Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen työnantaja ei koskaan kutsu puolisoita juhliin?

Vierailija
24.03.2018 |

Ihmetyttää. Miehen työpaikalla on bileitä useammin kuin kerran vuodessa, ja aina vaan omille työntekijöille. Ymmärrän, että pitää olla tilaisuuksia joissa on vain se oma porukka, mutta että ikinä ei edes omakustanteista iltaa, joihin puolisotkin voisivat tulla. Mun mielestä ois mukava tavata miehen työkavereita ja heidän puolisoitaan, kun muutenki nykyään on niin vaikea tutustua uusiin ihmisiin... mutta ei. Oon kuullut, että monessa paikassa kyllä välillä kutsutaan kumppanitkin.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu ap:n olevan ylivoimaista tajuta että   ei ole ta:n velvollisuus järjestää työvoiman puolisoille viihdykettä firman piikkiin.  Eri juttu jos firman liiketoimintaideana on tuollaisten pippaloiden järjestäminen.

Itse en keksi  ainuttakaan syytä miksi edes haluaisin nähdä samassa firmassa työskenteleviä omalla ajallani, saan  niistä ihan tarpeekseni työajalla.

Vierailija
102/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä mielenkiintoista olla näin ekaa kertaa ap:na tällä palstalla. Ensinnäkin tuntuu siltä, että aihe herättää paljon tunteita, lähinnä vastaan. Mikä ei kerro tästä ajasta varsinaisesti mitään, vaan tästä palstasta jolla näyttää usein olevan ihan oma totuutensa verrattuna johonkin toiseen foorumiin, jossa taas on totuutensa.

Mutta voi kai sanoa tämän otoksen perusteella sanoa, että vauvapalstalaisista useimmat ei näe järkeä siinä, että puolisoilla olisi jotain tekemistä sen oman työminän kanssa. Pelätään että joku haluaa viedä sen viimeisenkin henkireiän pois, työkavereiden kanssa olemisen ilman turhaa pönötystä, siis omaa puolisoa. Kommenteissa näkyy myös, että asia on nimenomaan joko-tai, ei missään tapauksessa sekä-että.

Toivotaan myös että kaltaiseni ruikuttava puoliso ottaisi itse hoitaakseen asian, joka on itseasiassa sen työyhteisön asia, määräytyy sen arvojen mukaan. En mä ala puolisoni työnantajan hommia hoitamaan. Mutta jos joskus perustan yrityksen, kuuntelen tarkalla korvalla mitä omat työntekijät ovat asiasta mieltä ja toimin sen mukaan.

Monet haluaa myös lukea rivien välistä, löytyiskö sieltä ad hominemin paikka. Mustasukkaista, takertuvaa, lapsellista isin pikku babya ja tietämätöntä roskaromaanien lukijaa ynnä muuta on tarjottu. Mielenkiintoinen tämä ihmisen halu loukata, jos joku on eri mieltä. Onko tänne kirjoittajalla todella niin suuri valta, että hänet täytyy yrittää vaientaa? Vai peilaavatko nämä nimikkeiden tarjoajat tekstiini jotain omasta elämästään? Onko tämä turvallinen areena sanoa sellaista, mitä ei kahvipöydässä ikinä kehdannut?

Mua kiinnosti, miltä lynkkaus tuntuu. Se kun joukolla alapeukutetaan, solvataan, vttuillaan ja käydään kimppuun. Aiheen ei tarvinnut olla tämän kummempi, kun sai jo hyvin esimakua tästä.

Loppuun haluan esittää hatunnoston kaikille julkisesti, omalla nimellään mielipiteitä esittävälle kirjoittajalle ja vaikuttajalle. Hienoa, että kestätte ja jaksatte tällaista! Onhan tämä kivaakin, mutta jos pitäis omalla nimellä olla niin huhhuh.

Samoin myös kiitokset asiallisesti kommentoineille, sekä puolesta että vastaan. Teitä oli muutama. Ihanaa viikonloppua teille 😘

Ap häippäsee nyt.

Anteeksi ap, mutta mä en voi kun nauraa näille sun jutuille. :D

Kyllä mä sen uskon. Sulla on varmaan tapana nauraa monienkin ihmisten jutuille. Sellanen onnellinen, vähällä viihdytettävä persoona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu ap:n olevan ylivoimaista tajuta että   ei ole ta:n velvollisuus järjestää työvoiman puolisoille viihdykettä firman piikkiin.  Eri juttu jos firman liiketoimintaideana on tuollaisten pippaloiden järjestäminen.

Itse en keksi  ainuttakaan syytä miksi edes haluaisin nähdä samassa firmassa työskenteleviä omalla ajallani, saan  niistä ihan tarpeekseni työajalla.

Ei kai se velvollisuus olekaan. Se, mikä taas on kannattavaa, on toinen asia.

Vierailija
104/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysten juhlissa on aina joku agenda. Pyritään luomaan paitsi me - henkeä myös monesti lanseeraamaan jotain projektia, arvoja tai strategiaa. Puolisot vain häiritsevät tätä.

Päinvastoin. Puolisot ovat puskaradion alku ja juuri.

Eh millä tavalla puskaradio auttaa lanseeraamaan esim. firman strategianmuutosta?

Jos sinä et sitä itse keksi, ei kai sille mitään voi.

Vierailija
105/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai työnantajan tarvitse järjestää illanviettoja työntekijöiden puolisoillekin :- D jotain rajaa sentään

Vierailija
106/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysten juhlissa on aina joku agenda. Pyritään luomaan paitsi me - henkeä myös monesti lanseeraamaan jotain projektia, arvoja tai strategiaa. Puolisot vain häiritsevät tätä.

Päinvastoin. Puolisot ovat puskaradion alku ja juuri.

Eh millä tavalla puskaradio auttaa lanseeraamaan esim. firman strategianmuutosta?

Jos sinä et sitä itse keksi, ei kai sille mitään voi.

Puskaradiot ovat vain haitaksi oikeissa firmoissa.

Vierailija
107/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden työura takana sekä minulla että miehellä, eikä ole ikinä käynyt edes mielessä että työpaikkojen juhlat pitäisi olla avec. 

Vierailija
108/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen työnantaja.

Vierailija
109/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut ap. Otat yhteyttä miehen pomoon ja sanot, että teidän mielestä puolisot pitäis kutsua firman juhliin.

Kerrot vielä ton laskelmasi taitavan kirjanpitäjän verovähennysjutuista ja ajatuksesi sisäisestä markkinoinnista.

Uskon että miehesi saa nopeasti ylennyksen ja toimintatapa muutetaan niin, että avec-juhlat tulevat tavaksi.

Voit hyvin tehdä näin. Miehelle ei kannata kertoa tästä etukäteen. Se on vähän niinkuin ylläri sille!

Vierailija
110/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä vanhoista ajoista täällä oikein lässytetään, että avecilliset firman juhlat ois sellasia? Meillä sit eletään töissä vissiin oikein keskiaikaa, kun on ihan selviö että perheet on ihan yhtä lailla meän väkeä ku varsinaiset työntekijät! On tietenki omiaki virkistysjuttuja omalla porukalla. Älä ap välitä, tää on jotain ihme wt-lätkytystä taas

Vierailija
111/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sellainen salaa mustasukkainen ja näkyvästi hallitseva kontrollifriikki, joka ei pysty kestämään ajatusta että miehensä elämässä on jotain muutakin kuin hän. Lisäksi on huomionhakuinen, mikä nyt aiheuttaa suurinta ongelmaa kun ei pääse näyttämään erinomaisuuttaan miehensä kollegoille. 

Vierailija
112/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on sellainen salaa mustasukkainen ja näkyvästi hallitseva kontrollifriikki, joka ei pysty kestämään ajatusta että miehensä elämässä on jotain muutakin kuin hän. Lisäksi on huomionhakuinen, mikä nyt aiheuttaa suurinta ongelmaa kun ei pääse näyttämään erinomaisuuttaan miehensä kollegoille. 

Ilman sua tääkin ois varmaan jäänyt ikuiseksi salaisuudeksi. Onnittelut, olet saanut syntymälahjaksi upean ja viisaan luonteen. Varmaan itämaan tietäjät oikein toivat mirhamia kaikkitietävän upeutesi syntymän johdosta. Alakoulun pihalla väki jo hurrasi, kun olet niin uskomaton, nokkela, sanavalmis ja niin sanallisesti teräväsäiläinen, että väki lakoaa kipeästi sivaltavan miekkasi edessä. Kyllä nyt aapeelle näytettiin paikkansa, kyllä totisesti kun älyköt keskustelee, siinä huomiohuorat ja kontrollifriikit kalpenee.

Vierailija
113/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä vanhoista ajoista täällä oikein lässytetään, että avecilliset firman juhlat ois sellasia? Meillä sit eletään töissä vissiin oikein keskiaikaa, kun on ihan selviö että perheet on ihan yhtä lailla meän väkeä ku varsinaiset työntekijät! On tietenki omiaki virkistysjuttuja omalla porukalla. Älä ap välitä, tää on jotain ihme wt-lätkytystä taas

Ja teän firmaan kuuluu max 20 henkeä? 

Vierailija
114/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 1% firmoista on sellaisia jotka kutsuu puolisotkin juhliin. Minusta olisi vähän outoa osallistua firman juhliin puolison kanssa...

Oisko sulla esittää jotain lähdettä tähän arvioon? Mä taas tiedän useampiakin työpaikkoja, joissa järjestetään avec-tilaisuuksia. Ei siis yksistään, vaan myös.

Ap

Vaadi miestäsi vaihtamaan työpaikkansa sellaiseen, joka järjestää aina avec-pippalot.

Vierailija
115/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi tällainen tapaus, että mies oli menossa työpaikkansa pippaloihin ja tietenkin yksin, kuten aina. Jonkin aikaa tästä lipsautti, että esimies oli ihmetellyt, miksei vaimo tullut mukaan. Mies oli vastannut, ettei saatu lapsille hoitajaa. No ei saatu, kun ei mies edes ollut maininnut, että kyseessä olisi ollut avec tilaisuus. Minä olen aina lapsenpiikana ja kotiorjana täällä, mies ei siis edes halunnut minua mukaan. Ulkonäössäni ei ainakaan ole syy tähän! Muut kehuvat kauniiksi, oma mies ei ikinä!

Selvä juttu, ulkonäössäsi on syy tähän.

Vierailija
116/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman sua tääkin ois varmaan jäänyt ikuiseksi salaisuudeksi. Onnittelut, olet saanut syntymälahjaksi upean ja viisaan luonteen. Varmaan itämaan tietäjät oikein toivat mirhamia kaikkitietävän upeutesi syntymän johdosta. Alakoulun pihalla väki jo hurrasi, kun olet niin uskomaton, nokkela, sanavalmis ja niin sanallisesti teräväsäiläinen, että väki lakoaa kipeästi sivaltavan miekkasi edessä. Kyllä nyt aapeelle näytettiin paikkansa, kyllä totisesti kun älyköt keskustelee, siinä huomiohuorat ja kontrollifriikit kalpenee.

Kiitos ap. Tervetuloa konsultaatioon. Saat ensimmäisen terapiaistunnon ilmaiseksi. 

Osui ja upposi. 

Vierailija
117/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, meillä on jo tasaparit töissä, ei tarvita lisää väkeä. Sitä paitsi kalliiksihan se jo tulisi.

Vierailija
118/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut ap. Otat yhteyttä miehen pomoon ja sanot, että teidän mielestä puolisot pitäis kutsua firman juhliin.

Kerrot vielä ton laskelmasi taitavan kirjanpitäjän verovähennysjutuista ja ajatuksesi sisäisestä markkinoinnista.

Uskon että miehesi saa nopeasti ylennyksen ja toimintatapa muutetaan niin, että avec-juhlat tulevat tavaksi.

Voit hyvin tehdä näin. Miehelle ei kannata kertoa tästä etukäteen. Se on vähän niinkuin ylläri sille!

No, itseasiassa sekä mies ja useat hänen työkaverit toivois, että avecit kutsuttais välillä mukaan. Että ei mitenkään mahdoton ajatus etteikö mies sitä joskus ehdottais itse.

Ja mitä tulee tuohon vttuiluun noista verovähennysjutuista: jokainen yrittäjä kyllä tasan tietää kuinka ne lasketaan. Jos ei tiedä, kirjanpitäjä tietää. Eli ei se ole kenenkään (sua ei lasketa tässä tapauksessa) tiedonpuutteesta kiinno, että noita ei järjestetä, vaan johdon asenteesta. Sisäiseen markkinointiin taas kuuluu muutakin kuin sen työntekijän perehdytys. Siihen kuuluu myös sitouttaminen.

Ap

Vierailija
119/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja teän firmaan kuuluu max 20 henkeä? 

Aika iso osa yrityksistä on n. 20- 60 hengen yrityksiä.

Vierailija
120/144 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap. Tervetuloa konsultaatioon. Saat ensimmäisen terapiaistunnon ilmaiseksi. 

Osui ja upposi. 

Niinhän tuo näytti tekevän. Kuin veitsi viikon saharassa seisseeseen voihin.