Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko sinä lapsena kuolata/sotkea kaupan irtokarkkilaaria?

Vierailija
24.03.2018 |

Meillä ainakin lapsena äiti vahti tiukasti vieressä että karkit otettiin siististi. Nykyään kun tuota touhua katsoo niin on minulta jäänyt karkit ostamatta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä laittoi aina karkit pusseihin. Annosteli samalla määrän (n.100g) Nykyään näkee kuinka jo tarhaikäiset lappavat pussiin puoli kiloa karkkia.

2/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa irtokarkit ostettiin asuntovaunuun tehdyn R-kioskin ikkunaluukulta tyyliin, 50 pennillä merkkareita, 10 pennillä tuttifrutteja. Myyjä lappasi karkit pussiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa kaupassa ei ollut irtokarkkilaareja.

Vierailija
4/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut pitkään aikaan. Viimeisin kuvotus oli se kun joku 3v otti karkin kauhaan ja kauha suoraan suuhun. Äiti otti kauhan kädestä ja laittoi takaisin siihen pidikkeeseen. Nami.

Vierailija
5/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mun lapsuudessa irtokarkit ostettiin asuntovaunuun tehdyn R-kioskin ikkunaluukulta tyyliin, 50 pennillä merkkareita, 10 pennillä tuttifrutteja. Myyjä lappasi karkit pussiin.

Sama. Ei noita nyt niin kauaa ole ollut.

Vierailija
6/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa irtokarkit oli kioskeilla. Niitä ei ollut kaupoissa.

Vierailija
7/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Juuri näin täälläkin.

Ja vaikka olisikin ollut irtokarkkilaareja, ei oo ikinä tullut mieleenkään ottaa karkkeja jotenkin epäsiististi.

Vierailija
8/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapsuudessa irttareita oli vain kiskalla ja sieltä sitten ostettiin useinmiten vitosella sekalaisia tai sitten markalla merkkareita, markalla jauhiksia jne.

Irttarit oli silloin paremman makuisiakin vai onkohan vain omaa kuvitelmaa.

Vierailija
9/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin lapsi, irtokarkit myytiin kioskista, jossa ne olivat myytävänä yksittäin, kappalehinnoiteltuna ja kioskityöntekijä ne pussiin lajitteli. Eipä siihen aikaan ostettu mitään 300-400 gramman megapusseja....

Vierailija
10/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestäänköhän niitä kauhoja ikinä? 

Jossain poliisit-sarjan jaksossa oli tapaus, jossa irtokarkkilaareja paljain käsin vellanneen pojan äiti joutui ostamaan kaikki karkit noista laareista. Olivat kuulemma myyntikelvottomia, maksoi äidille monta sataa muistaakseni. 

Jotta irtokarkkihyllyt pysyisivät hygieenisinä, niitä pitäisi valvoa niin, etteivät ihmiset pääsisi sotkemaan niitä.

Vierailija
11/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia ollut kun olin lapsi. Oman jälkikasvuni olen kuolausiässä pitänyt tiukasti irti irtokarkeista mutta ymmärrän etteivät 1980-ja 1990- luvulla syntyneet vapaan kasvatuksen hedelmät sellaista tajua.

Vierailija
12/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan saa käyttäytyä miten törkeästi vaan. Sohvat ja sängyt hypitään pilalle, mihin vaan mieli tekee voi suhria jotain, kaiken saa ottaa ja joku hotellihuone on kuin kaatopaikka, missä syödään lattialla, aamiaspöydästä puhumattakaan. Ei vaan ole käytöstapoja, ei vanhemmillakaan.

Vierailija
13/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan saatu. Eikä saatu riehua, äiti aina sanoi, jos intouduttiin liikaa, että jos se ei lopu, lähdetään samantien kotiin ja edelleen on karvaita muistoja kun muutamat kivat kaupunkireissut loppuivat siihen, kun äiti nappasi minut toiseen käteen ja veljen toiseen ja lähdettiin kotiin. 😂

Vierailija
14/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa irtokarkkeja?

En edes ole nähnyt niitä aikoihin.

Lopeta karkin syönti niin ei tarvi jatkuvasti valittaa!

Lapsille karkkirasia riittää.

Vierailija
15/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa irtokarkkeja?

En edes ole nähnyt niitä aikoihin.

Lopeta karkin syönti niin ei tarvi jatkuvasti valittaa!

Lapsille karkkirasia riittää.

Et ilmeisesti käy koskaan muualla kuin lähikaupassasi? Prismoissa, S-marketeissa, Citymarketeissa on. Jopa meidän lähi K-marketista löytyy pienehkö valikoima.

Siinä olen samaa mieltä että karkkirasia riittää.

Vierailija
16/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa irtokarkkilaarit ei olleet marketeissa, joko kioskeissa tai karkkikaupassa.

Vierailija
17/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi irtokarkit eivät ole kassojen vieressä? Olisi helpompi vahtia.

Vierailija
18/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kyllä äänen ilmaissut paheksuntaa kun AIKUINEN nainen käpälöi kaikkia irtokarkkeja sormillaan kokeillakseen oliko kovia tai pehmeitä. Hyi hitto. Sanoin tädille suoraan ettei tuo ole soveliasta. Muutenkin irtokarkit on niin saastaisia etten ikinä osta.

Vierailija
19/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia ollut kun olin lapsi. Oman jälkikasvuni olen kuolausiässä pitänyt tiukasti irti irtokarkeista mutta ymmärrän etteivät 1980-ja 1990- luvulla syntyneet vapaan kasvatuksen hedelmät sellaista tajua.

Vapaakasvatus keksittiin 60-luvulla ja silloinkin, niinkuin nytkin, se ymmärrettiin väärin.

Puhut rajattomasta kasvatuksesta tai kasvattamattomuudesta eli vanhemman laiskuudesta, jossa hoetaan ei,ei,ei,ei, mutta ei tehdä mitään mistä lapsi ymmärtäisi, mitä se ei tarkoittaa, ei ihme, että aikuiset miehet eivät ymmärrä, että ei on ei, eikä turhaa löpinää.

Vierailija
20/40 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtokarkit ostettiin kioskeilta. Myyjä annosteli ostokset pussiin.

Karkit olivat muuten hyviä!

80-luvun karkkikaupoissa oli itsepalvelu. Karkit otettiin kauhalla tai pihdeillä.

Silloin karkit olivat vielä melko hyviä ja monenlaisia.

Soitten suomalaiset karkkitehtaat chymos ja Hellas, Merijal? lopetettiin. Fazer jäi

Volyymit nousi, taso romahti.

Kauppoje laarikarkkeja ole maistanut. Kiitos ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän