Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?

Vierailija
25.03.2018 |

Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.

Kommentit (738)

Vierailija
141/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei auta koska jumitat äitiisi. Edes 60 vuotta terapiaa ei tule auttamaan koska vastaus ongelmiisi ei löydy äidistäsi jauhamalla. Tärkein saavutuksesi elämässäsi tulee olemaan 100 000 sivua tekstiä aiheesta äitini sitä ja äitini tätä ja se siitä.

Vierailija
142/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois sanonut mulle, ettei osaa auttaa.

ap

Mutta eihän se sitä itsekään tajunnut. Niin hyvä terapeutti se. Niin paljon heihinkin voi avuntuojina luottaa. kuvittelin terapeutin koulutuksen oikeasti olevan röntgenkatse ihmisen psyykeen. Miten väärässä olinkaan. Ne vissiin itse kuvittelee edelleen niin, koska itse-epäilyä harvemmin esiintynee asiakkaaseen päin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia ei auta koska jumitat äitiisi. Edes 60 vuotta terapiaa ei tule auttamaan koska vastaus ongelmiisi ei löydy äidistäsi jauhamalla. Tärkein saavutuksesi elämässäsi tulee olemaan 100 000 sivua tekstiä aiheesta äitini sitä ja äitini tätä ja se siitä.

Oletko nyt ihan tosissas? Mitenköhän ois, tarttiskohan sen terapian auttaa vaikkapa tuohon? Oletko tosissasi noin tyhmä?

ap

Vierailija
144/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti siis :DDDDD Voiko joku kirjoitustaitoinen olla näin tyhmä? Terapia ei auta kun jumitat äitiisi.... hehheh, tästä sais hyvää vitsiä, kun vähän hoksais

ap

Vierailija
145/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kommenteista ois hauska tehdä joskus parodiaa, kunhan paranen...

ap

Vierailija
146/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ihan oikeassa siinä ettei terapia auta koska sinusta terapian kuuluu auttaa sillä lailla että sinä jauhat äidistäsi ja terapeutti yrittää keksiä miten äidistä jauhaminen voisi auttaa. Mutta kun se ei voi auttaa. Itse olet täällä kertonut kuinka terapeutti yritti tehdä oikeita asioita ja sinä suutuit siitä ja vaihdoit terapeuttia. Kyllä siinä varmaankin taas mukavasti pari vuotta kuluu äidistä jauhaessa uuden terapeutin kanssa.

Vierailija
147/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tällainen parodioitsija löytyy You tubesta, JP Sears. Ultra spiritual life. Parodioi henkisestä kasvusta yli-innostuneita ja henkisen kasvun vakavasti ottavia ihmisiä.

ap

Vierailija
148/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap ihan oikeassa siinä ettei terapia auta koska sinusta terapian kuuluu auttaa sillä lailla että sinä jauhat äidistäsi ja terapeutti yrittää keksiä miten äidistä jauhaminen voisi auttaa. Mutta kun se ei voi auttaa. Itse olet täällä kertonut kuinka terapeutti yritti tehdä oikeita asioita ja sinä suutuit siitä ja vaihdoit terapeuttia. Kyllä siinä varmaankin taas mukavasti pari vuotta kuluu äidistä jauhaessa uuden terapeutin kanssa.

: D Leikitkö taas tyhmää, vai oletko oikeasti?

ap

Vierailija
149/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo tehnyt matkat, mua kiinnostaa enää sisäinen hyvä olo, eikä se tule matkustamalla. Tai "kokemalla".

ap

Hakeudu terapiaan niin opit ymmärtämään itseäsi ja tunteitasi paremmin ja näkemään asioita uusista näkökulmista.

Niin, hakeudupa terapiaan. Hakeuduin. Vuonna 1997. Mutta onko kaikilla terapeuteilla taitoa, vaikka oisivat oikein Vaativan erityistason terapeutteja? Ei ollut. Ei esim. nähnyt, mikä sitä mun pahaa oloa piti yllä. Kun en itsekään sitä nähnyt. Siinä kasvaneena.

ap

Väärä terapeutti tai liian lyhytkestoinen terapia. Niin, ja ei sen terapeutin tarvitsekaan pystyä puolestasi erittelemään tunteitasi ja ajatuksiasi vaan hän "antaa sinulle työkalut" että pystyt ihan itse tutkiskelemaan itseäsi ja tunne-elämääsi. Onko sinulla psykiatrialle hoitokontaktia? Voisi olla paikallaan...

Vierailija
150/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan sinun oma tulkintasi siitä, millaista terapian kuuluu minusta olla :D Hauska lukea, sinäsnä.

ap

Vierailija
151/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo tehnyt matkat, mua kiinnostaa enää sisäinen hyvä olo, eikä se tule matkustamalla. Tai "kokemalla".

ap

Hakeudu terapiaan niin opit ymmärtämään itseäsi ja tunteitasi paremmin ja näkemään asioita uusista näkökulmista.

Niin, hakeudupa terapiaan. Hakeuduin. Vuonna 1997. Mutta onko kaikilla terapeuteilla taitoa, vaikka oisivat oikein Vaativan erityistason terapeutteja? Ei ollut. Ei esim. nähnyt, mikä sitä mun pahaa oloa piti yllä. Kun en itsekään sitä nähnyt. Siinä kasvaneena.

ap

Väärä terapeutti tai liian lyhytkestoinen terapia. Niin, ja ei sen terapeutin tarvitsekaan pystyä puolestasi erittelemään tunteitasi ja ajatuksiasi vaan hän "antaa sinulle työkalut" että pystyt ihan itse tutkiskelemaan itseäsi ja tunne-elämääsi. Onko sinulla psykiatrialle hoitokontaktia? Voisi olla paikallaan...

Kyllä sen ois tarvinnut. Tai sitten muutoin tajuta, kenestä se mun paha oloni johtuikaan. Ja havaita se paha olo ylipäätään syynä pahoinvointiini. :)

ap

Vierailija
152/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä et tajua että sinä pilaat muidenkin päivän. Tuo on itsekästä toimintaa mutta sinä et pysty ottamaan vastuuta omasta käytöksestäsi ja sen seurauksista koska olet rajaton ihminen. Olet luultavasti ollut tuollainen jo pienestä asti ja sinua on koitettu kasvattaa normaaliksi ihmiseksi mutta se ei onnistunut koska maailmasi  koostuu oman napasi lähiympäristöstä etkä  näe nenääsi pitemmälle. Sympatiani ovat täysin äitisi puolella, sinä olet hirveä, itsekäs vastuuton ja rajaton ihminen.

Ei. Mun sympatiat ei missään nimessä ole vanhempien puolella. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä he ovat juuri syy miksi ap ajattelee ja käyttäytyy kuten tekee. Kyseessä on luultavasti epävakaa persoonallisuushäiriö, siihen liittyy juurikin tuollainen kyvyttömyys itsesäätelyyn. Ja se kehittyy jo lapsuuden ja nuoruuden aikana. Luultavasti myös vanhemmat ovat epävakaita ja se on sitten leimannut koko ap:n lapsuutta. Siksi hän ei nyt aikuisena näe mikä on normaalia ja mikä ei koska lapsuudesta on saatu täysin väärät mallit eikä ole opetettu itsesäätelytaitoja ollenkaan. Lapset eivät kasva normaaleiksi epänormaaleissa olosuhteissa.

Miten mä "käyttäydyn"? Ethän sä siitä mitään tiedä. Turha moittia mua.

ap

Nooo... Eihän näistä lukuisista kommenteistasi lukuisissa eri ketjuissa oo kovinkaan vaikeaa päätellä. Ja ihan tässäkin aloituksessa ikäänkuin puolustelet että jos on paha olla itsellä on ok purkaa sitä muihin.

Vierailija
153/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole psykiatrialle ollut koskaan hoitokontaktia, yksityiseltä olen hakenut lausuntoihin näkemyksen kelaa varten. Ja olen käynyt joskus yksityisellä psykiatrilla, mutta heistä en ilmeisesti tarvitse hoitoa.

Nyt olen menossa psykiatrian tsekkaukseen omasta pyynnöstäni työterveyden kautta. En vain ole päässyt sinne koska ne antaa mulla aina ajan työvuoron päälle. Mutta menossa olen. Haluan apua siihen, miksi en voi asua lasteni kanssa.

ap

Vierailija
154/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä et tajua että sinä pilaat muidenkin päivän. Tuo on itsekästä toimintaa mutta sinä et pysty ottamaan vastuuta omasta käytöksestäsi ja sen seurauksista koska olet rajaton ihminen. Olet luultavasti ollut tuollainen jo pienestä asti ja sinua on koitettu kasvattaa normaaliksi ihmiseksi mutta se ei onnistunut koska maailmasi  koostuu oman napasi lähiympäristöstä etkä  näe nenääsi pitemmälle. Sympatiani ovat täysin äitisi puolella, sinä olet hirveä, itsekäs vastuuton ja rajaton ihminen.

