Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?

Vierailija
25.03.2018 |

Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.

Kommentit (738)

Vierailija
121/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ihmiset eivät ole mitään nyrkkeilysäkkejä, joihin voisi vapaasti purkaa oman kurjan olonsa.

Ahaa, kertoisitko tämän muille sitten? Läheisilleni lapsuudessani?

ap

Vierailija
122/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tajua jo että äitiisi keskittymällä elämäsi ei tule muuttumaan tippaakaan. Kauanko olet tästä jo jauhanut? Vuoden? Kaksi? Tätä se nyt sitten on koko loppuelämäsi, yhtä ja samaa 100% hyödytöntä äidistä jauhamista. Nyt kun tiedetään että sitä on edessä vielä noin 40 vuotta niin mitkä fiilikset? Tuletko nauttimaan elämästäsi? Oletko tyytyväinen kuolinvuoteellasi että kivaa oli 40 v miettiä äitiä eikä tehdä mitään muuta.

No mä teen jo kaikkea muuta mua kiinnostavaa, mihin pystyn.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo tehnyt matkat, mua kiinnostaa enää sisäinen hyvä olo, eikä se tule matkustamalla. Tai "kokemalla".

ap

Vierailija
124/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni aikuinen lapsi purki aina pahan olonsa meihin muihin. Sitä piti kuulemma aina vain ymmärtää ja ymmärtää. Koska ero (lapsen ollessa alakouluikäinen) kuulemma aiheutti pahaa mieltä ja siitä kaikki johtuu.

Lapselta itkupotkuraivarit vielä ymmärtää, mutta ei enää aikuiselta. Kun syyt ovat väärä leikkele, haluan uuden auton, ostit väärät kengät lahjaksi, jne.

Edelleenkään kyseinen kolmekymppinen ei ole opiskelemassa, työelämässä eikä ole onnistunut seurustelurintamalla. Hän muistuttaa erehdyttävästi Kingi-ohjelman Nipa Caicua.

Vierailija
125/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo valinnut ammatin, mihin pystyn, ellen voimistu, valinnut parhaan miehen jonka saan, ellen voimistu jne. Mitään muuta ei ole kuin oma sisäinen hyvä olo saavuttamatta, jonka jälkeen vasta voin haaveilla näköisestäni elämästä.

ap

Vierailija
126/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en ole tyytyväinen ammattiini, enkä oikeastaan mieheenikään. Mutta valitsin silti parhaat mihin kykenein, eikä se ole paljon pskaakaan.

ap

Vierailija
127/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole tyytyväinen asuinpaikkaani, enkä oikeastaan mihinkään elämässäni.

ap

Vierailija
128/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tapaamattomuus jos ei ole sovittu ja vastaamattomuus ei ole "pahojen tekojen tekemistä".

ap

Epä-äiti

Juuttunut jankkaaja :)

ap

Kanna vastuusi. Sinä käyttäydyt huonosti

"Hyvin käyttäytyvä" äiti jolla on paha olo, ei ole lapsille se paras äiti. Itsellä pitää olla hyvä olo, kun on lasten kanssa.

ap

Ja siis tähän en voi vaikuttaa siltä osin, miten muut kohtelevat minua.

ap

Siis siihen hyvään olooni. Ei tule hyvä olo kävelylenkeistä, eikä ruuanlaitosta muille, jos minua kohdellaan kuin pskaa.

ap

Hyväksy asiat, joita et voi muuttaa ja muuta asiat, joita et voi hyväksyä.

Vierailija
129/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä et tajua että sinä pilaat muidenkin päivän. Tuo on itsekästä toimintaa mutta sinä et pysty ottamaan vastuuta omasta käytöksestäsi ja sen seurauksista koska olet rajaton ihminen. Olet luultavasti ollut tuollainen jo pienestä asti ja sinua on koitettu kasvattaa normaaliksi ihmiseksi mutta se ei onnistunut koska maailmasi  koostuu oman napasi lähiympäristöstä etkä  näe nenääsi pitemmälle. Sympatiani ovat täysin äitisi puolella, sinä olet hirveä, itsekäs vastuuton ja rajaton ihminen.

Vierailija
130/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo tehnyt matkat, mua kiinnostaa enää sisäinen hyvä olo, eikä se tule matkustamalla. Tai "kokemalla".

ap

Hakeudu terapiaan niin opit ymmärtämään itseäsi ja tunteitasi paremmin ja näkemään asioita uusista näkökulmista.

Vierailija
131/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä et tajua että sinä pilaat muidenkin päivän. Tuo on itsekästä toimintaa mutta sinä et pysty ottamaan vastuuta omasta käytöksestäsi ja sen seurauksista koska olet rajaton ihminen. Olet luultavasti ollut tuollainen jo pienestä asti ja sinua on koitettu kasvattaa normaaliksi ihmiseksi mutta se ei onnistunut koska maailmasi  koostuu oman napasi lähiympäristöstä etkä  näe nenääsi pitemmälle. Sympatiani ovat täysin äitisi puolella, sinä olet hirveä, itsekäs vastuuton ja rajaton ihminen.

Enhän pilaa. Sinä itse päätät tulla pilaamaan sen lukemalla juttujani. Jos palstasta puhut. Ja muualla sinä et päätä, miks mieheni asui kanssani, pilasinko hänen päivänsä vai en.

ap

Vierailija
132/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hakeudu terapiaan niin opit ymmärtämään itseäsi ja tunteitasi paremmin ja näkemään asioita uusista näkökulmista.

Niin, hakeudupa terapiaan. Hakeuduin. Vuonna 1997. Mutta onko kaikilla terapeuteilla taitoa, vaikka oisivat oikein Vaativan erityistason terapeutteja? Ei ollut. Ei esim. nähnyt, mikä sitä mun pahaa oloa piti yllä. Kun en itsekään sitä nähnyt. Siinä kasvaneena.

ap

Vierailija
133/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei nähnyt, mikä piti mun pahaa oloa yllä, eikä osannut auttaa.

ap

Vierailija
134/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mun sympatiat ei missään nimessä ole vanhempien puolella. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä he ovat juuri syy miksi ap ajattelee ja käyttäytyy kuten tekee. Kyseessä on luultavasti epävakaa persoonallisuushäiriö, siihen liittyy juurikin tuollainen kyvyttömyys itsesäätelyyn. Ja se kehittyy jo lapsuuden ja nuoruuden aikana. Luultavasti myös vanhemmat ovat epävakaita ja se on sitten leimannut koko ap:n lapsuutta. Siksi hän ei nyt aikuisena näe mikä on normaalia ja mikä ei koska lapsuudesta on saatu täysin väärät mallit eikä ole opetettu itsesäätelytaitoja ollenkaan. Lapset eivät kasva normaaleiksi epänormaaleissa olosuhteissa.

Vierailija
135/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kävin siellä motivoituneena paranemaan. Mitä hyötyä siitäkin oli? Ei mitään. 6 vuotta odottelin tuloksia.

ap

Vierailija
136/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mun sympatiat ei missään nimessä ole vanhempien puolella. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä he ovat juuri syy miksi ap ajattelee ja käyttäytyy kuten tekee. Kyseessä on luultavasti epävakaa persoonallisuushäiriö, siihen liittyy juurikin tuollainen kyvyttömyys itsesäätelyyn. Ja se kehittyy jo lapsuuden ja nuoruuden aikana. Luultavasti myös vanhemmat ovat epävakaita ja se on sitten leimannut koko ap:n lapsuutta. Siksi hän ei nyt aikuisena näe mikä on normaalia ja mikä ei koska lapsuudesta on saatu täysin väärät mallit eikä ole opetettu itsesäätelytaitoja ollenkaan. Lapset eivät kasva normaaleiksi epänormaaleissa olosuhteissa.

Miten mä "käyttäydyn"? Ethän sä siitä mitään tiedä. Turha moittia mua.

ap

Vierailija
137/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta odottelin, että jos puhun kaiken, mitä tiedän, kerron kaiken, se koulutettu ihminen osaa auttaa. Ei todellakaan osannut.

ap

Vierailija
138/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä toki lakannut hakemasta apua. Mutta sitä ei voi lainkaan luottaa saavansa.

ap

Vierailija
139/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan sen avun, mitä sieltä silloin hain, luottaen siihen terapeuttiin, nuori kun olin, niin menen hieromaan sen sen naamaan, että vika oli hänessä, etten saanut apua aikaisemmin.

ap

Vierailija
140/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois sanonut mulle, ettei osaa auttaa.

ap