Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempieni, erityisesti isäni käytös

Vierailija
25.03.2018 |

Mulla on ollut tässä parin vuoden aikana terveydellisiä ja tästä johtuen myös mielenterveydellisiä ongelmia. Jouduin lopettamaan koulun ja työt. Joo, oon 23v. Pääsin kuitenkin lukemaan liiketaloutta amkiin joku vuos sitten. Lopetin, kun ala ei kiinnostanut, enkä osannut.
No, isäni on ottanut asiakseen sitten dissata ja haukkua mua minkä ehtii. Esim. olin uuden vuoden Lapissa ystäväni kutsumana, hän järkkäsi reissun. Kun tulin takasin, faija sai jonkun raivarin "kuka v*ttu luulet olevas, ja ne sun kaverit, oot ihan paska, pukeudut vaan hienosti, serkkuskin (lähihoitaja) sua niin paljon parempi, sitä tätä ja tota". Sitten, saan kuulla "susta ei varmaan hoitsuks ois, ei ees lähihoitajaks, sulle sopis paremmin laitoshuoltajan työ", sitten, lähen kauppaan/viemään koiria hänen mielestään liian laittautuneena ja hienoissa vaatteissa. "Ei täällä tarvitse noin pukeutua, jumalauta on kumma, kun kauppaan pitää meikata, tai koiraa kun menee viemään, mitä sä esität", tässä nyt esimerkkejä, mut onks tää teistä normaalia käytöstä faijaltani? Tänään tulivat mökiltä, ja sain taas kuulla olevani paska ja mitähän kaikkea.
Kerron historiasta sen verran, et sieltä ei löydy mtn pahaa, tai mikä antais aihetta tohon käytökseen. Oon ollut aina normityyppi, C:n paperit lukiosta, lukio kyllä piteni 3.5v, ollut töissä ja matkustellut, on ollut harrastuksia.
Joo, mulla on kämppä haussa ja kouluhaut menossa, täs on ollut paljon kaikkea paskaa, mut silti, onks tää hänen käytös enää normaalin rajoissa?

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi 23 v asuu edelleen kotona ja vasta nyt on kämppä haussa? Vanhemmatkin ovat vaan ihmisiä, jospa isäsi on yksinkertaisesti kyllästynyt aikuisen lapsen naamaa katselemaan kaiken aikaa ja siis purkaa sitä turhautumistaan ja kyllästymistään sinuun. Ja luultavasti on pettynyt. kun et ole ns. menestynyt elämässä (hankkinut koulutusta ja työpaikkaa). Ehkä hän siitä tokenee, kun muutat pois.

Ymmärrän. Olen kuitenkin nyt hakemassa kouluun. Alanvaihtohan on yleistä. Enkö selittänyt tarpeeksi tarkasti, miten homma meni? Sairastuin, meni työ, lopetin koulun, asp-tili jäihin ja asunnon osto viivästyi.

Hoas:lta ei kämppää tällä hetkellä, koska edelleen, vaihdan alaa, en opiskele nyt.

Enkö oo selittänyt hommaa tarpeeksi selvästi? Ymmärrän, että voi olla pettynyt, ja toivon, että tajuat kanssa sen, että 23v on vielä aika nuori... :D

Luin ainoastaan tuon sinun ekan avauksesi, en jaksanut kahlata noita muita, niin meni ohi nuo asp-tilijutut sun muut. Ja onhan 23 v tietenkin nuori, mutta YLEENSÄ sen ikäisenä asutaan jo muualla. Sulla tässä varmaan ainoa ratkaisu on se kotoa muuttaminen, niin isänkin hermot jäähtyy. Toivottavasti saat mahdollisimman pian sen oman kämpän vaikka niiden opiskelujen puitteessa.

Ymmärrän täydellisesti, hävettää asua kotona. :) Mun piti muuttaa omilleen jo ajat sitten. :) :) Tässä on ollut nyt vähän kaikkea, YMMÄRRÄN! 

Vierailija
42/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlaiset vanhemmat. Äitini oli raivohullu. Voiko olla jotain jollain psyykkeessä, että on joku reviiri et hän ei kestä muita aikuisia siinä ja on niin vittuuntunut että haastaa riitaa. Sitten taas ulkopuolisille pinnistelee kulissia. Onko sun vanhemmilla ystäviä vai onko ne vaan kaksistaan aina?

Joo, ajattelin samaa. Just tommosia riidanhaastajia olleet lähiaikoina. On niillä ystäviä, mutta ovat myös paljon kahdestaan. Tässä on nyt ollut kaikennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun faijas on hermostunu vain ja ainoastaan siihen että joku saamaton 23 v neiti asuu edelleen kotona! Muuta v***u omilles jo!

Vierailija
44/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene vuokralle? Ok, maksaa, niin se maksaa muillakin. Ei se oma asunto ole ainut asumismuoto.

Tosin taitaa nyt olla provo, tuohon vakuutusasiaan tyssäsi viimeistään uskottavuus.

Olet menossa opiskelemaan eli et nyt ole niin kovin huonokuntoinen m eikö niin? Yhtään väheksymättä kenenkään sairauksia.

Itselläni on psyykepuolella kolme diagnoosia ja ihan olen saanut kaikki vakuutukset.

Mitä vakuutusta et ole saanut??? Dg??

Vierailija
45/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
46/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetit opiskelut, kun ala ei kiinnostanut etkä osannut?

Kuulostat kiukkuiselta teini-ikäiseltä, jotka teinin mielestä tyhmä isä on ojentanut. Isä taitaa olla tällä hetkellä neuvoton ja turhautunut.

Itse en tuossa iässä edes haaveillut asunnon ostosta, opiskelin ja asuin vuokralla. En matkustellut ulkomailla, kun oli tiukka opiskelijabudjetti.

Vierailija
47/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vähän tuntuu, että ap:n sairastumisella on vissi yhteys isänsä ja äitinsä käytökseen. Ei kukaan ala yhtäkkiä käyttäytyä kuin sekopää narsisti. Millaista on ollut ap:n lapsuudessa?

Vierailija
48/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kiukkuiselta teini-ikäiseltä, jotka teinin mielestä tyhmä isä on ojentanut. Isä taitaa olla tällä hetkellä neuvoton ja turhautunut.

Itse en tuossa iässä edes haaveillut asunnon ostosta, opiskelin ja asuin vuokralla. En matkustellut ulkomailla, kun oli tiukka opiskelijabudjetti.

Ai, no mä oon aina ollut tosi vastuullinen, ja joo, mulla oli aina suunnitelmissa, että nimenomaan ostan oman asunnon, ja alan kartuttamaan omaisuutta. Tän takia se asp-tili. Että ihmisillä on erilaisia suunnitelmia, ja panostavat erilaisiin asioihin. Oon kyllä kanssa matkustellut paljon. Mutta, nää asiat on järjestely- ja valintakysymyksiä, oon ollut töissä lukioajoista asti. :) Että, jos sä hoidit asias huonosti, ei tarvi tulla avautumaan mun ketjuun.

Vierailija
49/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätitkö nyt jotain kertomatta? Kerroitko vain oman näkemyksesi? Mitä olit tehnyt ennen kuin isäsi alkoi huutaa? Onko takana toistuvia pettymyksiä? Miten olet hoitanut omat asiasi, ikääkin sinulla jo sen verran, että jos et nyt opiskele niin mitä sitten teet?

Vierailija
50/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa oma asunto. Vanhempiesi käytös kuulostaa siltä, että ovat ahdistuneita siitä, että nuori aikuinen asuu vielä kotona. Ja se, että meikkailet ja laitat vaatteita ja matkustelet sen sijaan että opiskelisit ja tekisit töitä ja eläisit ennen kaikkea omaa elämääsi voi ärsyttää siihen päälle.

Todennäköisesti ovat suunnitelleet kivaa "vapaata elämää" kun lähdet opiskelemaan, mutta nyt vaan venyt siellä kotona eikä heillä ole omaa rauhaa. Ymmärrätkö?

En nyt taas jaksa kuunnella mitään, että oon avuton sitä tätä ja tota.

Loogisesti, ajattelin opiskella, ja saada HOAS:n kämpän, viimeistään syksyllä, tai kesällä LUMO:n asunnon.

Edelleen, mulla oli suunnitelmissa ilman SAIRASTUMISTA, JA MM. LÄÄKÄRIKULUJA JA TULUJEN TIPPUMISTA, että oisin OSTANUT OMAN ASUNNON TÄMÄN IKÄISENÄ. Mun kaikki suunnitelmat meni ihan pieleen, en koskaan halunnut muuttaa vuokrakämppään, ainakaan en yksityiselle vuokranantajalle, ja maksaa vuokrasta 700e/kk. Haluan OMISTUSASUNNON tai HOAS:n ASUNNON SYKSYLLÄ, niin voin samalla kerätä rahaa tonne ASP-TILILLE. MITÄ SÄ ET TÄSSÄ YMMÄRTÄNYT? Näin toimii vastuullinen ihminen???????

Olet kommenttiesi perusteella todella lapsellinen. Ehkä isäsi ei pidä sua vastuullusena, koska realistiselta et ainakaan kuullosta etkä kypsältä.

On varmaan huolissaan ja toisaalta pelkää joutuvansa elättämään sua pitkään. Pk seudulla asuminen on muutenkin kallista. Jos kaiken lisäksi opinnot ei etene ym. niin on varmaan lopullisesti kyllästynyt. Ittensä laittaminen ja puhe matkusteluista ym. on varmaan vanhemmillesi punainen vaate.

T. Ei se jolle vastasit

Vierailija
51/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta vähän tuntuu, että ap:n sairastumisella on vissi yhteys isänsä ja äitinsä käytökseen. Ei kukaan ala yhtäkkiä käyttäytyä kuin sekopää narsisti. Millaista on ollut ap:n lapsuudessa?

Ollaan eletty normaalia perhe-elämää äitini epilepsiasta huolimatta. Mökki, matkustelut, koiria, kaikki ihan normaalisti. Ei voi selittää toi sairastuminen noitten täydellistä käytöksen muutosta, musta on niinku tehty semmonen perheen/lähisuvun "musta lammas" ja syntipukki. Mä en jaksa tätä enää, kun koitan ite vaan mennä eteenpäin, ja saan pelkkää paskaa niskaan. Mua syyllistetään ihan helvetisti ihan kaikesta, ihan kaikki, mikä on huonosti, on mun vika. Sit noi selittää, et mun pitäis ajatella "muutakin perhettä", mä oon silleen, et "öö, mä oon aikuinen, et en mä oo mitään periaattees meidän lapsuudenperhettä", tai siis, miten mä tän selittäisin? Et keskittykää omaan elämäänne, et mä tässä meen eteenpäin, ja syksyllä tadaa opiskelemassa ja kämppä, kaikki hyvin. Et mä en tajua!!? :D WTF.

Vierailija
52/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, no mä oon aina ollut tosi vastuullinen, ja joo, mulla oli aina suunnitelmissa, että nimenomaan ostan oman asunnon, ja alan kartuttamaan omaisuutta. Tän takia se asp-tili. Että ihmisillä on erilaisia suunnitelmia, ja panostavat erilaisiin asioihin. Oon kyllä kanssa matkustellut paljon. Mutta, nää asiat on järjestely- ja valintakysymyksiä, oon ollut töissä lukioajoista asti. :) Että, jos sä hoidit asias huonosti, ei tarvi tulla avautumaan mun ketjuun.

Hoidin asiani hyvin. Opiskelin, olin kesät töissä, säästin aspia pienellä summalla, en törsännyt rahaa ulkomaan matkoihin. Valmistuin ja sain töitä.

Vanhempien luota muutin 3 v. lukion jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Opiskelu on kovaa työtä, kuten myös itsenäistyminen ja vastuu.

Vierailija
53/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa oma asunto. Vanhempiesi käytös kuulostaa siltä, että ovat ahdistuneita siitä, että nuori aikuinen asuu vielä kotona. Ja se, että meikkailet ja laitat vaatteita ja matkustelet sen sijaan että opiskelisit ja tekisit töitä ja eläisit ennen kaikkea omaa elämääsi voi ärsyttää siihen päälle.

Todennäköisesti ovat suunnitelleet kivaa "vapaata elämää" kun lähdet opiskelemaan, mutta nyt vaan venyt siellä kotona eikä heillä ole omaa rauhaa. Ymmärrätkö?

En nyt taas jaksa kuunnella mitään, että oon avuton sitä tätä ja tota.

Loogisesti, ajattelin opiskella, ja saada HOAS:n kämpän, viimeistään syksyllä, tai kesällä LUMO:n asunnon.

Edelleen, mulla oli suunnitelmissa ilman SAIRASTUMISTA, JA MM. LÄÄKÄRIKULUJA JA TULUJEN TIPPUMISTA, että oisin OSTANUT OMAN ASUNNON TÄMÄN IKÄISENÄ. Mun kaikki suunnitelmat meni ihan pieleen, en koskaan halunnut muuttaa vuokrakämppään, ainakaan en yksityiselle vuokranantajalle, ja maksaa vuokrasta 700e/kk. Haluan OMISTUSASUNNON tai HOAS:n ASUNNON SYKSYLLÄ, niin voin samalla kerätä rahaa tonne ASP-TILILLE. MITÄ SÄ ET TÄSSÄ YMMÄRTÄNYT? Näin toimii vastuullinen ihminen???????

Olet kommenttiesi perusteella todella lapsellinen. Ehkä isäsi ei pidä sua vastuullusena, koska realistiselta et ainakaan kuullosta etkä kypsältä.

On varmaan huolissaan ja toisaalta pelkää joutuvansa elättämään sua pitkään. Pk seudulla asuminen on muutenkin kallista. Jos kaiken lisäksi opinnot ei etene ym. niin on varmaan lopullisesti kyllästynyt. Ittensä laittaminen ja puhe matkusteluista ym. on varmaan vanhemmillesi punainen vaate.

T. Ei se jolle vastasit

Millä tavalla oon lapsellinen, jos oon kyennyt n.20v. avaamaan asp-tilin ja tähtään kohti omistusasuntoa? Ja korkeakoulupaikkaa? Mikä tässä tekee musta lapsellisen v*tun pässi?

Vierailija
54/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin asiani hyvin. Opiskelin, olin kesät töissä, säästin aspia pienellä summalla, en törsännyt rahaa ulkomaan matkoihin. Valmistuin ja sain töitä.

Vanhempien luota muutin 3 v. lukion jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Opiskelu on kovaa työtä, kuten myös itsenäistyminen ja vastuu.

Kiitos tästä palopuheesta. :) Itse nautin matkustelusta, kukin tehköön mitä lystää, säästän ruokakuluissa ja harrastuskuluissa sitten. :)

Vierailija
55/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita isäsi huutamista ja laita johnkin mitä voimme linkin takaa kuunnella.

Vierailija
56/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asutte?

Pk-seudulla.

No sitten isäsi kuulostaa oudolta. Voisi tuo käyttäytymismalli sopia jonnekin mulkunperän syrjälylille.

Vierailija
57/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut siis 23 v kotona ilman tulevaisuudensuunnitelmia?

Tulevaisuudensuunnitelmat on tässä: soteli-luvut: terveydenhoitajaksi. Jos en pääse->syksyllä lähihoitajaksi, koulu nopeutetusti kahteen vuoteen->tästä hoitsuksi->saan harkatkin sitten palkallisena.

Tavoite mulla on terveystiedon maisteri yms. joku tämmönen.

Kämppä kesällä Lumo:lta/syksyllä Hoas:lta.

Mulla on asp-tili, sairastumisen johdosta jouduin työttömäksi, joten ensiasunnon osto on viivästynyt.

Pakko oikaista sen verran, että vaikka ensin opiskelisit lähihoitajaksi niin on hyvin epätodennäköistä että terveydenhoitajaksi opiskellessa saisit harkkoja palkallisena. Esim. perushoidon harkan saat kyllä hyväksiluettua mutta palkallisena harkkapaikkoja en ole kuullut kenenkään saaneen, vaikka lähihoitajan opinnot taustalla olisivatkin.

Vierailija
58/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauhoita isäsi huutamista ja laita johnkin mitä voimme linkin takaa kuunnella.

No enkä nauhoita, mutta tää on nyt ollut aika helvettiä, tässä on ollut paljon kaikenlaista.

Vierailija
59/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut siis 23 v kotona ilman tulevaisuudensuunnitelmia?

Tulevaisuudensuunnitelmat on tässä: soteli-luvut: terveydenhoitajaksi. Jos en pääse->syksyllä lähihoitajaksi, koulu nopeutetusti kahteen vuoteen->tästä hoitsuksi->saan harkatkin sitten palkallisena.

Tavoite mulla on terveystiedon maisteri yms. joku tämmönen.

Kämppä kesällä Lumo:lta/syksyllä Hoas:lta.

Mulla on asp-tili, sairastumisen johdosta jouduin työttömäksi, joten ensiasunnon osto on viivästynyt.

Pakko oikaista sen verran, että vaikka ensin opiskelisit lähihoitajaksi niin on hyvin epätodennäköistä että terveydenhoitajaksi opiskellessa saisit harkkoja palkallisena. Esim. perushoidon harkan saat kyllä hyväksiluettua mutta palkallisena harkkapaikkoja en ole kuullut kenenkään saaneen, vaikka lähihoitajan opinnot taustalla olisivatkin.

Ok, menee sitten eri tavalla, jos aikoo hoitsuksi, yks sosionomituttava sai ainakin osan harkoista palkallisena. En sit tiiä, oliks ne just jotain perustason harkkoja sillä sosionomillakin.

Vierailija
60/133 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua elättää sua enää. Sossusta et tuu saamaan rahaa ja samaan aikaan säästämään kämppään. Muutat pois ja menet opiskelemaan kuin muutkin. Lakkaa inisemästä senkin riippakivi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi