Liian kovat kriteerit?
On selvää että jokainen saa haluta mieleisensä kumppanin. Monen ongelmaksi kuitenkin koituu se, että juuri ”oikeaa” ei löydykään. Rehellisesti: arvotatko itsesi liian korkealle? Kelpaako samantasoisesti koulutettu, samaa ikäluokkaa oleva ja myös ulkoisesti itsesi tasoinen pari?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan ehdottomasti raportointia suoraan ongelman ytimestä 😁
Voisitteko pohtia kanssani hyviä taktiikoita, joilla saada näiden toistuvasti ilman oman tasoista pimppiä jääneiden todelliset ajatukset selville? Toisaalta, uskon että voin lähestyä kohdetta tämän huomaamatta ja tarkkailla hyvinkin läheltä (tyyliin vieressä istuen) kohteen minua huomaamatta (olenhan tavallinen, ylipainoinen, silmälasipäinen nainen).
Minä voin tulla mukaan. Olen samanlainen ja tämän lisäksi seksuaalipervertikko (bi).
Täysi paaria.
Eli lopputulos on, että ulit ja pelimiehet ovat samoilla apajilla, vaikka meitäkin riittäisi, jotka eivät pelimiehistä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yökerhoissa käy ihan tavallisiakin naisia. Ihan turha väittää, että siellä käyvät vaan tyrkyt bimbot. Havaintoja ei ehkä pysty yleistämään kaikkiin naisiin, mutta kyllä siitä jonkinlaisen mallin saa aikaiseksi.
Mutta joo, uskotaan etteivät kaikki naiset innostu pelimiehistä. Suurin osa kylläkin innostuu.
Lassukkalogiikka: Mies, josta naiset kiinnostuvat = pelimies.
=> Naiset kiinnostuvat pelimiehistä.
Ja kääntäen:
Mies, josta naiset eivät kiinnostu = beta.
=> naiset eivät kiinnostu betoista.
Näitä kun toistelee vuorotellen, niin voi keskustella vaikka yksinään.
Kauniita naisia on enemmän kuin komeita miehiä.
Koulutettuja naisia on enemmän kuin koulutettuja miehiä.
Edes nuorena ja hoiklana en saanut komeaa ja vakavaraista miestä suhteeseen mun kanssa.
Onko sen mun vika, etten ollut tarpeeksi kaunis? Vai seurausta siitä että tuollaisille miehille on liikaa tarjontaa?
Tämä on kyllä ihan paradoksaalista.
Baariin astuu nuori, kaunis, isotissinen ja hoikka nainen. Miesten päät kääntyy (ja tässä kohtaa pitää huomioida se, että kaikkien miesten päät eivät käänny, eivätkä kaikki miehet kiinnostu vaikka pitäisivätkin naistan kauniina).
Sitten alkaa jupina ja arvostelu, mittailu ja hienoinen viheltely niiden miesten taholta, jotka kiinnostuivat. Jokainen kiinnostunut mies ajattelee, että tuossa on nainen minun makuuni. Mielessä saattaa myös hyvin todennäköisesti käydä, että nainen ei ole oman tasoinen, mutta defenssiä pukkaa päälle siihen malliin, että nainen nähdään jonakin oikeutena juuri minulle. Olenhan Mies, olenhan tullut tänne lauantai-iltana vaikka olisin voinut jäädä kotiin katsomaan jääkiekkoa toinen käsi housuissa.
Ja mitä käy, kun nainen joko a) bailaa kavereidensa kanssa kenestäkään kiinnostumatta tai b) kiinnostuu siitä oikeasti oman tasoisesta miehestä? Kaikki tietää mitä siitä ajatellaan. Mutta miettikää, jos nainen tykästyisikin jonkun itseään hieman lyhyemmän, hieman ylipainoisen ei-niin-komean miehen seurasta? Paradoksaalisesti naisesta tuleekin lompakkoloinen, koska miehen oletetaan olevan rikas (sillä eihän kukaan muuten kiinnostuisi pullukasta, tavallisesta miehestä).
Ja sitten ympärillä maailma jatkaa menoaan ja kuuluisan Prisma-esimerkin mukaan lähes jokaiselle tallaajalle on löytynyt se oma rakas, jonka kanssa viettää lauantai-iltaa.
Kelpaisi mutta minä en kelpaa "samantasoisille" naisille
No tottakai naiset innostuvat pelkästään pelimiehistä, kun pelimies määritellään juuri sillä hetkellä, kun joku hänestä kiinnostuu. Tämä logiikkahan tuli todistettua viime viikon Unelmahäät-ohjelmassa, jossa kaverit määrittelivät miehen heti alfaksi, kun yksi nainen hänestä kiinnostui. Siinä vaiheessa ei enää määrittelyä haittaa yhtään esim se, että mies ei edes uskaltanut aiemmin mennä naiskassalle. Pelimies mikä pelimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa... Kaikki eivät halua parisuhdetta parisuhteen itsensä vuoksi.
Juuri näin. Useimmat ihmiset haluavat ihmisen, jota ilman eivät haluaisi elää eikä vain ihmistä, jonka kanssa voisi elää. Aleksityymikoille tämä on mahdotonta ymmärtää. Heille parisuhteet ovat kriteerilistoja ja sitä, kenelle kuuluisi minkäkinlainen ihminen.
Naisten näkee useammin kirjoittavan tällä tavoin. Ei sillä oikeinhan se on, mutta siltikin näistä tarkoin punnituista kriteereistä huolimatta naiset sen eron käytännössä aina hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Useimmat ihmiset haluavat ihmisen, jota ilman eivät haluaisi elää eikä vain ihmistä, jonka kanssa voisi elää. Aleksityymikoille tämä on mahdotonta ymmärtää. Heille parisuhteet ovat kriteerilistoja ja sitä, kenelle kuuluisi minkäkinlainen ihminen.
Naisten näkee useammin kirjoittavan tällä tavoin. Ei sillä oikeinhan se on, mutta siltikin näistä tarkoin punnituista kriteereistä huolimatta naiset sen eron käytännössä aina hakee.
Kun kyse nimenomaan ei ole kriteereistä ja ihmisen etsimisestä lista kädessä vaan ihastumisesta.
Milloin sinä olet viimeksi ihastunut?
Vierailija kirjoitti:
No tottakai naiset innostuvat pelkästään pelimiehistä, kun pelimies määritellään juuri sillä hetkellä, kun joku hänestä kiinnostuu. Tämä logiikkahan tuli todistettua viime viikon Unelmahäät-ohjelmassa, jossa kaverit määrittelivät miehen heti alfaksi, kun yksi nainen hänestä kiinnostui. Siinä vaiheessa ei enää määrittelyä haittaa yhtään esim se, että mies ei edes uskaltanut aiemmin mennä naiskassalle. Pelimies mikä pelimies.
Aivan! Ei tähän ole enää mitään lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yökerhoissa käy ihan tavallisiakin naisia. Ihan turha väittää, että siellä käyvät vaan tyrkyt bimbot. Havaintoja ei ehkä pysty yleistämään kaikkiin naisiin, mutta kyllä siitä jonkinlaisen mallin saa aikaiseksi.
Mutta joo, uskotaan etteivät kaikki naiset innostu pelimiehistä. Suurin osa kylläkin innostuu.
Täytyy kyllä todeta, etten taida tuntea yhtäkään tavallista naista, joka kävisi yökerhoissa. Siis miksi ihmeessä kävisi?
Kelpaisi. Ei vaan ole kohdalle osunut vapaata sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä tunnustaa, ettei ainakaan minulla ollut mitään kriteereitä tai edes toiveita tulevan kumppanin suhteen. Eikä minulla edes ollut pienintäkään aikomusta tai kiinnostusta etsiä kumppania. Olin täysin keskittynyt opiskeluun, uraan ja omaan elämääni. Koin seuraa vonkaavat miehet lähinnä typerinä vastuksina, joista täytyy hankkiutua mahdollisimman kauas. Sitten tapasin mieheni ja se oli menoa. Eikä kumpikaan mitään tasoja miettinyt , vaikka mies nyt sattumalta on pitkä, tumma ja komea ja itse olen enemmän vaatimattoman puolella ulkonäöllisesti. Kaipa siinä sitten luonteet ja persoonallisuudet oli merkittävämmässä osassa. Tai sitten pelkkä Animal attraction vei meidät yhteen.
Animal attraction :""D Miksi ei voi kirjoittaa ihan vain suomea?
Koska ei nyt yhtäkkiä tullut yhtä hyvin asiaa kuvaavaa sanontaa suomeksi mieleen. Ja koska mä voin.
Voin kokemuksesta kertoa, että ei ne mielenterveysongelmaiset sossupummit ole yhtään sen paremmin naisia kohtelevia kuin pelimiehet. Heti ollaan pettämässä jos vaan joku nainen kiinnostuu. Kunpa löytyisikin jostain oikea luotettava ja kunnollinen herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Voin kokemuksesta kertoa, että ei ne mielenterveysongelmaiset sossupummit ole yhtään sen paremmin naisia kohtelevia kuin pelimiehet. Heti ollaan pettämässä jos vaan joku nainen kiinnostuu. Kunpa löytyisikin jostain oikea luotettava ja kunnollinen herrasmies.
Precis. Eikä tarvitse edes olla mt-ongelmainen sossupummi vaan olen aivan varma, että moni palstan naisettomista miehistä lähtisi paremman naisen mukaan heti, jos se olisi mahdollista. Siis ensin tyytyisi johonkin mutta sitten kun kauniimpi (ja tämä nimenomaan on se heidän kriteerinsä) nainen kiinnostuisi niin heitä vietäisiin.
Itse en haluaisi miestä, joka on uskollinen vain siksi, ettei saisi muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Mun mies on klassinen aleksityymikko. Selvä tapaus, enkä ole ennen häntä tällaiseen törmännytkään. Alkuun tuotti suuria vaikeuksia ja mielipahaa molemmille, kun kuvittelin hänen olevan pelkkä epäaito peluri tai salailija, koska ei puhunut ollenkaan tunteistaan minua kohtaan, oli aina täysi viilipytty jne. Myöhemmin olen tottunut tähän hänen "tunnevammaansa" ja oppinut jopa jotenkin pitämään siitä. Tekee ainakin asiat yksinkertaisiksi.
Huom. Mieheni ei kuitenkaan ole oikeasti tunnevammainen, vaan hyvinkin hellä ja omistautuva, paljon herkempi kuin mikään keskivertomies. Ei kuitenkaan osaa ollenkaan nimetä tunteitaan ja tuntee ne vain (voimakkaina) fyysisinä hyvinä/pahoina tuntemuksina kehossa, muttei osaa yhdistää ajatuksiin tai tapahtumiin. On myös huono mielikuvitus eikä näe ollenkaan unia eikä muista juuri mitään lapsuudestaan. Ei kuuntele musiikkiakaan eikä juuri harrasta sosialisointia, tekee yksinäistä työtään oikein onnellisena. Rakastaa silti osaa, vaikkei löydäkään sanoja. Eräänlainen tunne-elämän lukihäiriö siis ei, mitään tunnekylmyyttä välttämättä!
Ohis. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen löytänyt muutaman sellaisen miehen jonka kanssa haluaisin suhteeseen, mä vaan en ole kelvannut heille. Olen mielummin yksin kuin tyydyn sellaiseen mieheen jota en oikeasti halua. Onneksi osaan olla yksin eikä se ole mulle mikään ongelma. En ymmärrä ihmisiä jotka tyytyvät johonkin mitä eivät oikeasti edes halua.
Oliko teillä eroavaisuuksia ulkonäön, koulutuksen tai iän suhteen - ja olio näistä jokin kelpaamattomuuden peruste?
Sanoisin että ulkonäkö. Miehet ovat ulkonäöltään täydellisiä 10 (peli)miehiä jotka sanovat etteivät halua/osaa sitoutua. Totuus on vain se, että mä en 6:n tason naisena kelpaa heille. Pitäisi olla itsekin 10 niin kropalta kuin naamaltaankin ja mä en sitä valitettavasti ole.
Tässäkin nyt pitäisi muistaa, että monia naisia suorastaan ällöttää tuollaiset "kympin" pelimiehet. Esimerkiksi minä en ikinä kiinnostuisi tällaisista miehistä, ja minulle kympin mies om aivan jotain muuta.
Sinua ”ällöttää” - tai alotajuisesti tiedät etteivät mahdollisuutesi riitä heihin. Etkä lähde silloin pelaamaankaan, etkä ”pidä” heistä (defenssi). Mutta näin se todella toimii!
Kerrotko sitten mikä niissä pelimiehissä on niin hienoa? Kun minä em tosiaankaan sitä ymmärrä. Miksi kukaan kiinnostuisi ihmisestä joka vain pelaa naisilla? Ja vielä useilla naisilla. Olette kyllä pahasti sekaisin.
Niinpä, ja nämä äimisköt kun ovat vieläpä niin näkyvän limanuljaskamaisia olemukseltaan. Yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Precis. Eikä tarvitse edes olla mt-ongelmainen sossupummi vaan olen aivan varma, että moni palstan naisettomista miehistä lähtisi paremman naisen mukaan heti, jos se olisi mahdollista. Siis ensin tyytyisi johonkin mutta sitten kun kauniimpi (ja tämä nimenomaan on se heidän kriteerinsä) nainen kiinnostuisi niin heitä vietäisiin.
Itse en haluaisi miestä, joka on uskollinen vain siksi, ettei saisi muita.
Ei mulla ole ulkonäkö kriteerinä käytännössä. Kunhan on likimain terveen näköinen (minäkin oon). Paljon enemmän mua kiinnostaa naisen älykkyys, koulutus ja luonne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen löytänyt muutaman sellaisen miehen jonka kanssa haluaisin suhteeseen, mä vaan en ole kelvannut heille. Olen mielummin yksin kuin tyydyn sellaiseen mieheen jota en oikeasti halua. Onneksi osaan olla yksin eikä se ole mulle mikään ongelma. En ymmärrä ihmisiä jotka tyytyvät johonkin mitä eivät oikeasti edes halua.
Oliko teillä eroavaisuuksia ulkonäön, koulutuksen tai iän suhteen - ja olio näistä jokin kelpaamattomuuden peruste?
Sanoisin että ulkonäkö. Miehet ovat ulkonäöltään täydellisiä 10 (peli)miehiä jotka sanovat etteivät halua/osaa sitoutua. Totuus on vain se, että mä en 6:n tason naisena kelpaa heille. Pitäisi olla itsekin 10 niin kropalta kuin naamaltaankin ja mä en sitä valitettavasti ole.
Tässäkin nyt pitäisi muistaa, että monia naisia suorastaan ällöttää tuollaiset "kympin" pelimiehet. Esimerkiksi minä en ikinä kiinnostuisi tällaisista miehistä, ja minulle kympin mies om aivan jotain muuta.
Sinua ”ällöttää” - tai alotajuisesti tiedät etteivät mahdollisuutesi riitä heihin. Etkä lähde silloin pelaamaankaan, etkä ”pidä” heistä (defenssi). Mutta näin se todella toimii!
Kerrotko sitten mikä niissä pelimiehissä on niin hienoa? Kun minä em tosiaankaan sitä ymmärrä. Miksi kukaan kiinnostuisi ihmisestä joka vain pelaa naisilla? Ja vielä useilla naisilla. Olette kyllä pahasti sekaisin.
”Pelimiehiyttä” tuskin on olemassa, mutta on otettu tällainen sana käyttöön kuvaamaan itsevarmoja, ulkoisesti ja koulutuksellisesti korkeatasoisia tksilöitä, jotka omaavat vahvat narsistiset piirteet, lähes täydellisen empatiakyvyttömyyden ja ennen kaikkea tarpeen pelleillä ja hyväksikäyttää ihmisiä. Tätä tosin on vaikea tunnistaa - siksihän naiset lankeavat. Siksi he ovat ”pelimiehiä”. Heille tärkeää on saavuttaa piste, jossa toinen ihminen antautuu heidän ylivoimaisen ihanuutensa edessä - ja sen jälkeen heitä ei kiinnosta. Yhtään. Paitsi ehkä silloin jos jostakusta voi vielä jälkikäteenkin vähän hyötyä.
Ja siis kukaan nainen ei tätä tajua?
Ajattelen, että on myös ”pelinaisia” - peli-ihmisiä. Ellet ole tällaiseen törmännyt - ole onnellinen. Heitä on todellakin vaikea ”tajuta” - ihan ammattilaistenkin.
Ei ole yhtään vaikeata. "Pelinaiset", hakevat miehiltä rahaa, materiaa, ja statusta. Pelimiehet, hakevat naisilta seksiä, ja valloituksia.
Olet taas jossain jenkki tv-sarjassa? Ne pelinaiset hakee ihan samaa, seksiä ja valloituksia. Tiedän koska tunnen niitä naisia.
Voisitteko pohtia kanssani hyviä taktiikoita, joilla saada näiden toistuvasti ilman oman tasoista pimppiä jääneiden todelliset ajatukset selville? Toisaalta, uskon että voin lähestyä kohdetta tämän huomaamatta ja tarkkailla hyvinkin läheltä (tyyliin vieressä istuen) kohteen minua huomaamatta (olenhan tavallinen, ylipainoinen, silmälasipäinen nainen).