Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikse se, että ihmisellä on paha olla tai on vihainen katsotaan huonoksi käytökseksi?

Vierailija
25.03.2018 |

Tai eihän siis kaikki aina katsokaan, mutta mitä liikkuu sellaisen ihmisen päässä, jonka mielestä muilla ei saisi olla koskaan huono olla, eivätkä he saisi olla vihaisia, ettei sille ihmiselle itselleen tule paha mieli? Ja sitten kontrolloi läheisiään haukkumalla näiden käytöstä? Tunteistahan siinä vain on kysymys, ei mistään käytöstavoista.

Kommentit (738)

Vierailija
561/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä? Minä en ole sellainen kuin äitini olisi toivonut. Lapseni eivät ole sellaisia kuin itse toivoisin. Mieheni ei käyttäydy 100 % toiveideni mukaan.

Jokainen ylittää ja alittaa odotukset joskus ja onkin kiinnostunut baletin sijaan värikuula-ammunnasta tai musiikin sijaan kuvataiteesta. Joku on äänekäs ja joku vilkas, joku taas elegantin rauhallinen ja joku ilopilleri. 

Entäs kun vain alittaa odotukset? Alitit siis aina äitisi odotukset? Mä ainakin alitin.

ap

Vierailija
562/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se oli todella loukkaavaa. Tekispä mieli hieroa sama kokemus äidin naamaan. Harmi vaan, ettei se ole itsetunnon kavuvaiheessa enää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä? Minä en ole sellainen kuin äitini olisi toivonut. Lapseni eivät ole sellaisia kuin itse toivoisin. Mieheni ei käyttäydy 100 % toiveideni mukaan.

Jokainen ylittää ja alittaa odotukset joskus ja onkin kiinnostunut baletin sijaan värikuula-ammunnasta tai musiikin sijaan kuvataiteesta. Joku on äänekäs ja joku vilkas, joku taas elegantin rauhallinen ja joku ilopilleri. 

Ja luuletko sä, että mä sain olla sellainen kuin olin?! Siinä ohjelmassakaan ne ihmiset ei ois saaneet olla sellaiia kuin ovat! Jos äidiltäni kysytään. Ja mulle kertoi sen vaikken kysynytkään, mikä mä en saa olla. Eli minä.

ap

Vierailija
564/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ois kuulunut ymmärtää, että se on KAIKKIEN MUIDEN ELÄMÄÄ, että ei olla kohteliata koko ajan ja ei se kpää itse edes ollut! Niin mitä helvettttiä vaatii minulta sellaista ja haukkuu ja arvostelee, jos en ole!?

ap

Vierailija
565/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun mun vihani liittyy yleensä läheisiini. Jos mulle nyt soittaisi esim. isäni sisko, niin viittä vaille, etten huutaisi sille, mikä pska se on, kun ei ole pysäyttänyt mun äitiä! Se oli kuitenkin aikuinen mun lapsuudessa, vaikkei kovin läheinen. Olemme läheisempiä näin aikuisiässäni.

ap

Vierailija
566/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just juttelinkin yhden työkaverin kanssa (josta näkyy kun ei ole hyvä päivä, ei tosin siis tarkoita mitään pahaa tosiaan muille) että mulla on ollut aivan hlvetin raskasta (syytä en sanonut) ja työkaveri sanoi ihmeissään, ettei se minusta näy. Miksi näkyisi, kun se ei liity työyhteisöön? No, ymmärrän, että se helpottaa, jos ei tartte olla ok tai pirteä jos ei ole, mutta ehkä mä silloinkin vaikutan vaan tasaiselta ja vetäydyn kyllä siis omiin oloihini, mutta en koskaan oo töykeä tms.

ap

Eli halutessasi voisit kohdella myös lapsiasi hyvin, mutta lapset eivät mielestäsi ansaitse hyvää kohtelua, koska lapsillesi huudat tyhjästä. Tuo tekee sinusta pahan, voisit valita kohdella lapsia hyvin, mutta et valitse.

Vierailija
567/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tässä nyt ei hyväksy ja ketä? Sinä koet, ettei äitisi hyväksynyt sinua omana itsenäsi, mutta et sinäkään hyväksy äitiäsi hänen puutteineen.

Minun äitini ei ollut sellainen, mitä olisin halunnut, jos perheen olisi voinut valita kuvastosta. Silti rakastin äitiä täydestä sydämestäni niine puutteineen, jotka hänellä oli. Murrosiässä tuli (melko normaalia) parin vuoden jakso, etten sietänyt häntä silmissäni ja näin vain kaikki viat ja puutteet ja laimilyönnit ja sen, miten hän ei ollut suojellut minua oikein ja tarpeeksi. Kun aikuistuin, pystyimme jatkamaan elämäämme ja olemaan hyvissä väleissä ja paljon tekemisissä keskenämme. 

Vierailija
568/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just juttelinkin yhden työkaverin kanssa (josta näkyy kun ei ole hyvä päivä, ei tosin siis tarkoita mitään pahaa tosiaan muille) että mulla on ollut aivan hlvetin raskasta (syytä en sanonut) ja työkaveri sanoi ihmeissään, ettei se minusta näy. Miksi näkyisi, kun se ei liity työyhteisöön? No, ymmärrän, että se helpottaa, jos ei tartte olla ok tai pirteä jos ei ole, mutta ehkä mä silloinkin vaikutan vaan tasaiselta ja vetäydyn kyllä siis omiin oloihini, mutta en koskaan oo töykeä tms.

ap

Eli halutessasi voisit kohdella myös lapsiasi hyvin, mutta lapset eivät mielestäsi ansaitse hyvää kohtelua, koska lapsillesi huudat tyhjästä. Tuo tekee sinusta pahan, voisit valita kohdella lapsia hyvin, mutta et valitse.

Ei, vaan kotona ei kannata näytellä ja esittää mitään. Eikä jaksaisikaan. Siis kaikessa.

ap

Vierailija
569/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tässä nyt ei hyväksy ja ketä? Sinä koet, ettei äitisi hyväksynyt sinua omana itsenäsi, mutta et sinäkään hyväksy äitiäsi hänen puutteineen.

Minun äitini ei ollut sellainen, mitä olisin halunnut, jos perheen olisi voinut valita kuvastosta. Silti rakastin äitiä täydestä sydämestäni niine puutteineen, jotka hänellä oli. Murrosiässä tuli (melko normaalia) parin vuoden jakso, etten sietänyt häntä silmissäni ja näin vain kaikki viat ja puutteet ja laimilyönnit ja sen, miten hän ei ollut suojellut minua oikein ja tarpeeksi. Kun aikuistuin, pystyimme jatkamaan elämäämme ja olemaan hyvissä väleissä ja paljon tekemisissä keskenämme. 

No kumpi on vahingollisempaa? Se, ettei äiti anna mun olla minä, vai se, etten mä tyrsk, anna äitini olla hän? Kuvitteletko, että mä estin sitä? Mitä?

ap

Vierailija
570/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä voit edes kirjoittaa mitään tällaista pskaa.

ap

Vierailija
571/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun mun vihani liittyy yleensä läheisiini. Jos mulle nyt soittaisi esim. isäni sisko, niin viittä vaille, etten huutaisi sille, mikä pska se on, kun ei ole pysäyttänyt mun äitiä! Se oli kuitenkin aikuinen mun lapsuudessa, vaikkei kovin läheinen. Olemme läheisempiä näin aikuisiässäni.

ap

Olen miettinyt samaa, mïksei kukaan aikuinen sanonut mitään ollessani lapsi. Miksei kukaan perheen ulkopuolinen edes tukenut. Nyt aikuisena tajuan, ettei se ole niin yksinkertaista. Kun väkivaltainen alkoholisti ajaa perheen hankeen, siihen puuttuminen on helpompaa, koska ongelma on kaikille ilmeinen ja perhe on otettava pakkasesta suojaan. Kun keskiluokkaisessa perheessä on käytös/luonne/mielenterveysongelmaa ja lapset kärsivät, puuttumiseen vaadittava raja on veteen piirretty viiva. 

Vierailija
572/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen miettinyt samaa, mïksei kukaan aikuinen sanonut mitään ollessani lapsi. Miksei kukaan perheen ulkopuolinen edes tukenut. Nyt aikuisena tajuan, ettei se ole niin yksinkertaista. Kun väkivaltainen alkoholisti ajaa perheen hankeen, siihen puuttuminen on helpompaa, koska ongelma on kaikille ilmeinen ja perhe on otettava pakkasesta suojaan. Kun keskiluokkaisessa perheessä on käytös/luonne/mielenterveysongelmaa ja lapset kärsivät, puuttumiseen vaadittava raja on veteen piirretty viiva. 

No en mä edes kuvittele oikeasti, että se ois yksinkertaista. Se on vaan irrationaalinen raivo ja pettymys siihen, ettei saanut apua.

ap

Vierailija
573/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistösi puskee adrenaliinia ja stressihormonia, jotta saisit rakennettua elämäsi uudelleen palasista. Sen sijaan käytät ne saamasi voimavarat vanhojen vatvomiseen ja toisten syyttelyyn. 

Vierailija
574/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No en mä edes kuvittele oikeasti, että se ois yksinkertaista. Se on vaan irrationaalinen raivo ja pettymys siihen, ettei saanut apua.

ap

Ja sitten se, että nyt sen saman ihmisen kanssa pitäisi toisaalta jaksaa silloin kun se ei ole parhimmillaan. Tulee kysymys, että miksi? En jaksa. Älä soittele mulle, kun ei susta oo mihinkään.

ap

Vierailija
575/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistösi puskee adrenaliinia ja stressihormonia, jotta saisit rakennettua elämäsi uudelleen palasista. Sen sijaan käytät ne saamasi voimavarat vanhojen vatvomiseen ja toisten syyttelyyn. 

Miten noi kaksi asiaa niin kuin kumoavat toisensa? Mökkiäkö tässä pitäisi kukkulalle rakentaa?

ap

Vierailija
576/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niin tämä. En tajua, miten palstan väki kamppailee tajutakseen tämän.

ap

Vierailija
577/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehillinnän puute ja huonot tavat ovat pahasta huolimatta niiden takana olevasta (teko)syystä. Jos ei voi olla ihmisiksi pitää pysyä kotona tai omassa pakkolaitoksessa ja ottaa lääkkeet.

Vierailija
578/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehillinnän puute ja huonot tavat ovat pahasta huolimatta niiden takana olevasta (teko)syystä. Jos ei voi olla ihmisiksi pitää pysyä kotona tai omassa pakkolaitoksessa ja ottaa lääkkeet.

Kasvata nahkaa.

ap

Vierailija
579/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aikuiset ihmiset osaavat useimmissa tilanteissa hallita tunteitaan siinä määrin, että eivät syydä omia negatiivisia tunteita muiden ihmisten niskaan. Jos näin tekee, se on huonoa käytöstä. Ei kellään muulla ihmisellä ole mitään velvollisuutta kuunnella aikuisen ihmisen kiukuttelua.

Vierailija
580/738 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotenkin vaikeaa tajuta, että toisella on paha olla, ja olla ottamatta siitä itseesi, vai miksi maailman pitäisi tanssia sun pillisi mukaan ja olla sinulle mieliksi?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi