Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempieni, erityisesti isäni käytös

Vierailija
25.03.2018 |

Mulla on ollut tässä parin vuoden aikana terveydellisiä ja tästä johtuen myös mielenterveydellisiä ongelmia. Jouduin lopettamaan koulun ja työt. Joo, oon 23v. Pääsin kuitenkin lukemaan liiketaloutta amkiin joku vuos sitten. Lopetin, kun ala ei kiinnostanut, enkä osannut.
No, isäni on ottanut asiakseen sitten dissata ja haukkua mua minkä ehtii. Esim. olin uuden vuoden Lapissa ystäväni kutsumana, hän järkkäsi reissun. Kun tulin takasin, faija sai jonkun raivarin "kuka v*ttu luulet olevas, ja ne sun kaverit, oot ihan paska, pukeudut vaan hienosti, serkkuskin (lähihoitaja) sua niin paljon parempi, sitä tätä ja tota". Sitten, saan kuulla "susta ei varmaan hoitsuks ois, ei ees lähihoitajaks, sulle sopis paremmin laitoshuoltajan työ", sitten, lähen kauppaan/viemään koiria hänen mielestään liian laittautuneena ja hienoissa vaatteissa. "Ei täällä tarvitse noin pukeutua, jumalauta on kumma, kun kauppaan pitää meikata, tai koiraa kun menee viemään, mitä sä esität", tässä nyt esimerkkejä, mut onks tää teistä normaalia käytöstä faijaltani? Tänään tulivat mökiltä, ja sain taas kuulla olevani paska ja mitähän kaikkea.
Kerron historiasta sen verran, et sieltä ei löydy mtn pahaa, tai mikä antais aihetta tohon käytökseen. Oon ollut aina normityyppi, C:n paperit lukiosta, lukio kyllä piteni 3.5v, ollut töissä ja matkustellut, on ollut harrastuksia.
Joo, mulla on kämppä haussa ja kouluhaut menossa, täs on ollut paljon kaikkea paskaa, mut silti, onks tää hänen käytös enää normaalin rajoissa?

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman äitini huoli minusta purkautui aikoinaan juuri tuolla lailla. Nyt vuosia myöhemmin sen tajuan, vaikka eihän se ole hyväksyttävää käytöstä. Tarvitsisit tukea ja kannustusta. Jos joudut pakosta vielä elämään hänen läheisessä vaikutuspiirissään, yritä ajatella, että se loppuu jossain vaiheessa. Olet nuori ihminen ja elämäsi kulkee eteenpäin. Joskus myöhemmin katselet sitä tilannetta kaukaa ja sen ohittaneena, kuten minä nyt omaani. Tsemppiä!

Vierailija
22/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman äitini huoli minusta purkautui aikoinaan juuri tuolla lailla. Nyt vuosia myöhemmin sen tajuan, vaikka eihän se ole hyväksyttävää käytöstä. Tarvitsisit tukea ja kannustusta. Jos joudut pakosta vielä elämään hänen läheisessä vaikutuspiirissään, yritä ajatella, että se loppuu jossain vaiheessa. Olet nuori ihminen ja elämäsi kulkee eteenpäin. Joskus myöhemmin katselet sitä tilannetta kaukaa ja sen ohittaneena, kuten minä nyt omaani. Tsemppiä!

Ei toi oo enää huolta, mikä purkautuu noin, vaan äärimmäistä emt. ilkeyttä ja narsismia. Ei oo normaalia kuunnella monta tuntia päivässä huutoa, syytteleä, kiroilua ja haukkumista.

Koitan olla omassa huoneessani, lukemassa, ja tosi rauhallisesti kokoajan, mutta ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon epäillyt, että faijallani on joku vihanhallintaongelma nykyään, koska kun suuttuu, niin raivoaa suoraa huutoa jopa tunnin, saa pelätä, ettei käy käsiksi.

Vierailija
24/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeutettua käytöstä isältäsi, kun et laita elämääsi järjestykseen, vaan juhlit ja laitat itsäsi. Hän on huolissaan ja purkaa sen kiukkuun. Todennäköisesti nuo mielenterveys ym. ongelmat ovat vain tekosyy opiskeluhaluttomuuden peittämiseksi. Oikeasti miekenterveysongelmainen ei jaksa keskittyä itsensä laittamiseen. Nyt itseäsi niskasta ja opiskelemaan...vetelehtimällä et pääse elämään käsiksi. Isäsi kielenkäyttö on rumaa, mutta kai teidän kotikieltänne.

Ap, yritä olla välittämättä tästä tyypistä, sillä on pahoja mielenterveysongelmia tai tykkää vaan trollata.

Oot ikävässä välitilassa kun kotona oot isäsu vallan alla, yritä keskustella äitisi kanssa jos hän ymmärtäisi ettei tilanne ainakaan parempaan suuntaan muutu isäsi käytöksen perusteella.

Jos ei, yritä vaikka väliaikaisesti pyytää ystävältäsi vierassijaa kunnes saat omasi paikan.

Itsekin majoitin kaverin nurkkiini kuukaudeksi kunnes kämppä vapautui, osti ruokaa korvaukseksi jääkaappiin ja hyvä vieras olikin.

Vierailija
25/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeutettua käytöstä isältäsi, kun et laita elämääsi järjestykseen, vaan juhlit ja laitat itsäsi. Hän on huolissaan ja purkaa sen kiukkuun. Todennäköisesti nuo mielenterveys ym. ongelmat ovat vain tekosyy opiskeluhaluttomuuden peittämiseksi. Oikeasti miekenterveysongelmainen ei jaksa keskittyä itsensä laittamiseen. Nyt itseäsi niskasta ja opiskelemaan...vetelehtimällä et pääse elämään käsiksi. Isäsi kielenkäyttö on rumaa, mutta kai teidän kotikieltänne.

Ap, yritä olla välittämättä tästä tyypistä, sillä on pahoja mielenterveysongelmia tai tykkää vaan trollata.

Oot ikävässä välitilassa kun kotona oot isäsu vallan alla, yritä keskustella äitisi kanssa jos hän ymmärtäisi ettei tilanne ainakaan parempaan suuntaan muutu isäsi käytöksen perusteella.

Jos ei, yritä vaikka väliaikaisesti pyytää ystävältäsi vierassijaa kunnes saat omasi paikan.

Itsekin majoitin kaverin nurkkiini kuukaudeksi kunnes kämppä vapautui, osti ruokaa korvaukseksi jääkaappiin ja hyvä vieras olikin.

Mmm, tää on ihan helvettiä. En mä mihinkään kaverin sohvalle mene, tässä on nyt kouluhaut ja kaikki, ootan nyt rauhassa sitä kämppää. Tää on vaan ihan paska tilanne, kun asp-tilillä ei tarvittavaa summaa, öö tyhjennänkö sen, ootan pari kk, Lumo:lta asunto, toimeentulotuki+asumistuki? Vai syksyltä Hoas:n kämppä? Tää on nyt ihan paska tilanne.

Vierailija
26/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi isälläsi on ongelma vihanhallinnassa, juoko hän mahdollisesti piilossa. Yritä päästä pois, aluksi vaikka jonkun sukulaisen tai ystävän luo. Luet pääsykokeisiin rauhassa ja syksyllä opiskelemaan. Voiko turvakotiin päästä väkivaltaisen perheenjäsenen käytöksen takia? Tarvit nyt rauhaa ja tukea. Kaikkea hyvää elämääsi...kyllä kaikki selviää, kun pääset pois.

Vierailija
27/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 23 v asuu edelleen kotona ja vasta nyt on kämppä haussa? Vanhemmatkin ovat vaan ihmisiä, jospa isäsi on yksinkertaisesti kyllästynyt aikuisen lapsen naamaa katselemaan kaiken aikaa ja siis purkaa sitä turhautumistaan ja kyllästymistään sinuun. Ja luultavasti on pettynyt. kun et ole ns. menestynyt elämässä (hankkinut koulutusta ja työpaikkaa). Ehkä hän siitä tokenee, kun muutat pois.

Vierailija
28/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvästi isälläsi on ongelma vihanhallinnassa, juoko hän mahdollisesti piilossa. Yritä päästä pois, aluksi vaikka jonkun sukulaisen tai ystävän luo. Luet pääsykokeisiin rauhassa ja syksyllä opiskelemaan. Voiko turvakotiin päästä väkivaltaisen perheenjäsenen käytöksen takia? Tarvit nyt rauhaa ja tukea. Kaikkea hyvää elämääsi...kyllä kaikki selviää, kun pääset pois.

Ei juo, ja en ole mihinkään turvakotiin menossa. Vaikkakin oli tänään taas heittämässä mua pihalle täältä. Kiitoskiitos.

Vierailija
29/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 23 v asuu edelleen kotona ja vasta nyt on kämppä haussa? Vanhemmatkin ovat vaan ihmisiä, jospa isäsi on yksinkertaisesti kyllästynyt aikuisen lapsen naamaa katselemaan kaiken aikaa ja siis purkaa sitä turhautumistaan ja kyllästymistään sinuun. Ja luultavasti on pettynyt. kun et ole ns. menestynyt elämässä (hankkinut koulutusta ja työpaikkaa). Ehkä hän siitä tokenee, kun muutat pois.

Ymmärrän. Olen kuitenkin nyt hakemassa kouluun. Alanvaihtohan on yleistä. Enkö selittänyt tarpeeksi tarkasti, miten homma meni? Sairastuin, meni työ, lopetin koulun, asp-tili jäihin ja asunnon osto viivästyi.

Hoas:lta ei kämppää tällä hetkellä, koska edelleen, vaihdan alaa, en opiskele nyt.

Enkö oo selittänyt hommaa tarpeeksi selvästi? Ymmärrän, että voi olla pettynyt, ja toivon, että tajuat kanssa sen, että 23v on vielä aika nuori... :D

Vierailija
30/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, yleensä tai ainakin joskus noitten raivokohtausten/raivoamisen jälkeen tulee kyllä pyytämään anteeksi, mutta kun homma menee joka kerta niin yli.

Vierailija
31/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte?

Vierailija
32/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäs ei kuulosta mukavalta tyypiltä, minä lähtisin pois mahd pian. Mutta koska nyt et pääse niin keskity koulun hakuun ja pääsykokeisiin, ehkä auttais jos sanosit isälles että yrität hankkia koulutuksen yms eikä sen huutaminen auta mitään.

Vierailija
33/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte?

Pk-seudulla.

Vierailija
34/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäs ei kuulosta mukavalta tyypiltä, minä lähtisin pois mahd pian. Mutta koska nyt et pääse niin keskity koulun hakuun ja pääsykokeisiin, ehkä auttais jos sanosit isälles että yrität hankkia koulutuksen yms eikä sen huutaminen auta mitään.

On ennen ollut ihan ok tyyppi. En tiedä, mikä häneen on mennyt. Edelleen, tässä on ollut kaikkea paskaa enemmän kuin tarpeeksi, mutta hänen käytöksensä on jo ihan törkeää kiusaamista.

Vierailija
35/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma asunto. Vanhempiesi käytös kuulostaa siltä, että ovat ahdistuneita siitä, että nuori aikuinen asuu vielä kotona. Ja se, että meikkailet ja laitat vaatteita ja matkustelet sen sijaan että opiskelisit ja tekisit töitä ja eläisit ennen kaikkea omaa elämääsi voi ärsyttää siihen päälle.

Todennäköisesti ovat suunnitelleet kivaa "vapaata elämää" kun lähdet opiskelemaan, mutta nyt vaan venyt siellä kotona eikä heillä ole omaa rauhaa. Ymmärrätkö?

Vierailija
36/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa oma asunto. Vanhempiesi käytös kuulostaa siltä, että ovat ahdistuneita siitä, että nuori aikuinen asuu vielä kotona. Ja se, että meikkailet ja laitat vaatteita ja matkustelet sen sijaan että opiskelisit ja tekisit töitä ja eläisit ennen kaikkea omaa elämääsi voi ärsyttää siihen päälle.

Todennäköisesti ovat suunnitelleet kivaa "vapaata elämää" kun lähdet opiskelemaan, mutta nyt vaan venyt siellä kotona eikä heillä ole omaa rauhaa. Ymmärrätkö?

Ymmärrän. Etkö ymmärtänyt, miksi asun kotona? Homman nimi ja pointti oli toi, että miksi saan kuunnella raivoamista ja huutamista päivästä toiseen. Mun elämä aikalailla meni pilalle sillon, kun jouduin psykiatrialle. Ei kiinnosta enää v*ttuakaan, en pääse ees ulkomaille, kun en saa vakuutusta.

Vierailija
37/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No UP

Vierailija
38/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Olen kuitenkin nyt hakemassa kouluun. Alanvaihtohan on yleistä. Enkö selittänyt tarpeeksi tarkasti, miten homma meni? Sairastuin, meni työ, lopetin koulun, asp-tili jäihin ja asunnon osto viivästyi.

Hoas:lta ei kämppää tällä hetkellä, koska edelleen, vaihdan alaa, en opiskele nyt.

Enkö oo selittänyt hommaa tarpeeksi selvästi? Ymmärrän, että voi olla pettynyt, ja toivon, että tajuat kanssa sen, että 23v on vielä aika nuori... :D

Luin ainoastaan tuon sinun ekan avauksesi, en jaksanut kahlata noita muita, niin meni ohi nuo asp-tilijutut sun muut. Ja onhan 23 v tietenkin nuori, mutta YLEENSÄ sen ikäisenä asutaan jo muualla. Sulla tässä varmaan ainoa ratkaisu on se kotoa muuttaminen, niin isänkin hermot jäähtyy. Toivottavasti saat mahdollisimman pian sen oman kämpän vaikka niiden opiskelujen puitteessa.

Vierailija
39/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt taas jaksa kuunnella mitään, että oon avuton sitä tätä ja tota.

Loogisesti, ajattelin opiskella, ja saada HOAS:n kämpän, viimeistään syksyllä, tai kesällä LUMO:n asunnon.

Edelleen, mulla oli suunnitelmissa ilman SAIRASTUMISTA, JA MM. LÄÄKÄRIKULUJA JA TULUJEN TIPPUMISTA, että oisin OSTANUT OMAN ASUNNON TÄMÄN IKÄISENÄ. Mun kaikki suunnitelmat meni ihan pieleen, en koskaan halunnut muuttaa vuokrakämppään, ainakaan en yksityiselle vuokranantajalle, ja maksaa vuokrasta 700e/kk. Haluan OMISTUSASUNNON tai HOAS:n ASUNNON SYKSYLLÄ, niin voin samalla kerätä rahaa tonne ASP-TILILLE. MITÄ SÄ ET TÄSSÄ YMMÄRTÄNYT? Näin toimii vastuullinen ihminen???????

Vierailija
40/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaiset vanhemmat. Äitini oli raivohullu. Voiko olla jotain jollain psyykkeessä, että on joku reviiri et hän ei kestä muita aikuisia siinä ja on niin vittuuntunut että haastaa riitaa. Sitten taas ulkopuolisille pinnistelee kulissia. Onko sun vanhemmilla ystäviä vai onko ne vaan kaksistaan aina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi