Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lihaksia pitää kasvattaa, että jaksan pitää itseni RYHDISSÄ??

Vierailija
26.03.2018 |

Kun nostan itseni ryhtiin, normaaliin eikä yliryhtiin, niin se on jotenkin todella raskas asento minulle.. itä lihaksia tuohon pitää alkaa kehittää? Miten aloittaa ryhdikkäänä olo? Olen ollut ujo lapsena ja sen takia huono ryhti vieläkin..

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvät vatsalihakset - pilates auttaa.

Mutta ennen sitä: sinulla on rangassa ja lihaskalvoissa ja lihaksissa lukkoja, virheasentoja ja jumeja, jotka pitää avata ja korjata.

Onko sinulla matkapahoinvointia, huimausta tai paha korkeanpaikankammo?

Vierailija
2/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Olen myös kova palelemaan, joten senkin takia asentoni on usein sellainen kumara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huimausta ja korkeanpaikankammo! Miten nuo jumit avataan? 

Vierailija
4/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähtee ihan siitä että oikaisee itsensä. Toisekseen mene peilin eteen, roikkuuko leuka? Asento korjataan tieten useasti päivässä.

Vierailija
5/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan vain kunhan muistaisin olla ryhdissä, niin se jää päälle? Mahani röllöttää koko ajan, mietin onko minulla vatsalihaksia ollenkaan.. Niitähän tuohon tarvii ja kehittyykö ne itsekseen jos oikaisen itseni? Tyhmiä kysymyksiä, mutta ihmisillä on tietynlainen suhtautuminen minuun, kun olen lysyssä, heti muuttuu kun oikaisen itseni.

Vierailija
6/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Tapani Rahko ja hyvänlaatuinen asentohuimaus. Tasapainosi ei toimi ja siksi kroppasi pakottuu kireäksi. Kun korvien sora laitetaan paikalleen, ryhti oikenee.

Vierailija
7/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan vain kunhan muistaisin olla ryhdissä, niin se jää päälle? Mahani röllöttää koko ajan, mietin onko minulla vatsalihaksia ollenkaan.. Niitähän tuohon tarvii ja kehittyykö ne itsekseen jos oikaisen itseni? Tyhmiä kysymyksiä, mutta ihmisillä on tietynlainen suhtautuminen minuun, kun olen lysyssä, heti muuttuu kun oikaisen itseni.

Ei onnistu noin. Vatsalihasten kehittäminen (ei pelkästään syvien) on tärkeää. Sen lisäksi yläselän ja hartioiden huono lihaskunto ohjaa väärään asentoon, samoin lantion alueen lihasten heikkous (lonkankiertäjät, pakaralihas jne). Tuo pilates on oikein hyvä laji. Suosittelen myös fysioterapiakäyntejä.

Terv. koko aikuisen elämänsä ryhtiongelmien parissa paininut

Vierailija
8/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vedät syvään henkeä jännittämättä vatsaa, pullistuuko vatsasi? Tunnetko saavasi keuhkot todella täyteen?

Vierailija
9/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vedät syvään henkeä jännittämättä vatsaa, pullistuuko vatsasi? Tunnetko saavasi keuhkot todella täyteen?

Kyllähän se mahakin vähän pullistuu.. :/

Pitää lähteä töihin, tsekkaan vastaukset iltapäivällä! Kiitos paljon nyt jo!

Vierailija
10/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ryhti ei kyllä "jää päälle" vaikka olen jo vuosia tietoisesti yrittänyt pitää itseäni ryhdissä. Eli lysähdän heti jos unohdan ryhtini.

Olen myös ollut ujo ja epävarma ja aina hävennyt pituuttani.

Vierailija
11/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnekin vaikuttaa ryhtiin, itsevarmuus näkyy nimenomaan ryhdissä. Jos pyytelee anteeksi olemassaoloaan tekee sen koko olemuksellaan.

Vierailija
12/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen huoltanut itseäni (jäsenkorjaaja, pilates, kiropraktikko, hyvä hieroja, asentohuimausmanööverit tms.), hyvä ryhti asettuu itsekseen. Kun kroppa ja ranka on jumissa, oikean ryhdin pitäminen ei kyllä luonnistu, vaikka muistuttaisi itseään kuinka.

Vierailija
13/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtiremmi on aika hyvä ratkaisu, vetää hartioita taakse.

Minulla on työtuoli aina "heittoistuin" -asennossa, eli etuosa jyrkästi alaspäin, jolloin ainakin ylemmän vatsalihakset tekevät työtä.

Minulla on kotona 20 kg kahvakuula , ja kun sitä nostelee, jää aika rehtiin asentoon.

Vedä aina kun seisot, hartioita taakse, työnnä lannetta vähän eteen ja pidä vatsa nipistettynä.

Hanki puukengät tai kengät joissa on vähän korkoa, silloin on pakko seistä suorana.

Lysyssä kulkeva ihminen, varsinkin mies ei näytä kivalta.

Vierailija
14/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnekin vaikuttaa ryhtiin, itsevarmuus näkyy nimenomaan ryhdissä. Jos pyytelee anteeksi olemassaoloaan tekee sen koko olemuksellaan.

Öh, ei kyllä vaikuta. Mulla vaikuttaa ryhtiin ihan synnynnäiset rankaan liittyvät jutut.

Vierailija
15/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, pilates, kahvakuula ovat hyviä lajeja ryhtilihasten etsimiseen, ratsastus ryhdikkään asennon ylläpitoon

Vierailija
16/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtihän on kokonaisuus joka vaatii koko kropan toimintaa, mutta tärkeimmät alueet ovat hartiat, selkä ja keskivartalo. Eli lihasvoiman kannalta hartijoille ja käsiin pystypunnerrus ja penkkipunnerrus, selkään ylätalja ja esim. kulmasoutu käsipainolla. Sitten tietysti vatsalihakset ja etenkin syvät vatsalihakset. Eli lankku on todella hyvä liike keskivartalon hallintaan ja sitähän voi muutella kylkilankkuun, selkälankkuun ja kädet suorina jolloin tulee rasitusta myös hartijoille.

Vierailija
17/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstariniskan ojennus, lapapunnerrus, lantion tiltti, lonkan ulkokirto, lapaluiden lähennys..

Sport lehti10/2017

Vierailija
18/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhtiremmi kyllä vetää hartioita taakse, mutta siinä ei ryhtilihakset vahvistu ollenkaan.

Itse huomasin ryhdin parantumisen, kun aloin tehdä suorin jaloin maastavetoja. Siinä on tärkeää laittaa tuki keskivartaloon ja vetää hartiat taakse.

Vierailija
19/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhtiremmi kyllä vetää hartioita taakse, mutta siinä ei ryhtilihakset vahvistu ollenkaan.

Itse huomasin ryhdin parantumisen, kun aloin tehdä suorin jaloin maastavetoja. Siinä on tärkeää laittaa tuki keskivartaloon ja vetää hartiat taakse.

Kaiken lisäksi hartioiden taakse vetäminen ei ohjaa hyvään ryhtiin, vaan yliryhtiin, joka aiheuttaa kipuja rintakehän ja alaselän alueelle. Kun rintakehä on yliavattuna, alaselkään tulee notkoa.

Vierailija
20/104 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat perusliikunnan, lisäät sitä pikkuhiljaa, kunnes kuntosi kohenee vähintään tyydyttävälle tasolle. Sen jälkeen aloitat intensiiviset intervalliharjoitukset "hyvällä ryhdillä" esimerkiks stepperi- ja crosstrainer hybridilaitteella aluks kerran viikossa, sitten kaks kertaa viikossa, ja lopuks jopa kolme kertaa viikossa.

Muutama kuukausi ja ällistyt miten ryhtisi ja lihaksistosi rupeaa pelittämään, koska "kuntoutus" ja rasitus kohdistuu näin koko kehoon. Äärimmäisen tärkeää on lihaksiston hyvä lämmittely ja venyttely ennen harjoitusta ja sen jälkeen, lisäks on syytä harrastaa kävelyä, sauvakävelyä ja/tai lenkkeilyä ihan oman mieltymyksen mukaan. Thats it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä