Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi 42-vuotiaana, mitä mieltä? Kun lapsi on 10v., äiti on 52v. Lapsen teini-ikä edessä.

Vierailija
26.03.2018 |

Huh!

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan paljon isovanhempia, jotka hoitavat lapsenlapset vauvasta aikuisuuteen. Tietenkin siinä on se helpotus, ettei olla raskaana ja synnyttää, mutta muuten sama asia kuin vähän iäkkäämmällä vanhemmalla.

Vierailija
102/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Eikä kaikki edes lapsia saa silloin kun toivovat. Itse sain lapseni nuorena. Nyt olen 40 ja molemmat lapset täysi-ikäisiä. Olin nuori ja jaksava äiti, toki sitä voi olla vanhempanakin. Itselläni oli lapsena kavereita, joilla oli iäkkäät vanhemmat. Kavereitani se hävetti, mutta nykyisin kai aika normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se luontoäiti ole tämän asian  järjestänyt niin, että jos nainen tulee vielä raskaaksi, on hän vielä sopivassa iässä äidiksi. Ei elämää voi liikaa suunnitella. Ja elämän suunnittelu, oli se sitten oma tai lapsen, on melko mahdotonta.

Oma äitini kuoli 35-vuotiaana. Olin silloin 3-vuotias. Omat lapseni sain 35- ja 40-vuotiaana. Ja vielä täällä maapallolla hyväkuntoisena tallaan, ja lapset ovat aikuisia ja lähteneet omaan elämään. Vielä ei ole tarvinnut itselle hoitoapua lapsilta anella.

Vierailija
104/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 42 - vuotiaana. Mies pari vuotta vanhempi. Hyvin on jaksettu. Terve lapsi, hyväuninen ja meillä mahdollisuus tarjota hänelle valtavasti rakkautta, paljon elämyksiä ja parasta mahdollista hoitoa. Olin kotona kunnes lapsi oli kolmevuotias. Nyt hän käy yksityistä päiväkotia, jossa räätälöinti lapsen mukaan.

Vierailija
105/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin mummoksi reilu 45 ja se vasta mahtavaa onkin! En ole itse ollut teiniäiti eikä lapsenikaan jolla hyvä ammatti, aviopuoliso ja oma asunto, asiat kunnossa. En voisi kuvitella itse enää lapsia hankkivani, ei tosiaankaan, ajatuskin huvittaa. Vaikka olenkin hyvinvoiva ja nuorekas, mutten nuori kuitenkaan. Joskus häiritsee jopa kun minua luullaan lapsenlapseni äidiksi, haluan olla mummo ihan täysillä, en todellakaan mikään mummoäiti. Johan ne harakatkin naurais ja lasten kaverit! Ihmiset luulee pysyvänsä nuorina ikuisesti mutta ei se ihan niin mene.

Vierailija
106/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus syntyi juuri ennen kuin täytin 42v. Nyt on ihana ja valoisa teini 16v:) Koko perheen ja suvun aarre, seuraava sisko on 12v vanhempi. Mutta ei tuo ikäerokaan ole haitannut, reissaavat yhdessä ja isosiskot opettavat "tavoille".

Eipä meillä ole ollut mitään ongelmaa, tarha-/koulukavereiden äideissä oli muitakin nelikymppisiä mammoja. Ikinä lapsi ei ole sanonut että ollaan liian vanhoja.

Mun vaihdevuodet oli ja meni jo 5v sitten eikä niistä ollut mitään haittaa. E ole edes mummoutunut (mummo kylläkin) Käydään kuopuksen kanssa yhdessä salilla ja pilateksessa ja pidetään fiksusti kunnosta huolta. Tyttö on myös tosi valveutunut terveellisestä ruuasta ja ravinnosta (meillä on aina syöty vain itsetehtyä hyvää ruokaa ja paljon matkustelleena on tutustunut huippuravintoloidenkin tarjontaan) eikä ainakaan toistaiseksi kiinnostunut päihteistä, viiniä saa aterialla tilkan jos haluaa - kotona.

En kyllä koe että tuo kuopus olisi mitenkään rajoittanut mun elämääni, jos on niin päivä päivältä vähemmän. Meillä porukat on tottuneet siihen että aina joku on esim työmatkalla ja toiset sitten hoitaa kodin. Hyvin olen jaksanut ja elämääkin pitäisi olla jäljellä vielä yli 35v jos mummooni tulen.

n57v

Vierailija
107/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teiniäidit ovat yleensä kretiinejä päihdeongelmaisia. Nelikymppinen ensisynnyttäjä ei ole mikään mummo, eikä viisikymppisellä vielä vaihdevuosia. Tai ehkä sun suvussa, ei minun.

Useimmat eivät sekoa vaihdevuosiinsa.

Vierailija
108/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoäidit täällä taas vääntämässä mustaa vailkoiseksi. :DD

Yläaste- ja lukioaikaisen ystäväni vanhemmat saivat hänet vanhana ja kyllähän sen selvästi näki etteivät vanhemmat enää jaksaneet mitään ylimääräistä. Isä oli muistaakseni lakkiaisten aikaan noin 70-vuotias ja äiti sitten jokusen vuoden nuorempi. Lapsena tämä kaveri oli oman kertomansa mukaan viettänyt aikansa pitkälti vanhempien sisarusten kanssa.

Vierailija
109/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelotellaan useasti turhaan noilla vaihdevuosilla. Ei ainakaan mulla ole tuntunut juuri missään.

40-vuotiaalla on edessä vielä 40-50 vuotta elinikää jäljellä. Ehtii kasvattamaan vielä keski-ikäisen jälkeläisen.

Tasavallan ykkösasnainenkin sai juuri esikoisensa ja mies täyttää pian 70.

Kyllä kaikki lapset tulevat hoidetuiksi. Sais loppuu nämä jauhamiset äitiytymisiästä, kun niin on arkipäivää nämä iäkkäämmät äidit.

Vierailija
110/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä siitä nyt pitäisi olla jos ei ole oma elämä kyseessä? Eikä kaikki mummoudu viisikymppisenä.

Ei tarvitse mummoutua, mutta jokaisella 52-vuotiaalla on vaihdevuosioireet päällä. Ne ja lapsen teini-ikä samaan aikaan ei varmasti ole kenellekään herkkua. Mutta ilmeisesti tällaista ei saisi sanoa ääneen. Aika hirveä yhdistelmä minun mielestäni.

Teini-ikä tai vaihdevuodet ei aiheuta välttämättä mitään

Vierailija
111/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 -vuotias ja minulla on 8 v ja 5 v lapset.  Olen mieleltäni edelleen kolmekymppinen enkä nyt mielestäni ulkonäöllisestikään näytä lasteni isoäidiltä. Jaksan kyllä touhuta lasten kanssa juttuja ja olen takuulla parempi äiti nyt kuin olisin ollut vaikka 10 vuotta sitten samanikäisten lasten kanssa. kukin tyyliillään, minä olen ollut 35v ja 38 v kun lapseni sain ja minulle se sopi, olkoot kuka muu mitä tahansa mieltä asiasta. 

Vierailija
112/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on niin ihmisestä kiinni, ei välttämättä iästä. Kuitenkin mulle jäänyt mieleen puistossa ne 40v äidiksi tulleet. Olivat niin ylisuojelevaisia lapsiaan kohtaan. Lapsen kanssa touhuaminen näytti myös tuntuvan paljon rankemmalta. Itse sain 30v ja 33v lapset.

Mulla oli eräs ystävä, jonka äiti oli 45v saadessaan hänet. Oli ihan lellitty. Lisäksi äiti oli ihan ulkona tyttönsä tekemisistä.

Nyt mulla teinit ja taas saa toisinaan kestää yövalvomisia.

Vierailija
113/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamiseen pparas aika on ihan ihmisestä kiinni. Ja elämäntilanteesta. Omani olen saanut nuorena, nyt olen 44, molemmat lapset täysi-ikäisiä opiskelijoita. Mulla on töiden lisäksi vapaa-aikaa ja harrastuksia, lapsiini oikein lämpimät välit, näemme usein ja teemme monenlaisia juttuja yhdessä. Mulle sopi saada tytöt nuorena, jollekkin muulle taas sopii elämään saada ne lapset vanhempana.

Vierailija
114/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan vanhempina lapsensa saaneet ovat erittäin hyviä vanhempia. Useimmilla talous kunnossa ja takana hyvä koulutus. Ongelmat kasaantuvat 'liian' nuorina lisääntymille. Ei ehkä ammatillista koulutusta, huono työmarkkinatilanne, sosiaalisektorin asiakaskunnassa yliedustettuja. Kumpi parempi? Lapsen kannalta ehdottomasti ensimmäinen.

Vierailija
115/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mielsin teininä äitini vanhaksi, vaikka hän oli saanut minut 25-vuotiaana. 70-80-luvuilla aikuisten ainakin maalla oletettiin käyttäytyvän konservatiivisesti kuin he olisivat olleet ikäänsä vanhempia. Aina joskus mieleen tulee jotain, mitä äitini sanoi tai teki ollessani teini, ja hämmästyttää tajuta, että hän oli nuorempi kuin mitä itse olen nyt. Ikä muodostuu pitkälti tavasta ajatella ja käyttäytyä. Olen nyt 50 v kahden teinin äiti, enkä kyllä koe tätä rankaksi 😃

Vierailija
116/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä lailla on vastuutonta tehdä ne lapset 20-25v kun on elämä vielä kesken. Mikäs sen parempaa syntyä tilanteessa, jossa äiti on koulut keskeyttänyt työtön yh. Mieluummin syntyisin sille 40v uransa huipulla olevalle pariskunnalle.

Miks ihmeessä lapsensa 20-25-v saanut olis automaattisesti yh työtön??

Mä olen saanut kaikki lapseni tuon ikäisenä. Mulla on kolme ammattia ja vakituinen työ. Ikää alle 35-v.

Vierailija
117/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat perintönsä ennen kuin jäävät itse eläkkeelle. Jaksavat myös hoitaa omat vanhuudenvaivaiset vanhempansa ennen kuin ovat itse samoissa vaivoissa. Siis vanhempi tyyliin 90-100 ja lapsi 70-80v.

Vierailija
118/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetön ketju. Oletko hyvä vai huono?Onko tarkoitus syyllistää joitakin,vai mitä?

Vierailija
119/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret äidit ovat usein henkisesti kykenemättömiä kasvattamaan tervepäistä lasta. Kansankielellä sanottuna he ovat vielä liian tyhmiä ja elämää kokemattomia äideiksi (vaikka Faceprofiilissa lukeekin elämmänkolu). Röökiä kiskova, verkkahousuinen "leijonakorumutsi" on pahinta mitä lapsi voi saada. Toki kaikki nuoret äidit eivät ole huonoja äitejä. Suurin osa kuitenkin. Muutenkin lasten tekeminen pitäisi olla luvanvaraista. Ihmisen täytyy todistaa kelpoisuutensa lukemattomiin asioihin, mutta vanhemmaksi pääsee vaikka minkälainen vittumarko tai körssilissu, kunhan ymmärtää olla käyttämättä ehkäisyä piripäisen panosession aikana. Jonkinlainen "vanhemmuuslupa" pitäisi ottaa käyttöön. Näin saataisiin lasten kärsimystä vähennettyä kun jokainen idiootti ei pystyisi lisääntymään. Kyse ei siis ole mistään rodunjalostuksesta, vaan paskan lapsuuden ehkäisemisestä.

Vierailija
120/120 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Mulla on ihana 58v äiti, joka ei omien sanojensa mukaan ei kadu päivääkään, että toi vielä 40 vuoden iässä mut maailmaan. Äidillä on ollu 23-vuotiaasta asti lapsia talossa ja jaksaa edelleen olla meidän menossa mukana. Äitinäiti sai mun äitin myös 40-vuotiaana ja hyvin jaksoi.

N18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän