Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISMAMMAT MASUINEEN*** 15.7.

15.07.2008 |

Laitoin uuden pinon meille, kun tuo eilinen oli niin hienosti venynyt.

Koitan littää tähän linkin siihen...

katsotaan onnistuuko

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko sitten jo plussasin, mutta tähän asti olen vasta taustaillut. Mukaan en ole uskaltanut vielä liittyä kun olo on ollut niin epätodellinen tämän raskauden suhteen.

Aivan mielettömän onnellisia oltiin plussasta, mutta nyt päällimmäisenä tunteena on huoli. Huolettaa niin kamalasti onko tuolla kohdussa kaikki kunnossa. Meille odotellaan pikku kakkosta ja esikoisesta oli tässä vaiheessa jo selkeää pahoinvointia. Nyt on ollut oireet aika vaihtelevia. Jonain päivänä on selkeää huonoa oloa, sitten toisena päivänä ei mitään.

Piiperö-78 lähetän täältä kuitenkin suuret tsempit: juuri luin että viikolla 5+ alkion koko on 1-3mm, eli kaikki oli siellä kohdussa niinkuin kuuluukin! Samoin Pi-Kille tsempitykset, varmasti vain ultraustavasta johtuen ei näkynyt mitään. Helppo se on toisille sanoa, että huoli pois.

Oliskos täällä muuten vielä kiinnostuneita keskustelemaan Yahoon puolella? Maaliskuisille olikin perustettu msn-ryhmä, mutta mä koen sen jotenkin vieraaksi kun en ole tottunut käyttämään. Yahoon puolella seuraan muitakin ryhmiä, niin siellä mielelläni jatkaisin juttuja.

Vilkutukset Koalalle, hauskaa kun oli vanha tuttu samassa pinossa! Onnittelut teille uuden tulokkaan odotuksesta! Kovasti jaksamisia pahoinvoinnin kanssa! Lähetäpä sitä vähän tähän tännekin. :)

anna061 rv 5+

Vierailija
22/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ultrassa näkyi meidän vauveli siellä missä pitikin, sydän sykki ja viikkoja saattaakin olla jo 8+ -tämä nyt vähän epävarma löydös kun ultraaja röntgenlääkäri eikä gynekologi (suhteita :) ) eikä ollut ihan varma mittauksesta kun ei yleensä tee noita -lasken toistaiseksi siis vanhojen mukaan. Sen verran huono olo ollut kyllä viime päivinä, että sanoinkin ennen ultraa että olen kyllä aika pettynyt jos siellä ei ketään ole :)

Neuvola-ajoista oli puhetta, mä sain ekan ajan viikolle 9, ja kolmosta siis odotellaan.

Anna061, mulla on myös vanhastaan "sidonnaisuuksia" yahooseen, enkä ole saanut aikaiseksi rekisteröityä tuonne msn:ään, joten voisin yahoon ryhmästä olla innostunut.

Muillakin oli pyörinyt mielessä nuo muille kertomisasiat, me ollaan kerrottu miehen veljen perheelle jotka meille läheisiä ja myös 3 pienen lapsen vanhempia, ja sitten kerroin yhdelle läheiselle kaverille. Muuten olen pitänyt vielä matalaa profiilia. Esikoisesta kerrottiin parille läheiselle kaverille varhaisultran jälkeen, ja isovanhemmille ym julkisemmin np-ultran jälkeen. Kakkosen alulle saamisessa oli vähän ongelmaa, ja siitä olin puhunut avoimesti ja sitten olin niin iloinen kun tulin raskaaksi, että siitäkin halusin heti puhua kaikille (ajattelin että sen mahd.keskenmenosurun olisin sitten myös halunnut jakaa näiden ihmisten kanssa). Nyt on taas ihan uudenlainen tilanne, kun on tämä yllätysvauveli tulossa, ja itseasiassa meille suunnitellummin tuleva vauveli eli 2.koiramme on kotiutumassa vasta tulevana viikonloppuna. Tiedän että oma äitini ainakin tulee huokailemaan syvään ja hartaasti -niin omistautunut mummu kuin olemassa oleville lapsukaisille+koirallemme onkin ("miten te nyt pärjäätte?", ja "olisiko siitä koiran otosta nyt kuitenkin pitänyt luopua"), kun näitä uutisia kuulee, niin olen vielä halunnut itselläni pitää tämän asian. Mieheni tosin on sitä mieltä ettei jaksaisi salailla. Lapsille tekisi toisaalta mieli jo kertoa, mutta täytyy nyt lykätä ainakin tuonne kesälomaan asti, ettei nyt ihan koko päiväkoti vielä saa tietää :) Ja jos nyt ensin totutellaan vähän tuohon hauvavauvaan. Tänään kyllä ihailtiin esikoisen kanssa Hesarista vauvankuvia, kun siinä etusivulla oli puoli sivua täynnä vastasyntyneitten kuvia.

Nyt syömään, ja sitten pitäisi ehkä tehdä vähän töitä välillä.

Helmililja 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietityttää tilasinko sen liian aikaisin. Rv:t ultran aikaan 6+2. Tuulimunan jälkeen haluan vain varmistaa onko tuolla masussa elämää. Me ei olla uskallettu kertoa raskaudesta vielä kellekään. Luulen, että aikaisintaan np-ultran jälkeen uskaltaa kertoa. Voi tätä ihanaa raskauden epävarmuutta :)!!!

nasse rv4+3

Vierailija
24/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tämähän on kookas ruutu mihin saa kirjoittaa... Täällä on kaikki aivan hyvin, pitäiskö sanoa liiankin hyvin. Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia oireita, joista vois ajatella että tuolla vattassa olis elämä. Ainoastaan rinnat ilmaisee jostain mitä kropassa tapahtuu, ne on muuten oikeasti kipeät. Vatsallaan nukkuminen on sula mahdottomuus. Muuten on kyllä edelleen kovin epäuskoinen olo. Neuvolaan olis vielä kaksi viikkoa, eikä sielläkään saa vielä selvyyttä asiaan, mutta ei kai tässä auta kuin odottaa ja tunnustella itseään. Ja uskoa että maaliskuussa meille tulee pieni nyytti.

Töitä on edelleen riittänyt ja riittää koko kuukauden loppuun, sitten olisi kaksi viikkoa löysempää ja sen jälkeen loma. Oi mahtavaa, saadaan iskän kans lähteä reissuun katteleen vähän maailmaa. Mulla jännittää koko ajan, että ihmiset arvaa mun odottavan, sillä elintavat on tietenkin muuttuneet rajusti viime aikoina. Siskolle ja äidille olen asiasta kertonut, sillä ei näin suurta asiaa voi pitää täysin itsellään;) Töissä asiakkaat kertovat rumia vauva aiheisia vitsejä, ja on pakko vaan yrittää pitää pokkaa. Kyllä ne saattaa hiukan hävetä kun kuulevat että odotan. Malttaisi vaan pitää suunsa kiinni vielä loman loppumiseen asti.

Tänne on kyllä kauhean mukavaa kirjoittaa näitä tuntemuksiaan, kun ei voi vielä ystävien kanssa puhua asioista... Saa salaisesti purnata ja kysyä neuvoa...

Hyviä vointeja kaikille maalismammoille...

Esskimo rv 7+3?

Vierailija
25/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee...pitkästä aikaa hyvä olo. Ei okseta oikeastaan yhtään, vähän vaan välillä etoo, mut tää on pintä verrattuna esim. eiliseen.

Ei kyllä tällasesta pahoinvoinnista ollut tietoa tyttöjä odotellessa (0302 ja 0703). Kiva kun tytöillä on niin pieni tuo ikäero, on aina ollu leikkikaveri, tosin nykyään tuntuu että menee helposti tappeluks... Tähän uuteen tulokkaaseen tuleekin sit muutaman vuoden väli, mut onpahan itsellä helpompaa kun tytöt on jo niin isoja. Ja mikäs sen mukavampaa ensi vuonna, kun vanhempi tyttö menee ekalle ja nuorempi eskariin, niin äiti saa olla kotona vauvan kans... Ei tarvii yksin ekaluokkalaisen kouluun kulkea, kun voi äiti saatella. (Meillä on tuossa suht vilkas tie mikä pitää ylittää.)

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekkään, ei edes lapsille, koska ne kertois kyl heti kaikille :). On tää raskaus vielä sen verran alkuvaihees, että mitä vaan voi tapahtua, joten me salataan tää sinne np-ultraan asti. Sit voi kertoa lapsille, ja ne kyllä pitää huolen että kaikki sukulaisen ja naapurit saa tietää :)

Taidankin tästä lähteä lasten kanssa leikkipuistoon.

Morjens!

maikku80 7+2

Vierailija
26/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voisin mennä talviunille ja herätä sitten maaliskuussa...

Järkyttävää miten voi ihminen olla väsyny! Sitten ku on ihan poikki ni hermot on aikalailla pinnassa ja piukeena... huonolla omallatunnollakin siis vielä kun ei yhtään jaksas selvitellä noiden isompien veljesten riitoja. Vähän nuo riitelevät mut tänään en jaksas sitäkään vähää!

piiperö-78 rv 5+3, vasta!!!

27/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Sivusto tuntuis vihdoin toimivan... Mäkin olen parina päivänä yrittänyt päästä kirjoittamaan, mut aina on ollut jotain häiriötä.

Testi näytti maanantaina positiivista ja la on siis jossain 22.3. tienoilla. Armoton väsymys vaivaa täälläkin, ja kahtena viime yönä oon saanut nousta yölläkin vessaan. En muistanutkaan että toi pissahätä ois vaivannut ekassa raskaudessa heti näin aikaisin, mutta päväkirjasta kun tsekkasin niin ihan samanlaiset oireet olivat pari vuotta sittenkin. Pelon sekaisin tuntein odotan pahoinvoinnin alkamista. Sitä jatkuvaa etovaa oloa ei tahtoisi kokea uudelleen, vaikka ehkä onkin merkki siitä että jotain on meneillään...

Neuvolan tilaamista en ole vielä edes harkinnut, viikkoja kuitenkin vielä aika vähän. Edellisen raskauden eka neuvola oli raskausviikolla 8, ultra rv:lla 9 ja nvlalääkäri viikolla 10.

Onnellista odotusaikaa kaikille!!!

Nasuliini rv 4+3 ( tai jotain ...)

Vierailija
28/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Minä liityn myös tänne. Positiivisen tuloksen raskaustestiin sain tänään, kp 25/26. Rv olisi nyt 3+3.

Kotona on jo tyttönen, syntynyt 20.3.2008, joten ikäeroa lapsille, mikäli tämä pysyy matkassa, tulisi reilu vuosi. Laskettu aika olisi kuukautisten perusteella 26.3.2009 (jos kierron pituuden laskee mukaan) tai 29.3.2009 (jos laskee normaalin kierronpituuden mukaan).

Vierailija
29/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin ryhmän Yahooseen, tervetuloa sinne keskustelemaan:

maalismammat2009-subscribe@yahoogroups.com

Vierailija
30/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kämmäily, jokohan toimisi [http:// maalismammat2009-subscribe@yahoogroups.com]

Vierailija
31/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuossa aamusella jutut kesken, kun mummu tuli ovesta sisään... Eli osallistuakseni keskusteluun, onko kenelle kerrottu niin vain pari parasta kaveriani tietää ja sekin oli ns. pakko, kun meillä oli jo aiemmin sovittu juhlailta enkä sitten viiniä muiden kanssa kallistanutkaan - kiinnihän minä heti jäin :) Tosiaan isovanhemmille kerrotaan sitten np ultran jälkeen, kun nähdään että on kaikki ns. kunnossa.

Olkaapa hetki kärpäsinä katossa.. Istun siis tässä koneella kirjoittamassa karkkipussin !! kanssa (huoli painosta????) Mies hiippailee selän taakse ja ujuttaa kätensä pussille - ja tämä nainen kiljuu kurkkusuorana, että et ota sitä etkä sitä ja suklaatahan et ainakaan ota.... Hitsi mähän pärjään jo noille meidän junioreille tässä käytöksessä - voiskohan laittaa piikkiin hormoonit...

Mukava, kun on taas uusia pinoon pomppaajia. Minua ette näe muualla, kun täällä keskustelemassa. Jos työ lähdette muuanne niin mä vaan täällä yksin löpisen. Voi tuo kuulosti hymm ei sille mille piti. Tuo Yahoon ryhmä on siis ihan hyvä juttu, mutta olen kotiutunut tänne.

Masut kasvuun, halataan pönttöä tarpeen mukaan ja jännitellään tulevia.

Lytte iltasella

Vierailija
32/45 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän kuulumisia. (sorry ei ole kommnetoitavaa).

Etovaolo on täällä ja oloa kurjentaa kurkkukipu ja ilmeisesti nuhan poikanen painaa päälle. Kurjaa potea reissussa. Haluaisin jo miehen kainaloon :-(

Huomenna menen ostamaan mamma housust (ou mai gaad!). Siis nyt jo koska mulla ratkes pepusta mun farkut (ainoat tällä reissussa mukana) ja ei mitään järkeä ostaa tavan housuja kun on tuota (läski)masua jo. Ja ehkä alessa hiplataan vauvan vaatteitakin kamun kaa...

T:Vacsuli rv 4+6

Vierailija
33/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laitan vielä uudestaan tuon Yahoon linkin, jospa nyt pääsisi suoraan oikealle sivulle:

[http://groups.yahoo.com/group/maalismammat2009/]

Vierailija
34/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti kurkkaan tänne puolelle.:)

Plussan sain tänään testiin ja aika uskomattomat fiilikset on. yk3 tärppäs, joista kyllä kaksi ekaa kiertoa meni harakoille, kun oli kauhea mahatauti juuri viikkoa ennen ovista (juu kaksi mahatautia kk:ssa).

vähän tietoja meistä: Asutaan tampereella, ikä mulla kohta 26v ja mies 31v. Esikoinen poika 05/07. Kaksi isoa koiraa ja kissa nelijalkaisina perheenjäseninä.

La ois menkkojen mukaan 25.3.09 ja oviksen mukaan 29.3.09, eli jos menkkojen mukaan vielä katotaan niin oisko nyt siis rv 5+1? Saavat ekassa ultrassa muuttaa ton LA sitten oikeeksi...:)

Nyt pitää kyllä llenksalle lähteä..meinaa toi pikkumies ja koirat käydä ylikierroksilla, jotenka myöhemmin sitten lisää kirjoittelen..

T: Daim rv 5+1

Vierailija
35/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsymys jatkuu, mutta kovin huonoa oloa ei ole ollut nyt pariin päivään. Melko pian heräämisen jälkeen on kyllä pakko syödä jotain ja jos esikoinen yöllä herättää, saattaa silloinkin iskeä kuvotus, kun on maha tyhjä. Vessassa juokseminen on nyt alkanut, myös öisin. Ja maha on selkeesti kasvanut, tosin syön mielestäni nyt kyllä jonkin verran enemmän, helpottaa kun syö vähän kerrallaan usein.

En ole raskaudesta kertonut kuin parille kaverille ja ystäväpariskunnalle. Tosiaan vähintään ekaan neuvolaan asti odotan (5.8.) muille kertomista. Taidan omille vanhemmille kertoa kun on äidillä synttärit samalla viikolla, esikoisesta kerrottiin isäni syntymäpäivänä :) Saa nähdä mitä kommettia tulee, kun vaan 1v5kk tulee ikäeroksi. Mua ärsytti esikoistakin odottaessa kun miehen isoäiti kysyi, että oliko vauva vahinko. Jos nyt kysyy, niin todella loukkaannun!

Miten muilla, joudutteko ottamaan isompia lapsia neuvolaan mukaan? Miten siihen on suhtauduttu, onko ok? Kun mulle sanottiin aikaa varatessani, että mieluummin ei. Ja ei tuo 9kk poju varmaan siellä ekaa kertaa jaksaisikaan, kun kuulemma se kestää 1.5h. Ei vaan ole oikein hoitajia, joten pakko ottaa neuvola-aika aamulla klo 8, että mies sitten on kotona jos en muuta keksi.

Vähän aikaisessa taidan olla, kun mietin että millaset tuplat ostettais ja mitä teen noiden emmaljungien kanssa ja sitten on vielä matkavaunutkin... Mitä kaikkia niistä tarvitaan jatkossa, kun säilytystiloja ei kauheesti ole. Miten muilla, joilla on /tulee olemaan pienet ikäerot? Ja mitä tekis äitiyspakkauksen kanssa, kun esikoiselta 2007 kiva pakkaus tallessa, mutta toisaalta ei se rahana kauheesti ole...

Sellasta tällä kertaa, nyt päiväunille kun siihen on tilaisuus!

Vierailija
36/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan nyt vielä rv:t kun ne just laskurista tarkistin, rv6+6. Niin laho pää, ettei muista koskaan. Hassua, kun esikoista odottaessa tiesin kyllä todella tarkkaan missä mennään :)

Vierailija
37/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei huonoa oloa, vaikka ois syömättäkin. Eipä mulla viimekskään ollutkun kun vasta rv7. Väsymys on kyllä iltapäivällä melkoista.

En oo vielä miettinyt otanko esikoista 9/06 neuvolaan mukaan. tykkää kyllä kovasti neuvolan leluilla leikkiä. Isäkin kyllä periaatteessa voi hoitaa.

Äitiyspakkausta en ota, en ottanut viimeksikään, kun oltiin saatu niin paljon vanhoja vauvanvaatteita. Ja ne on vielä tallella.

