että taas ne lähtee.

Vierailija
253/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtänyt naisia jotka ovat enemmän kuin työ itsessään sallii ukkomies työkavereiden kans tekemisissä. Mullakin on mies(-ukkomies) tyäkavereita, en oo heidän kans muussa yhteydenpidossa kuin töiden kautta.

En vonkaa kahville, enkä kerjää kyytiä. Oot mielestäni hieman liiankin aktiivimallin kannattaja.

Vierailija
254/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset on niin kovia tekemään draamaa kaikesta, hoh hoijaa..

Vierailija
255/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikki päättelee, että miehen vaimo on lukenut työsähköpostit? Voihan mies olla kertonut noista vaimolleen? Esim, jos miestä itseäänkin jo ärsyttää hakea ap:lle salaatteja ja seuraan tuppautuminen. Mies on ihan hyvin voinut itse näistä kertoa. Nyt ap menossa jo esimiehelle puhumaan ja hankkimaan potkuja työkaverilleen..

Aloitusviestistä poimittua:

"Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!"

... varmaan tästä.

Osasin lukea sen, kiitos vain. Mutta onko tämä työkaveri myöntänyt, että vaimonsa luki todella ne viestit vai onko se vain ap:n arvailua? Voihan se mies olla itse kertonut noista vaimolleen ilman, että vaimo on koko viestiketjua lukenut.

Vierailija
256/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua niinkään kiinnosta onko vaimo tai aviomiehensä toiminut väärin tässä kun työsähköposti on päätynyt ulkopuolisen silmiin. Enemmänkin mietin sitä että onko ap:llä tosiaan jotain vispilänkauppaa miehen kanssa vai ei ? Pitääkö lounaskutsut lähettää työsähköpostin kautta, eivätkö nämä ihmiset siis työskentele samassa talossa fyysisesti ? Tiesitte kai että työantaja voi lukea kaikki viestinne myös?

Lähtisin liikkeelle nyt siitä että sinä tosiaan vetäydyt nyt kokonaan tämän miehen läheltä muissa kuin työasioissa, lounaat voit syödä muiden naisten kanssa varmaankin? Turha se on ketään tahallaan ärsyttää. Vai onko mies kuitenkin sinulle jostain syystä merkityksellisempi kuin työkaveri kun tunnut kimpaantuvan tuosta asiasta itsekin aikalailla? 

Ei voi tietää mitä kotona on meneillään, eikä siihen kannata sen kummemmn puuttua. Voihan olla vaikka että mies harrastaa liiton ulkopuolisia suhteita ja siksi vaimo on varpaillaan,  etkä sinä niistä tietenkään mitään tiedä. 

Työ työnä, muut asiat siviilissä.

Vierailija
257/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin mustasukkaisia naisia oikeasti olemassa?

Minun mieheni on jakanut työhuoneen yhden naisen kanssa yli vuoden. Niillä on siis kahdestaan yksi huone, ei isompi avokonttori. Mieheni on naisvaltaisella työpaikalla ja syö joka päivää lounaansa naislauman keskellä.

Ja miettikää, se jopa käy sellaisissa treeneissä joissa käy naisia joita en tunne! Ne naiset on olleet niiden treeniporukan saunaillassakin!

Vierailija
258/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saattaa käydä jos varattuja miehiä kahville pyytelee ja lounaskaveriksi. Ei pidä sotkea työ ja yksityiselämää. Teit virheen ja otappa nyt opiksesi. Pyydä anteeksi työkaverin vaimolta ja silleen.

Vierailija
259/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se selvisi mikä se uhkaus oli?? Luin sivulle kahdeksan asti, eikä siihen mennessä ole selvinnyt. Kannattaako tämä kahlata loppuun?

Vierailija
260/275 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman tyhmä vaimo, ei voi muuta sanoa. Mies päättäköön itse rahoistaan, tosin kai maksat lounaasi itse ja bensasta osan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä