Sain työsähköpostiin uhkauksen työkaverin vaimolta!
Olen siis työkaverin kanssa löhetellyt työhön liittyvissä asioissa viestiä ja välillä toki jotakin ”käydäänkö lounaalla klo xx” tai samalla kun käyt hakemassa itsellesi tuotko mullekkin salaatin tms..
Nyt vaimo tosiaan avautui mulle että mun pitää lopettaa hänen miehensä pyytely kahville ja ettei heillä ole varaa kustantaa lounaita työkavereille.
Lisäksi enää on kuulemma turha odottaa kyytiä hänen mieheltään plavereihin yms..
Muija on siis lukenut koko miehensä ja mun välisen sähköposti ketjun ja kehtaa vielä lähettää mulle tuollaista!
Miten pitäisi ottaa puheeksi työkaverin kanssa? Naiselle en ajatellut vastata mitään..
Kommentit (275)
Mä en kyllä menis kantelemaan esimiehelle. Vaimolle vastaisin sen verran että kertoisin millaiseen rikokseen hän on syyllistynyt ja lisäisin että mikäli päätät antaa asian firman tietoturvalle käsittelyyn niin hänen ukkonsa kannattaa alkaa etsiä uutta duunipaikkaa tai vastaavasti patalaiska himaluuta voi mennä töihin ja alkaa vuorostaan elättää perhettä.
Työkaverille kertoisin molemmista viesteistä ja lisäisin että Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..
Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..
Ap
Eli luulit voivasi turvallisesti vokotella varattua miestä työpaikan luomassa "turvaverkossa". Törkimys!
Vokotella? Mitä helv?
Ymmärrätkö että teen miehen kanssa töitä! Siis TÖITÄ, välillä teemme jopa 10 tuntia putkeen töitä että saadaan projekti valmiiksi. Kai siinä välissä nyt voi kysyä että käydäänkö kahvilla.. kannattaa tehdä tolle sairaalle mustasukkasuudelle jotain..
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.
Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!
Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!
Ap
Älä jatka enää huonoa yritystä. Aivan varmasti vaimo tietää milloin maksetaan itse ja milloin maksaa firma.
No ei näköjään tiedä kun tuollaista minulle laittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään pitäisi jos harvasepäivä mies ostelisi jollekin hupakolle salaatteja (helposti 6-8e salaatti..) osta itse ruokasi.
Meillä on firman luottokortti käytössä ja lupa ostaa lounaat projektipäivinä.. Välillä on niin kiire että parempi että toinen hakee eväät työpaikalle ja toinen tekee töitä sinä aikana.
Ap
Ja silti pitää lähettää vielä perään viesti "tuotko mullakin samalla salaatin!" vaikka vartavasten sovittu että toinen hakee molemmille...?
Miehet saattaa kotona lipsautella naisen nimeä kun itse haluavat että nainen vähän enemmän panostaa mustasukkaisena. Useinhan se toimiikin parisuhteessa piristeenä, vaikka kyseenalaista onkin. Naiset tekevät samaa "kuule kyllä se sun veljes/meidän työpaikan Aki vaan osais tuon koneen korjata". Ehkä olet tahtomattasi ollut välikappaleena?
Tietysti työsähköpostia koskee tiukemmat salassapitopykälät, mutta se ei oikeastaan ole sinun murheesi. Sinun murheesi on, jos olet heittänyt flirttiä salaattipyyntöjen sekaan. Koska pöly ei laskeudu ennenkuin jompikumpi siivotaan kauemmas ja yleensä se on suuremman metelin nostava osapuoli. Sinuna pysyisin siis rauhassa.
Jos haluat avioliittoansa sovitella, niin yhteinen kolminkeskinen lounas jossa sinä tarjoat salaatit, olisi aika cool ele.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap voi käräyttää miestä, koska mies lähtisi firmasta pois. Ketä ap sitten vokottelisi?
Hei mee jo muualle, tai hae tosiaan lääkettä tuohon sairauteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkuutta provoon. Aloituksessa todetaan, ettei heillä ole varaa tarjota salaatteja ja nyt onkin firman kortti käytössä. 0/5.
Niin? Miehen vaimo ilmeisesti luulee kirjoitusten perusteella että mies maksaa lounaat omistaan!
Jos mies laittaa minulle että hakee ruokaa niin minä vastaan että ruo mulle salaatti, ei mun tarvitse erikseen sille kirjoittaa että maksa firman kortilla kun se on molemmille itsestään selvää!
Ap
Älä jatka enää huonoa yritystä. Aivan varmasti vaimo tietää milloin maksetaan itse ja milloin maksaa firma.
Siis mitä???
Ei mulla ole aavistustakaan milloin työmatkalla illallisen miehelle on tarjonnut asiakas tai on mennyt projektin piikkiin ja milloin on kustantanut itse.
Ei me käydä aterian tarkkuudella läpi toistemme asioita. Varsinkaan työasioita.
Mun mielestä aivan uskottavaa että nainen luulee miehen kustantavan. Uskottavampaa kuin se, että saa firman piikkiin hakea lounasta harva se päivä.
Olis ollut uskottavampaa jos ap olis sanonut että hän tietenkin maksaa salaatin miehelle vaikka mies sen ottaakin mukaan samalla kun hakee itselleen lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään pitäisi jos harvasepäivä mies ostelisi jollekin hupakolle salaatteja (helposti 6-8e salaatti..) osta itse ruokasi.
Meillä on firman luottokortti käytössä ja lupa ostaa lounaat projektipäivinä.. Välillä on niin kiire että parempi että toinen hakee eväät työpaikalle ja toinen tekee töitä sinä aikana.