Kaksostenrattaita olen minä myös katsellut. Tyttö jaksaa jo hyvin kävellä, mutta ei siihen suuntaan mihin äiti haluis;).Täytyy nyt vaan vielä malttaa odottaa...

nau rv6

Vierailija
38/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ihan tuskainen aamupäivä. Ensin kuvotti ihan kauheesti, ja siihen päälle päsähti vielä migreeni. Laitoin sitten Artun tuntia aiemmin päikkäreille, vetäisin 1000mg:n Panadolin naamaan ja painuin itekin nukkumaan - ja kuin ihmeen kaupalla se meni ohi! Tänäänkin ollut kuvotusta koko päivän. Ei vielä varsinaisesti okseta, vaan taistelen sitä vastaan. Tuntuu, että pitäis syödä, vaikkei mikään maistukaan. Aamulla vedin pari ruisleipää ja mehua..päivällä söin puolikkaan kebab-annoksen ranskiksillä..gröhöm...Lisäksi oon vetänyt kohta pussillisen Omareita... Ostin Fazerin sinisenkin, söin siitä 3 riviä, ja käskin miehen viedä jonnekin piiloon mennessään (kun lähti taas työreissulle huomiseen asti)... Muuten vetäisin sen koko levyn tänään. Minä kun kuulun niihin herkkusuihin, joka saattaa heittää esim. vajaan sipsipussin roskiin, ja noukkia sen SIELTÄ seuraavana päivänä... Että pistäkäähän paremmaksi! (En nyt ihan ulkoroskiksesta sitä hae..mutta kuitenkin!) Siksi mun on pakko sanoa miehelle, että vie mennessään täältä herkut, kun lähtee töihin...tai sitten piilottaa ne vaan jonnekin, etten löydä =D

En muista yhtään, mitä piti kommentoida...hmph... On niin väsynyt olo, etten vissiin keskittynyt lukemaan. :/

Joo, mitä mä tässä sitten turhia höpisemään - vaikka siinä olenkin eri etevä ;)

Ai niin, tuo esikoisen mukaan ottaminen nlaan. Viimeksi ei tarvinnut ottaa, kun A:n kummitäti tuli sopivasti kyläilemään (käynti kesti 45min). Mutta en mä ala kerran kuussa väen vängällä etsimään hoitajaa sen pikapyrähdyksen ajaksi, mitä nlassa käydään. Ja nlassa jos jossain pitäisi just ymmärtää, jos kotiäidin on vaikea yht'äkkiä keskellä päivää saada lapsi jonnekin hoitoon! Eli kyllä mä otan Artun ihan hyvillä mielin mukaan. Ehkä lääkäri-neuvoloiden ajaksi koitan ettiä hoitajan, ettei tarvii toisen siinä vieressä kattoa kun äidille sisätutkimus tehdään... Mutta mitäs nyt noilla muilla käynneillä - siellähän on leluja huone täynnä! :)

Jepulis... Nyt pois.

Pi-Ki 5+6

Vierailija
39/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain esikon nukkumaan.. Toinen ressukka kävi niin ylikierroksilla, ettei siitä meinannut tulla mitään:( Sitä me miehekkeenkin kanssa ollaan mietitty, et miten sitä kahden pienen kanssa jaksaa. Meillä tulis siis lapsille 1v 3kk ikäeroa ja kovin vähältä se tuntuu...

Mä ajattelin kyllä kans ottaa tuon esikoisen neuvolaan mukaan, kun ei mulla ole sille ketään hoitajaa arkena. Tietty asia vähän helpottuu kun mu mies jää kotiin syyskuun alussa ja mä palaan hetkeks työelämään. Meillä saa nimittäin olla töistä ihan palkallisesti neuvolakäyntien aikana pois.

Eikös muuten nykyään np-ultra ole aikasemmin? Päätin nimittäin, että en mene kuitenkaan alkuraskauden ultraääneen, vaan koitan jaksaa sinnitellä sinne np:hen.

Tänään ei ole tuntunut mitään oireita, mut suihkussa huomasin, et nänninpihat on alkaneet jo tummua, eli kai se on uskottava et siellä masussa joku on:)

Tiuku 4+5

Vierailija
40/45 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikko päiväkodissa neuvolakäyntien ajan, paitsi että tuo alkuraskauden ultran ajaksi pitäisi saada joku hoitamaan. Sinne en viitsi ottaa 2,5-vuotiasta ;).

Äh. Täällä ei ole oikeastaan muita oireita kuin rintojen arkuus ja väsymys...tulispa muitakin :)!!!!!!!

Nasse rv4+4