Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen työnantaja ei koskaan kutsu puolisoita juhliin?

Vierailija
24.03.2018 |

Ihmetyttää. Miehen työpaikalla on bileitä useammin kuin kerran vuodessa, ja aina vaan omille työntekijöille. Ymmärrän, että pitää olla tilaisuuksia joissa on vain se oma porukka, mutta että ikinä ei edes omakustanteista iltaa, joihin puolisotkin voisivat tulla. Mun mielestä ois mukava tavata miehen työkavereita ja heidän puolisoitaan, kun muutenki nykyään on niin vaikea tutustua uusiin ihmisiin... mutta ei. Oon kuullut, että monessa paikassa kyllä välillä kutsutaan kumppanitkin.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa valtio hyvin harvoin kutsuu puolisot. Miksi pitäisi?

Vierailija
2/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi tällainen tapaus, että mies oli menossa työpaikkansa pippaloihin ja tietenkin yksin, kuten aina. Jonkin aikaa tästä lipsautti, että esimies oli ihmetellyt, miksei vaimo tullut mukaan. Mies oli vastannut, ettei saatu lapsille hoitajaa. No ei saatu, kun ei mies edes ollut maininnut, että kyseessä olisi ollut avec tilaisuus. Minä olen aina lapsenpiikana ja kotiorjana täällä, mies ei siis edes halunnut minua mukaan. Ulkonäössäni ei ainakaan ole syy tähän! Muut kehuvat kauniiksi, oma mies ei ikinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin on enemmän kuin ei koskaan. Miksikö... no vaikka siksi että jos työpaikalla on hyvä suhde työntekijöiden koko perheeseen, työntekijällä on helpommin perheensä tuki esim. ylityötilanteissa, lomajoustamisissa ym.

Vierailija
4/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 1% firmoista on sellaisia jotka kutsuu puolisotkin juhliin. Minusta olisi vähän outoa osallistua firman juhliin puolison kanssa...

Vierailija
5/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, niin linnanjuhliinkin mennään aina yksin. Kiitti muistutuksesta!

Vierailija
6/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä firman juhlat on vain työntekijöille. Voidaan siellä tutustua toisiimme ja juhlia yhdessä. Firma järjestää jotain kulttuuritilaisuuksia, osin yhteistyökumppaneiden kanssa, tai lastenjuhlua, joihin tietty voi mennä koko perhe. Tai jos ei ole perhettä, voi ottaa kaverin mukaan.

Vierailija
7/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upseerikekkereihin kutsuu hyvinkin usein.

Vierailija
8/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen, jolla on paljon työntekijöitä. Voi esim. olla vaikea löytää sopivaa juhlapaikkaa 1000 ihmiselle.

Vierailija
9/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin juuri missään firmassa lähdetään ulkopuolisten juhlimisia kustantamaan jollei kyse ole asiakastilaisuudesta.

Vierailija
10/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 1% firmoista on sellaisia jotka kutsuu puolisotkin juhliin. Minusta olisi vähän outoa osallistua firman juhliin puolison kanssa...

Oisko sulla esittää jotain lähdettä tähän arvioon? Mä taas tiedän useampiakin työpaikkoja, joissa järjestetään avec-tilaisuuksia. Ei siis yksistään, vaan myös.

Ap

Vierailija
11/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään minun työpaikassani ei ole kutsuttu puolisoita. Olen ollut sekä kaupungin palveluksessa eri yksiköissä että isommassa osakeyhtiössä. Miehen yrityksessä ei myöskään koskaan kutsuta puolisoita, vaikka on pienempi yritys. Siellä on linjauksen syynä se, että porukka on aika nuorta ja olisi epäreilua että osa on perheellisiä ja puolet on sinkkuja. Paikalle tulisivat lähinnä edustusrouvat, ja sekin tarkoittaisi johtoryhmän vaimoja.

Vierailija
12/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työpaikalla puolisot kutsutaan mukaan, niissä juhlissa käymme. Omalla työpaikalla ei kutsuta puolisoja mukaan, niissä tilaisuuksissa emme käy.

Vierailija
13/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut valtion virastossa 15 vuotta töissä, tällä hetkellä erityisasiantuntijana. Millä ei ikinä kutsuta puolisoita. Tuntuis todella oudolta, jos kutsuttaisiin. No, eipä ta tarjoa kuin kerran vuodessa pikkujoulut, mutta itse järkätään toki muutakin omilla varoilla. Ilman puolisoita.

Vierailija
14/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sellainen, jolla on paljon työntekijöitä. Voi esim. olla vaikea löytää sopivaa juhlapaikkaa 1000 ihmiselle.

Oon ollut esiintymässä n. 1000 hengen työntekijäbileissä. Olivat jäähallissa. Avecit mukana.

Ap

Vierailija
15/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestätte itse juhlat, jonne kutsutte miehesi työkavereita puolisoineen. So simple is that.

Vierailija
16/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin juuri missään firmassa lähdetään ulkopuolisten juhlimisia kustantamaan jollei kyse ole asiakastilaisuudesta.

Voidaanhan niitä tilaisuuksia järjestää myös omakustanteisesti. Ainakin Postin juhlissa kävin joskus avecina niin että ostin jonkun illalliskortin.

Ap

Vierailija
17/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sellainen juhla myös markkinointitilaisuus.

Ap

Vierailija
18/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, niin linnanjuhliinkin mennään aina yksin. Kiitti muistutuksesta!

No eihän linnanjuhlat ol emitkään työpaikan pippalot, vaikka valtio ne kustantaakin.

Vierailija
19/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestätte itse juhlat, jonne kutsutte miehesi työkavereita puolisoineen. So simple is that.

Jollekin voi sopia sellainenkin. Itse tykkään tutustua ihmisiin neutraalimmassa ympäristössä, kuin toimimalla heti emäntänä.

Ap

Vierailija
20/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellaiset juhlat ovat tylsät! Mieheni työpaikalla järjestetään parin vuoden välein avec-juhlat. Ja oikeasti kuolen tylsyyteen. Mies juttelee kavereidensa kanssa ja mun pitäisi tutustua niiden vaimoihin. Kun ei ole mitään yhteistä niin ei ole ja keskustelu on tosi väkinäistä. Kerran vedin tylsyyteeni pään täyteen, mutta tylsää oli silti. Jäisin pois, mutta mies vaatii että tulen mukaan (kun muidenkin puolisot tulee).

Omassa työpaikassani on ollut kaksi kertaa avecit mukana. Kummallakin kerralla on miehelle sanonut, että tällainen tilaisuus on, mutta mieluummin menisin yksin. Ja kyllä, siellä kun katsoo niitä pariskuntia niin aika tylsää niillä on kun taas itsellä on tosi hauskaa. Ja huom. Ei mitään säätöä miespuolisten työkavereiden kanssa vaan koen oikeasti työkaverini ystäväkseni ja meillä on myös töissä hauskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme