Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koulut hyssyttelevät koulukiusaamista?

Vierailija
25.03.2018 |

Eikö opettajat enää puutu kiusaamiseen, kun kiusaajia suojellaan, eikä kiusattuja huomioida?
Miksi te opettajat hyssyttelette kiusaamista? Miksi kiusaajia ei rankaista?
Eikö opettajat ymmärrä, että te teette ison karhunpalveluksen näille kiusaajille?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti sen kun mua kiusattiin ja yritin kertoasiitä opettajalle. Arvatkaa mitä opettaja teki? Alkoi huutamaan että kuitenkin kuvittelen kaiken ja käski hakeutumaan hoitoon. Myönnän että olin (olen edelleen) masentunut ja hoitoa oisin kaivannutkin mutta ymmärrys ja asioihin puuttuminen olis ollut tärkeämpää. Tuon jälkeen en oo pystynyt luottamaan opettajiin.

Vierailija
42/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jälki-istuntoon huoltajan lupaa tarvita. Teillä on varmaan järjestyssäännöt koulussa ja siellä listataan rangaistukset.

Kotiin pitää ilmoittaa ja kaikki oppilaat ei meilläkään palauta lappusia koululle, silloin soitetaan jälki-istunnosta kotiin ja ilmoitetaan, että Pertti istuu täällä nyt tätä kaksituntista.

Jälki-istuntoon ei ole pakko mennä ja "et saa todistusta jos et istu jälkkäreitäsi"-käytäntö on laiton.

Itse asiassa jälki-istuntoon on pakko mennä. Se on lakisääteinen rangaistustoimenpide. Todistusta ei tarvitse antaa, ennen kuin lukuvuoden loppuessa eli heinäkuun viimeisenä päivänä, jos on lukuvuoden aikaisia hommia rästissä. Silloin on ysiltä päässeen aika hankalaa hakea mihinkään jatko-opintoihin enää sinä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen myönnetään. Miten koulu voisi olla poikkeus tässä kiusaamisyhteiskunnassa? Koulu vain heijastelee muuta yhteiskuntaa.

Vierailija
44/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien olisi hyvä ymmärtää se, että lapsesta ei tule kiusaajaa yks kaks ekaluokkalaisena. Kyllä se kusipäinen luonne on näkyvillä jo ihan pienestä pitäen. Minä näen jo nyt lastentarhassa oman lapseni ryhmässä kaksi tulevaa koulukiusaajaa. Toinen on ylivilkas poika, joka hyppii koko ajan toisten niskaan ja tönii, se on hänen mielestään ilmeisesti ihan superhauskaa. Toinen on sellainen pikku pissiksen alku, joka syrjii muita ja kieltäytyy ja kieltää hoviaan leikkimästä muiden lasten kanssa. Tädeille kyllä hymyilee niin maireasti että.

Vierailija
45/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 18 kirjoitti:

Muistan ikuisesti sen kun mua kiusattiin ja yritin kertoasiitä opettajalle. Arvatkaa mitä opettaja teki? Alkoi huutamaan että kuitenkin kuvittelen kaiken ja käski hakeutumaan hoitoon. Myönnän että olin (olen edelleen) masentunut ja hoitoa oisin kaivannutkin mutta ymmärrys ja asioihin puuttuminen olis ollut tärkeämpää. Tuon jälkeen en oo pystynyt luottamaan opettajiin.

Niin, opettajat eivät ole jumalia vaan tavallisia ihmisiä. Sellaisia kuin sinä ja minä.

Vierailija
46/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajiakin kiusataan jos puuttuvat. Kahvit oli kerran tehty virtsaan, kun olin puuttunut kiusaamiseen.

-opettaja

Ei ihme ettei kiusaamista saada loppumaan kun opettajissa on niin paljon kiusaajia.

No mietipä vähän, kuka muu tahtoo opettajaksi kuin kiusaaja? Ne kiusatut tuskin haluavat enää jalallaan kouluun astua.

Vierailija
47/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä käpykylässä ns paremman väen lapset saa kiusata sen minkä ehtivät, ope mielistelee kiusaajan vanhempia ja syyllistää kiusattua ja hänen vanhempiaan. Ei uskoisi että eletään vuotta 2018...ehkä isommissa kaupungeissa tilanne on parempi.

Vierailija
48/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö 18 kirjoitti:

Niin, opettajat eivät ole jumalia vaan tavallisia ihmisiä. Sellaisia kuin sinä ja minä.

Miksi he sitten hakeutuvat alalle? Näkeehän jo sokea reettakin, että opettaminen on yhtä helvettiä, ja siellä pärjää vain vihtahousun kanssa liitossa olevat.

Vierailija
49/70 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jälki-istuntoon huoltajan lupaa tarvita. Teillä on varmaan järjestyssäännöt koulussa ja siellä listataan rangaistukset.

Kotiin pitää ilmoittaa ja kaikki oppilaat ei meilläkään palauta lappusia koululle, silloin soitetaan jälki-istunnosta kotiin ja ilmoitetaan, että Pertti istuu täällä nyt tätä kaksituntista.

Jälki-istuntoon ei ole pakko mennä ja "et saa todistusta jos et istu jälkkäreitäsi"-käytäntö on laiton.

Luokalle jättäminen ja koulukotiin laittaminen ei kuitenkaan ole laitonta.

Luokalle ei voi myöskään jättää, jos vanhemmat eivät suostu. Kaikille annetaan ennemmin tai myöhemmin säälivitoset. Sitä paitsi eihän luokalle voi jättää rangaistukseksi kiusaamisesta. Kiusaaja voi hyvinkin olla vaikka kympin oppilas (vaikka useammin sellainen kyllä joutuu itse kiusatuksi). Eikä yhteiskunta rankkaa kiusaamista niin vakavaksi asiaksi että siitä joutuisi "koulukotiin". Ei sellaisia edes ole nykyään.  Koulukoti oli lasten vankila, nykyiset laitokset ainakin teoriassa ongelmiin joutuneitten lasten "suojelulaitoksia". Sinne siis laitetaan pikemminkin kiusattu. Kiusaaminen on sitä paitsi ryhmäilmiö. Pitäisikö kokonainen luokka tai koko koulun ikäluokka passittaa laitokseen, jos siellä yhtä kiusataan?

Vierailija
50/70 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät auta, kun vittuilevat toisilleen kahvihuoneessa.

Vierailija
51/70 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jouduin vaihtamaan lapsena koulua pahan kiusaamisen takia. Kaikki koulut kaupungissa olivat täynnä eikä siirto olisi onnistunut kuin vasta vuoden päästä, mutta siirsimme kirjat isäni luokse, joten minut oli pakko ottaa siihen "lähikouluun" vaikka asuin kuitenkin vielä äitini luona. Kauheat muistot noista ajoista.

Vierailija
52/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat kaksinaismoralistisia nössöjä nykyään.

Vierailija
53/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysiseen väkivaltaan on helppo puuttua. Henkiseen kiusaamiseem, ryhmän ulkopuolelle sulkemiseen, panetteluun, väheksyntään jne. on vaikeampi puuttua.

Vierailija
54/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kiusatulle oppilaalle ei jää muuta keinoa kuin alistua.

Seuraa voi yrittää vaihtaa, mutta varsinkin kiusaamisvapaaksi julistetussa pikkukoulussa se on mahdotonta.

Vierailija
55/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut koulukiusaamista liian läheltä riittävän kauan. Kiusaamiseen on vaikea puuttua, koska kiusaajat ovat niin ovelia, että kiusaaminen tapahtuu aina silloin kun aikuinen ei ole näkemässä. Koulu, opettajat, kuraattori ovat tehneet kaikkensa.

Vierailija
56/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut koulukiusaamista liian läheltä riittävän kauan. Kiusaamiseen on vaikea puuttua, koska kiusaajat ovat niin ovelia, että kiusaaminen tapahtuu aina silloin kun aikuinen ei ole näkemässä. Koulu, opettajat, kuraattori ovat tehneet kaikkensa.

Jos oppilasta on kiusattu pitkän aikaa aikuisilta salassa ja sitten opettajan nähden saadaan kiusattu ratkeamaan, vaikuttaa kiusattu helposti herkkähipiäiseltä mielensäpahoittajalta.

Vierailija
57/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on virallinen mantra "meillä on niin pieni koulu, että meillä ei kiusata ketään". Juuri äskeisessä koululaisille tehdyssä kyselyssä paljastui, että eniten kiusaamista koetaan pienillä paikkakunnilla. Onnea vain opettajat, jotka onnistutte siltä silmänne peittämään.

Pienillä paikkakunnilla on nykyään suurimmat koulut, kun kaikki kyläkoulut on lopetettu.

Vierailija
58/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ilmeisesti haluavat vain opettaa omia aineitaan. He eivät jaksa enää olla psykologeja kaiken sen muun työn päälle.

Vierailija
59/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta tiedän sen näin aikuisiällä, että kun isket takaisin, viet kaiken niin pitkälle ettei jää muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa. 

Vien kaiken niin pitkälle, että tarvittaessa seuraava henkilö vahingoittuu. 

Se on jo omassa päässä niin pitkälle suunniteltu. 

Vierailija
60/70 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista tapahtuu myös ihan opettajan silmien alla, eikä opettaja välttämättä huomaa. Siksi on tärkeää, että jos lapsi huomaa kiusaamisen, siitä kannattaa AINA kertoa aikuiselle, muuten se voi jäädä pimentoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi