Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lihaksia pitää kasvattaa, että jaksan pitää itseni RYHDISSÄ??

Vierailija
26.03.2018 |

Kun nostan itseni ryhtiin, normaaliin eikä yliryhtiin, niin se on jotenkin todella raskas asento minulle.. itä lihaksia tuohon pitää alkaa kehittää? Miten aloittaa ryhdikkäänä olo? Olen ollut ujo lapsena ja sen takia huono ryhti vieläkin..

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perehtykää myös neutraaliasentoihin. Pään-, olkapään- ja selän neutraaliasento on hyvän ryhdin avaintekijöitä.

Kiitos tästä! Minä olen nykyään ihan hukassa, kun esim töissä yrittää hakea sitä hyvää ryhtiä. Ei vain osaa. 

Vierailija
62/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ryhdin saa reenaamalla takaolkapäitä, selkää ja niskaa. Vatsalihasten reenaaminen vain kiristää niitä ja vetää entistä enemmän kumaraan, jos selän jättää reenaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhtiremmi on aika hyvä ratkaisu, vetää hartioita taakse.

Ryhtiremmi kyllä vetää hartioita taakse, mutta siinä ei ryhtilihakset vahvistu ollenkaan.

Itse huomasin ryhdin parantumisen, kun aloin tehdä suorin jaloin maastavetoja. Siinä on tärkeää laittaa tuki keskivartaloon ja vetää hartiat taakse.

Ryhti voi parantua, mutta ristiselkä voi tuosta pamahtaa.

Vierailija
64/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhtiremmi on aika hyvä ratkaisu, vetää hartioita taakse.

Ryhtiremmi kyllä vetää hartioita taakse, mutta siinä ei ryhtilihakset vahvistu ollenkaan.

Itse huomasin ryhdin parantumisen, kun aloin tehdä suorin jaloin maastavetoja. Siinä on tärkeää laittaa tuki keskivartaloon ja vetää hartiat taakse.

Kaiken lisäksi hartioiden taakse vetäminen ei ohjaa hyvään ryhtiin, vaan yliryhtiin, joka aiheuttaa kipuja rintakehän ja alaselän alueelle. Kun rintakehä on yliavattuna, alaselkään tulee notkoa.

Mulla ainakin tulee selkään/lapoihin ihan kamalat makkarat jos/kun vedän hartiat taakse. Oikein kunnon roikkuvat läskimakkarat ja ne oikeastaan osuu toisiinsa niin että siihen keskelle jää vähän vastaava vako mitä rintojenväliin. Ei kiva eikä kivannäköistä.

Toi on niin totta. Sitä omituista makkaraa tulee myös tuohon suurin piirtein kainaloiden kohdalle, mutta siis selän puolelle. Kiva yrittää pitää hyvää ryhtiä kun kainaloissa ja lavoissa on oikein kunnon kyttyrät ja ne todellakin näkyy vaatteiden alta. Miten tuollaiset edes voi tulla ja mikä tärkeintä, millä niistä pääsee eroon ja tietenkin nopeasti?

Vierailija
65/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perehtykää myös neutraaliasentoihin. Pään-, olkapään- ja selän neutraaliasento on hyvän ryhdin avaintekijöitä.

Kiitos tästä! Minä olen nykyään ihan hukassa, kun esim töissä yrittää hakea sitä hyvää ryhtiä. Ei vain osaa. 

En osaa minäkään. Mistä ihmiset ylipäätään oppii hyvän ryhdin ja milloin? Itselle hyvä ryhti (tai siis se minkä kuvittelen olevan hyvä ryhti) on aina ollut jotenkin todella työläs ja raskas asento eikä siinä jaksa olla hetkeä pidempään eikä se tosiaan tule luonnostaan.

Vierailija
66/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut, että kukaan olisi vielä maininnut keppijumppaa. Helppo toteuttaa lyhyenä jumppana kotona tai pihalla, ei vaadi paljon tilaa ja keppikin löytyy monelta kotoa, esim. mopinvarsi tms. Liikkeet olisi hyvä käydä ekoja kertoja ohjaajan kanssa, jotta niistä olisi enemmän hyötyä kuin haittaa. Latuyhdistykset tms. on joskus vetäneet ohjattuja keppituokioita. Ensimmäiseksi suosittelen minäkin fysioterapeuttia, jotta saat tietää mitkä ovat ne omat jumit kropassa ja täsmäohjeet niille.

Vierailija
67/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kokeilen moottorisahaa ja nosturia. Aukkojahan kehoon jää muttei sille voi mitään. Titaanilevyjä vaan väliin ja toivotaan että luutuu kokoon.

Vierailija
68/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite kokeilen moottorisahaa ja nosturia. Aukkojahan kehoon jää muttei sille voi mitään. Titaanilevyjä vaan väliin ja toivotaan että luutuu kokoon.

Ja kuolema ei pelota yhtään.

Vierailija
69/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräytä olkapäät taakse, tulee ryhti.

Vierailija
70/104 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää mutta vatsa sisään, olkapäät taakse ja pidä asento - koko päivän. Rentona seisot suorassa hyvässä tasapainossa. Siitä se ryhti tulee. Ensin unohtuu puolen tunnin kuluttua, mutta jos pidät asian mielessä, se paranee siitä itsestään. Koko ajan siis hyvä ryhti, ihan vain kotona ollessakin.

Vierailija
71/104 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soutulaitteella

Vierailija
72/104 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaisin ihan vaan salitreenin, vaikka bodypump, lihakset vahvistuu yleisesti. Aion itekkin aloittaa.

Vierailija
73/104 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii myös venytellä rintalihaksista jumit pois, jos ne on kireellä niin hartiat vetäytyy lysyyn.

Itellä teki jo kahden viikon säännöllinen jooga ihmeitä. Väittäisin että siitä oli paljon enemmän kuin lihastreenistä, vaikka salilla tuleeki käytyä nykyään ja myös se ylläpitää ryhtiä.

Vierailija
74/104 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kasvattaa vaikka selkäranka itsellesi.

Vierailija
75/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauiksia.

Vierailija
76/104 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhtihän on kokonaisuus joka vaatii koko kropan toimintaa, mutta tärkeimmät alueet ovat hartiat, selkä ja keskivartalo. Eli lihasvoiman kannalta hartijoille ja käsiin pystypunnerrus ja penkkipunnerrus, selkään ylätalja ja esim. kulmasoutu käsipainolla. Sitten tietysti vatsalihakset ja etenkin syvät vatsalihakset. Eli lankku on todella hyvä liike keskivartalon hallintaan ja sitähän voi muutella kylkilankkuun, selkälankkuun ja kädet suorina jolloin tulee rasitusta myös hartijoille.

Millainen ıđıooțțı kirjoittaa HARTIJOILLE 🤣🤣🤣

Vierailija
77/104 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan vain kunhan muistaisin olla ryhdissä, niin se jää päälle? Mahani röllöttää koko ajan, mietin onko minulla vatsalihaksia ollenkaan.. Niitähän tuohon tarvii ja kehittyykö ne itsekseen jos oikaisen itseni? Tyhmiä kysymyksiä, mutta ihmisillä on tietynlainen suhtautuminen minuun, kun olen lysyssä, heti muuttuu kun oikaisen itseni.

Ei. Ensin sinun pitää venytellä itseäsi ja paljon. Silloin omat lihaksesi eivät vedä sinua takaisin alkuasentoon. Kun katsot vaikka puhelinta tai tablettia kotona, niin makaa mahallasi, pää koholla. Nyt olet asennossa, jossa selkä taipuu taaksepäin. Sen sijaan, että olet etukumarassa.

Kun kävelet matki tanssijoiden kävelyä. Aloita aina työntämällä olkapäätä taakse. Voit hankkia vaikka takin, joka on harteista kireä. Tämä pakottaa sinun vetämään hartioita taaksepäin. Mahasi töllöttää, koska annat haltijoiden tippua alas. Keskity lähinnä niihin ja niiden takana pitämiseen.

Vierailija
78/104 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita makaamalla sängyssä ja vetämällä napaa kohti selkärankaa.

Kun se sujuu, niin nostelet jalkoja vuorotellen pitämällä vatsan seutu tiukkana.

Aloita tanssin harrastaminen. Vaikka aikuisbaletti.

Vierailija
79/104 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengillä kävely aktivoi myös syviä vatsalihaksia.

Vierailija
80/104 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa minäkään. Mistä ihmiset ylipäätään oppii hyvän ryhdin ja milloin? Itselle hyvä ryhti (tai siis se minkä kuvittelen olevan hyvä ryhti) on aina ollut jotenkin todella työläs ja raskas asento eikä siinä jaksa olla hetkeä pidempään eikä se tosiaan tule luonnostaan.

Balettia tanssimalla esimerkiksi. Se ei ole raskas mitenkään. Koska se ei olen vain asento vaan myös asenne. Jos haluat piiloutua maailmalta et voi koskaan saada hyvää ryhtiä. Silloin ihminen käpertyy itseensä. On oikeasti osattava olla rintakehä auki. Jos se on aluksi vaikeaa, niin kannattaa pukeutua mahdollisimman peittävällä kaula-aukolla, jottei tule ole, että tyrkyttää itseään ja rintojaan.

Sen lisäksi ei pidä katsoa jalkojaan kun kävelee, vaan kunnolla eteenpäin. Ja noita älylaitteita ei aina pidä katsoa istuvalteen vaan mahallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan