Onko teillä muilla lapsia, jotka lauleskelevat ja hyräilevät koko ajan?
Okei, ei nyt ihan koko ajan, mutta tosi paljon. Meillä on tuo 3,5-vuotias, joka nytkin tuossa näpertää legoilla ja hyräilee samalla jotain omaa lauluaan. Sepittää itse kaikenlaisia sävelmiä, jotka tarttuvat myös muiden perheenjäsenten päähän.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Se laulaminen/hyräily on sijaistoiminto joka auttaa keskittymään.
Niin, se voi olla. Mä tein kuulemma itse tuota pienenä ja olen aika varma, että mulla on joku keskittymishäiriö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on viisivuotias, joka laulaa ja tanssii koko ajan. Päähän tarttuvat saman tien kaikki melodiat, ja hän laulaa myös englanninkielisiä lauluja, vaikka ei osaa ääntää kuin vähän sinnepäin eikä tiedä, mitä sanat tarkoittavat. Tykkää lastenlaulujen lisäksi kaikenlaisesta musiikista, Hevisauruksesta Katri Helenaan ja Disney-leffoista CMX:ään.
Hauskaa! Meillä tuo lapsi taas harvemmin laulaa olemassa olevia lauluja, joskus kyllä, kun pyydän. Ei hänellä ole kovin isoa repertuaaria oikeita lauluja muutenkaan muistissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pelle-Hermann kirjoitti:
Itse kuulemma laulelin pienenä niitä näitä kummia, omilla sanoilla usein jotain radiosta tai televisiosta kuulemaani mukaillen. Lapsuudenkodissani ei ollut soittimia, levyjä tai stereoita eikä musikaalisuuteen enempiä satsattu, mutta luojan kiitos vanhempani sietivät rallatteluani, jopa siinä määrin että nykyisin aikuisena lauluääntäni kehutaan laajemminkin, ja minua pidetään jos ei nyt musiikin asiantuntijana niin ainakin varteenotettavana harrastajana. Ja rakkaus musiikkiin on säilynyt läpi elämän. Jotta sanoisin, että antakaa pienten rallattaa, kyllä sitä huonompiakin harrasteita on...
Mä en oikein usko, että tuo, joka kertoi kieltävänsä, oli tosissaan.
Ap
Kieltävänsä mitä?
Vierailija kirjoitti:
Pelle-Hermann kirjoitti:
Itse kuulemma laulelin pienenä niitä näitä kummia, omilla sanoilla usein jotain radiosta tai televisiosta kuulemaani mukaillen. Lapsuudenkodissani ei ollut soittimia, levyjä tai stereoita eikä musikaalisuuteen enempiä satsattu, mutta luojan kiitos vanhempani sietivät rallatteluani, jopa siinä määrin että nykyisin aikuisena lauluääntäni kehutaan laajemminkin, ja minua pidetään jos ei nyt musiikin asiantuntijana niin ainakin varteenotettavana harrastajana. Ja rakkaus musiikkiin on säilynyt läpi elämän. Jotta sanoisin, että antakaa pienten rallattaa, kyllä sitä huonompiakin harrasteita on...
Ap
Minulla on kaveri, joka kieltää lastaan laulamasta. Hän ei kuulemma jaksa kuunnella mitään vitinää. Minulle ei ole koskaan tullut mieleen kieltää omaa lastani. Hän saa myös rämpyttää kaikkia soittimia ihan sielunsa kyllyydestä, meillä on piano, kitara, kannel, nokkahuiluja, huuliharppu, marakassit ja pikkurumpu. Omakotitalossa asutaan, ei kuulu naapuriin soitto ja laulu.
Pelle-Hermann kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle-Hermann kirjoitti:
Ap
Kieltävänsä mitä?
Vastaus selvinnee asiayhteydestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle-Hermann kirjoitti:
Ap
Minulla on kaveri, joka kieltää lastaan laulamasta. Hän ei kuulemma jaksa kuunnella mitään vitinää. Minulle ei ole koskaan tullut mieleen kieltää omaa lastani. Hän saa myös rämpyttää kaikkia soittimia ihan sielunsa kyllyydestä, meillä on piano, kitara, kannel, nokkahuiluja, huuliharppu, marakassit ja pikkurumpu. Omakotitalossa asutaan, ei kuulu naapuriin soitto ja laulu.
No jopas! Tulkitsin kuitenkin sen viestin, johon viittasin, provoksi nurkassa seisottamisen ja muun yleisen meiningin takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 3-vuotias tyttäreni laulaa tosi usein ja monesti ”omia” kappaleitaan. Huvittavaa kuunnella hänen sanoituksiaan.
Onko hänellä oikeita sanoja lauluissaan vai jotain höpöhöpöä? Meidän lapsella jälkimmäistä. Hänellä on kyllä joskus tosi hienoja tulkintoja, kun työstää jotain melodianpätkää flow-tilassa leikkiessään.
Ap
Laulaa sekä höpöhöpöä että ihan ”normaalia” laulua. Sanoitukset ovat kuitenkin aika yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 3-vuotias tyttäreni laulaa tosi usein ja monesti ”omia” kappaleitaan. Huvittavaa kuunnella hänen sanoituksiaan.
Onko hänellä oikeita sanoja lauluissaan vai jotain höpöhöpöä? Meidän lapsella jälkimmäistä. Hänellä on kyllä joskus tosi hienoja tulkintoja, kun työstää jotain melodianpätkää flow-tilassa leikkiessään.
Ap
Laulaa sekä höpöhöpöä että ihan ”normaalia” laulua. Sanoitukset ovat kuitenkin aika yksinkertaisia.
Mun mielestä on aina hauska kuulla, mitä lapset sepittelevät itsekseen. Pääsee kurkkaamaan heidän sielunmaisemaansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se voi olla. Mä tein kuulemma itse tuota pienenä ja olen aika varma, että mulla on joku keskittymishäiriö.
Ap
Yli 50% varmuudella asia onkin noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yli 50% varmuudella asia onkin noin.
Tämä kuopukseni on vilkkaampi lapsi, mutta toisaalta hän keskittyy todella paljon lukemiseen ja leikkimiseenkin. Mä olin lapsena samanlainen, mutta olen käsittänyt, että se onkin tytöillä tavallisempaa. Tämä lapseni on poika – voin olla väärässä luulossa, mutta pojilla kai on todennäköisemmin sitä ylivilkkautta käytöksessä? Hän on kyllä vilkas, mutta ei ehkä kuitenkaan mitenkään ylivilkas.
Toivon tietysti, että lapsi ei olisi minulta tätä perinyt. Olen kärsinyt tästä koko elämäni ja kärsin tietenkin edelleen.
Ap
Meillä tuollaisesta tapauksesta kasvoi basisti.
Meillä on viisivuotias, joka laulaa ja tanssii koko ajan. Päähän tarttuvat saman tien kaikki melodiat, ja hän laulaa myös englanninkielisiä lauluja, vaikka ei osaa ääntää kuin vähän sinnepäin eikä tiedä, mitä sanat tarkoittavat. Tykkää lastenlaulujen lisäksi kaikenlaisesta musiikista, Hevisauruksesta Katri Helenaan ja Disney-leffoista CMX:ään.