Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lopettanut lentokoneella lentämistä sen saastuttamisen vuoksi?

Vierailija
24.03.2018 |

Kaikille on varmaankin jo nykyään selvä se, miten saastuttavaa lentäminen on, joten mennään suoraan asiaan: Millä vaihtoehtoisilla tavoilla matkustelette ulkomailla, vai matkusteletteko vain kotimaassa (jossa siinäkin varmasti riittää paljon nähtävää)?

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nautintohan se on paras syy tehdä jotakin, mikä pitkällä tähtäimellä vaikuttaa negatiivisesti koko maailman ihmisiin...

Vierailija
222/230 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt. Tämän vuoden alussa suunnitelmiini kuului 2 tai jopa 3 matkaa ulkomaille lentäen. Nyt on siinä ja siinä että salliiko omatuntoni tehdä edes yhtä.

Vierailija
224/230 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt itselläni rajana max yhtä (poikkeustapaus kahta) lentäen tehtävää lomamatkaa vuodessa.

Elän vain kerran ja lennän vaikka 7 kertaa vuodessa, jos huvittaa. Se, että en ole tehnyt yhtään lasta, on lentämiseen verrattuna valtava ekoteko :-).

Vierailija
225/230 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan lennä mihinkään mutta kompensoin asiaa saastuttamalla muuten.

-Saastamoinen

Vierailija
226/230 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää ihan nuori. Olen lapsesta asti lentänyt ja myöhemmin aikuisena myös ammatin takia ja peläten. Olen nähnyt maailmaa. Nykyisin matkustan junalla ja laivoilla. Miksi ei?986

Vierailija
227/230 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneet ei saastuta, autot ei saastuta jne. IHMISET saastuttavat. Eli pitääkö lopettaa lisääntyminen kaikkialla maailmassa? Siinähän sitten ajanmyötä loppuu kaikki lentoliikennekin kun ei enää matkustajia ole.

Urpo. Kyllä ihminen voi elää ilman lentelyä.

Vierailija
228/230 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt itselläni rajana max yhtä (poikkeustapaus kahta) lentäen tehtävää lomamatkaa vuodessa.

Elän vain kerran ja lennän vaikka 7 kertaa vuodessa, jos huvittaa. Se, että en ole tehnyt yhtään lasta, on lentämiseen verrattuna valtava ekoteko :-).

Sori vaan, ei ole. Yksi lapsi ehkä olisikin, tai kaksi. Jos ne kasvattaa hyvin eikä opeta niitä lentelemään 7 kertaa vuodessa. Nyt olet vain itsekäs porsas, joka tuhoaa ilmaston tulevilta sukupolvilta.

Vierailija
229/230 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut kokonaan, mutta vähentänyt 1-2 kertaan vuodessa.

Vierailija
230/230 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän virtuaalikypärää ja teen mahdollisimman paljon etätöitä. Kotimaan matkailu kuluttaa samalla lailla. Lentokoneella matkustan pari kertaa vuoteen, samoin laivalla. Kotimaan matkailut hoidan pääosin junalla. Yksityisautoa (pahin saastuttaja) käytän mahdollisimman harvoin, vuodessa sormin laskettavin määrin.

Sivistäpä itseäsi vähän. Kotimaan matkailu ei kuluta yhtään samalla lailla kuin lentomatkailu ulkomaille. Yksityisauto ei saastuta juuri lainkaan verrattuna lentomatkustamiseen. Sinulla on mittasuhteet ihan hakusessa.