Ei. Mun sympatiat ei missään nimessä ole vanhempien puolella. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä he ovat juuri syy miksi ap ajattelee ja käyttäytyy kuten tekee. Kyseessä on luultavasti epävakaa persoonallisuushäiriö, siihen liittyy juurikin tuollainen kyvyttömyys itsesäätelyyn. Ja se kehittyy jo lapsuuden ja nuoruuden aikana. Luultavasti myös vanhemmat ovat epävakaita ja se on sitten leimannut koko ap:n lapsuutta. Siksi hän ei nyt aikuisena näe mikä on normaalia ja mikä ei koska lapsuudesta on saatu täysin väärät mallit eikä ole opetettu itsesäätelytaitoja ollenkaan. Lapset eivät kasva normaaleiksi epänormaaleissa olosuhteissa.

Miten mä "käyttäydyn"? Ethän sä siitä mitään tiedä. Turha moittia mua.

ap

Nooo... Eihän näistä lukuisista kommenteistasi lukuisissa eri ketjuissa oo kovinkaan vaikeaa päätellä. Ja ihan tässäkin aloituksessa ikäänkuin puolustelet että jos on paha olla itsellä on ok purkaa sitä muihin.

Niin, läheisten kanssa, ja miksei palstallakin. Jos loukkaa, sulje ketju. Siksi täällä se on ok. Joku voikin haluta auttaa.

ap

Vierailija
155/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juttuja meni niin että ap valitti miten äiti oli lytännyt ap:tä kun ei hyväksyisi tämän valitsemaa seinän väriä omaan huoneeseensa, yhyy, aikuisena ihmisenäkin tarvitsen äitini hyväksynnän asuntoni värivalinnoille, en voi elää ennen kuin äitini tulee ja sanoo että tosi hyvä väri, sitten elämäni suunta muuttuu. Terapeutti yritti herätellä ap:tä että entä jos äidin mielipide ei olisikaan niin tärkeä, entä jos ap miettisi ja päättäisi omien seiniensä värin itse ja jos äiti ei tykkäisi harmi, mutta elämä jatkuu. Ap suuttui ehdotuksesta ruveta kapinoimaan vanhempia vastaan ja vaihtoi terapeuttia.

Vierailija
156/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti opitaan jo lapsena tunteiden- ja käytöksensäätely taidot ja sen että vaikka tunne olisi mikä vain ei voi käyttäytyä miten vain. Täytyy oppia ensinnäkin erottamaan toisistaan tunne, ajatus ja toiminta. Jos aikuisella ei näitä taitoja ole vaan tunteet siirtyvät suoraan käytöksen tasolle hän kyllä varmasti herättää paheksuntaa ympäristössään. Ei ole normaalia että aikuinen ihminen alkaa hulluna riehumaan aina kun suuttuu jostain tai on turhautunut. Normaali aikuinen osaa myös peilata omaa olemistaan ympäristöön ja huomaa että muut eivät käyttäydy kuten hän itse. Hän siis ymmärtää itsekin ettei hänen käytöksensä ole normaalia.

Tämä!

Vierailija
157/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juttuja meni niin että ap valitti miten äiti oli lytännyt ap:tä kun ei hyväksyisi tämän valitsemaa seinän väriä omaan huoneeseensa, yhyy, aikuisena ihmisenäkin tarvitsen äitini hyväksynnän asuntoni värivalinnoille, en voi elää ennen kuin äitini tulee ja sanoo että tosi hyvä väri, sitten elämäni suunta muuttuu. Terapeutti yritti herätellä ap:tä että entä jos äidin mielipide ei olisikaan niin tärkeä, entä jos ap miettisi ja päättäisi omien seiniensä värin itse ja jos äiti ei tykkäisi harmi, mutta elämä jatkuu. Ap suuttui ehdotuksesta ruveta kapinoimaan vanhempia vastaan ja vaihtoi terapeuttia.

SE TILANNE OLI MUN HUONEESTA KUN OLISIN VIELÄ ASUNUT KOTONA, TAJUATKO? Ei omasta kodistani. Vaan terapeutti ehdotti, että entä jos olisin vaan maalannut äidin luona huoneeni seinät mustiksi, vaikka äiti oli kieltänyt.

En tajua miten se olisi ratkaissut pahoinvointiani.

ap

Vierailija
158/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Elämä jatkuu? Ainäidin haukkumana edelleen? Saisitko itse siitä hyvän mielen?

ap

Vierailija
159/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan idioottimainen tulkinta kirjoittamastani. Ei pidä tuokaan paikkaansa, voi hyvän tähden sentään. Mitä muuta mä tässä oon tehnyt, kuin kapinoinut äitiäni vastaan? Tajuatko, että se ei ole viemyt pahoinvointia pois?

ap

Vierailija
160/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ MUUTA MÄ OLEN TÄSSÄ TEHNYT, KUIN KAPINOINUT ÄITIÄNI VASTAAN!!?? miten joku voi kirjoittaa, että suutuin, kun pitäisi kapinoida äitiäni vastaan?? Mitä mitä mitä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän