Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lihaksia pitää kasvattaa, että jaksan pitää itseni RYHDISSÄ??

Vierailija
26.03.2018 |

Kun nostan itseni ryhtiin, normaaliin eikä yliryhtiin, niin se on jotenkin todella raskas asento minulle.. itä lihaksia tuohon pitää alkaa kehittää? Miten aloittaa ryhdikkäänä olo? Olen ollut ujo lapsena ja sen takia huono ryhti vieläkin..

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös huono ryhti ja olen tajunnut että nimenomaan syvät vatsalihakset ovat surkeassa kunnossa. Niiden herättely on vaikeaa, kun tuntuu että kompensoin yliaktiivisilla lonkankoukistajilla tai sitten pinnallisilla vatsalihaksilla. Mutta työ on aloitettu! Se myös auttanee vatsan pömpöttämiseen.

Vierailija
102/104 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihaksikas, minulla on hyvä ryhti ja olen kova panemaan, toivottavasti tämä vastaus auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67 v nainen. Huomasin viime talvena, että "röhnötin" jotenkin itseni päällä, olin löysä. Lonkkakivut aiheuttivat sen että kävelin "lönkyttäen". No, toukokuussa aloitin taas pyöräilyn, ajan pyörällä kaikki matkat, luovuin autosta. Päivässä usein 10-18 km, ihan hyötyajoa.

Nyt ei ole lonkkakipuja, ei lönkyttävää kävelyä, seison suorassa, ryhti suora. Kaikki taitaa tosiaan olla kiinni noista alavartalon lihaksista. Nyt en aio enää luopua niistä vaan ostan talveksi kuntopyörän. Nuorempana lihakset pysyivät koossa talvisinkin vaikka liikunta väheni, ei enää näköjään. Taistelen siis lihaskunnostani.

Ehdottakaa hyvää ja halpaa kuntopyörämerkkiä kaltaiselleni naiselle, joka ei halua hifistellä ja tykkää ajaa kolmivaihteisella naistenpyörällä.

Vierailija
104/104 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän väliin koen tarpeelliseksi korjata yhden virhekuvitelman, jota minulle tungettiin, ja jota yritinkin noudattaa vuosia. Eli hartiat taakse. Tämä johti hirveisiin yläaselkäkipuihin, mutta purin hammasta ja pidin hartiat takana. Hartiat takana ja silti kaula etukenossa.

Sitten luin yhden artikkelin, ja koko homma korjaantui. Eli hyvä ryhti on se, että seisot paino tasaisesti molemmilla jaloilla, rentona. Ja sitten alat venyttää itseäsi kohti kattoa. Kuvittelet, että keskelläsi on nuora, joka venyttää sinua. Paina jalkoja lattiaa kohti ja kurota päälakea kattoa kohti. Keskity saamaan pituutta sääristä, reisistä, vatsasta, rinnasta, kaulasta. Kaikkialta. Jos teet sen oikein, vatsalihaksetkin aktivoituvat.

Tämän kun muistan nykyään, niin ryhti on parantunut. Vaatiihan se treenausta kyllä, mutta oikea asento = oikea ryhti on myös tärkeä. Eli ei pelkkä hartiat taakse.

Tämä! Itsellä on notkoselkä ja lapsesta asti minulle on hoettu tuota hartiat taakse, selkä suoraksi. Ajattelin ryhdin vain ikäväksi sosiaaliseksi normiksi.

Itsellä uinti antoi sen verran voimaa ylävartalon lihaksiin, että jotenkin rupesin sisäistämään että ryhti tulee koko vartalosta, ja että hyvä ryhti auttaa ihan hengittämisessä. Kun oivallus on syntynyt, olen yrittänyt muistaa sen etenkin kävellessä. Kaikenlainen ylävartaloliikunta antaa sitten voimaa oivalluksen parempaan toteuttamiseen. Ryhti lisää omaa hyvinvointia eikä ole muita ihmisiä varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän