Onko teillä muilla lapsia, jotka lauleskelevat ja hyräilevät koko ajan?
Okei, ei nyt ihan koko ajan, mutta tosi paljon. Meillä on tuo 3,5-vuotias, joka nytkin tuossa näpertää legoilla ja hyräilee samalla jotain omaa lauluaan. Sepittää itse kaikenlaisia sävelmiä, jotka tarttuvat myös muiden perheenjäsenten päähän.
Kommentit (32)
Kuulostaa ihanalta! Mun lapsi laulelee välillä suihkussa tai iltaisin leluilleen <3
Minun 3-vuotias tyttäreni laulaa tosi usein ja monesti ”omia” kappaleitaan. Huvittavaa kuunnella hänen sanoituksiaan.
Täällä 5-vuotias myös usein lauleskelee omia laulujaan
Vierailija kirjoitti:
Minun 3-vuotias tyttäreni laulaa tosi usein ja monesti ”omia” kappaleitaan. Huvittavaa kuunnella hänen sanoituksiaan.
Onko hänellä oikeita sanoja lauluissaan vai jotain höpöhöpöä? Meidän lapsella jälkimmäistä. Hänellä on kyllä joskus tosi hienoja tulkintoja, kun työstää jotain melodianpätkää flow-tilassa leikkiessään.
Ap
Kyllä. Oikeastaan aina, kun ei keskity mihinkään tiettyyn asiaan laulelee ja hyräilee omia sanoituksia ja lastenlauluja ja pimputtaa pianoa. Aivan viihdyttävää kuunneltavaa.
Meillä 5-vuotias poika on ollut tuollainen aina. Tiedän myös yhden aikuisen miehen, joka ainakin töissä ollessaan hyräilee lähes koko ajan. :)
On tai oikeastaan oli. Nykyään osaa olla kiltista ja hiljaa kun annettiin kaksi vaihtoehtoa, joko lopettaa ja hiljenee tai menee nurkkaan seisomaan puoleksi tunniksi. Lapsen hyräily ja lauleskelu nimittäin alkoi käymään jo hermon päälle.
On. Minusta söpöä enkä ajatellut ongelmana mutta ilmeisesti liittyi siihen, että todettiin adhd.
Juu, tässä kirjoittaa sellainen entinen lapsi. Mikä h##vetti tämän pointti oli? :DDD
Laulaa, hyräilee, höpöttää ja tanssii. Ilmeisesti saa koulussa istua riittävästi aloillaan. Nyt on "jo" 10v ja harrastaa mm. kuorolaulua.
Itse kuulemma laulelin pienenä niitä näitä kummia, omilla sanoilla usein jotain radiosta tai televisiosta kuulemaani mukaillen. Lapsuudenkodissani ei ollut soittimia, levyjä tai stereoita eikä musikaalisuuteen enempiä satsattu, mutta luojan kiitos vanhempani sietivät rallatteluani, jopa siinä määrin että nykyisin aikuisena lauluääntäni kehutaan laajemminkin, ja minua pidetään jos ei nyt musiikin asiantuntijana niin ainakin varteenotettavana harrastajana. Ja rakkaus musiikkiin on säilynyt läpi elämän. Jotta sanoisin, että antakaa pienten rallattaa, kyllä sitä huonompiakin harrasteita on...
Vierailija kirjoitti:
Juu, tässä kirjoittaa sellainen entinen lapsi. Mikä h##vetti tämän pointti oli? :DDD
Se, mikä otsikossa kerrottiin.
Ap
Pelle-Hermann kirjoitti:
Itse kuulemma laulelin pienenä niitä näitä kummia, omilla sanoilla usein jotain radiosta tai televisiosta kuulemaani mukaillen. Lapsuudenkodissani ei ollut soittimia, levyjä tai stereoita eikä musikaalisuuteen enempiä satsattu, mutta luojan kiitos vanhempani sietivät rallatteluani, jopa siinä määrin että nykyisin aikuisena lauluääntäni kehutaan laajemminkin, ja minua pidetään jos ei nyt musiikin asiantuntijana niin ainakin varteenotettavana harrastajana. Ja rakkaus musiikkiin on säilynyt läpi elämän. Jotta sanoisin, että antakaa pienten rallattaa, kyllä sitä huonompiakin harrasteita on...
Mä en oikein usko, että tuo, joka kertoi kieltävänsä, oli tosissaan.
Ap
Se laulaminen/hyräily on sijaistoiminto joka auttaa keskittymään.
Ei ole, sun lapses on uniikki ja siitä tulee isona laulaja. Sen varmaan halusit kuulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, sun lapses on uniikki ja siitä tulee isona laulaja. Sen varmaan halusit kuulla?
Ei, kun halusin kuulla muiden hyräilevistä lapsista. Onko sulla kaikki hyvin?
Ap
Minulla on kolme lasta enkä koskaan ole kuullut heistä yhdenkään laulavan. Minä ja mieheni lauleskelemme useinkin, mutta lapset eivät koskaan. Aikaa lailamisen aloittamiseen olisi kyllä jokaisella ollut, sillä ovat jo aikuisia.
Juu, täällä myös. 6-vuotias poika laulaa/hyräilee/rallattelee lotona leikeissään paljon. Nuorempi ei niinkään, yksin leikkiessään puhuu repliikit mutta ei rallata. Mulla itsellä on tuo sama rallatustapa, ainakin välillä huomaan.