Millainen työnantaja ei koskaan kutsu puolisoita juhliin?
Ihmetyttää. Miehen työpaikalla on bileitä useammin kuin kerran vuodessa, ja aina vaan omille työntekijöille. Ymmärrän, että pitää olla tilaisuuksia joissa on vain se oma porukka, mutta että ikinä ei edes omakustanteista iltaa, joihin puolisotkin voisivat tulla. Mun mielestä ois mukava tavata miehen työkavereita ja heidän puolisoitaan, kun muutenki nykyään on niin vaikea tutustua uusiin ihmisiin... mutta ei. Oon kuullut, että monessa paikassa kyllä välillä kutsutaan kumppanitkin.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla ne firman juhlat, joissa voi tutustua niihin työkavereihin ja heidän puolisoihinsa? Eikö vapaa-ajalla voi, edellyttäen toki, että myös työkaverit puolisoineen haluavat tutustua paremmin - vaikka jos eivät halua, niin ei se sitten tapahdu firmankaan juhlissa yhtään sen kummemmin.
Mistä ne tietäis, haluavatko tutustua jos eivät oo koskaan nähneet? Siitähän sen sitten huomaa, jos juttu luistaa ja vastaavasti myös sen, kenen kanssa ei luista. Juhlissa voi aina vaihtaa juttukaveria jos on hankalaa, mutta oopa kuttunu ne johonki illanviettoon niin siinä sitä sit kärsitään jonku torven kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen työpaikalla puolisot kutsutaan mukaan, niissä juhlissa käymme. Omalla työpaikalla ei kutsuta puolisoja mukaan, niissä tilaisuuksissa emme käy.
Ehehe..
Mulle tulee teistä kuva: Rumikset on löytäneen toisensa ja nyt molemmat pelkää, että joku nappaa puolison (kun on kerran kelvattu jollekin, varmaan joku muukin huolis). Ikää 25-26, matalahko koulutus.
Mulle tulee susta kuva: ammatti uimavalvoja, matalahko ja vähän taaksepäin luisu otsa, korkeat kulmakaaret, iso haba.
Miesvaltaisilla aloilla halutaan ryypätä naisväeltä rauhassa. Naisvaltaisilla aloilla ei oo rahaa. Matalapalkkaisissa sekatyöpaikoissa porukka haluaa iskeä toisiaan. Asiantuntijason sekatyöpaikoissa avecit kutsutaan, koska sitä pidetään hienona.
Näin.
Ehkä se sit on vanhanaikaista. Itse en oo koskaan ennen törmännyt työnantajiin, joilla ei oo mitään mielenkiintoa työntekijöiden perhesuhteisiin. Entisten heilojen työmaat on aina jossain vaiheessa kutsuneet johonkin, samoin kavereiden. Vissiin oon eläny sit kuplassa.
Ap