Ap
Ja silti pitää lähettää vielä perään viesti "tuotko mullakin samalla salaatin!" vaikka vartavasten sovittu että toinen hakee molemmille...?
Tuo oli joku yksittäinen viesti viime vuodelta! En edes muista, ilemisesti mies on laittanut mulle että lähtee käymään jossain lounaalla tms. En muista!
Mitään vokottelua tai ihmeellistä meidän viesteissä ei ole, sähköpostiin on pääsy myös esimiehellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap voi käräyttää miestä, koska mies lähtisi firmasta pois. Ketä ap sitten vokottelisi?
Käräytä mies ja odota että vaihtaa työpaikkaa/saa potkut. Miksi et tee niin? Miehen työsähköposti on miehen vastuulla. Ap:n kaltaiset tyypit on joka työpaikalla hyvin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä???
Ei mulla ole aavistustakaan milloin työmatkalla illallisen miehelle on tarjonnut asiakas tai on mennyt projektin piikkiin ja milloin on kustantanut itse.
Mun mielestä aivan uskottavaa että nainen luulee miehen kustantavan. Uskottavampaa kuin se, että saa firman piikkiin hakea lounasta harva se päivä.
Olis ollut uskottavampaa jos ap olis sanonut että hän tietenkin maksaa salaatin miehelle vaikka mies sen ottaakin mukaan samalla kun hakee itselleen lounasta.
En ole kyllä sanonut että saa hakea lounasta harva se päivä. Todella harvoin käydään lounaalla/ haetaan. Yleensä käyn kotona syömässä.
Ap
höpöhöpö kenellä muka on niin tyhmä mies että päivästä toiseen maksaa muiden lounaat. Voi että on taas urpoa jengiä.
Siis mitä hel.vettiä? Ostatat ja tarjoilutat lounassalaattisi jollain miehellä, ja nyt valitat siitä että hänen vaimoansa ärsyttää? Huhhuh. Ei kyllä sullakaan paljon päässä liiku. Ei kyllä sillä miehelläkään.
M40
No en kyllä kertoisi pomolle ( jollei riskinä että saat ite kenkää). Ehkä puhuisin vaan työkaverin kans ja sanoisin että asia kuntoon kotona nyt: Seuraavasta viestistä tieto pomolle ja joka muulle taholle. Antaisin miehen eka siistiä ite sotkujaan. Jos kerran on läheinen kollega niin etkai sä sille potkuja halua..? Vaikka vaimo olisikin vähän seko..
Vierailija kirjoitti:
Juttelen ensin miehen kanssa mutta mun on varmaan pakko kertoa asiasta esimiehelle.. onneksi vasta pääsiäisen jälkeen..
Mies on yleensä jämti työasioissa ja tekee kaikki huolellisesti, en tajua miten näin on päässyt käymään..
Ap
No, minä en kertoisi mihinkään jos kyseessä on hyvä työkaveri, tietty jos ei ole niin sitten tottakai kertoisin. Poistaisin koko viestin ja olisin miettimättä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräytä mies ja odota että vaihtaa työpaikkaa/saa potkut. Miksi et tee niin? Miehen työsähköposti on miehen vastuulla. Ap:n kaltaiset tyypit on joka työpaikalla hyvin tiedossa.
Sanoin jo että minun on pakko kertoa esimiehelle tästä.
Kerro nyt ihmeessä minkäkaltainen olen?
Tosiaan sähköposti on miehen vastuulla. Toivottavasti ymmärtää tehdä rikosilmoituksen akastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä???
En ole kyllä sanonut että saa hakea lounasta harva se päivä. Todella harvoin käydään lounaalla/ haetaan. Yleensä käyn kotona syömässä.
Ap
Ok, Tosta sai sen käsityksen, koska sanoit vaimon lukeneen "koko teidän välisen sähköpostiketjun". En tajunnut että jatkatta viikosta toiseen samaa ketjua, välissä työasiaa ja välissä lounaskutsuja. Erikoinen väline muutenkin sopia lounaasta tai salaatinhakureissusta lähettämällä sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä kertoisi pomolle ( jollei riskinä että saat ite kenkää). Ehkä puhuisin vaan työkaverin kans ja sanoisin että asia kuntoon kotona nyt: Seuraavasta viestistä tieto pomolle ja joka muulle taholle. Antaisin miehen eka siistiä ite sotkujaan. Jos kerran on läheinen kollega niin etkai sä sille potkuja halua..? Vaikka vaimo olisikin vähän seko..
Kyllä sähköposti sisältää todella tärkeitä tietoja mwidön firmasta, asiakkaista, sopimuksista.
En aio ottaa riskiä että tiedän asiasta mutta en kerro mutta vaikeaa se tulee olemaan ja ahdistaakin. En voi käsittää että miehen vaino ei tiedä ettei noin saa tehdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mitä???
Ap
Ok, Tosta sai sen käsityksen, koska sanoit vaimon lukeneen "koko teidän välisen sähköpostiketjun". En tajunnut että jatkatta viikosta toiseen samaa ketjua, välissä työasiaa ja välissä lounaskutsuja. Erikoinen väline muutenkin sopia lounaasta tai salaatinhakureissusta lähettämällä sähköpostia.
Se on pikaviesti ketju, minulla on yleensä kuulokkeet päässä kun teen töitä ja mies on viereisessä huoneessa niin helpompi vaan kirjoittaa pikaviesti joka näkyy heti ruudulla, kuin huutaa huoneesta toiseen.
Ap